Pán Prstenů: Putování po Středozemi

xxxxxxxxxo hodnoceno 279x (Seznam vlastníků)

Pán Prstenů: Putování po Středozemi - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Grace Holdinghaus
Nathan I Hajek
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Frustrace z hrani - nechapeme pravidla, nebo obtiznost

dobry den,
mam dataz, jezisek nam prinesl tuhle hru a jsme z ni defacto nestastni, protoze se nam nedari hrat.
Pravdepodobne jsme neco v pravidlech pochopili spatne, ale nevime co.
2x jsem presne podle pravidel zapocal hru a pokazde je to stejne, hra je nehratelne tezka...
o co jde?

PRVNI dobrodruzstvi - na mape se obevuje mnohem vice nepratelu, nez kolik dokazeme porazit a my v polovine prohravame, protoze jsme naprosto precisleni....
hrajeme podruhe, naprosto ignorujeme protivniky, protoze nemame jinou moznost (musime setrit tahy) - cekame az k nam nepratele prijdou, abychom mohli provest 2 utoky za kolo (coz podle pravidel nelze, kdyz se pohneme)
Naprosto nedokazeme prozkoumat mapu, nastesti nejak zazracne najdeme pevnost a 3 postavy (!!!) se do ni snazi 2 kola proplizit nez se to povede (celkem jsme tento test delali 8x !!!) kdyby se to nepovedo, tak dosel cas, na hernim planu bylo tolik nepratel, ze nam dosli figurky - polovina z nich byla elitni - nebo jak se jmenuje takovy ten stit a cervene pozadi...
no, do kapitoly 2 jsme se dostali

2 KAPITOLA
naprosto nevim co a jak meme delat (vyhrat), JEDEN nepritel je normalni, vsichni ostatni jsou elitni
za 8 bodu na horni liste je udalost, ze se obevi novy nepratele - po kazdem konci tahu se pripocte 9 bodu - takze kazde kolo pribudou novy nepratele - jiz vzdy elitni
asi mame dojit k retezu a neco s nim udelat, ale to znamena projit 3ma jednotkama a u kazde spustit utok/reakci - coz nedokaze nikdo prezit (vetsina jednotek jsou dvojite, se zbroji 1-2 a cca 8mi zivotama - to znamena, ze kdyz se bude darit a pri utoku "vyberete" vsechna slunicka z baliku karet tak zabijete JEDNOHO z dvojice, ale tim nebudete mit zadna slunicka na obranu a nepritel vas tezce zrani, nebo rovnou zabije).
Priklad - Gimli ma 6 zivotu, pohne se lucistnik, zastavi se policko od Gimliho a 1x vystreli - da 5-zraneni a jeden strach, zraneni vyvolaji dalsi strach a strach prida dalsi slabosti do lyzaciho balicku (tzn. Gimli skoro zemrel ma 5zraneni a 3 strachy + znehodnoceny balicek) aniz by bylo mozne cokoliv udelat pohne se dalsi skret a Gimliho dorazi. Ten dela test na ZDRAVI - ktere se dela hbitosti, ma ale "dratenou kosili" ktera tento test snizuje na JEDNU kartu - coz Gimli nema sanci dat (protoze uspesne zautocil a v balicku uz zadna srdicka nejsou - v balicku je 13karet+2x slabost a pouze na 4-rech kartach je slunicko = 26% na to, ze si vytahne slunicko - pokud tam jeste nejake zbylo)
nahodou to luckboxnem a vzhledem k tomu ze kazde kolo pribyva asi 2x vic nepratel, nez kolik bychom jich matematicky dokazali porazit pokud bychom se nepohybovali, utocili 2x za kolo a melo permanentne slunicka na vsech kartach) takze vyprovokujeme nacelnika, ten ma 3zbroje a 11 zivotu - zautoceme na nej a on jako odvetu da 5zraneni a 2 strachy - takze jednou ranou zabije postavu....
jeho zbroj nemame jak znicit, porad se obnovuje
kdyz ho omracime pisni - hra s nim porad hraje (takze nevim, jak funguje omraceni)
hra konci, protoze mame 3 postavy mrtve v jednom kole a posledni postava nema sanci cehokoliv dosahnout

Gimli je nejsilnejsi valecnik s nejvic zivotama - zemre na ranu od strazneho skreta
Gimli pri testi "zivota" ma pouzit hbitost, kterou ma 1 (snizuje mu ji dratena kosile) - takze v 74% nema uspech
nemame jak znicit nepratelske zbroje
nemame jak "branit" nepratelske utoky
karty zraneni generuji strach, karty strachu generuji slabosti, ty se pridavaji do balicku a ten je cim dal vic nepouzitelni...

jsme frustrovani - naprosto nechapeme co delame spatne a jak tuhle hru vlastne mame hrat.....

napada vas neco co jsme prehledli ? hrajeme ve 4rech, takze bysme meli byt pomerne silny team, ale naprosto nemame sanci cehokoliv dosahnout.... ani jsme nedostali sanci vylepsit nejake predmety, protoze mame malo zkusenosti - zkusenosti nemame, protoze bychom museli prozkoumavat, prozkoumavat nemuzeme, protoze musime VZDY maximalni pocet tahu bojovat a i tak defacto stale tahame za kratsi provaz a prezivame jen diky nahode....

za jakekoliv doporuceni budeme radi, jinak hra skonci na aukru nebo zaprasena vespod police tak nejak naporad....
19.1.2021 20:05:47

...
podle mě děláte celou řadu chyb, já jsem v 10. kampani a ještě jsem neprohrál ani jednou - hraju tedy na "dobrodružství (nejlehčí obtížnost) ale je to fakt lehké - příště rozhodně budu hrát na "klasickou" (prostřední) obtížnost, aby hra byla trochu výzva

za jaké hrajete postavy + doplňkové povolání?
provádíte výzvědy a používáta korektně připravené karty (maximálně 4) včetně celé schopnosti daných karet? (+ samozřejmě vyhodnocovat klíčová slova jako průnik, probodnutí...)
využíváte inspirace pro zajištění úspěchů?
testujete testy korektně na správnou vlastnost dané zbraně/vybavení?
ve 4. hráčích musíte nepřátele zničit v jednom tahu, pokud přezijou do druhého, děláte to špatně...

19.1.2021 20:14:33

...> diky za reakci.
hrajeme na obtiznost normalni - mohli jsme si vybrat mezi normalni a tezkou (o tom, ze je tam nejaka obtiznost "Dobrodruzstvi" - neni v manualu ani zminka - myslel jsem ze je to jiny obsah hry, ke kteremu se dostaneme pozdeji - v manualu hry se pise, ze mame pro zacatek aktivovat normalni obtiznost - kdyby tam bylo napsane LEHKA obtiznost, tak bych to napodruhe samozrejme zvolil :-) )

hrajeme za Gimliho, Aragorna, Legolase a Elenu
mame jejich zakladni veci doporucene manualem a jejich povolani, taktez doporucene manualem

vyzvedy provadime, ale pri tom, si muzeme nechat pouze jednu kartu - navic je uplne zasadni nenechat si kartu se "slunickem" - prilis se tim snizi sance na uspech (z baliku zmizi 25% slunci !!! )
ANO, karty vyhodnocujeme a odhazujeme, ale tech prunik/probodnuti atd. je minimum - treba v baliku Gimliho neni ze zacatku ani JEDNO - mozna se prida nekdy pozdeji

ANO inspiraci pouzivame, ale je jedna na zacatku a jedna za prozkoumani mapoveho dilce, tzn je ji strasne malo - po pouzivani ji odstranujeme (krome Eleny ta ma mechaniku, jak ji predat dal)
v kapitole 2 neni jak inspiraci ziskat - neprozkoumavaji se "nove" mapove dilce

ANO, myslim si ze zbrane testujeme na spravne vlastnosti napriklad Gimli ma sekeru a testuje to na moc, kterou ma 4
takze na utok vytahne z baliku 4 karty - karet je v zakladni balicku 14 a z toho jsou na 4rech kartach slunicka

zabit nepratele v 1-nom kole, opravdu nevim jak.
Priklad:
na mapu se "zrodi" 4 jednotky 3 jsou dvojite, jedna se samostatny elitni lucistnik
Gimliho sekera ma za 2 slunicka zraneni za 6
obevi se jednotka skretu, jsou 2 kazdy ma 8 zivotu a 2 zbroje
zautocim na ne, pokud pri utoku (beru 4 karty) dostanu 2 slunicka (matematikcy to vychazi na 0,26 slunicka na kartu) zranim za 6 (-2 zbroje) takze JEDNOHO skreta zranim na polovinu, zustanou mu 4 zivoty a 2 zbroje, pokud pri druhem utoku mam stejne "stesti" a mam 2 slunicka nebo utratim inspiraci tak JEDNOHO skreta zabiju - ale nezbyli my zadna slunicka na obranu, takze dostanu plny zasah - typicky 2-4zraneni a 0-2strachy - nemam zadne predmety, kterymi bych tohle mohl odblokovat. Podotykam, ze to, aby se mi povedli 2 plne utoky a ja na 8 karet vybral VSECHNA slunicka z baliku je pomerne mala...
Takze nejsilnejsi valecnik, kdyz ma stesti tak zabije jednoho skreta a utrzi nemale zraneni...
no a tokovych jednotek se tam kazde kolo obevuji 3-4 (takze 6-8 nepratel), plus jeste pri konci tahu vyskakuji takove veci jako "Lucistnik na hradbach vas zahledl a vystrelil po Elena - test hbitost, zraneni 2 strach 1 - neni to postava na hernim planu a neni jak hre rict, ze Elena je zrovna skryta v krovi - takze ji skret "asi" nevidi.....

Gimli ma nejvetsi damage, treba Aragorn zranuje pouze 2 nebo 5 - takze kdyz nema 2 slunicka tak skretovy "sunda" zbroj (zrani za 2) a ten ji ma pri dalsim utoku zase zpet, Legoals to same....

osobne povazuji za "nejvetsi problem" to, ze se obevuji nepratele v takove mire - ze je nejsme schopni "posekat" a kazde kolo se cervena cara nahore posune tak daleko, ze spusti dalsi trigger, ktery tam zase prida dalsi nepratele....

- BorekB

.
Otázka je v jaké hrajete sestavě a v kolika lidech nikde se nezmiňujete o používání inspirace která dovede dělat slunička z listu. Přes výzvědy si člověk dovede nachystat karty nebo dát do spod balíku špatný karty co by došli. Nejlíp projet pravidla a zjistit zda jste někde něco nepřehlédly.

19.1.2021 20:43:55

----> diky za odpoved.

inspiraci normalne pouzivame, ale po pouzivani ji odhazujeme, takze nam pomuze 1-no kolo, popripade do prvni obrany a pak uz ji nikdo nema.... kdyz ji nepouzijeme tak se v podstate 2-hy (max 3-ti) utok postavu dostane do smrtelneho zraneni
v extremnim pripade ji nekdo sejme na ranu - stalo se nam uz 2x - coz je nejvic frustrujici, protoze tomu neni jak zabranit - proste, byls v blbej cas na blbem miste

inspiraci hra nam ji obcas nabidne, ale treba v te druhe kapitole skoro vubec

vyzvedy delame, ale je psano vyzvedy 2 - tzn ze 14-ti karet se podivame na 2 - to zas tak extra moc nepomuze, neni to tak, ze bysme si mohli ten balik poskladat - a hlavne, slunicka "nahore" znamenaji, ze se neubranite odvete - BorekB

.> Píšeš o 14 kartách v balíku ale je 15 karet a během hry se ten počet mění podle toho kolik karet máš vyložených u hrdiny ty karty ti pak dávají bonusy a některé karty ti generují inspiraci(až 4 karty muže mít hrdina pod sebou). Některé ti dávají sluníčko na konkrétní test a mám zato že jedna říká že pokud není sluníčko v testu tak se všechny listy mění na sluníčko nebo něco takového.

Inspirace Elena ji dovede přesouvat když dělá test a sama mám zato má nějaké karty které dovedou generovat inspiraci Legolas má kartu která mu generuje inspiraci (karta Soběstačný)

Když útočíš a dáš 3 úspěchy sečteš první a druhej útok. Takže Aragorn dává 2+5 a případně přes kartu se schopností úder ještě můžeš přidat + uder X ,takovej Gimli mám zato dá ještě větší poškození když má 3 sluníčka.

Na obranu je karta se stráží která snižuje zranění.

Chce to projít si karty a schopnosti postav, vybavení a podívat se jak se to mezi sebou kombí. To říkám vždy když s někým hraju poprvé aby věděli co a jak kdy použít

Vem máš vyložené 4 karty hraješ Aragorna 3 zkoukneš přes výzvědy a zůstává ti 8 karet kde nevíš co je s tím že pokud nebylo žádný sluníčko doteď je šance že bude o dost větší. Gimli když bojuje může si jednu kartu vrátit na vrch baličku pokud měl sluníčko tak si ho dáš nahoru a výš že zas jedno bude.

Musel bych projít všechny karty a podívat se co umí ale za mě je lepší si na ty komba přijít sám a je moc hodin abych to teď koumal samo ne vždy to dojde jak je třeba a sám sem několikrát náběh do davu skřetů s Gimlim a dostal bytí že sem s jedním životem vyvázl a nebo zařval a v Pánovi Prstenů málo kdy šli záporáci na férovou ale většinou jich byli hordy.
- Bauhaus

Obtížnost

nejlehčí obtížnost na výběr je hned od začátku, je to ten obrázek z Gandalfem při výběru obtížností. Jestli ze hrou začínáte určitě bych jel na tuhle obtížnost.

19.1.2021 21:15:56

....> diky za reakci...
uz jsem to psal nize...
v manualu neni o "Dobrodruzstvi" napsano nic, a u toho dobrodruzstvi neni napsano LEHKA obtiznost, myslel jsem ze je to nejaka cast pribehu, ke ktere se dostaneme pozdeji...

Tak to tedy zresetujeme a zacneme znovu...

jenom se zeptam, vy to dokazete hrat na tu normalni obtiznost ? - BorekB

obtížnost> V manuálu není protože byla přidána do aplikace snad až po třech měsících. Jinak nesmíte zapomenout přihraní u této obtížnosti, že jak se objeví věta "vaše cesta pokračuje" tak si má dát každý jednu inspiraci.

Na normální obtížnost jsme se dostali do 5 nebo 6 scénáře a pak nás to přestalo bavit. Rádi totiž prozkoumáváme a čteme ty příběhy a ne se honit za časem. - VitekS

výzvědy
Ještě k těm výzvědám, nesmíte zapomenout na schopnost Aragorna.

19.1.2021 21:27:08

...

ještě dotaz, máte na začátku scénáře připravenou základní kartu povolání?

19.1.2021 21:47:12

....> mame, ale po pouziti ji odhazujeme - coz je vetsinou po 1-2boji, abychom prezili nebo vylecili, ubranili - BorekB

...> Ještě bych chtěl upozornit, že u některých povolání má základní karta pasivní efekt(to jest než použije zvýrazněný text(který kartu odhazuje) tak je stále aktivní první část karty.
Kupříkladu: zloděj(můžeš přeměnit dva listy na jeden úspěch)
- VitekS

...
jak již bylo řečeno - pokud to na Normální obtížnost nejde, tak zkuste tu nejlehčí. O té se v návodu nepíše, protože původně ve hře nebyla, byla přidána později, když si asi moc lidí stěžovalo, že je hra příliš moc tlačí do rychlého průchodu scénářem.

Nicméně já kampaň dohrál ve dvou hráčích a v prohráli jsme pouze dva scénáře. Je sice fakt, že nepřátel bylo někdy hodně, ale rozhodně to nebylo likvidační. A to jsme to hráli ve složení Beravor a Elena, takže celkem žádná sláva.

Podle mne prostě zkrátka něco děláte špatně, nemusí se jednat vyloženě o něco pravidlového, ale třeba taktického a nebo špatný styl hry... cokoli... nicméně určitě to je hratelné :-)

19.1.2021 21:49:00

kubeckam

Musím říct, jsme překvapen že někdo hrál tuhle kombinaci. Očekával že budu jediný :D

19.1.2021 21:58:16

....> s detma si zas tak moc logicky vybrat nemuzes :-) tyhle byli nejhezci :-) - BorekB

...
Ještě mne napadlo - když při boji taháte úspěchy a vytáhnete si jich hodně, tak je možné použít u zbraně i více řádků s útokem (ale ne jeden řádek víckrát) a tak nasčítat sílu útoku.

20.1.2021 09:23:07

....> diky, to jsme nevedeli, pouzivali jsme vzdy pouze jeden radek, ten nizsi nebo ten vyssi - to by mohlo dost pomoct - BorekB

home rule
ještě doporučuji takové drobné "přiohnutí" pravidel - nespotřebovat všechny úspěchy do testu, když to nepotřebuješ. Tím myslím to, že třeba testuješ 4 hbitosti, k zabití cíle ti postačí 2 úspěchy a ty vytáhneš rovnou na první dvě karty a ještě bys měl tahat dvě, kde bys mohl při troše smůli vyplácat další "úspěch", který vůbec nepotřebuješ a tak prostě ty další karty v tomto testu vůbec netahám - sice nevíš co přijde, ale vzhledem ke známému celkovému počtu úspěchů v balíčku to můžeš odhadnout.

20.1.2021 12:43:36

home rule
Ovšem tohle už je docela dost zásadní změna konceptu pravidel :)

Byť samozřejmě je to každého věc, jeho hra a tudíž jeho záležitost, jak hraní nakonec pojme.

20.1.2021 12:48:37

DIKY VSEM
zacli jsme vcera hrat znovu, na nejlehci obtiznost + pouzivame OBA radky pri utoku zbrani a je to UPLNE JINA HRA :-)
kdyz si na zacatku kazdeho kola, dle novych instrukci bereme inspiraci - tak ji najednou mame tolik, ze ji "vyhazujeme" protoze uz ji nemuzeme mit vic....
najednou tudiz neni tak dulezite, jestli tahnete, nebo netahnete slunicko na karte - protoze to mame z ceho "vylepit" - nepratel je najednou az prekvapive malo a najednou neni problem je porazet.... taktez uz chapu, jak je mozne dostat se k limitu 4 pripravenych karet - coz nam pred tim neslo, protoze jsme je defacto museli pouzivat hned - ted najednou "muzeme setrit"
- najednou je to skoro az moc jednoduche :-))))
takze DIKY VSEM za odpovedi, dost nam to pomohlo !!!

21.1.2021 15:01:24

Díky

No budeš se divit, ale i na tuhle obtížnost se dá prohrát :D Když se až moc zakoukáš po okolí :D

21.1.2021 15:12:50

Inspirace a druhy scenar (i prvni :))

Inspiraci dostanes vzdy, kdyz zabijes celou skupinu nepratel.
Kdyz je ve skupine jeden a zabijes ho, dostavas inspiraci.
Kdyz dva, tak az zabijes oba...

24.1.2021 18:24:09

Obtížnosti
Taky jsem zkoušel rozjet hru na Normal obtížnost a docela jsem se zapotil. Hned první scénář jsem sice přežil, ale nestihl jsem se nepozorovaně dostat do pevnosti. Nicméně i na tuhle obtížnost (hraju solo, dvě postavy, Aragorn a Gimli) jsem nepřátele dával víceméně s přehledem. Pak jsem začal znovu na nejlehčí obtížnost a krásně v každém scénáři stíhám projít mapu a najít zajímavé předměty a postavy. Ale pozor, i na nejlehčí obtížnost umí hra pěkně zavařit. V jednom ze scénářů mi hra hned na začátek postavila k hrdinům nepřátele, které jsem nedal na první kolo, protože jsem neměl žádné inspirace. Díky tomu jsem u Aragorna "schytal" kartu strachu, která v každém z kol generovala strach navíc (a během těch několika dalších kol se ke mně nedostala žádná karta, která by mi nějak pomohla se tohoto zbavit, v tomhle má Gimli lepší karty na léčení), což vedlo k tomu, že jsem po pěti dalších kolech, aniž bych se ještě ve scénáři kamkoliv dostal, musel dělat poslední test o přežití a prošel jsem jen se štěstím. Teď v jedné z mých posledních her jsem zvítězil úplně v posledním tahu, než by se počítadlo hrozby naplnilo. Rozhodně občas hra umí potrápit. Ale když to srovnám s náročností Pán prstenů - karetní hra, tak je to odddychovka. :-)

3.3.2021 03:04:00

Máme to podobné, ale na nejlehčí obtížnost! :D Celý víkend strávený u hry, ale zatím kampaň procházíme s neúspěchy. Nepřátel chodí mnoho, navíc je aplikace přesunuje přímo k hrdinům, i když jsou na úplně opačné straně, což mě přijde trochu podivné. Se bojím, že už lidi na tuhle hru nenalákám :D

16.4.2023 20:48:47

Vybíráme z Bazaru

NAMIJI Collectors edition (KS exklusive PAINTED)
NAMIJI Collectors edition (KS exklusive PAINTED)
Akt. cena: 2490 Kč
Končí za: 13 dnů

Offcanvas