Rex: Final Days of an Empire

xxxxxxxxoo hodnoceno 30x (Seznam vlastníků)

Rex: Final Days of an Empire - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Game of thrones X Rex

Klasická otázka. Mám A Game of thrones a přemýšlím o Rexovi. Je tak odlišný že se vyplatí si ho koupit? Nebo je to podobné a liší se to pouze tématem? AGOT - velká role diplomacie a boj o území (v podstatě vyřešení bojů bez náhody) a co REX?
12.3.2012 09:29:47

sasa
Rexe jsem nehral ale vzhledem k tomu ze pravidla jsou opsana z duny tak je velmi odlisny.
obe hry maji velky podil diplomacie a boj bez nahody ovsem kazda z tech her k tomu pristupuje uplne jinak.

12.3.2012 09:52:00

diplomacie a boj
Právě o to mi jde. Jestli je v obojím diplomacie a boj bez náhody a jinak se to v ničem jiném neliší, tak ji nechci :=). Jde mi o nějaké základnější rozdíly mezi nimi. Je mi jedno jestli se boj řeší jednou např. kartami a jednou kostkami , pořád je to jen řešení boje.
Spíš mě zajímá jaký prvek má Rex co nemá AGOT.

12.3.2012 10:47:47

sasa
Hlavní rozdíl je v odlišnosti frakcí.
U GoT jsou frakce stejné u Duny odlišné.
Boj je v GoT více Euro a u Duny více náhoda a více adrenalin.
V Duně se na výsledek boje nemůžeš spolehnou, u GoT za určité situace ano.

Nicméně neznám Rexe, píšu rozdíl mezi Dunou a GoT:)

12.3.2012 11:08:38

Boj
jen k tomu boji(také porovnávám GoT a Dunu)
není to o náhodě ale v GoT je to oproti Duně "jednoduchá matematika"
což v Duně je to také matematika s více proměnnými
např. zabijeme vůdce útoku?, není náhodu můj vůdce zrádce pracující pro útočníka?
kolik z jednotek pošle do útoku( v GoT se pošlou vždy všechny a buď vše zůstane nebo zemře, ale v duně ti buď umře vše v případě prohry nebo jen to co jsi poslal do útoky v případě prohry) a plus různě speciální vlastnosti frakcí

12.3.2012 11:29:46

taky se přidám...
i když jsem hrál jen 2x Dunu a u AGOT mám zatím jen nastudované pravidla.

Boj:

Jak už řekli někteří přede mnou. Boj v Duně je, řekněmě, méně transparentní. Musíš více odhadovat, kolik toho soupeř pošle do boje, jaké má asi karty, jak silného Leadera pošle do souboje.
V Duně (Rexovi) nemají Leadeři speciální schopnosti, tak jako v AGOT, ale v souboji se navíc používají karty, které můžeš jen odhadovat (v případě jedné z ras, která se může na ty karty při dražbě koukat, můžeš i zcela přesně vědět, jaké má kdo karty, ale to je víceméně výjimka)
V AGOT více méně vidíš předem, jak situace vypadá a dokážeš si reálně představit jak by mohl souboj dopadnout.
Takže se nedá říct že souboj v Duně (Rexovi) je více o náhodě, ale spíše o tom jak se trefíš do odhadu soupeře. Jediný výrazně náhodný prvek, který totálně zvrátí situaci a nejde s tím nic dělat jsou zrádci.
Na začátku dostane každý náhodně 4 zrádce a jednoho si vybere. Když v bitvě použiješ Leadera, který je zrádce (vybral si ho na začátku hry soupeř), tak automaticky prohráváš. Takže je to zářez s kterým musíš počítat (většinou to takhle zchytají silní Leadeři)
Vidím v tom souboji lehkou analogii s Cosmic Encounterem (stejní autoři), kde taky odhaduješ a blafuješ.

Diplomacie:
Ta vzniká v Duně (rexovi), jen při speciálních okolnostech a rušit lze také jen při speciálních okolnostech. Takže není "permanentní" jako v AGOT. Dobré je, že v alianci lze vzájemně využívat různé výhody, ale pokud se aliance nezruší je kladena nutnost vlastnit více "pevností" při vyhodnocování vítězství.

Obecně průběh hry:
Ten je zcela odlišný. V AGOT plánují hráči simultáně akce a pak je v určitém pořadí vyhodnocují. V Duně je standardní průběh kola, kterým hráči procházejí (bouře, pohyb, vylodění, boj atd.) stále dokola.

Co Duna (Rex) má oproti AGOT:

Více náhodných vlivů

1) pohyb bouře (bombardovací flotila v Rexovi), která průběžně "čistí" mapu od jednotek a zdrojů (koření/vliv)

2) pravidelné objevování zdrojů (koření/vliv) v různých oblastech (také náhodné)

3) dražba bojových karet a karet se speciálními schopnostmi (je zcela, až na pár výjimek, náhodná, náhodné pořadí karet a nevíš co kupuješ)

4) systém zrádců

dále...

"fyzická" těžba zdrojů (koření/vlivu)

naprosto rozdílné hraní každého z národů (opět analogie s CE)

výhody v alianci

nevím jak je to v Duně (jestli to je v rámci nějakého rozšíření), ale v Rexovi jsou ještě speciální karty zrádcovství, které slouží k tomu, že může v rámci aliance výhrát jen jeden a to tím, že splní určitou podmínku, o které alianční spojenec neví. Tím ho na poslední chvíli zradí. Je to zákeřné, ale může to být sranda :)



Naopak co má AGOT oproti Duně/Rexovi

více typů jednotek

omezení počtu a velikosti armád

3 různé tracky, které ovlivňují pořadí hráčů v různých situacích

možnost kdykoliv se s někým spojit a hned záhy ho zradit či nepodpořit



No...už mě nic nenapadá :)

12.3.2012 13:38:33 | Upraveno autorem (porovnej)

ad porovnání
se zájmem čtu tohle vlákno. Beholder shrnul Dunu docela dobře, jenom bych slovo náhoda vyměnil za slovo odhad. Spousta věcí lze totiž ve hře odhadovat, samozřejmě s tím, že odhadnout můžeš špatně. Náhody samotné v princiopu - hodím kostkou a něco spadne, je v Duně pomálu.

Samozřejmě se neví. kde se objeví koření, nicméně je zde jen 15 možností, kde se objevit může. Takže tohle je spíše o zvolené taktice, přibližování se k možným zdrojům a pod.

Více o náhodě je nákup karet. To je pravda. Výhodou je, že hráče do nákupu nikdo nenutí. Pokud se ale rozhodne jít do dražby, je možno sledovat chování Atreida, který karty vidí. Přihazuje příliš? Bude to důležitá karta? a nebo nepřihazuje vůec, je tedy bezcenná a nebo ji jen prostě nepotřebuje, protože už takovou má? Takže opět bluff + odhad, více než náhoda. Náhoda by bylo, kdyby se karty automaticky přidělovaly a prostě na každého by náhodně nějaká padla.

Bouře - náhoda docela mírná. Je třeba počítat ,že se může posunout o 1 - 6 polí. Kdo s tím počítá, je připraven. Opět věc taktiky. Kdo riskne a vsadí na to, že k němu bouře nepujde, opět jde spíše o taktiku. Většina hráčů se spíše jistí. Pokud se řeší bouře otáčením kol, jde o bluff + odhad. Pokud se řeší výběrem Fremena, tak je to náhoda do té míry, že si tahá z čísel 1 - 6, ale vidí co vytáhne. Pak už je to o sledování toho, kam se Fremen už třeba opět nechce pohnout. Proč asi, že by tam měla být bouře? Opět odhad s bluffováním.

Spousta těchto drobných nuaní ve hře je odhalena až opakovaným hraním. Je pravda, že kdo se ve hře již orientuje, má docela výhodu oproti začátečníkovi. Tahle hra chce více partií, aby zmizel ten klamný dojem, že je to spousta náhod a haluzí, které vyústí v nějaký výsledek. Prvky cosmic encounterem jsou tu některé řekněme kapku podobné, nicméně nikoliv shodné. cosmic je už opravdu o náhodě, kdy hra tlačí hráče i do toho, na koho má útočit, byť je to zrovna krajně nevýhodné.

Dunu bych charakterizoval asi tak, že hra je přesně taková, jakou si ji udělají hráči. Chci udělat pat na 4 kola, odpálím štítový val klidně i se spojencema v Arrakenu, kde mají soustředěnou největší vojenskou sílu. Proč ne:-)


12.3.2012 15:14:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Ringo
Co se týče koření, ano je jen 15 možností v Duně (v Rexovi teď přesně nevím) a je to "náhodný výběr bez opakování" a odhad se zlepšuje s množstvím odehraných karet, to je pravda. Navíc jeden z rodů každé kolo ví, kde bude koření a na základě jeho jednání lze dedukovat. Problém je, když zrovna onoho hráče koření nezajímá, to pak nevydedukuješ nic.

Bouře je podobná, 6 možností a jeden hráč ví kde to bude.

Dražba, opět jen jden z hráčů ví co se draží. Když onen hráč dražit nemůže (má už plný limit karet nebo nemá koření/vliv), tak opět nikdo nic nevydedukuje. Takže probíhá náhodná dražba na slepo. Nikdo mě sice nenutí, to je pravda, ale ty karty jsou pro hru docela zásadní. Takže to je takový pokus-omyl.

Takže já souhlasím, jsou to vlivy, které se lze pokusit odhadnout, ale dějí se náhodně a teď už jen záleží, jak to kdo příjme.

Co je totální haluz, tak jsou zrádci, tam může člověk jen předpokládat, že ho zradí ti nejsilnější.


Naproti tomu lze argumentovat, že i v AGOT jsou náhodné vlivy v podobě karet událostí a divokých, ale není toho tolik jako v Duně.

Myslím si, že si vzájemně neodporujeme, když říkám, že jsou to náhodné vlivy a ty říkáš, že jsou to vlivy, které se lze pokusit odhadnout.

12.3.2012 15:59:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
to ano, ale rekl bych, ze kazdou dalsi hrou se nahoda snizuje o zlepseny odhad zkuseneho hrace. To ze jsou momenty, kdy nevydedukujes nic, protoze Atreid nepotrebuje koreni, nepotrebuje kartu ci nemuze drazit, poprpade ze Fremen nema v oblasti, ktera je lukrativni, momentalne zadny zajem, to je fakt, ale patri to k jedne z moznosti dedukce. A zaroveň blafovaní. Nijak si neodporujeme, jen jsem chtěl kapku na pravou míru uvést, co znamená v téhle hře tebou tolik zmiňována náhoda. Není to prostě totální koskový Risk a nebo party hra typu Cosmic encounter, a řekl bych, že nejde ani o klasický Ameritrash, kdy ti hru řídí spíše spousta náhodných událostí než tvé přímé rozhodnutí.

12.3.2012 16:38:21

Drazba
Treba pripomenout, ze Atreid casto za maly uplatek milerad poskytne informace o drazeny h kartach, Fremen o bouri atd. :) dalsi moznost ovlivneni.

12.3.2012 17:12:02

sasa
No a další rozdíl je, že GoT hraju rád, ale Dunu miluju:)

12.3.2012 17:37:56

Marvin
no ani nemluv, já Dunu taky miluji a být tam jetě nějaké to budování základny, tak ta hra bezpečně přeskočí i mou absolutní jedničku mezi hrami, kterou jeStarcraft. Byl by to docela paradox. Out of print hra, kterou mám homemade a byla by na prvním místě:-) I když karty z Artscow jsou fakt jak originály v kvalitě jakou mají karty FFG:-)

12.3.2012 18:48:08

AGOT X Rex
Nevím jestli je toto téma pro sasu ještě aktuální, ale mám za sebou odehranou 1 hru Rexe (+ asi 2 hry Duny) a 1 hru AGOT. A kdybych to měl říct co nejstručněji, tak stojí za to mít obě hry :).

Obě hry jsou typově podobné (area control, souboje, aliance, intriky, blafování, rozdílné schopnosti hráčů), ale obě se hrají úplně jinak a z každé má hráč úplně jiný požitek. Mě se o něco více líbí AGOT, ale stojí za to mít obě a hrát obě :)

10.4.2012 10:41:01

Vybíráme z Bazaru

Zaklínač: Starý svět - KS verze
Zaklínač: Starý svět - KS verze
Akt. cena: 4000 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas