Port Arthur - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 75 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Bonsai Games
Draco Ideas
Nuts! Publishing
Schwerkraft-Verlag
Autoři: Yasushi Nakaguro
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Potopení lodi

V pravidlech se píše:

“Zasažená eskadra musí pokrýt všechny uštědřené běžné zásahy, a to i tehdy, pokud následkem toho dojde k potopení lodi, jejíž hodnota obrany přesahuje jejich zbývající počet. (Poškozená loď je na konci bitvy potopena, pokud je jí v bitvě uštědřen alespoň jeden zásah.)”

Chápu to dobře tak, že když mi protistrana poškodí 3 zásahy již poškozenou loď, přičemž její kapacita je 4 zásahy, tak ještě opětuje palbu a teprve poté (=po bitvě) je potopena?

29.4.2024 11:09:58

Neopětuje. Jakmile poškozená loď schytá další zásah tak je potopená.

Můžeš na ni ale vypráskat ty zásahy.

Na konci bitvy jsou potopeny všechny poškozené lodě.

 

29.4.2024 13:10:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Právě mě mate, že je potopena “na konci bitvy”, přičemž dle pravidel:

“Námořní bitva se skládá z následujících tří kroků: 1. určení prvního a druhého hráče, 2. palba prvního hráče, 3. palba druhého hráče.”

Z toho mi vyplývá, že “na konci bitvy” znamená až po palbě druhého hráče, tj. mne… ne?

29.4.2024 13:17:41

No, ale nemáš ve hře ukazatele poškození lodi. A v příkladu v pravidlech ty lodě obě strany potápí.

Když loď dostane jeden zásah je poškozená. Může střílet.  Pokud schytá další je potopená a už si nevystřelí. 

Všechny poškozené lodě na konci bitvy budou potopené (Dostaly jeden zásah) 

  

 

29.4.2024 13:28:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Musím ještě jednou mrknou na příklad bitvy v pravidlech. Teď, jak to tak píšeš, tak mi vlastně ani nedává smysl potápět lodě, které končily poškozené (v bitvě dostaly zásah = otočily se na druhou stranu). Pak by nebylo potřeba loděnic, protože všechny poškozené lodě se po bitvě automaticky potápí a do loděnic tedy není co stahovat. Nějak mi to nepasuje, ale prokoušu se tím znovu.

29.4.2024 14:03:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Tak jsem se podíval do anglických pravidel a tam matoucí věta “(Poškozená loď je na konci bitvy potopena, pokud je jí v bitvě uštědřen alespoň jeden zásah)” vůbec není.

Takže se omlouvám za matení. Díval jsem se i na video na BGG kde to vysvětluje a poškozené lodě (otočené na rubovou stranu) normálně po bitvě fungují. 

Je to teda myšleno, že když otočené lodi na rubovou stranu přidáš další zásahy tak je potopena i když počet zásahů nedosáhne hodnoty obrany.

 

29.4.2024 15:05:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Já to dal i jako dotaz na BGG (byl bez odpovědi, tak jsem ho zase smazal). Takhle mi to však dává smysl. Dík

29.4.2024 15:12:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Je to vysvětleno o odstavec výše, že pokud hráč dá další poškození už poškozené lodi, tak se ta hned v této fázi potopí. Ta věta navíc tam přidána jako upřesnění, že i jediný další zásah potopí celou poškozenou loď.

Přidělení poškození

Běžný zásah: Zasažená eskadra musí pokrýt uštědřené běžné zásahy následujícím způsobem, a to za využití všech možných kombinací:
• Otočení žetonu nedotčené lodi na poškozenou (rubovou) stranu pokryje jeden běžný zásah.
Potopení poškozené lodi pokryje tolik běžných zásahů, kolik odpovídá hodnotě její obrany.

 

---
Pomáhám s překlady pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.

29.4.2024 17:09:37

Vybíráme z Bazaru

Food chain magnate
Food chain magnate
Akt. cena: 1550 Kč
Končí za: 3 hodiny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas