nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Panství hrůzy: Druhá edice

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy, Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Asterion Press
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Heidelberger Spieleverlag
Autoři: Nikki Valens
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook, Google+

Diskuse ke hře

MOM vs Eldritch horor

Ahoj,
kterou hru byste doporučili pro 2-3 hráče? Přijdou mi docela podobné. U MOM se trochu bojím znovuhratelnosti když má jen 4 scénáře, ale zase v EH scénáře nejsou a tak může být +- každá hra také stejná.
Chtěl jsem se ještě zeptat, pokud bych hrál MOM a budu např. prohledávat, nebo otevírat dveře, bude to pokaždé stejné, nebo to aplikace generuje náhodně?

Díky

31.12.2017 20:36:54

Rozsireni

Jen pro doplneni. Rozsireni k Eldritchi v cestine Forsaken Lore bude k dispozici cca v unoru a Blackfire tusim slibilo jedno rozsireni v cestine take pro MoM, ale jeste nevedi jake..
Forsaken Lore je male rozsireni, ktere prinasi dalsiho prastareho a zdvojnasobuje variabilitu u EH, je tolik karet, ze se to prakticky neohraje.. Atmosfera zmaru je ale rozprostrena do celeho sveta.
MoM vypravi konkretnejsi a atmosferictejsi pribeh, ale je to na ukor variability, meni se monstra a trochu mistnosti, ale uz te nic neprekvapi..
Reseni je jednoduche, porid si obe hry :-)

5.1.2018 15:47:50

Poslední odstavec

Ten poslední odstavec od Jokkyho hezky shrnuje rozdíl v pocitech z těch her, dobře napsano.

5.1.2018 13:00:26

MoM. vs EH


Obe hry v základe majú 4 kampane - 4 prastarí v EH. Je tam iste variabilita v tom, že sa v EH náhodne ťahajú karty a v MoM sa trochu inak ukladajú dosky lokácie. Ale pri opakovanom hraní sa to obohorá celkom rýchlo. Na väčšiu variabilitu treba pridať rozšírenia do oboch hier. V čestine asi nebudu.
Tak pri MoM budeš mať apku v zmesi česko- anglickej. Napr dodatočné karty ktoré su aj v core boxe ale pochádzaju z rošírenia - napr INSANE karty budeš mať pomiešane.
Podobný problém je aj v EH + anglické rožšírenia ked máš napr ťahať náhodnú kartu musiš máť pomocnú tabuľku ked maš napr vytiahnuť kartu incantation alebo boon ako je to preložené do čestiny aby si potiahol správnu kartu.
Obe hry zaplnajú dosť veľkú plochu stola. MoM je figurkova, ale tie figurky v podstavcoch nedržia dobre a ked to zlepíš zaberie to veľa miesta. My sme nakoniec hrali len s kartonovými žetonmi monštier ktoré sa mali zasúvať do podstavcov.
Obe hry sú dobré ale je to typické FFG a požadujú dokupovanie dalšieho obsahu. Príbeh v Mom je taký koncetrovanejší ako detektívka. Zatiaľ čo EH je taky rozvláčny o záchrane celého sveta. Avšak obe hry majú spoločný mythos a často vyhráš za cenu väčších strát alebo prehráš. :D

5.1.2018 11:16:07

bugy v aplikaci

Mám MoM 2e i EH v plné palbě, obě hry jsou naprosto skvělý, ale u MoM mě štvě jedna věc, a to jsou logický chyby v aplikaci, který odstraňujou hodně pomalu.

Několik příkladů: postava ti řekne, že je nějaká místnost na západní straně, ale přitom je na východní (změní se sice setup, ale už ne text v aplikaci); postava ti řekne A, ale v aplikaci se ti do poznámek zapíše B (někdy to vede k tomu, že se ti tam zapíše informace, kterou jsi zatím nezískal). To mě fakt štve, dá se to samozřejmě natvrdo dohrát i přes to, beztak tam furt zmateně pobíháš a hledáš, kde nechal tesař páčidlo, ale je to taková vada na kráse.

Jinak jak už tu bylo řečeno, EH v základu je naprosto o ničem, doporučuju dokoupit alespoň jedno rozšíření (nemusí být nutně Forsaken Lore, nijak na sebe nenavazujou). Po desítkách hraní EH jsem nikdy neměl pocit, že by se hra opakovala (ale mám všechna rozšíření, takže více karet atd.). U MoM mám zatím obavy zkoušet něco znova, i když ta hra je jinak naprostá pecka.

5.1.2018 09:58:18

Znovuhratelnost

Ahoj,
jen lehce doplním k té znovuhratelnosti - Eldritch horror nemá zrovna moc karetv základu, takže je možné, že při druhém, nejpozději třetím hraní s tím stejným prastarým (v balíčku jsou mám pocit čtyři) se bude dost karet opakovat. Zde bych asi doporučoval v případě, že hra bude bavit a bude chodit na stůl často, koupit časem již zmíněné rozšíření Forsaken Lore (český překlad z hlavy nevím), které je zaměřené jen na drastické zvýšení znovuhratelnosti základního obsahu.

V případě MoM to pak je pět scénářů v základním balení. Další dva se dají dokoupit online po pěti eurech, dva jsou odemčena koupením obsahu z první edice a dále po dvou a třech kusech v klasických rozšířeních.
Co se týče různorodosti setupu, tak každý scénář až na Escape from Innsmouth má více variant, cca dvě až tři. Vesměs jde jen o to, že některé místnosti jsou prohozené apod, rovněž některá setkání s monstry jsou generická. Zde platí, že čím více rozšiřujícího obsahu, tím větší variabilita nejen z hlediska scénářů, ale hlavně i z hlediska alternativního setupu. Pokud budeš hru chtít hrát častěji, tak další investice asi budou nutnost. Z mého pohledu základu ubírá, že těch pět scénářů se drasticky liší obtížností (2 - 5 na pětibodové škále) a také délkou (od jednohubky něco kolem hodiny a půl až po šestihodinové vyšetřování).

Závěrem - nejlepší bude vybrat si co tě více zajímá, jsou to dost odlišné hry. A u obou se při hraní častějším než "jednou za měsíc dva vytáhnu z police" neubráníš časem dalším investicím, tak podobné hry od FFG v zásadě fungují.

Upraveno autorem (porovnej)

2.1.2018 12:26:36

MoM vs Eldritch

Ahoj,

to asi spíš záleží jakou hru hledáte. Eldritch je komplexnější, MoM jsou s apkou opravdu velmi jednoduché. Eldritch je takový troch Indiana Jones styl v tom, že hráči cestujou po světě a snaží se posbírat stopy a artefakty a rozluštit tajemství potřebné k zastavení prastarého boha. MoM je komorná a odehrává se víceméně v budově a jejím okolí /zahrada, dvůr/.

Co se týká variability MoM - hra má být variabilní i v rámci jednotlivých scénářů, tj. ikdyž hraješ ten samý scénář, apka by měla generovat jinou "mapu" a jiná monstra, ale nevím jak moc. Minimálně první scénář, který sem hrál víckrát mi přišel pokaždý skoro stejný, ale třeba je to u ostatních lepší, ten první je přeci jen takový startovní.

Někde jsem četl, že s dalšími rozšířeními by se hra měla rozvíjet jakoby exponencionálně, tj. nejen, že by nové scénáře z expanzí měli obsahovat základ + novinky, ale taky by se měly o novinky obohacovat zpětně i ty základní scénáře a scénáře z předchozích rozšíření. Ale opět nevím jak moc to funguje.

Eltdritch proti tomu je klasická deskovka, žádná apka, je pravidlově složitější než MoM, ale není to žádný hard core. Variabilita je zajištěná různými prastarými a náhodnými encountery, mythos kartami atd... takže variability bych se nebál. Spíš se vám stane, pokud budete hrát hodně, že už budete znát encounter decky pro jednotlivé lokace, v tom základu jich moc není, ale to řeší první malé rozšíření Forsaken Lore a pak už bude jen na vás, jestli budete chtít další.

Co se týká počtu hráčů, tak imho jsou hratelné obě naprosto v pohodě v počtu 2-3 hráčů. Eldritch se dá hrát i za dva vyšetřovatele v pohodě. MoM taky, tam se to jen může zkomplikovat pokud se hráčovi jeden charakter zblázní a má pak svůj tajný cíl hry, který by ostatní neměli znát, ale není to úplně běžné.

Snad to trochu pomohlo :).


2.1.2018 09:43:05