Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Pán Prstenů: Putování po Středozemi |
Počet hráčů: | 1 - 5 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Grace Holdinghaus Nathan I Hajek |
Rok vydání: | 2020 |
Sdílej: |
Obtížnost
Konečně jsem pořídil, slepil insert a je čas zahrát. Jak je to s obtížností? U základu mě celkem štvalo, že hra občas až moc spěchala a nebylo možné prozkoumat vše, co jsem chtěl (tj. ne otočit každý žeton, ale sem tam nějaké zajímavé věci jsme minuli). Jak je to tady? Stejně jako v základu, nebo je hra pozvolnější a není potřeba ji hrát na nejnižší úroveň?Poznámka k obtížnosti
Ze svého pohledu bych řekl, že Stínové cesty jsou o něco málo náročnější, než základní box.
Pravda, některé mise jsou sice jednodušší, ale z celkového pohledu to vnímám výše uvedeným způsobem.
A pak je tu samozřejmě epické finále (Stínové cesty), kde se mi dosud nepodařilo zvítězit :)
https://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/pan-prstenu-putovani-po-stredozemi-stinove-cesty-10017/diskuse/finalni-souboj-26141/
Nicméně obtížnost je hodně individuální záležitost, přičemž v téhle rovnici je dále spousta proměnných. Jako jsou herní zkušenosti, počet hrdinů pro danou kampaň, resp. výběr družiny ve smyslu, jak dobře spolu souzní jednotlivá povolání.
A snad ještě poznámku k nemožnosti prozkoumat všechno, co je na mapě. Takhle je hra prostě nastavená, hráči musí činit určité kompromisy :) I když řešením je samozřejmě tebou zmiňovaná volba nejnižší obtížnosti, kterou lze dále ještě modifikovat vybraným směrem. Kupř. ponechat klidnější plynutí času, ale hrdinové nebudou na začátku každého kola získávat inspiraci.
mart
OK díky, asi to zkusím na normální obtížnost. Tím, že to budu hrát solo, tak jsem si říkal, že zkusím 3 postavy - Legolas - lovec / Balin - kovkop / Arwen - hudebník nebo bylinkářka a uvidíme, jak to půjde
Obtížnost
Na jednu stranu je jasné, že při více postavách se snáze dostaneš k opravdu zajímavým herním "kombům". A to tím spíše, když je budeš mít všechny pod palcem.
Na druhou stranu ukočírovat sólo hned tři hrdiny mi přijde hodně náročné, jsem zvědav na výsledný dojem z hraní.
Na závěr bych řekl, že družina je vybraná sympaticky, možná bych jen osobně z Balina udělal kováře, kteréžto povolání mu asi lépe sedí a současně má slušný útočný potenciál, pro doplnění k Legolasovi.
Obtížnost
Pri srovnani s puvodni kampani mi prisla tato, az na finalni scenar, primitivne jednoducha. Porovnavam obe kampane hrane na tezkou uroven:
- Ani jednou se nam nestalo, ze by nam hrozilo nedokonceni ukolu. Vzdy bylo dost casu finalni ukol nalezt a splnit. Castecne to je dano tim, ze ukoly jsou primocarejsi (az na zaverecny scenar).
- Nekolikrat se nam povedlo prozkoumat kompletne vsechny interakce. To bylo v puvodni kampani nemyslitelne, v nekterych scenarich se moc nedalo ohlizet na jakykoliv vedlejsi ukol. I kdyz v tomhle je samozrejme jeden z principu hry, je treba rozmyslet co prohledat.
- Davkovani nepratel bylo casto reseno stylem jedne velke skupiny v pulce scenare, kterou se ovsem podarilo rychle zlikvidovat, pripadne uz se podarilo pred jeji aktivaci scenar dokoncit.
- Vsichni 3 clenove party meli jiz od poloviny kampane namaxovane vybaveni a vsechny karty uspechu sve role (krome Gandalfa). Takze zbytek kampane se jen doplnovaly dalsi mene uzitecne karty a tunil se Gandalf, ktery ve finalnich fazich v podstate ani nepotrebuje podporu.
S jinou partou bude samozrejme dojem jiny nez s nasim Gandalfem, Bilbem a Legolasem. Ale minimalne expeni vybaveni zde neni rovnomerne rozlozene jako v zakladu.
A mimochodem, hráls potom někdy zase základní kampaň (třeba v tomhle tebou uvedeném složení s Gandalfem) pro nové porovnání?
Obtížnost: aktuálně jsme odehráli obě kampaně po sobě, tedy Kosti Arnoru a Stínové cesty, a musím za sebe znovu říci, že mi Stínové cesty skutečně přijdou o něco náročnější (testováno na Hard).
Kosti Arnoru mají drsný začátek, nicméně pak to přejde do série relativně snadných dobrodružství, kde jsme neměli ale vůbec žádný problém s jejich dokončením. Ovšem finále proti hlavnímu antagonistovi bylo už zase náročné.
Stínové cesty mají naproti tomu téměř konstantní obtížnost. A třebaže souhlasím s níže uvedeným příspěvkem stran dřívějšího “namaxování” vybavení, naše družina se vesměs musela více snažit a finální střet je pro nás stále úplná noční můra.
Hráli jsme přitom ve složení lovec Gimli, cestovatelka Eleanor a kovkop Aragorn.
P.S. Aragorn s harfou, díky čemuž začíná každou misi se dvěma okamžitě vygenerovanými žetony inspirace :)
V tehle sestave jsme to nezkouseli. Ale ta zakladni kampan je pokazde dost podobna (3 komplet pruchody, nekolik dalsich alespon prvnich par scenaru, pokazde jiny mix). Zacatek je peklo (myslim, ze ta prvni mapa je docela brutalni uvod), ale od prvniho upgradu zbrani se to lame. S tim Gandalfem to bude jeste markantnejsi. A stejne na konci to budu s nim jednodussi.
Obecne u tehle hry nejde primarne o obtiznost, spis o to prozkoumavani. Podobne jako u Panstvi hruzy je nejvetsim nepritelem spatne navrzeny level design. Napr. casto zminovany ukol se zrcadly ze zakladu kde jsou hraci celou dobu vedeni k tomu, ze existuje nejake alternativni reseni.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Cestování s Jiřím Kolbabou
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 5 dnů