Pulsar 2849 - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Vladimír Suchý
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Principy hry?

Je už známé jakou tematiku si hra přesně bere na paškál?
Bude se tam těžit, kolonizovat, stavět, bojovat?
Hry od CGE nikdy nezklamou, takže velké těšení!
14.9.2017 06:33:20

Principy
Je to úplně klasické euro, těžíš hlavně vítězné body a bojovat se tam nijak nedá. Je to hodně určené pro přemýšlivé hráče, kteří mají rádi hry typu Ruské železnice.

14.9.2017 06:38:00

Zhan_Shi
Jop, už jsem si to našel na youtube z bgg. Jsem rád, že ta hra je taková jaká je, protože je jiná, než jsem se bál, že bude :)
Kolik je na trhu takovýchto nebojových her? Mě se je nějak nedaří moc najít :(

14.9.2017 16:04:49

Ahoj, nedávno jsem tuhle hru koupil v bazaru. Je to naše první eurohra, zatím jsme nehráli. Myslíte si, že je vhodná jako vstup do euroher? Dá se to k něčemu přirovnat? Gaia project, Beyond the sun, nebo tak něco? Dík. S pozdravem Petr.

23.3.2022 15:40:15

@PetrBa Ahoj, řekl bych, že na vstup do deskovek je to poměrně složitější euro. Vzhledem k práci s kostkami bych jej přirovnal k jiným dice-placementům typu #Castles of Burgundy, The, nebo #Marco Polo. Obsahuje ale několik mechanismů navázaných na umisťování kostek, např. pohyb po mapě, který trochu může připomínat právě vesmírné cestování v Beyond the Sun, nebo zisk žetonů poskytujících průběžný příjem, což by zase mohlo trochu připomínat Gaiu.

Pokud už máte s tebou zmíněnými hrami zkušenost, asi nepotřebujete, aby šlo o “vstupní” hru a neměli byste mít problém ji vstřebat. Pokud ne a znáš je jen z doslechu, začal bych možná trochu opatrněji, z dice-draftů se dají doporučit právě dvě výše zmíněné hry nebo třeba ještě i #Alien Frontiers (všechny ale trochu hůř sehnatelné, jestli se nepletu), z novějších touhle mechanikou disponují třeba #Říše příšer, dice-draftingem třeba pak #Sagrada a #Hrdina v kostce.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

23.3.2022 16:38:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Koupil jsem to spíš náhodou po přečtení několika vesměs kladných recenzí jako naši první eurohru. Ostatní, co jsem zmínil znám jenom z recenzí a videí. Tak uvidíme. Pokud jsou dobře napsaná pravidla, tak to půjdem.

23.3.2022 16:51:07

@PetrBa   Pravidla jsou napsaná skvěle, vše jasné takřka na první přečtení a hra je to výborná. 

23.3.2022 18:27:51

Zklamání

Ahoj,

já osobně jsem z téhle hry hodně zklamaný. Tak nádherná grafika, bezvadné komponenty, naprosto skvělý systém kostkové fáze, ale buď jsem tak “inteligentní” a nebo mám holt pravdu. Jako hráč vstupuji do této hry skutečně minimálně.

2 nebo max 3 akce, které jde za celé kolo udělat je skutečně příliš málo pro mě. Já, který jsem zvyklý kombinovat a hledat způsoby, jak vytěžit ze svých tahů co nejvíc, tak tu udělám 3 akce (hrát na 2 akce je už totální nuda) a hotovo.

Kromě produkční fáze, která přinese pár bodíků navíc, tak se prakticky neliší první kolo od posledního. Pořád v něm dělám to samé - výběr ze 7 akcí a na to mám k dispozici 2 kostky + jednu bonusovou.

Upravil jsem si pravidla

po úpravě pravidel, kdy jsme začali hrát na neomezený počet bonusových kostek + místo vzítí 2 kostek bereme 4 (ve hře dvou hráčů to jde lehce, ve 3 hráčích bereme jen 3 kostky a ve čtyrech jsme to ještě nehráli, ale řešili bychom to asi jako ve třech, kdy nám 1 kostka logicky chyběla, jinak bychom neměli bonusovou kostku z čeho kopírovat, tak jsme házeli kostkou navíc) tak už se to dalo malinko záživněji hrát.

Mrzí mě to, ale prostě ta hra samotná je nudná. Odečtěte si skutečně všechny herní mechanismy, které se dělají striktně podle pravidel a které nemůžete ovlivnit (přímo prakticky celou produkční fázi) a co vám zbyde?
1. fáze - jeden hráč hodí kostkami, správně je umístí a správně zařadí medián.

Pak si všichni hráči vyberou 2 kostky (uh, to má být už ta záživnost hry? Vybrat si kostku?)

2. fáze - akce.

7 akcí: pohyb, budování transmitteru, aktivace pulsaru, technologie, ústředí, nákup pulsaru a nákup modifikátoru kostky.
Takže prakticky další záživnost v celém kole je, že si třeba koupím transmitter za jednu kostku. Mám štěstí a z minulého kola mám už jeden rozestavěný a aktivovaný a tak tento k tomu přidám a tak mám jeden tah na víc.
Pak si třeba aktivuji pulsar, a koupím technologii.
Takže na ústředí - nic, let? V žádném případě. Nějaký nový pulsar? Za co? už nejsou kostky. Koupit si transmitter na 2-3 kostky? v žádném případě, prakticky bych za celé kolo nic jiného pak nedělal.

No a pak následují ostatní hráči a pak je produkční fáze. A prkaticky toto si vynásobte 8x a máte dohranou hru….JEEEEJ, to je ale zážitek :(

Když to třeba přirovnám k takovým Imperial Settlers, tak si nedovedu představit, že by třeba v té hře někomu mělo stačit, že dostane 2 osadníky každé kolo a ty bude moct využít na 2 akce Dejme tomu - jít si pro kartu, postavit kartu. Jít si pro suroviny a ponechat si je do dalšího kola.

Prostě Pulsar jako takový když pominu přenádhernou grafiku a vymyšlené akce, které jsou k dispozici + ten skvělý herní mechanismus fáze kostek, tak akční fáze jako taková je totální ubohost a nuda.

 

Ale co…. turnajově to stejně nikdy nebudu hrát a tak můžu tady v našem okolí pravidla upravit podle sebe :)
Udělal jsem to tak ve hře Diamant, Alchymisté (tam úprava spočívala pouze v tom, že i ve více hráčích hrajeme od druhého kola se 6 kostkami. Hra ve 4 hráčích se 4 kostkami je naprosto zcestná), Gismos (tam jsem jen přidal pravidla, která přidávají víc bodů, aby se nepočítaly pouze 2 kategorie:) ) a Kanagawa, kde jsme se dohodli, že vždycky rovnou odkryjeme 3 karty a nehrajeme na možnost, že někdo při postupném odkrývání rovnou vezme část sloupce.

Ale o tom snad i ty hry jsou, že si to člověk upraví podle sebe a aby ho hlavně hra bavila. Trošku je pak problém, když se potkají dva hráči a každý hraje podle jiných pravidel, ale zatím jsem ve svém okolí (Adamov) nepotkal další maniaky do her, jako jsem já a přítelkyně :) Spíš je k tomu sami vychováváme a učíme je hry od nás.

Takže Pulsar jako takový je super a graficky překrásný, ale ty možnosti, které tato hra má, tak byly těžce nevyužity.
Už třeba to samotné rozhraní celé herní desky. Proč se nijak nevyužívají komponenty po obloukovém obvodu hlavní hrací plochy? Vždyť je to tak přesně vyměřené a mohlo by to mít klidně i nějaký herní efekt. Něco ve smyslu astrologie - kdy by se třeba i počítadlo mohlo v hvězdném prostoru posunovat podle nějakých indexů a vždycky by to pro někoho něco mohlo znamenat. Třeba by se k tomu mohla přidat i další akce, která by tyto posuny zaznamenávala a těžila z nich prospěch. To samé transmittery. Určitě by je šlo lépe stavět, lépe napojovat a těžit z nich větší prospěch.
Mohli přidat víc kostek a ubrat žetonky (popravdě si nedovedu představit, jak by se daly inženýrské žetony nebo i žetony hráčů všechny vyčerpat. My jsme nikdy nevyužili ani půlku z žádné sady. Tak spíš mohli CGE přidat víc kostek a dělat s nimi různější komba, než tohle).

PS: Kdyby někdo chtěl, můžu mu poslat pravidla, jaká jsem vymyslel u hry Diamant. Mám za to, že je to teď víc záživnější a víc si s těmi diamanty skutečně hrajete :)

6.4.2022 02:51:00

@NcFerrari Pokud pominu posunutí vybalancování hry, tak omezený počet akcí člověka nutí si vybrat, co bude hrát - nemůže stihnout všechno. A to je na tom to zajímavé. V neposlední řadě také hra trvá rozumnou dobu. Chápu, že když hrajete hlavně ve dvou s přítelkyní, tak to není faktor, ale třeba zmínění Imperial Settlers jsou ve 4 nehratelní, trvá to stráááášně dlouho. 

V Alchymistech zase s méně akcema musíš víc odhadovat dedukci soupeří, jelikož nemáš dost akcí, aby sis to zjistil sám. A opět, hra je dost dlouhá i tak (ve 4 lidech).

6.4.2022 05:31:45

@NcFerrari Pulsar je skvělá hra tak, jak je, rozhodně bych nic neměnil. Tím, že je ve hře “málo akcí” musím neustále zvažovat, za co tu svoji akci obětuji, neustále musím volit mezi výhodnou, výhodnější a nejvýhodnější akcí, jenže každá akce má vliv na moje další akce, takže ta výhodnost se odvíjí od toho, co jsem už udělal, ale i od toho, co chci udělat. “Málo akcí” mi nedovolí udělat ve hře všechno a musím si jednoduše vybrat, co udělám a co ne.

Předpokládám, že podobně hodnotíš třeba Praga Caput Regni. Tam je taky neskutečně moc možností, ale těch pár akcí, které máš, ti neumožní zahrát všechno.

Myslím si, že “málo akcí” ti taky dává možnost hru hrát pokaždé jinak. Jednou se zkusíš zaměřit na lety, jindy na transmittery a tak…

6.4.2022 07:54:52

málo akcí tomu právě dává strategickou hloubku a velkou důležitost každého jednotlivého rozhodnutí… díky tomu to má také velkou znovuhratelnost… za mě jsou právě o dost slabší eurovky, kde máš tolik akcí, že stihneš v pohodě všechno - už vlastně nemám proč je znovu hrát…

Ivo

6.4.2022 08:42:01

@UmmA Tak o tom ty hry jsou - vyplnit čas :)
Settlers jsme hráli jednou už i v šesti (tam jsme použili úpravu pravidel tak, že jsme museli omezit atlantidě počet technologií na běžné karty na 6 a jen jednu na vlastnosti, protože jak toto není, tak je atlantida nezastavitelná a ta hra se pak obrací na všichni proti ní. Mě se už skoro jednou za atlantidu podařilo vybrat skoro všechny zbylé běžné karty. Pokud bychom toto omezení neměli, tak ta hra ztrácí smysl). Ano, trvalo to cca 4 hodiny. No a? Však o tom ty deskovky jsou - vyplnit volný čas a příjemně si ho užít.

Co se alchymistů týče, tak hlavně rozšíření Golem a úroveň mistr prakticky toto, co jsi psal, tak naprosto znemožňuje. Nutí to totiž lidi jednak starat se o faktor navíc (testování golema), ale hlavně tě to nutí publikovat teorii velmi brzy a to bys musel mít jo sakra štěstí, abys měl vždy správnou teorii a mohl se na ně spoléhat i u ostatních. Už i s těmi 6 kostkami je mnohdy nereálné spoléhat se na publikace druhých. Buď hraješ na vyvracení teorií a nebo se soupeři bojí teorie publikovat (pak ale nemají body).

Každopádně to byl hlavně příměr. Nechci tu teď zavlékat téma na jiné hry, když toto se jedná k Pulsaru.
Já to právě k tomuto přirovnával, protože jsem už asi “zkažený” hrami, které právě na tomto staví a kde čas nehraje žádnou roli :)

6.4.2022 09:32:53

@tondakolik V žádné hře nejde využít úplně všechny akce (to by pak i trošku ztrácela ta hra smysl), ale tady se mi konkrétně jedná o to, že ty dvě akce využiješ skutečně moc rychle.

A já nemám nic proti takovým jednodušším hrám, kde využiješ málo akcí. Kupříkladu taková Sagrada - tam máš 10 kol a v každém tahu podobně jako v Pulsaru využíváš jen dvě kostky, případně jednou za čas použiješ nástroj.

Ale zkus si skutečně spočítat poměry:
1) jak dlouho trvá příprava hry pulsaru

2) jak dlouho trvá herní mechanika (produkce)

3) Jak dlouho ti trvá samotné hraní akcí (kdy skutečně ty hraješ a na tvých tazích záleží). Ok může se stát, že je člověk těžce nerozvážný a stresuje se tím, že neví, co si má vybrat… Ale stejně jako u všech her dojdeš na nejlepší taktiky častějším hraním. No a tady skutečně - když tu hru hraješ už opakovaně, tak si sám spočítej, jak dlouho ti trvá provedení dvou akcí. Skutečně je to řádově v sekundách. A pak ti i trvají minuty, než provedeš produkce.

Podívej ber to tak, že máš různé typy hráčů. Já třeba patřím mezi hráče, kteří chtějí hlavně hrát a nechtějí se spoléhat na prvek náhodnosti (proto nenávidím kostkové hry typu člověče nezlob se, dostihy, monopoli atd. Tam prostě za tebe hraje kostka a nic víc. V podstatě můžeš o sobě tvrdit, jak jsi výborný v člověče nezlob se, ale když ti nepadne šestka a soupeřovi 3 po sobě a to několikrát, tak co chceš dělat?
To samé dostihy. Ty můžeš odehrát stovky partií, ale když soupeřovi padnou lepší hody na začátku, koupí si dobré stáje a ty mu na ně budeš skákat a on tobě ne, tak co chceš s tím dělat?
Proto mám rád hry, kde je prvek náhodnosti minimální (prvek náhodnosti musí být, jinak by ses u těch her naučil jen jednu nejlepší cestu a pak je ta hra o ničem) a hraješ ty jako hráč a skutečně čím víc her odehraješ, tím ti vzniká zasloužená výhoda.
U pulsaru mě to hodně mrzí, protože jak říkáš - ta hra může být skutečně perfektní, ale ty jako hráč do hry vstupuješ jen na chvilku a strašně rychle. V podstatě tak, jak ta pravidla jsou popsána, tak bych to víc přirovnal k experimentální hře, kdy ty něco jen nastavíš a pak se diváš na nějaký stroj, který provede všechno podle toho, jak ty jsi to dvěma tlačítky nastavil.

 

Je možná i pravda, že už jsem strategickými hrami tak “zkažený”, že už chci hodně kombinovat :)
 

6.4.2022 09:46:50

@NcFerrari Ja tedy mam Pulsar nahrany pomerne hodne (kdysi byla na turnaji 4Poharu a na Europemasters). 

Pravda po tech X desitkach her uz jsem vedel co tak asi budu chtit hrat. Jenze kostky tomu nemusi byt vzdy nakloneny, navic ne vzdy podle poradi hracu dostanu to co chci.

Takze asi nejdele na cele hre trva faze vyberu kostek - protoze v tu chvili hrac musi udelat ta tezka rozhodnuti - co budu chtit, co mi nechaji souperi, co se nejvic vyplati … A samotne vyhodnoceni kostek pak uz je jen rutina.

Jestli dokazes toto rozhodnuti udelat behem sekundy a pak uz jen cekas na ostatni, pak “good for you” :-) Ja to nedokazu - musim si to promyslet, reagovat na rozhodnuti ostatnich, neustale planovat a preplanovavat.

Ta hra rozhodne nepotrebuje nejake upravy. V podstate cim vice jsme ji hrali tim vice jsme ocenili strategicke moznosti prave s nutnosti neustale interakce mezi hraci (samozrejme to je euro-interakce - zadny ameritrash boj).

6.4.2022 13:14:38

@robkin Tak pokud máš k dispozici během hry 3x více kostek, než je podle pravidel, tolik o tom přemýšlet nemusíš ;-)

6.4.2022 15:10:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Kemet krev a písek + kniha mrtvých  CZ
Kemet krev a písek + kniha mrtvých CZ
Akt. cena: 2200 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas