Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Současnost, Vlaky |
Herní kategorie: | desková hra, dopravní |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Eagle Games |
Autoři: | Glenn Drover Martin Wallace |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Dotaz k pravidlům - stavba tratí
podle pravidel co jsem vyčetl může hráč postavit max 4 traťové dílce, a po vyčerpání akčních kol trať která nenapojuje město je nedokončená a z mapy se odstraní... ale, jak to je když města jsou od sebe dál než 4 dílce? počítá se s tím že se i ostatní hráči třeba připojí ke stavbě trati přidáním vlastních dílců? a komu poté trať patří? díkyto KarlosCZ
Asi jsi nepochopil pravidla, protože máš ve svém dotazu hne dva výrazné renonce.
1) Nesmíš postavit víc jak 4 dílky pouze během JEDNOHO AKČNÍHO KOLA. Během HERNÍHO KOLA se ale tyto AKČNí KOLA opakují třikrát a máš tedy k dispozici 3 akce, které třeba můžeš všechny použít na stavbu tratě (nebo taky nemusíš - záleži na tobě)!!! Takže během herního kola můžeš postavit až 12 dílků tratě a každou trať tak můžeš prakticky dokončit. Kontrola nedostavěnosti tratí se provádí až na konci HERNÍHO KOLA a NE na konci akčního kola.
2) V tvojí rozestavěné trati NESMÍ žádný hráč pokračovat. Hráči se NESMÍ NAPOJOVAT NA CIZÍ TRATĚ. jakmile totiž začneš z nějakého města stavět trať, okamžitě na rozestavěné dílky položíš svou lokomotivu, aby bylo jasné, že tuto trať stavíš ty. Lokomotiva se na trať dává hned jak se trať začne stavět a ne až po dokončení tratě.
Ono je to logické i ve skutečnosti. Jestliže nějaká společnost začala stavět někde svou trať, tak dost těžko mohla přijít jiná společnost, aby vyhnala od konce kolejí dělníky a jen tak mirniks tyrniks připojila svoje koleje a pokračovala ve stavbě něčí cizí tratě.
Ještě průběh hry ...
Možná že jsi nepochopil průběh hry. Už se mi to taky u několika lidí stalo. Takže průběh jednoho herního kola je následující:
1. Dražba začínajícího hráče
2. Provedení akcí - opakovaně po sobě 3 kola akcí tedy:
- Poprvé všichni hráči počínaje začínajícím hráčem provedou každý jednu akci
- Podruhé všichni hráči počínaje začínajícím hráčem provedou každý jednu akci
- Potřetí všichni hráči počínaje začínajícím hráčem provedou každý jednu akci
3. Hráči dostanou peněžní výnosy z dosažených bodů a zaplatí závazky z poskytnutých dluhopisů.
aha
ted uz je mi to jasny, nedoslo mi ze lze povest stejnou akci vicekrat, diky moc :-)
to KarlosCZ
To se někdy stane, že se něco přehlédne ;). Jinak se tě chci zeptat, jak se ti hra líbí. V jiném vlákně jsi psal, že jsi hru právě pořídil ;). Je to jedna z mých nejoblíbenějších her.
to kren
no popravde jeste nemuzu posoudit pac sem si udelal radost na vanoce a teprve ji vlastne dostanu :-) ale dost jsem o ni cetl a verim ze to bude parada
Kren, KarlosCZ
Ahoj, jen přidám trochu do diskuze - úplně jsem přehlížel vláčkové hry, pak si jednou půjčil RRT a úplně jsme tomu propadli. Takže následoval nákup RotW a výborně se bavíme, hra je u nás velkým favoritem.
Venca81
Souhlas, ja hledal neco co by se dalo abych tak rekl pouzit napric sirokym politickym spektrem a vlacky uspely. Libi se u nas obecne vsem vcetne zen a pritelkyn, ktere normalne nehrajou. Pravidla jsou jednoduchy a obvykle je to hodne tesne.
super
takovehle ohlasy rad slysim, my jsme zatim hrali co se tyce podobne tematiky jen TTtR, TtR Europe a TtR Marklin, tak sem fakt zvedavej jak to dopadne... a taky jestli se mi hra vejde na stul :-D
KarlosCZ
TtR mám a občas hraju, ale s RotW se to srovnat vůbec nedá, protože RotW není primárně jen o stavbě tratí, ale je to především ekonomická strategie. A myslím si, že opravdu hodně povedená.
Vláčkové hry
Pro mě je RrT v modifikaci Evropa jednou z nejoblíbenějších her. Navíc se mi ještě nestalo, aby tato hra u někoho neuspěla. Baví ženy, hráče, nehráče, prostě všechny. Pravidla vysvětlená za 15 minut. A s rozšířením Event Deck je hra ještě lepší. Jednoduchá a přitom geniální. Jediný problém vidím v tom, že pokud hrajete v plném počtu, pak je ohromný rozdíl, zda člověk v prvním kole začíná nebo je poslední. Poslednímu pak už většinou nezbývá na výběr moc rozjezdových lokalit.
DOtaz
Tak jsme včera poprvé zahráli tuhle úuuuuuuuuužasnou hru. Jen nám nebylo jasných pár pravidel, a abych nemusel prostudovávat všechny vlákna tak se tu zeptám:
1) Když stavím trať a někdo mi vyjede naproti(aby mě jen bloknul) může mi tu trať postavit přímo do cesty?Stalo se nám že chtěl někdo přeject hory z baltimoru a když byl 2 dílky od města(postavil 4) tak mu chtěl jen tak vyject protihráč aby ho potrápil a chtěl postavi ty 2 dílky tak, aby tomu protihráči postavil proti rovince zatáčku(těžko se to popisuje ale byly by to 2 dílky vedle sebe 2 hráčů, kde tratě na sebe neavazují). Kdyby to šlo tak by ten první hráč co stavěl nemohl pokračovat...
2) Když jedu tratí okolo města, můžu tuto trať postavit těsně u města i když z města vede napojení a já ho ingoruji a jedu jen okolo?
viz :
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/railroad-tycoon-499/obrazky/
obrázek "červený v obležení"(uprostřed obrázku projíždí červený hráč okolo indianapolis šesti dílky z žlutého města a jede rovnou do chicaga)
Kdo to dočetl tak mu děkuji za trpělivost a taky za odpověd :)
Nezbitch
1) kdyz to hrajeme my, tak jsou podobne veci zakazane (na otevrenou trat soupere nemuzu primo navazat - ani kdyz vyrazi z protejsi strany) jinak tam mas k dyspozici samozrejme hexy crossingu ktere muzes pouzit abys projel zeleznici soupere skrz tak jak potrebujes.
2) Samozrejme ano, pokud by nekdo chtel vyuzit exit z mesta, nahradi tvou zeleznici prislusnym crossingem a jede jako by se nechumelilo
snad ti to pomuze :)
Thorre nemohu souhlasit
Hru jsme dnes hráli poprvé, ale
1) Nevidím důvod, proč by protihráč nemohl "zahodit" svůj tah jen proto, aby zaškodil. Euro hry na tohle moc nejsou, ale pravidla to nezakazuji a pokud to má opravdu smysl, proč ne. Jen by si měl škodič uvědomit, že on sám ztratil jeden svůj tah.
2) Pokud mne angličtina neklame, v pravidlech na stránce 5 ve úplně vlevo nahoře napsáno, že sám můžeš překřížit sou trať, ale soupeřovu ne.
Špatňák
A pokud mě moje angličtina neklame, tak slovo "redirect" neznamená, že, nemohu překřížit soupeřovu trať, pouze jí nemůžu přesměrovat. A to je rozdíl. Takže soupeř nemůže použít mé napojení, jede si to svoje. Já ho překřížím, a jedu si zase po své trati. Nemůžeme na tom dílku zatáčet. Máte někdo jiný názor?
Dotazy k pravidlům
Rád bych se zeptal na pár věcí, neb po dvojím pročtení pravidel a jednom zahrání mám pocit, že jsou odfláknutá a nedostatečně důkladná. Něco si chci jen ověřit:
1) Jestliže je umístěn poslední "empty city marker", je už definitivně spuštěn konec hry, nebo ho lze ještě zvrátit urbanizací šedého města?
2) Pokud ano, dejme tomu, že je vyprázdněno více měst. Třeba 3. Při urbanizaci šedého města by se měl vrátit jeden "empty marker" a hra by pak pokračovala?
3) Pouze hráč, který si vydražil začínajícího hráče, platí. Zbytek neplatí nic a hraje se normálně po směru hodinových ručiček.
4) Linky na sebe nemusím navazovat. Jednu postavím na severním konci mapy, druhou klidně na jižním.
5) Mohu v rámci jedné akce rozestavět linku (nedodělat ji) a v rámci druhé akce začít stavět někde jinde?
6) Je-li na hexu vidět byť je ždibek vody, je považován za "water hex."
7) Z města A do města B mi vede linka. Chci-li stavět linku z města A do města C, mohu použít linku z A do B, uprostřed odbočit a pokračovat do C? Podle mého názoru ne. Pokud chápu vše správně, mohu (jen své) tratě překřížit, ale každá spojnice měst musí mít vlastní linku, tj. žádné "sdílené" hexy.
8) Urbanize - barvu města si mohu vybrat? Nebo povinně beru vrchní?
9) City Growth - v jakém pořadí se provádí? Nejdřív určím město a pak náhodně táhnu 2 zboží, nebo si nejdřív vytáhnu 2 kostky zboží a pak si podle barvy mohu určit, kde se mi hodí?
10) City growth nelze použít, abych z již vyprázdněného města odstranil "empty marker"; je tak?
11) Vlastním linku vedoucí z východu na západ. Poté chci postavit linku ze severu na jih, potřebuji protnout svou východozápadní linku. Postavení křižovatky se počítá jako jeden ze 4 vyložených dílků? A platím znovu za jeho postavení?
Venca81
Jo nad tím jsem taky přemýšlel a máš pravdu, že to slovo takový význam má. Jen mám dojem, že by to mohl být problém u tratí dlouhých 1 hex.
Samozřejmě pokud jsem se mýlil, budu velmi rád opraven. Po Vánocích hrajeme znovu a hrát hru správně je vždy fajn :)
Špatnák
1) spuštění konce
2) spuštění konce
3) jen ten hráč co vyhrál dražbu
4) nemusí
5) ano
6) hrajeme ze je to vodní hex
7) podle mne ne
8) vybrat
9) hrajeme tak, že nejdřív určíš město a pak 2 náhodně
10) dle mého názoru můžeš (oporu v pravidlech jsem pro to nenašel)
11) určitě platíš
Většinou v naší home verzi hrajeme s dvěma městy navíc vůči originálu.
Čindi
Hrajeme to stejně jak píše Čindi, jen u 10 bodu je to určitě tak, že můžeš, tedy to potvrzuju. Ale pokud byl spuštěn konec, tak už s tím nic neuděláš, ani urbanizaci ani city growth.
Čindi, Špatňák
Bod č.7: hex s odbočkou stejně neexistuje, takže odbočky dělat nelze. Jen přetínat tratě, křížit je.
Dotaz k pravidlům - akce
Mám taky jeden dotaz, protože se to učíme, tak nevim nebo dělám někde chybku.
Hrali jsme Mexiko ve trech. Může hráč vynechat (nehrat) nebo chceteli obetovat svoje akcni kolo? Stalo se mi ze na staveni trate sem nemel volnou hotovost a nechtel jsem se zadlužovat dalším Bondem, kor když sem vedel ze na konci kola dostanu slusnej prijem za body a pak na stole nebyla zadna karta, kterou bych moh vzit (byli tam jen startovaci). Takze sem nehral a hral další hráč na řadě. Akcni kartu sme doplnili az na startu nového kola.
Pro jistou: jak doplnujete akcni karty? Ja pochopil ze pri zacatku jich ma byt celkem 2x jaky je počet hracu, z toho tri jsou vždy startovni se zlutym S-kem. Když hrajem dva tak tam sou tri startovni a jedna volna. A az je nove kolo tak se jedna doplni? Podle mne je to dost malo :(
sad04
Oboje jsi pochopil dobře. Operační karty se doplňují vždy jedna před aukcí prvního hráče a akce se můžeš klidně zřeknout.
k pasovaniu akcie
My sme to hrali tak, že sa pasovať nesmie. Mám však pocit, že v tom úplne jasno nemá nikto (napr na bgg), pretože pravidlá hovoria o tom, že každý hráč vykoná akciu (pričom pass nie je možnosť), avšak iní vravia, že sa pasovať azda aj dá (lebo Martin Wallace povedal, hoci on tú hru priamo nedizajnoval). Je to na dohode hráčov. Osobne som proti pasovaniu :), ale samozrejme, každý môže hrať, ako sa mu páči. Povedal by som, že ak sa rozhodnete povoliť pasovanie, hra bude viac user-friendly a nebudete tým pádom musieť plánovať s nožom na krku. Zas na druhej strane, ako často sa vám stalo, že ste pasovať vyslovene chceli?
Karty + pasování
Pasování máme zakázáno, ale toto je asi individuální. Bereme to tak, že to není jako možnost v akcích a může tě to někdy zaříznout, ale o tom ta hra asi taky bude :).
Karty na začátku by měli být: startovní + 2x počet hráčů, tedy ve dvou hráčích 3 start + 4 další a před aukcí se vždy jedna nová karta doplní.
Vytaženo s pravidel:
Ještě před zahájením hry vytřiďte z balíčku operačních karet 3
„startovní“ karty (označené v levém dolním rohu zlatým symbolem
„S“) a položte je lícem nahoru vedle herního plánu. Potom
balíček zbývajících karet zamíchejte, doberte ze zamíchaného balíčku
dvojnásobný počet karet než je hráčů a dobrané karty položte
lícem nahoru vedle prvních 3 startovních karet. Vytvořili jste tak
počáteční „nabídku“ operačních karet.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Eldritch Horror (EN) + Forsaken Lore + FS insert
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 9 dnů