Panství hrůzy: Druhá edice

xxxxxxxxxo hodnoceno 363x (Seznam vlastníků)

Panství hrůzy: Druhá edice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy, Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Nikki Valens
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Vidím že pár kousků opustilo pulty obchodů do rukou hráčů, jaké jsou první dojmy ze hry?
5.8.2016 08:01:27

Figurky
Odehráno zatím bohužel ještě nemám, zatím mám za sebou jen vybalování hry. Karty jsem moc neprocházel, nechci si kazit překvapení. Ale měl jsem celkem problémy s figurkami, konkrétně kvalitou, která podle mě šla od první edice dolů. Figurky vyšetřovatelů jsou teď z jednoho materiálu včetně podstavce a co můžu soudit (první edici už bohužel nemám doma), tak méně kvalitní než v první edici. U figurek monster a překvapivě i podstavců k nim jsem měl celkem problémy místy s trčícími zbytky plastu z formy, v jednom případě jím byla z půlka zalitá díra pro název potvory na vršku podstavce. Detailnost monster je podle mě zhruba stejná, ale někdo si na netu stěžoval že občas má na monstrech přilepené končetiny v divných úhlech a já měl třeba celkem problémy s kvalitou výčnělků pro přichycení do podstavců - nebyly zrovna nejhladší a tak šly často blbě zastrčit, což když vezmeš v potaz, že často trčí z tenoučký nohy figurky humanoidního monstra, kterou nechceš urvat... Docela bych se bál o výdrž kdybych je opakovaně rozebíral kvůli přepravě hry jako jsem dělal u první edice.

5.8.2016 09:19:58

Gaeirmund
Jo na pokles kvality figurek si stěžuje víc lidí. A do podstavce nasuň žetonky dřív než nacvakneš figurku, zvlášť u Deep One to prý pak v jednom místě potrhá povrch žetonku.

5.8.2016 09:23:46

Frogger
Jop, s tím jsem naštěstí problémy neměl, jsem ty trčící odštěpky odstřihl zavčasu nůžkama na nehty. Jak jsem říkal, spíš mi přišlo, že celkově ten trn šel do podstavce špatně zasunout, kor jak není kloudně bezpečně za co tlačit. Jenom v případě jednoho kultisty mi naopak figurka v podstavce moc nedrží.

5.8.2016 09:31:44

Figurky
Bohuzel (dik) jsme zmlsani kvalitou cmon, a tady jsou figurky hodne mekke. Zadne extra detaily. Vycnelky a problem s nekterymi figurkami v podstavcich jsem mel uz u prvni edice. Lepidlo a skalpel je reseni.
Karty a karton maji standartni vysokou kvalitu FFG. Mapove dily jsou opet krasne detailni (kde je treba). Hru dam az dneska vecer. Vcera jsem vsechny mapove dily prendal do krabice 2. Edice (super ze je tak velka!). Vymenil jsem zetony u monster vetsina malych se vejde do krabice call of the wild. Odpad zustal v krabici prvni edice :)

5.8.2016 10:15:28

Yedle
Pak prosím napiš až budeš mít pár her odehráno, jak moc se objevují monstra a díly mapy z první edice. Protože u dílů mapy čekám jen semtam použití těch ze základu, ostatní mají moc odlišnou tematiku od scénářů druhé edice.

5.8.2016 11:31:20

Gaeirmund
Co jsem si zatím proklikával appku, tak hned v prvním scénáři se hodně alternují díly z první a druhé edice.
Na druhou stranu si myslím, že všechny lesní díly z Call of the wild jsou zatím k ničemu, protože se nikam nehodí... zatím :)
No a z monster na mě hned z jedné místnosti vyskočila čarodějnice z jedničky.
Dojmy ze skutečného hraní napíšu zítra.

5.8.2016 11:46:59

První hra
Hráli jsme ve dvou první scénář. Příběhově je to poměrně jednoduchý, podobá se to jedné variaci prvního scénáře z jedničky. Víc prozrazovat nebudu.
Co se herního zážitku týče, je to parádní. Appka dodává pěknou atmosféru, vydává ambientní zvuky, zvuky děsu, skřípání. Pokud budete pročítat všechny tématické texty, tak vám dá velice dobrý obrázek, co se kolem vás děje. Všechno velice pěkně odsýpá, každý udělá dvě akce, pak vás něco vystraší v závislosti na postupu ve scénáři (občas fakt super věci!) a nakonec se hýbou monstra. A stále dokola.
Moc se mi líbí interakce s NPC, takže si prostě povídáte jako v adventuře, během toho si uděláte nějaký kostkový test, zda jste přesvědčiví apod. Pěkné.
Obecně kostkový systém je hodně elegantní a stejně tak zranění a horror. Někdy si kartu berete jen jako počítadlo, jindy vyhodnotíte její efekt, který může být nulový, špatný, ale i prospěšný (ano, to že dostanete na budku vás nakopne k lepším výkonům). A pak je tu šílenství. Jo! Hlavně to moje mělo na hru extrémní dopad.
Variabilita. Tady si myslím, že FFG trochu přestřelili s velkohubými slovy. Mapy nejsou náhodné, ale dle mého mají "jen" několik variant. Upřímně jsem zvědavý, zda mají scénáře i více vyústění. Mění se předměty, které v mansionu najdete a také potvory se kterými bojujete. Prozradím, že v prvním scénáři to byli kultisté, druid z jedničky, Cthonian z jedničky (yes!), deep one, flying horror a priest of dagon. Evidentně při příštím hraní by místo Cthoniana mohl být shoggoth nebo jiný velký hovado z jedničky. Uvidím :)
Jinak mapu jsem měl komplet ze dvojky.
Souboje se vyhodnocují stejně jako v jedničce, jen si nedobíráte karty, ale průběh boje vygeneruje appka. Tady jsme brzo dělali to samé dokola, protože jsme stále bojovali bezezbraně. Novinkou je, že to samé máte i u evade a horror testů. Není to jen hodím kostkou: úspěch / fail = + dmg, + horror. Ale přečtete si, čím vás potvora vyděsí a jak tomu zabráníte. Tématicky velice povedené, ale události se opakovaly.
Znovuhratelnost tam ale určitě je. Řekl bych totiž, že hra hodně reagujete na rychlost vašeho postupu - pozná to z prozkoumaných lokací a sebraných předmětů. Stejně tak k cíli existuje více cest (ne jako v jedničce, kde byl defacto řetěz na sebe navazujících stop). Teď jsem si jen tak vyzkoušel se během pár kol dostat do finální lokace, a co se spustilo byl fakt masakr. Při včerejší hře, nás naopak hra vydusila, ýe jsme příliš pomalí - procházeli a pročítali jsme fakt všechno.
Hádanky v appce jsou OK, kromě těch šílených kombinací - poslední hádanku jsme beze srandy řešili asi hodinu :D - ale možná, že během hry šlo najít pár stop, které by nám v tom pomohly...
Jo a mimochodem jsme stejně prohráli, protože jsem se totálně zcvoknul :)
Závěr dělat nebudu, protože rozkrýt skutečnou hloubku hry, bude trvat několik sezení. Každopádně nás to hodně bavilo a doporučuju vyzkoušet, takováhle atmosféra ve hře se jen tak nevidí.

Pro nemajitele první edice. Nesmutněte, dá se to hrát bez toho. A navíc jak jsem pochopil, tak na GenConu FFG oznámili, že vydají jedničku jako rozšíření obsahující pouze vyšetřovatele, potvory a díly... a tím pádem i nové scénáře, které tento materiál skutečně využijí :)

6.8.2016 12:04:59

Yedle
Mapy se určitě negenerují náhodně, co jsem pročítal, je tam pár variant a ty se obměňují, zabrání se tak nějakým nesmyslům, co by rušily atmosféru scénáře. JInak chápeš správně, pro nemajitele první edice budou dodatečné kity s mapovými díly, vyšetřovately a nestvůrami první edice, což je fajn, tak nevím jestli vydržím čekat do vánoc na ježíška :))

6.8.2016 13:11:24

Froggery
Počkej, to jako vyjde "expanze", která umožní hraní bez aplikace? Nebo jenom doplnění materiálu - takový "conversion pack" doplněný o chybějící materiál?

6.8.2016 22:52:25

peca007
Ne, bez aplikace to určitě hrát nepůjde. Jen vyjdou zvlášť rozšíření, který dodají věci z 1. edice a jejích rozšíření použitelné i ve 2. (figurky, mapový díly). Aby i lidi co nemají první edici mohli mít stejnou variabilitu jako ti co ji vlastní (ve druhé edici je konverzní kit který umožňuje těm co mají první edici právě tyhle věci používat).

6.8.2016 23:06:40

peca007
..

6.8.2016 23:06:42 | Upraveno autorem (porovnej)

nope
Vydají samostatně obsah první edice, který půjde použit v edici druhé - tedy figurky monster, vyšetřovatelů a mapové díly. Viz Twitter FFG nebo na BGG jsou fotky krabic.

6.8.2016 23:06:54

kdyby se to někomu nechtělo hledat
https://pbs.twimg.com/media/CpHM3PhXEAAYsMc.png
https://pbs.twimg.com/media/CpHM8O3XgAAMig8.png

7.8.2016 13:53:44

První partie
Tak jsme se k tomu o víkendu taky dostali na vyzkousení prvního scénáře a to ve čtyřech lidech. Na začátku se objevil malinko problém, kdy se nám appka zasekla během přidělování předmětů a bylo potřeba scénář pustit znova, přes obavy se to ale už po zbytek hry znovu neopakovalo. Z hlediska atmosféry jsem na tom asi jako Yedle, taky nás to dost nadchlo a jako dřívějí keeper si celkem pochvaluju rychlé nachystání scénáře. K té variabilitě prvního scénáře pak jen dodám, že podle bgg má ty různé sestavení mapy čtyři plus dalsí dvě využívající díly mapy z první edice. Scénář jsme nakonec vyhráli, ale taky sme se celkem vlekli, hlavně nám půlku skupiny zasekal na asi sedm kol jeden epický pěstní souboj s deep one :-D Nakonec se nám to ale povedlo vyřeit, ačkoliv to bylo opravdu za pět dvanáct, de facto v posledním možném kole. A po skončení hry jsme zjistili, že následující kolo by to každopádně ukončil svým vítězstvím nás zesíleví kolega. Rozhodně už se těsím, až si dáme druhý scénář.
Jen teda hru jsme hráli rozdělenou kvůli únavě na dva dny a mezi nimi se zrovna vysla aktualizace appky na verzi 1.01, doprovozená upozorněním, že se nedoporučuje zatím scénáře hrát s přerusením, že save trochu zlobí. Tak jsme se celkem báli, že o partii přijdeme, nakoenc to ale úspěsně nahrálo, jen nás to zřejmě podle vseho vrátilo o necelé kolo zpět.
Co se týká pravidel, tak se mi úplně nelíbí to, že se teď dá hnout až o čtyři pole (akce pohyb je až o dvě pole a podle referenčních pravidel lze zahrát obě akce stejné). Taky mám trochu zmatek s tím, když to u aktivace monstra napíse u pohybu frázi "within range", zda by se logicky mělo pohnout jen když na někoho vidí nebo i pokud ne. Pravidla naznačují, že v takovém případě ne, protože range se nebere přes zdi a dveře.

7.8.2016 14:30:31

range
tady je to tak, že když potvora nemůže akci udělat (nikdo není v dosahu), tak to odklepneš v appce a ta vytvoří akci novou.
btw jak jste to hráli dlouho, že jste ukládali? my asi 4 hodiny :D ale z toho jsme se hodinu patlali s tou šílenou hádankou nakonec.

7.8.2016 14:54:50

Přerusení hry
My jsme to právě začali v pátek večer po kině, kdy už byli vsichni po týdnu ospalí, takže jsme to tak nějak rozjeli cca do půlky a druhý den dokončovali. A před tím jsme hráli jetě něco dalího, tak se prostě hráčům nechtělo to hrotit až tak dlouho do noci, páč ospalí bysme si tu atmosféru tak neužili. Ale celkem nám to myslím si určitě trvalo mí'n jak ty čtyři hodiny, byť s tím soubojem těžko říct....:-D Puzzly nám nastěstí celkem sly.

7.8.2016 15:45:22

druhá hra
Tentokrát jsem si dal první scénář solo. Za hodinku a půl hotovo, paráda.
Mapa byla kompletně jiná, téměř celá z dílů z první edice. Svým způsobem, šlo ale o to samé jako minule. Příšery byly taky hlavně z první edice migo, nightgaunt, druid, pak nevyhnutelný flying horror, priest of dagon a velice překvapivě také child of dagon, jehož způsob příchodu do hry mě velice potěšil :)
Zdá se, že i když člověk zná zápletku scénáře, která se zřejmě nemění, tak cesta k jeho dokončení bude vždycky trošku jiná a závislá na průběhu vyšetřování. Jelikož jsme se s tím minule tak šíleně babrali a hledali co nejvíc důkazů, tak hra měla zcela jiný závěr než podruhé. A to se mi líbí.
Za mě zatím veliká spokojenost a dokonce jsem se nesetkal ani s žádným bugem v appce a to to hraju na stařičkém iPadu2 :)

8.8.2016 00:05:12

Dojmy
Zní to všechno skvěle!!! Ví někdo zda se chystá překlad? Původní hra ho neměla, šlo to vyřešit přelepkama, ale tady appku asi neobejdu :(

12.8.2016 13:10:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Edison
BF se k tomu zatím nechystají, celkově moc nevěřím, že by do toho šli. Texty by měly jít z appky vytáhnout ale netuším jestli to pak půjde nějak lehce nacpat zase zpět aby to fungovalo a nedocházelo k nějakým problémům.

12.8.2016 13:26:49

Překlad APK
Překlad by musel být "oficiální" jinak by nešlo aplikaci aktualizovat.

12.8.2016 14:50:27

překlad APK
Tak to jsem v čoudu = nekoupím.

12.8.2016 14:52:38

Edison
BF po genconu zveřejnili status, kde vcelku jasně popsali o co mají zájem a o co ne. Třeba, že odmítli nové Arkham LCG. U MoM2 hlavní roli hraje cena, která může být pro mnohé překážkou. Ukáže se až dle prodejů SW: Rebellion, zda český zákazník je ochoten dát za deskovku 2k+. Navíc, jestli někdo z vás sledoval FFG show, kde oznamovali novinky (runewars minis, appka pro Imperial Assault...) tak Corey Konieczka řekl, že MoM2 je hra, která obsahuje nejvíc textu ze všech. Takže to přeložit by fakt nebyla hračka a stálo by to opravdu hodně práce (= času, peněz).
A upřímně řečeno si myslím, že hype kolem MoM2 brzy opadne a nebude to až takový šlágr, jak si nyní mnozí myslí.

Co se angličtiny týče, nemáš v herní skupině někoho, kdo AJ alespoň trochu ovládá? Defacto stačí jeden člověk, který pro ostatní z appky předčítá. Není to nijak extra složitá angličtina imho.

12.8.2016 15:30:18

třetí scénář
Volný nedělní večer, co může být lepšího než se vydat za chránit nebohou rodinou před paranormálními jevy.

Než začnu, tak na BGG se hromadí stížnosti na nestabilitu aplikace ve druhém scénáři, proto ho zatím přeskakuju... Má s tím někdo nějaké zkušenosti?

Třetí scnénář by měl být neojbtížnější, jak naznačuje plný počet elder signů před spuštěním. Ufffff!!! Hráli jsme to ve dvou a krom toho, že jsme házeli "prokletými kostkami", tak nám hra dala takovej čoud, že jsem z toho měl opravdu nelehké spaní. Monstra měla 10+ HP a během prvních tří kol už jsme měli jednu postavu šílenou. Testy byly taky podstatně obtížnější, protože vyžadují více úspěchů.

Příběhově byl scénář velice zajímavý, ale bohužel jsme moc záhad nerozluštili - losers.

Mapa byla obří a to jsme ji ani nedokázali odhalit celou. Podstatná část dílů byla z první edice, což mi udělalo radost. Monstra se objevovala pouze z první edice - hound of tindalos (sneaky bastard!) a crawling one.

Po třech hodinách jsme odpadli s nakopaným zadkem. Odplata je nevyhnutelná!

PS: Znáte základní poučku, jak nepřežít v hororu "rozdělíme se..."? Tak ta dokonale funguje i tady :)

15.8.2016 14:06:13

Yedle
My se se ženou chystáme na třetí scénář někdy dneska nebo zítra po práci, tak díky za tipy...:-) Máme to teda ale jen druhou edici, tak jsem zvědavý, co tam bude krom ducha za potvory. Ostatně, když o nich mluvíš, byla to hodně rubačka? Z popisu brůža a úvodního kola jsem měl pocit, že to bude spíš na monstra chudší partie stavěná spíš na pátrání a atmosféře.
Jinak druhý scénář mě neskutečně láká, ale taky jsem neměl zatím nervy ho zkoušet, na BGG myslím už lidi potvrdili, že ani se současným patchem kloudně nejde...

15.8.2016 15:18:22

Gaeirmund
Popravdě mi tam žádné jiné monstrum než ten duch nezapadá, teoreticky ještě ten létající had. Pak je tam ještě taková další libůstka ale to nebudu prozrazovat :)

Jinak za celou naši hru přišly tři monstra - takže se to dá považovat za chudší, ale jiné mechaniky tohodle scénáře to plně vynahrazují. Uvidíš sám.

Já jsem si druhej scénář jen proklikal a dostal jsem se až na konec. Teoreticky jsem se dostal i do situace, která většině hráčů způsobí zamzrznutí aplikace a vše v pohodě. Ale zatím nemám chuť to zkoušet naostro. FFG to snad brzy patchnou pořádně.

15.8.2016 17:09:06

Vybíráme z Bazaru

Harry Potter: Obrana proti černé magii
Harry Potter: Obrana proti černé magii
Akt. cena: 549 Kč
Končí za: 2 dny

Offcanvas