Pax Romana - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 600 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: GMT Games
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2006
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Pravidla

Mohu se zeptat, jak je to s určováním "shiftů", když je poměr takový, že po vykrácení, aby na jednom místě (jak to logicky počítám) vychází desetinné číslo (nař. 14:17 ->bude to 1:1.a ňáký drobný, tak dostane druhá strana 1 shift nebo nikdo nic? Díky předem ;)
19.11.2010 19:50:35

Oprava
Za "na jednom místě" chybí "byla jednička". Celá věta tedy má znít "aby na jednom místě byla jednička.

19.11.2010 19:52:17

Ecan
Pro tyto případy použij tabulku shiftů, přibalenou u hry. Myslím, že se to zaokrouhluje dolů, ale nejsem si jist, jelikož u Paxu je to divoké, něco zaokrouhlujou tak, něco onak :)

19.11.2010 20:09:36

co jsme hráli blbě, respektive na co jsme zapomněli
tak jsem s chutí opět přelouskal pravidla a přišel jsem na pár drobností, co jsme hráli na zatroconu blbě, resp. na pár věcí, na které jsme zapomněli. takže:

-údržba galér-platí se jen 1T a ne 2, da stojí jen zřízení
-sack and plunder-zapomínáme na to, že města lze rabovat (pravidla 7.5)-úspěšné rabování je když přehodíte campaign rating leadera na 1d6 (znamená to automatický úspěch když jdeš bez leadera?)-dají se z toho dostat 1d6 děleno 2 talentů u vesnice a 1d6 T u města. Nic to nestojí, jenom si hážete na kontinuitu pohybu (to musíte CR leadera zase podhodit).
-po prohraném boji, pokud chce hráč pokračovat v tahu, ho stojí 1MP navíc.(10.2-step 15)
-siege expertise-zajímavé pravidlo na které jsme nehráli-při obléhání města či vesnice, zúčastnění hráči sázejí skrytě talenty, kdo dá víc, dostane v boji o jeden shift navíc. (oboje prachy propadají do banku)
-milice (12.3) když utrpíš ztráty ve svém domácím teritoriu nebo pokud tvému městu poklesnou hradby na 3 můžeš povolat milici (jedenkrát za aktivaci). stojí to jednu stabilitu a dostaneš 1d6/2 jednotek. to mě mrzí, že jsem na tohle minulou hru zapomněl, třeba by řím tak často nehořel :)
-žoldáci: kartágo může najímat žoldáky zahráním jakékoliv (!) "may be held" karty.

22.1.2011 11:11:10

kandelabr
No, tak údržbu jsme tedy dost pokazili, za talent už to není tak hrozné :) A na ten 1 MP po prohraném boji též, ale jinak jsme ta zbylá pravidla myslím pamatovali. Pyrrhus sack and plunder dělat nemůže, jinak bych si z Říma něco odvezl na památku :) Ale je pravda, že ta milice by to asi mohla pěkně zvrátit. A Kartágu jsem to o žoldácách říkal, ale on byl stejně na koni :)

22.1.2011 15:38:54

Námořní pohyb
Chtěl bych se zeptat jak by se měla plánovat námořní přeprava pozemních jednotek.

V případě že mým cílem je obsadit obojživelným útokem cizí přístav:
a)stačí mít dost pohybu na cestu a obojživelný útok
b)musím mít dost pohybu na cestu+obojživelný útok+cestu do přístavu kde nejsou žádné cizí jednotky (v případě, že se útok nezdaří)
c) jiná varianta?

5.4.2012 16:42:36

Vybíráme z Bazaru

AdapTableTop - modulární systém na deskovky
Akt. cena: 5000 Kč
Končí za: 14 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas