Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010

Najmocnejší spomedzi troch (hrací balík Elrond+Vilya)

Autor: pbch | 28.2.2016 | 2

Najmocnejší spomedzi troch

Rozšírenie Stín a Plamen 2.cyklu Trpasluj priviedlo na svet veľmi zaujímavé a silné kombo v zostave Elrond plus Vilja. Samotný hrdina  Elrond je vďaka svojim atribútom prakticky použiteľný na všetky činnosti, a k tomu má 2 pasívne schopnosti. Jednou je platenie zdrojmi z jeho zásoby za spojencov všetkých 4 sfér, a tou druhou zvyšuje efekt liečenia o 1. Táto jeho multifunkčnosť je prevedená do jeho vysokej hodnoty ohrozenia 13. Pri skladaní hracieho balíka mu preto budete hľadať do partie skôr hrdinov s nízkym ohrozením, aby ste svoje štartovné ohrozenie nemali moc vysoké.

Akoby toho nebolo dosť, Elrond dostal aj svoj prsteň Vilju. Najmocnejší spomedzi 3 prsteňov elfov je vyobrazený v hre v podobe doplnku v neutrálne sfére. Prsteňom je možné zahrať, alebo dať do hry úplne zadarmo vrchnú kartu hracieho balíka hráča, ktorý kontroluje Elronda. Toto je veľmi silné kombo a s nižšie opísaným hracím balíkom ho dokážete využiť na 100%.

Potrebné rozšírenia: 2x základná sada, Střetnutí na Skalbalu, Putování do Rhosgobelu, Kopce Emyn Muil, Mrtvé močály, Návrat do Temného hvozdu, Brána Rudorohu, Pozorovatel ve vodě, Dlouhá tma, Základ kamene, Stín a plamen.

Sféry: duchovná 2/3, poznania 1/3

Hrací balík

Hrdinovia: (štartovné ohrozenie: 25)

Elrondova prvoradá úloha bude pracovať s doplnkom Vilja. Ďalej od neho očakávam bránenie útokov nepriateľov. Po zahraní Nečekané odvahy môže byť vyslaný na úlohu, alebo pomôže v útoku. Jeho skvelé atribúty využijem podľa potreby. Na Glorfindela očakávam doplnok Světlo Valinoru. Tak zúročím jeho silu vôle a silu útoku v rovnakom kole. Frodo bude pravidelne vyslaný na úlohu. Beriem ho hlavne pre jeho nízke ohrozenie a v nutnosti cez jeho akciu zoberiem nebránený útok a zvýšim si ohrozenie. Vyhovuje mi aj, že je z duchovnej sféry, keďže chcem hrať len dvojfarebný hrací balík. V prípade potreby je Frodo prvý kandidát na výmenu.

Spojenci: (25)

• 1x Medděd (Základná sada)
  • 1x Orli z Mlžných hor (Návrat do Temného hvozdu)
  • 3x Vazal pána větru (Mrtvé močály)
  • 2x Arwen Undómiel (Pozorovatel ve vodě)
  • 1x Bofur (Brána Rudorohu)
  • 2x Pozorovatelka hvězd z Imladris (Základ kamene)
  • 1x Stopař ze severu (Základná sada)
  • 2x Nejlepší z jízdmarky (Kopce Emyn Muil)
  • 2x Cestující ze západu (Návrat do Temného hvozdu)
  • 1x Gildor Inglorion (Kopce Emyn Muil)
  • 1x Henamarth píseň řeky (Základná sada)
  • 3x Mistr hutě (Stín a plamen)
  • 2x Dozorčí domů uzdravování (Dlouhá tma)
  • 3x Gandalf (Základná sada)

Za najdôležitejších spojencov považujem Pozorovatelku hvězd a Mistra hutě. Pomocou pozorovatelky si zoradím vrchných 5 kariet, a budem tak mať pod kontrolou čo pôjde do hry cez Vilju. Mistr hutě mi pomôže pri hľadaní prsteňa, alebo iných doplnkov. Arwen po vyslaní na úlohu zvýši obranu Elrondovi. Bofur, Cestující ze západu, Nejlepší z jízdmarky sú pripravení pomôcť mi na úlohe, či so správou lokácií. Bofura som schopný zahrať za 1 zdroj do fáze úlohy, alebo aj cez Vilju. Dozorčí domů uzdravování lieči zranenia mojich postáv aj s bonusom od Elronda. Henamarthom vždy nakuknem na vrchnú kartu balíka stretnutia. Vazal pána větru môže brániť útok nepriateľa, alebo naopak útok opätovať. Spojenci za vysokú cenu ako Medděd, Orly z Mlžných hor, Stopař ze severu, Gildor Inglorion, alebo Gandalf, by mali byť hraní prioritne cez doplnok Vilja. Inak sú to takmer mŕtve karty. Elrond ich síce dokáže zaplatiť, ale nie je to moc reálne. Ak sa niektorý z nich objaví v mojej ruke, Gildorom ho vrátim na vrch hracieho balíka. Gandalfa použijem podľa aktuálnej situácie na stole.

Doplnky: (15)

• 3x Stará pamětina (Putování do Rhosgobelu)
  • 3x Světlo Valinoru (Základ kamene)
  • 2x Nečekaná odvaha (Základná sada)
  • 2x Hořící větev (Střetnutí na Skalbalu)
  • 2x Asfaloth (Základ kamene)
  • 3x Vilja (Stín a plamen)

Samozrejme základným kameňom hracieho balíka je Vilja. Doplnok v spolupráci s Elrondom bude chrliť do hry karty všetkých druhov. Je nutné, aby som ho mal na ruke čo najskôr. Světlo Valinoru je pre Glorfindela. Vďaka nemu využijem jeho služby na úlohe aj v útoku. V prípade, že by Glorfi z nejakého dôvodu opustil hru, odporúčam doplnok zahrať na Elronda. Nečekané odvahy sú pre Elronda. Naplno tak využijem všetky jeho atribúty. Hořící větev upevní Elrondovu pozíciu v obrane. Nemusím sa tak obávať nepriateľských útokov. Asfaloth je na správu lokácií. Cez Starú pamětinu si budem ťahať karty. Bez pozorovatelky z Imladris je to trocha riziko, lebo mi môže skončiť na ruke Medděd, alebo Gildor.
Ak máte len 1 základnú sadu, môžete chýbajúce kópie Nečekané odvahy nahradiť doplnkom Miruvor (Stín a plamen). Tento života budič pracuje trocha iným spôsobom a je potrebné zamyslieť sa pri každom jeho použití.

Udalosti: (10)

• 2x Zkouška vůle (Základná sada)
  • 3x Elrondova rada (Pozorovatel ve vodě)
  • 2x Uvítání Galadhrim (Základná sada)
  • 3x Daeronovy runy (Základ kamene)

Zkouška vůle je stabilná karta v hracom balíku s duchovnou sférou. Elrondova rada a Uvítání Galadhrim slúžia na zníženie môjho ohrozenia. Keď sa teraz na to spätne pozriem, asi som mohol z týchto kariet ubrať. A posledná karta je Daeronove runy na ťahanie kariet. Na zahodenie budú nadbytočné unikátne doplnky.

Počet kariet: 50

Možné kombo:
Pozorovatelka hvězd z Imladris+Elrond+Vilja - ak chcem zabezpečiť 100% funkčnosť základného kameňa hracieho balíka musím mať v hre pozorovatelku z Imladris, aby som mal pod kontrolou čo pôjde do hry cez Elrondov prsteň.

Gildor Inglorion+Elrond+Vilja - niekedy sa ocitnú na mojej ruke drahé karty, ktoré nie je jednoduché zahrať ani cez Elrondovu schopnosť. Tieto takmer mŕtve karty dokáže Gildor vrátiť na vrch hracieho balíka. Následne ich prsteňom dostanem do hry zadarmo.

Medděd+Mistr hutě+Pozorovatelka hvězd z Imladris+Elrond+Vilja - spojenec Medděd má výbornú akciu vhodnú pre bojové situácie. Môžem mu zvýšiť silu útoku na hodnotu 8. Na konci fáze boja ho však musím zamiešať späť do hracieho balíka. Hneď po zamiešaní si skontrolujem vrchných 5 kariet, ak tam Medděd nie je, použijem Mistra hutě a zamiešam hrací balík. Opäť nasleduje nahliadnutie a presúvanie kariet pomocou pozorovatelky z Imladris. Opakujem pokiaľ nenájdem to, čo potrebujem.

Arwen Undómiel+Elrond+Hořící větev - pán Roklinky môže byť aj skvelý obranca. Arwen po vyslaní na úlohu navýši obranu Elrondovi na hodnotu 4. To už je celkom pekné číslo na pokrytie väčšiny nepriateľských útokov. A s doplnkom Hořící větev sa nemusím obávať žiadneho efektu tieňa.

Záverečné hodnotenie:
Hrdina Elrond a prsteň Vilja je výborné kombo, ale nie vždy sa ho podarí rozbehnúť hneď na začiatku hry. Ak áno, tak nemusí fungovať naplno. Predsa len, je lepšie ak mám kartu, ktorá vstúpi do hry cez prsteň pod kontrolou ja sám. Môžem tomu pomôcť napríklad zaradením väčšieho množstva spojencov do hracieho balíka. Unikátne karty radšej beriem len v 1 kópii, aby som sa vyhol duplicite, a karty nekončili na spodku môjho hracieho balíka.

Nech sa páči, pozrite si v akcii kombo Elrond + Vilja proti „print on demand“ scenáru Shromáždení v Osgiliathu.