Red November - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Bruno Faidutti
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

AXE
AXE - avatar

Vysvětlení pravidel

Zdravím, Hráli sme tuhle hru o víkendu 3x achvilku nam zabralo nez sme to spravne pochopili. Teda aspon doufám. Nezjistil sem kdy se použije karta krakena ? poradí někdo. Dále, může z ponorky utéct 10min před koncem více než jeden gnom? Další věc ve skladu muzu vzit 4 věci najednou, můžu v tom pokračovat i další kolo, nebo musím ven a zase zpět? a poslední pokud sme 2 v místnosti a hoří. Můj kolegáček to neuhasí a pak to zkusím já. uhoří když to stihnu uhasit do té doby než to on neuhasil? zní to divně ale dává to logiku :) A vůbec jak se vám tahle hra hraje ? ,mě se to docela líbí ale zdá se mi to takový moc chaotický, ikdyž některé okamžiky byli super.
10.3.2009 21:22:21

Pravidla
Karta krakena - viz. pravidla str. 16 poslední odstavec kapitoly "FÁZE 4 - aktualizace ukazatele času".

Útěk gnoma (akce opuštění soudruhů) - je logické že pouze dva, protože víc skafandrů ve hře není. Pokud by ve hře zústali poslední dva živí námořníci, a oba utečou tak podle pravidel by prohráli - viz. pravidla str. 14 poslední odstavec podkapitoly "Další akce".

Věci ze skladu - viz. pravidla str. 14 první odstavec na této straně (pokračování kapitoly "Akce získání žetonů vybavení" z konce strany 13) - umístění gnoma na červenou oblast skladu.

Uhašení ohně - viz. pravidla str. 12 odstavec akce "uhašení ohně" poslední tři věty odstavce.

Všechny otázky na které se ptáš jsou v pravidlech uvedeny, chce to jen trošku číst pravidla.

Hra je fajn. Co se týče té chaotičnosti, tak si přečti úvod sekce FAQ mého překladu pravidel převzatou ze stránek autora hry, kde se k té chaotičnosti přímo vyjadřuje autor hry Bruno Faidutti.

10.3.2009 22:04:15

AXE

Kren
Díky , ale nektera pravidla mi pripadaji nelogicka, napriklad to s ohnem. Ja vim ze je tam napsano ze pokud je ve 4 fazi v mistnosti kde hori tak umira ale pokud to preci uhasim drive nez by uhorel (neprekrocim jeho casovou znacku) tak by to preci melo byt jako ze se nic nestalo.

10.3.2009 23:10:46

AXE

Opuštění soudruhů
No v pravidlech je že pokud mezitim na ponorce všichni zemřou tak ti co zdrhli vyhráli. takže pokud zdrhnou tedy 2 a nikdo jiný nepřežije,tak podle mě vyhráli oba.

10.3.2009 23:24:16

to AXE
Chápu o co ti jde. Požár může v tom čase uhasit někdo jiný, ale představ si to tak, že ty jsi prostě zemřel při hašení požáru, i když vedle tebe v té samé minutě hasí někdo jiný. Třeba je na jiném konci místnosti než ty a tobě selhal hasičák (nebo ti došla náplň). Takže pokud jsi neprchl, tak jsi prostě uhořel. Dá se to takhle logicky vysvětlit. Chápu o co ti jde - i když hráči hrají postupně, tak se časově sejdou na stejném místě stupnice, ale když se nad tím zamyslíš, tak kdyby se tím měla přesně řídit pravidla hry (hlídat časouvou souslednost provedených a neprovedených akcí v té samé minutě, tak bys musel mít na takovou minutu kdy akce proběhla, speciální značku, která by označovala co gnom před tebou v té které minutě udělal a nebo neudělal. Takže těch značek by muselo být tolik kolik je hráčů krát tolik, kolik každý provedl akcí, než ke stejnému bodu dojedou další. To by se hra tak zesložitila, že by byla nehratelná. Proto to zjednodušení, že každý ve svém tahu sakumprásk vyřeší nebo nevyřeší akci a nečeká se na to jestli mu ve stejném okamžiku někdo pomůže. Jediná vyjimka jsou právě ty žetony destrukce, přes které nesmí všichni přejet nebo je hra ztracená. S tvým návrhem by musel přibýt s každou nepodařenou akcí další žeton nepodařené akce. Doufám, že jsem to vysvětlil srozumitelně.

10.3.2009 23:39:36

ad opuštění soudruhů
Dalo by se to tak brát. Pokud opustí ponorku poslední dva žijící a opravdu tam nikdo nezůstal, tak se to může brát tak, že nikoho neopustili a čekají na záchranu ve skafandrech. Myslím, ale že je to dost nepravděpodobná herní situace. To by fakt ostatní museli zemřít a poslední dva by shodou okolností museli mít oba skafandry - a to je vysoce nepravděpodobné.

10.3.2009 23:44:11

AXE

Diky
Máš pravdu, to by bylo už nehratelné.Díky za odpovědi

10.3.2009 23:46:40

pravidla
Nazdarek, tak jsem vcera testoval hru v jednom hraci aneb nauceni se pravidel a vyplynulo mi par otazek, snad jsem nekde tohle neprehlednul v pravidlech, preci jenom uz bylo 11hod vecer po celem dnu v praci :)
1] vzal jsem 3 gnomy a jal se testovat a myslim, ze hru lze hrat v jednom hraci. Vysledek je pak kolik hrac dokaze zachranit gnomu, pletu se? Myslim si, ze zas neni takovy problem videt predmety vsech gnomu a snazit se vymyslet co nejlepsi taktiku.
2] mel jsem trochu zmatek v tom kdy se umira :)
Napr: jede zluty, odehraje nejakou akci a jakmile pak uz posouva svuj ukazatel smerem ke stinovemu, tak jako karta prijde ohen v mistnosti, kde je napr. modry gnom. Umira modry ve ctvrte fazi zluteho nebo gnom muze umrit jen ve svem kole ve ctvrte fazi (za predpokladu, ze neodejde z horici mistnosti)?
3] v pravidlech je, ze pokud se mi nepodari uhasit ohen, mam moznost odejit do jine mistnosti. Mam tuto moznost i pokud se mi nepodari odcerpat vodu?

diky za info, snad je to napsano srozumitelne a nejsou to naprosto hloupe otazky :)

22.10.2009 08:25:03

tom

bajn
1) jo, v jednom hráči to určitě jde, jen pak nemáš komu nadávat když se něco nepovede opravit :)
2) myslím, že gnom nesmí skončit svůj tah v místnosti kde je oheň, tady by imho umřel jen kdyby byl na mol
3) to určitě máš, akorát ta voda odejde s tebou :)

22.10.2009 09:02:15

tom

oprava
aha, koukám, že jsem nepochopil úplně dobře ten třetí bod. V tom stejném tahu už místnost opustit nemůžeš, to platí jen pro hašení ohně.

22.10.2009 09:04:49

ad 2)
Bajn myslel jiného gnoma, než který vyvolal oheň. Takže tomova odpověď na 2) není správná. Gnom umírá když tak až ve svém kole ve čtvrté fázi, pokud se nachází ještě pořád v hořící místnosti. Ono je to na představivost dost náročné, ale je to vlastně tak, že i když je tam oheň, tak pro toho druhého gnoma, který se tam nachází ten oheň vlastně ještě nevypuknul, protože existuje v jiném čase na časové ose a oheň k němu ještě nedorazil a nebo taky nedorazí jestli se ho podaří někomu ještě dříve, než ten modrý gnom přijde na řadu, uhasit.

22.10.2009 09:35:04

tom

2kren
v čem je má odpověď nesprávná? Gnom umře pouze v případě, že se na konci _svého_ kola nachází v místnosti s ohněm. Jediná výjimka by byla, kdyby vypukl požár v místnosti, kde leží ožralej gnom, ten by potom umřel automaticky, nebo to chápu blbě?

22.10.2009 10:18:41

kren
Diky, taky jsem si to myslel :) Vcelku zajimava myslenka pohybovat se v nekolika casovych rovinach :)

kazdopadne me jeste napadly dve otazky :)
1] nenastavaji chvile, kdy hrac nevi co by vykutil? ani ne co drive, ale ze v tu chvili nehrozi nic "strasneho" ja to resil tak, ze jsem sel pro vybaveni. Asi to bylo tim, ze jsem hral sam a tim, ze clovek ovlada vse, tak nema nutnost byt s kazdym gnomem za kazdou cenu hrdinou :)
2) rekneme ze je desktrucni zeton treba na 30 minute. je to tak, ze gnom ktery se pokousi chybu opravit, tak muze na akci urcit maximalne tolik minut, aby stal na 29minute? nebo muze az na 30? je to mysleno za predpokladu, kdy je posledni kdo muze zachranit.

22.10.2009 10:23:37

to Tom
Tvá odpověď není nesprávná jen neodpovídá na to, na co se ptal Bajn. Je to jakoby se ptal jestli venku prší a ty jsi mu odpověděl že za chvíli bude poledne :-). Odpověď správná ale ne na položenou otázku. Bajn se neptal na gnoma, který je aktuálně na tahu, ale na gnoma, který se zrovna vyskytuje v místnosti kam je zrovna položen žeton požáru.

22.10.2009 11:51:12

to Bajn
1) Samozřejmě že když je chvíli klid je dobré si vzít vybavení (ale pozor na kartu zakopnutí - zas není dobré mít plnou ruku vybavení kvůli ztrátě. Pak je lepší předat část svých vybavení některému gnomovi, který nic nemá.

2) Str. 13 pravidel:
"Jestliže se ukazatel času sice nachází před žetonem destrukce, ale potřebný čas k akci je delší než je zbývající čas k destrukci, pak pokus o opravu automaticky selže."

22.10.2009 11:56:54

tom

vysvetleni
no, já odpovídal na otázku

"Umira modry ve ctvrte fazi zluteho nebo gnom muze umrit jen ve svem kole ve ctvrte fazi (za predpokladu, ze neodejde z horici mistnosti)?"

tím, že (modrý) "gnom nesmí skončit svůj tah v místnosti kde je oheň, tady (v situaci, kdy žlutý gnom "odehraje nejakou akci a jakmile pak uz posouva svuj ukazatel smerem ke stinovemu, tak jako karta prijde ohen v mistnosti, kde je napr. modry gnom") by (modrý gnom) imho umřel jen kdyby byl na mol".

Je to trochu chaos, ale snad to dává smysl. V podstatě jsem tím myslel "gnom může umřít jen ve svém kole ve čtvrté fázi (za předpokladu že neodejde z hořící místnosti)".

Ale ono to je jedno, tak to kdyžtak ignorujte :)

22.10.2009 12:57:41

to tom
Šak jo nic ve zlým.

22.10.2009 13:10:32

tom

kren
však já to neberu ve zlým. Spíš jsem si to chtěl ujasnit a zjistit kde byl zádrhel abych to píště napsal jasněji.

22.10.2009 13:27:03

Bajn

zeton destrukce
kren: tudiz pro priklad, kdyz bude stinovy ukazatel na 25 minute a destrukcni na 30 (cas v prikladu pocitan tak, ze 0 je pri zahajeni hry) tak muzu na test opraveni pouzit 4 nebo 5 minut + pripadne vybaveni. Prece pokud bych byl rekneme na 28 minute, tak se porad muzu pokusit aspon o opravu za minutu potazmo dve pokud bych mohl az do 30, sice sance je mala ale je nebo se pletu?
Na opravy si pocet stravenych minut urcuji sam, ne? Akorat druha vec je, jestli se nakonec povede. Tudiz veta "Jestliže se ukazatel času sice nachází před žetonem destrukce, ale potřebný čas k akci je delší než je zbývající čas k destrukci..." mi neni uplne jasna v tom, ze kdyz si muzu sam urcit kolik casu oprave venuji, tak prece nikdy neurcim cas presahujici cas destrukce.

Doufam, ze se to da pochopit co jsem napsal :)

22.10.2009 14:52:08

Bajn

oprava
za "pouzit 4 nebo muzu 5 minut" je myslen otaznik :)

22.10.2009 14:53:42

ad destrukce
V pravidlech je popsán obecný princip. Nezapomeň, že můžeš být minutu před destrukcí, ale v jiné místnosti a tak než otevřeš poklop, tak se destrukce provede. Potřebný čas k akci pak může chybět.

22.10.2009 15:17:36

destrukce
Tak ted uz je mi to jasne jak je to mysleno dekuji. Uz jen posledni drobne upresneni.
Minuty na opravu tedy muzu spotrebovat tedy do 29vcetne nebo az do 30vcetne? za predpokladu ze destrukce je v 30 minute, diky

22.10.2009 15:48:33

DD

Nesrovnalost v prekladu
Flooding Events v originale je:
When existing flooding increases, all rooms that are flooded at low water are immediately changed to high water.
V prekladu:
V případě události zvýšení zaplavení je do nezaplavené místnosti
umístěn žeton částečného zaplavení a v částečně zaplavené místnosti je žeton částečného zaplavení vyměněn za žeton uplného zaplavení.
Coz ta 1. cast ze do nezaplavene mistnosti se da zeton castecneho zaplaveni v ENG originale vubec neni. Takze jak to je a z ceho ten preklad vychazi?

2.12.2009 10:51:14

to DD
Máš pravdu. Nevím jak se mi to tam mohlo ocitnout. Napřed jsem myslel, že jsem to třeba vyčetl někde v nějakých FAQ a tak jsem to dal přímo do pravidel. Ale protože jsem si to nepamatoval, tak jsem napsal přímo Faiduttimu, abych měl jistotu:

Does event "Increased Flooding" have affect the room without water? Or "Increased Flooding" affect only rooms with low water?

Napsal mi obratem:
Only rooms with low water

Takže opravdu je tam chyba a až se k tomu dostanu, tak to opravím. Dík za upozornění.

2.12.2009 13:16:09

ad chyba
Oprava nahrána ke schválení aktualizace.

2.12.2009 21:46:21

Stupnice motoru
Jenom by me zajimalo k cemu je na hracim planku stupnice motoru kdyz se nijak nezveda nebo jsem to s pravidel nepochopil ?

30.8.2010 17:45:15

Vybíráme z Bazaru

Dungeons & Dragons: Candlekeep Mysteries
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 6 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas