Rallyman: GT - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost, Sport
Herní kategorie: závodní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Jean-Christophe Bouvier
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy ze hry

Tradiční téma. Jaké to je, jak se to hraje? Máte při hře pocit ze závodů, adrenalin, nebo je to suché pokládání kostek na hexy tratě?

Jak závody vypadají - je lepší hrát se na jistotu nebo se vyplatí riskovat. Jaký je balanc hry? Když jeden zaostane má ještě šanci ostatní dojet, nebo je jasné, že bude na chvostu? Nutí ho to více riskovat, a když se nepovede dostane se do ještě horsí situace a nemá už vůbec žádnou šanci?
4.2.2020 10:59:49

Dojmy
Zahrát jsme to ještě nestihli. Snad o víkendu, doufám. Zatím dojmy z hry jako takové, KS verze. Dílů tratě je mrak. Každý díl, každá strana má unikátní ilustraci. Vypadá to atraktivně a hru to táhne. Každý model auta je jiný a odpovídá konkrétnímu vozu. Snad co mě překvapilo, je velikost modelů (2 cm.). V kampani jsem nabyl dojmu, že modely mají být větší, než tomu bylo v Rallyman Dirt. Možná tam nějaký posun je, ale za mě by mohly mít o cenťák víc.

Ve hře jsou 3 kategorie vozů, přičemž GT5 a GT6 mají navíc verzi, která balancuje obě kategorie pro společný závod. Mezi auty v jedné kategorii rozdíly nejsou. Je jedno, jaké auto si hráč vybere. Rozdíl je jen vizuální. V rámci jedné kategorie, mají hráči v závodě naprosto stejné podmínky. Každé auto má k dispozici 3 druhy pneumatik, které lze během závodu měnit a každá se chová na trati jinak. Plus má každá zvlášť statistiku pro jízdu na suché nebo mokré trati. Závody díky tomu mohou být rozmanitější.

To jsou moje první dojmy po rozbalení krabice ..

4.2.2020 14:58:32 | Upraveno autorem (porovnej)

První dojem
Dnes odehrána hra ve dvou, každý s jedním autem na jeden okruh a poté hra ve dvou, každý za dvě auta (simulována hra ve čtyřech). Hra je pěkně provedená. Autíčka mi přišli po vybalení taky překvapivě malá, ale na herní plán se hezky vejdou a pokud by byly větší tak by museli zvětšit i trať s čím by se přímoúměrně zvětšovali i nároky na herní stůl. Provedení autíček se mi líbí a velikostně se dají užít i do jiných závodních her. Zkoušel jsem na Formule Dé a Automobiles a velikostně odpovídají herním polím. Po odehrání prvních dvou her mi přijde Rallyman GT, hodně o kostkách. Pokud to špatně padne tak je problém to později na jednom kole dohnat a závod zřejmě nevyhrajete. I tak mě bavilo bojovat ve 4 "hráčích" o body v dalším umístění. Zábavností, se stejným vlivem kostek, bych Rallyman GT přirovnal k Formula Dé s tím že Rallyman má menší tratě a tak kolo rychleji odehrajete. V základní krabici máte navíc variabilnější trať. Na druhou stranu vás vyhledání dílů a sestavení tratě před hrou na pár minut zdrží. Při srovnání Rallyman GT vs. Automobiles mi přijde zábavnější Automobiles, kdy dle mého názoru víc volím strategii.

5.2.2020 00:04:06

Monaco GT6 - 4 hráči :)
Aspoň jedno kolo muselo byť už dnes, tak očakávaná hra to bola! :)) A bolo to kolo veru epické, rozhodla posledná zákruta, po celý čas veľmi tesný závod, takže prvý dojem asi nemohol byť lepší!

Každopádne hlavnú úlohu hrajú kocky - keď to padne, tak to padne a je radosť sa posúvať dopredu, ale keď to nepadne, tak s tým človek proste neurobí nič. 4-tý hráč sa rozbiehal z 1, takže kocky 2-3-4 atď., a na všetkých troch padol "!", čo znamenalo stratu celého nasledujúceho ťahu, a už ani nemalo význam, aby hral. Ešteže sa sa to stalo v poslednej štvrtine kola.

Stratiť kontrolu v nízkej rýchlosti (1 alebo 2) ešte nie je taká katastrofa, lebo v ďalšom kole sa auto hýbe od nuly, ale hýbe sa. Obzvlášť, keď sa podarí "dostať hodiny" v zákrute, kde je limit rýchlosti 1, tak hráč možno stratí jedno pole, ale nie celý ťah. V takých prípadoch sa aj oplatí riskovať. Ale stratiť kontrolu v rýchlosti 3 a viac je už fatálne, a vyzerá to tak, že je to koniec hry pre toho hráča. Šanca, že doženie ostatných, je mizivá. Ale zas to aj zodpovedá trochu realite, vyletieť vo vysokej rýchlosti znamená koniec závodu, takže je fakt treba si dávať pozor vo vyšších rýchlostiach.

Lenže - ísť na istotu asi nie je cesta k víťazstvu. Prvý hráč je stále pod tlakom, aby urobil chybu - ak pôjde na istotu, odvážnejší a šťastnejší pilot ho predbehne. Ak bude riskovať, môže stratiť kontrolu. Je to skrátka PUSH YOUR LUCK mechanizmus, ale skvele tematicky zakomponovaný!

"Focus tokens" sú prevelice užitočné, hlavne keď auto posunú o jedno-dve políčka ďalej. Takže ich treba nejako získať, a aj to je o šťastí - hodiť všetkými kockami naraz. Do toho vstupuje trochu stratégie - vedieť, kedy to nebude katastrofa, ak stratím kontrolu. Lebo tak či onak tie žetóny hráč získa, keď ide "plnou parou".

Takže tak - je to o tom, ako padnú kocky, a tak k tomu treba pristupovať. Dá sa taktizovať, dá sa manévrovať, ale v konečnom dôsledku rozhodnú kocky. Ale atmosféru to má parádnu, závod vie byť tesný, a epický záver v poslednej zákrute sa len tak ľahko nezabudne. :)
(Ale žiaľ ani vyletenie z trate na rovnej ceste, keď sa auto rozbieha... holt, kocky...)

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

5.2.2020 00:20:15

Aplikace
A k čemu slouží ta aplikace?

7.2.2020 23:55:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Náhoda na kostkách
No a není to tak, že stejnou smůlu / štěstí mohou mít všichni hráči stejně? Nebo kdo má smůlu dříve, tak už pak nemá šanci dohnat toho, komu to padlo hůř později?

8.2.2020 00:21:46

Aplikace
V aplikacii su vsetky dostupne trate s tym ze je tam pekne zobrazene ako rozlozit mapove diely podla oznacenia, to rozlozenie v pravidlach nie je. + je tam pomocka ked hras sampionat alebo time attack.

8.2.2020 10:24:51

První hra
Dojmy z první hry. Ujet druhým, nebo získat nějak výrazně náskok, úplně nešlo. Drželi jsme se pohromadě a soupeřili o každé pole. Focus ženy jsou nutnost. Stalo se, že jsem kvůli tomu nemohl využít všechny své kostky na trati. Kdykoli nebylo riziko tak velké, mrskali jsme vším, co jsme na trati měli.

Ztratit kontrolu v nízké rychlosti (začít další kolo z nuly) úplně problém nebyl. Jen hráč jel poslední, ale že by se mu dalo ujet, to bych neřekl. Alespoň v našem závodě ne. Když už ztratil kolo, byl to problém. Dohnat ostatní, pokud neudělají nějakou velkou chybu, nebylo možné.

Závěr byl super. Celou dobu jsem vedl. Skončil jsem 2 pole před cílem s jedničkou. Vůbec mi nedošlo, že když soupeř skončí 2 pole za mnou, ale s vyšší rychlostí, bude poslední kolo začínat on. Suverénně obě jeho auta projela cílem přede mnou :)

8.2.2020 13:17:55

V kolika hráčích jste hráli?
Při psaní dojmů ze hry prosím uvádějte kolik vozů bylo na trati.

8.2.2020 18:07:00


Mame za sebou dnes prvni dve hry ve ctyrech hracich. A co nas mirne rozladilo je, ze jsme ANI JEDNOU nesahali do pytliku s poskozenim. Na coz jsme si rikali wtf, proc to tam vubec je? Kcemu Pit Stop? K cemu pocasi...? Co jsme delali spatne? Hrali jsme Track 1 z pravidel a pak rekneme podobnou custom hru z 16ti dilku.

Jsme povetsinou euro hraci, co asi vic pocitaji, nez riskuji, ale na druhou stranu jsme tam nevideli, ze by riziko bylo nejak extra odmenovano. Co se tyce FlatOutu, obcas jsme hrali, focus tokenu jsme meli v prubeu hry rekneme od 0 do 10.

00, neboli ztrata celeho kola se zdala byt docela odrazujici, byt paradoxne jsme 00 resili nekolikrat a pokazde se hraci dokazali jeste dostat do hry a jednou dokonce vyhrat. Nahoda?
Jinak nas docela mrzela i nizka varianta pneumatik, kdy byly prakticky vsechny stejne, resp jedny jasne lepsi nez jine, tzn zadna variabilita, obzvlast kdyz se nam ani nezmenilo a nemohlo zmenit pocasi..

Takze jeste jednou - co hrat priste jinak? Napady byly bud hrat delsi trasu s delsimi rovinkami, anebo zkratka vic mrskat kostkami a riskovat..

20.2.2020 22:16:28

Onas
Nemůžu hodnotit vaši partii, žel nehrál jsem s vámi. Pokud jedete hodně na jistotu, pak se do pytlíku nesáhne, to je jisté.

Jen myšlenkové pochody. Pokud si naplánuješ trasu, dáš na trať 6-8 kostek a na prvních 3-4 kostkách ti padnou 2 vykřičníky, buď skončíš, nebo zariskuješ. Pokud skončíš, pohnul ses o cca. 4 pole a ztrácíš tempo. Když se to to stane vícekrát, závod pravděpodobně prohraješ. Samozřejmě pokud to ostatní hrají stejně opatrně, v závodě se taková ztráta možná neprojeví.

Poznámka: Můžeš se té situaci vyhnout Focus žetonama, můžeš zariskovat, ale pak se může stát, že se do pytlíku sáhne. Taky můžeš mít šťastnou ruku a to se nám taky stalo, že dcera to házela pořád naráz (nebavilo ji čekat a házet postupně), ať to bylo sebevíc nepravděpodobné, vycházelo ji to. Focus žetonů měla tolik, že by s tím dojela „půl“ závodu.

My jsme sahali do pytlíku za závod jen jednou. Nemám nahráno ještě tolik, abych mohl dát nějakou smysluplnou statistiku. Nicméně v žádném závodě, kde mi auto skončilo s 00, jsem se už nechytal. To je prostě moc velká ztráta. Pokud vedoucí hráč neudělá významnou chybu, tak si myslím, že ho dohnat, potažmo vyhrát je skoro nemožné (záleží taky kolik kol do cíle zbývá).

Pokud máš KS verzi, mohlo by být zajímavé zkusit pneumatiky, které se postupně sjíždí. Tam se asi pitboxu hráč nevyhne, ale ještě jsem tuhle variantu nezkoušel.

Jen můj dojem. Rallyman gt je jednoduchá hra, ale i tak pár závodů trvá (mně určitě), než hráč využije svůj potenciál naplno (tam zatím ještě nejsem).

21.2.2020 08:54:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Jak rikas, 00 se zda byt velkou ztratou (byt se to u nas ve finale nepotvrdilo), proto nikdo moc nechce riskovat, tzn do pytliku se nesahne. Pak je cely ansambl damage tokenu, pitstopu a pocasi mimo hru. A tady si rikam, ze to preci nekdo playtestoval a my museli udelat neco "spatne".

21.2.2020 09:03:50

Onas
Jen myšlenka. Zkuste si spočítat kolik kol jedete závod a příště ho zkuste zajet za méně kol (jakoby ho zajedete rychleji). Může to být motivace k odvážnější jízdě ..

21.2.2020 10:28:41

Onas / Rukavička
PRESNE o tomto som písal v druhom vlákne (Stratégia a miera riskovania). Máme ten istý problém - nikto nechce riskovať 00, pretože to je v podstate koniec hry pre to auto.

@Rukavička - málokedy sa stane, že by som mal po 4. kocke (z nejakých 7 alebo 8) už dva "!". Vtedy už mám spravidla pár focus žetónov, takže po 4. kocke použijem focus žetóny na ďalšie cca 2 kocky, a zostane mi jedna najviac 2 kocky, ktoré nehodím. V takto prípade sa mi absolútne neoplatí riskovať, aby som sa posunul o jedno/dve pole ďalej.

Za seba môžem povedať, že opatrný postup sa javí ako víťazná stratégia (holt, sme eurovkári :) ). Skúšal som sólo aj viac riskovať, ale ani raz sa mi nepodarilo prísť do cieľa skôr. A občas hráme iba dvaja, vezmeme po 2 autá, s jedným ideme opatrne, s druhým riskujeme. Výsledok? "Opatrní jazdci" skončia ďaleko vpredu.

Na BGG je niekoľko zaujímavých variantov na zmeny počasia, a druhé domáce pravidlo, ktoré som zaviedol, je to, že ťaháme žetóny poškodenia, aj keď vyletíme v rýchlosti 1 alebo 2.

----------------------------------
herný klub NITHRANIA z Nitry

21.2.2020 12:30:12

Cardinalle
Mám to stejně. Resp. první hru jsem měl strach to hned ze začátku mrsknout najednou. Jenomže pak se mi párkrát stalo, že jsem právě naházel celkem brzy vykřičníky a musel jsem skončit tah a soupeř mi začal ujíždět. Myslím si, že úplně bez Focus žetonů to nejde. Současně se mi ale stalo, že soupeř havaroval. Další kolo začínal s 0 a vůbec ho to nezpomalilo. Havarovat nemusí být vždycky problém. Ve vysoké rychlosti ano, to je většinou těžká ztráta, které se hráč prostě chce vyhnout.

Nemůžu radit, mám pocit, že jsem první zatím nikdy nebyl (možná jednou). Nicméně, každý závod jsem si užíval právě v tom smyslu, jak které strategie fungují. Já jsem hodně hrál na to, dojet co nejdál. To rozhodně není všechno, a není to ani vítězná strategie. Blokování, získání pozice pro další tah i za cenu ztráty jednoho nebo dvou polí hraje velkou roli.

Ještě poznámka: Vyndal jsem z pytlíku zákaz předjíždění (myslím, že je to žlutý praporek) a jedno auto, nemohlo jet, protože před ním stálo auto, které mělo jet až po něm.

21.2.2020 17:22:54 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Fresco
Fresco
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas