nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Pandemic Legacy: Rok 1

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: MindOK
Asterion Press
Devir
Filosofia Editions
Z-Man Games
Autoři: Matt Leacock
Rob Daviau
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Minispoiler - konec února - osobní vztahy a pozitivní mutace

Dotaz, mohu při použití nové postavy rovnou přidat dva osobní vztahy? Tedy nové postavě 2 a pak další již hrané také 2 či po jednom? (to by pak mohl být rovnou s někým např. kolega a rival)
A dále mohu u pozitivních motací rovnou vystoupat o 2 za jednu hru? tedy po dvou hrách, kdy se nám barva podaří vymýtit se vlastně už dostat na 4. úroveň? Logické mi to moc nepřijde, ale pravidla to myslím výslovně nezakazují.
PS: jeden měsíc se nám povedlo snadno proletět díky kombu - karta prognóza + vztah rival. Prognózu si oba hráči ve vztahu několikrát protočili a tím v pohodě řídili a oddalovali rozika pandemií. To je asi ok, že.
Děkuji

2.2.2017 07:44:05

vztahy

Na BGG se to potvrzuje tak, jak jsem uvedl v předchozím příspěvku. Při vytvoření může postava dostat jeden vztah. Je ovšem možné uvést do hry na začátku partie dvě nové postavy (nebo i více). Nové postavy se uvádějí do hry postupně jedna po druhé. První dostane jeden vztah s nějakou již existující postavou, druhá nová postava dostane také jeden vztah, ale může to být i s předchozí právě vytvořenou postavou, takže fakticky může do partie vstoupit nová postava s dvěma vztahy. To vše ale z českého textu pravidel plyne, je tedy možné se ho držet.

Upraveno autorem (porovnej)

| 0 | 4.2.2017 12:26:00

BlueR

Ano, ovšem, v pravidlech není nic, co by tomu bránilo. Není psáno, že smím odhazovat karty jen "nadlimitní", obvykle se karet zbavovat nechci. Také řetězenim dost karet vyházím bez efektu.
Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 27.12.2018 16:44:49

karel> Ok, díky za rychlou odpověď - BlueR

Osobní vztah: Rival


Mám dva dotazy k tomuto vztahu, který pro jistotu odcituji: "Zahraje-li nebo odloží-li rival hrací kartu, smíte hned odložit libovolné 2 karty z ruky a vzít si ji".
- Zaprvé: je možné na konci tahu odložit kartu (aby si ji rival mohl vzít), i když nemám nadlimit karet v ruce? (obvykle 7)
- Zadruhé: je možné tuto vlastnost mezi oběma postavami jaksi "kombit"? Například první hráč odloží kartu, druhý hráč (rival) si ji vezme a přitom i on odloží dvě karty. Prvnímu hráči se jedna z těchto dvou karet bude líbit a tak si jednu vezme, další dvě odloží a tak dále...
Díky za odpovědi

0 | 27.12.2018 15:11:46

Nová postava je přesně co?

JE nová postava
- nově odhalená postava z karet událostí
- nebo nově pojmenovaná postava před partií (/rozhodnu se hrát za novou postavu)
?

Jak to chápete?

0 | 24.2.2017 14:56:34

...

Pokud se budeme přísně a přesně držet textu českých pravidel, platí toto: Vztah může navázat pouze nově vytvořená (tj. nově pojmenovaná a do hry uvedená) postava. Tj. v hypotetickém případě, kdy by celou sérii odehrály pouze postavy z úplně první partie, nikdo by asi žádné vztahy navázat nemohl, dokud by do hry nepřišla nějaká nová postava z balíčku karet poselství.
Asi autor chce motivovat hráče k tomu, aby do hry uváděli i další postavy.
Při pojmenování a vytvoření nové postavy může nová postava mít jeden vztah. Ne rovnou dva. Věta, že jedna postava může mít vztahy dva, znamená, že celkově může mít postupně až dva. Ne že hned při vytvoření postavy může rovnou dostat dva vztahy najednou.
Cituji text z příslušné nálepky: "Nově vytvořená postava muže navázat osobní vztah s jinou již vytvořenou postavou. Na karty obou dotčených postav nalepte po jedné nálepce zvoleného vztahu. Samozřejmě musejí být obě nálepky stejné."
Tohle opravdu neznamená, že můžu dát nové postavě rovnou dva vztahy. Pokud by to takto mělo být chápáno, byl by text špatně.
Toto píši jako autor českého textu pravidel. Zkusím to ještě pořádně prověřit, ale takhle bych teď po už celkem delší době rozuměl tomu, co jsem česky napsal při přípravě hry k vydání.

Upraveno autorem (porovnej)

0 | 4.2.2017 09:52:47

pawlisman> Jak neomezují? Vždyť výslovně uvádějí, že nová postava může navázat vztah. Jeden.
Pravidla to uvádějí výslovně.
Jedinou otázkou je, zda to takto autor myslel. Ale pokud žádnou další informaci nedostaneme, není tu žádná pochybnost. - karel

vztahy> to by bylo fajn, kdyby se ti podařilo zjistit. Z logiky věci mi také přijde - pouze 1 vztah. Na druhou stranu to pravidla neomezují, tedy nevidím důvod, proč rovnou s nově hranou postavou nepřipojit 2 nové vztahy. - Pawlisman

...

Jo, když "vytváříš" postavu, tj. dáváš jí jméno (hrajete ji jako herní skupina poprvé), hned určíš jaké má vztahy s ostatními už vytvořenými, tj. pojmenovanými postavami, pokud mají volné sloty na vztahy. Postavy ke kterým dáváš vztahy nemusí nutně hrát v měsíci kdy hrajete. Rozhodně můžeš okamžitě začít využívat dva vztahy v jedné hře, pokud se Vám to sejde.

0 | 2.2.2017 23:01:33

...

Vztahy řešíš na začátku scénáře po odhalení nové postavy, takže jí je můžeš dát pokud mají ostatní volné sloty.
Pozitivní mutace můžeš dát na lvl2 po jednom scénáři, stejně jako si můžeš nalepit na herní plán dvě research station nebo si vzít dva upgrady postaviček, tam žádná omezení v tom co si vybereš za ty dva bonusy nejsou.

0 | 2.2.2017 12:36:51

reakcevztahy> Děkuji moc za odpověď, pozitivní mutace jsou asi jasné. jen ty vztahy. Ty můžu přidávat asi nejen při odhalení nové postavy, ale kdykoliv, kdy na začátku scénáře někdo vezme dosud nehranou (nepojmenovanou postavu). Pokud jí takto vezmu, předpokládám, že mohu ihned nalepit 2 nové vztahy. A to buď oba vztahy budou mezi 2 postavami (1 nová a 1 nějaká dříve hraná), nebo nalepim 2 nové vztahy na novou postavu a s jednou původní bude například rival a s jinou původní například kolega. Correct? Prostě mohu nalepit a využít při použití postavy hned 2 vztahy. - Pawlisman