Proroctví - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ALTAR
Z-Man Games
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2002
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Boj s jinou postavou (zvýhodnění postav s vysokou vůlí??)

Při nedávné partii jsem narazil na boj mezi hráči. Přišlo mi, že postavy s vysokou vůlí mají před postavami se zaměřením na sílu v těchto bojích nemalou výhodu a to z důvodů nemožnosti volby typu útoku (pokud je boj vyvolán vůlí a zaplacen magy). Postava bojovníka to musí přijmout a bojovat vůlí.

Postavy zaměřeny na sílu mají logicky malou hodnotu vůle. Proto mi přijde toto pravidlo "nemožnosti volby" trochu podivné.

Nehledě na fakt, že hodnota síly je maximálně 8 bodů a max. hodnota vůle je 10 bodů (-2 magy při zaplacení u vyvolání boje vůlí). Tím se v ideálním případě dostáváme na 8 ku 8. (což by bylo ok)

Nemělo by tedy být pravidlo takové, že postavy zaměřené na sílu budou bojovat "Silou" (max. 8) a obránce či útočník pokud bude chtít bojovat "Vůlí" (zaplatí 2 magy) může jako výchozí hodnoty k porovnání místo bodů síly použít body vůle.

Jaký na máte názor vy?



1.3.2017 15:54:03

vůl(e)
Nevim jestli sem kompetentní odpovídat, na vůli sem se nikdy nezaměřoval, protože mi to přišlo naopak nevýhodné.

- víc příšer bojuje silou než vůlí
- vyvolat boj vůlí tě stojí magy (když budeš v finální části hry vyvolávat každej boj vůlí, tak budeš brzo bez magů a i postava zaměřená na sílu bude mít větší vůli než ty)

To, že můžeš donutit někoho bojovat vůlí je snad její jediná výhoda. :)

A hlavně to jsou pouze počáteční statistiky (kdy jeden bod síli má hodnotu dvou bodů vůle - tak je hra nastavená a vyvážená). v průběhu hry je dobré rozvíjet si obě vlastnosti, ne se na jednu vykašlat. Pak tě nic nepřekvapí

1.3.2017 19:48:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Síla v Vůle
Taktéž zastávám názor že vůle je spíše podřadná, zejména na konci hry.
Ze začátku dávají vyšší hodnoty malou výhodu, ale jakmile se do hry dostanou artefakty je vůle znehodnocená a odsunuta do pozice podpory.

A nezapomínejme že předměty a schopnosti též převážně preferují dávat bonusy do síly, zatím co magy většinou stojí. Přičti skutečnost, že neustále bojovat vůli stojí většinu postav hodně magů, kterou je nelehké obnovit.

Ve výsledku je však limit pro hodnoty u všech postav stejný, a tak je hlavní rozdíl mezi bojem vůlí a silou v tom, jak se hráči budou chovat na začátku hry.

17.4.2017 17:50:52

Vybíráme z Bazaru

Hádanky pro děti
Akt. cena: 99 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas