nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Pán prstenů: Karetní hra

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jak dlouho trvalo, než jste pronikli do hry?

Ahoj,
mám možná trochu hloupý dotaz (a nejspíš tu v nějaké obměně už byl). Koupil jsem si core set a zatím odehrál asi 7 her (zatím Stezku temným hvozdem a jednou Anduinu) s tím, že se mi zatím podařilo hru pokořit pouze jednou.

Vítám možnost stavět hrací balík, ale zatím se mi nepovedlo se úplně prokousat nabídkou karet a detailně pochopit možnosti jednotlivých sfér, takže to hraju pořád začátečnicky trochu od oka (navíc možnosti stavby balíku v core setu, jak se tu už psalo, nejsou valné - plánuji koupit první řadu rozšíření). Dnes jsem si dal "lehkou obtížnost" s tím, že jsem ze Stezky vyřadil karty se zlatým rámováním. Bohužel i tak jsem postupně přišel o všechny tři hrdiny.

Nejsem si jistý, jestli správně chápu pravidla, ale po pročtení pravidel na webech a zdejších fór zřejmě hraju správně. Mám pocit, že mě hra dostane vždycky víceméně na tom samém. Pokud pošlu všechny postavy putovat a nemám spojence a nepřijdou v kartách, sice přidám žetony postupu, ale pak přijde nepřítel, kterému se nemůžu bránit (postavy jsem vyčerpal putováním), tudíž si jen musím vybrat, komu dám zranění. Pokud nepošlu všechny a očekávám předem nepřítele, pak se mi buď v odhalení hromadí karty a zvýší mi ohrožení nebo se tedy dostanu k boji s nepřítelem, ale zpravidla přijde tak, že ho nezabiju v jednom kole. Pak přijde další a další nepřítel a najednou proti mně stojí tři a já se buď můžu bránit a i přes obranu zpravidla dostanu zranění, nebo dostanu plné zranění a můžu útočit, ale to se mi zas většinou nepovede dobít všechny nepřátele. To vše je často ještě znásobeno náhodným stínem, takže najednou přijdu o prvního hrdinu. A prohrávám. Pokud si tedy vyberu hrdiny, kteří jsou silní a můžou nepřátele zabít, pak zase začínám s dost vysokým ohrožením, které se mi během hry ještě zvýší a zase končím. Přijde mi, že ten prvek náhody, jak zamíchám balík setkání a jak zamíchám svůj balík (který nemůžu až tak moc ovlivnit), je strašně velký. Jasně, jsou tu karty jako Gandalf a různé fígle, jako že se můžu podívat na vrchní kartu balíku setkání nebo můžu ničit nepřátele v oblasti odhalení, když ještě neútočí, nebo můžu některému nepříteli zmrazit útok atd., ale tyto karty většinou nepřijdou, když je potřebuji nejvíc. Nemyslím si, že jsem, co se týče možností výběru momentální strategie lama, ale přijde mi, že dost často stačí jedna chyba (např. pošlu do putování o hrdinu navíc) a díky random zamíchanému balíku setkání mám najednou rychlou cestu na hřbitov.

V jednu chvíli jsem si říkal, že přece není možné, aby se hrdina vyčerpal jen jednou akcí za kolo (putování nebo obrana nebo útok nebo nějaká speciální akce atd.), ale v pravidlech to tak je, ne? Takže pokud nemám dobrou sféru, kde můžu postavu znovu připravit, tak mám smůlu.

Hraju to blbě? Nebo to jsou jen začátečnické hry? Mám si víc nastudovat obsah balíků a strávit o hodně víc času plánováním hry, než se do ní pustím? Nebo to mám vzdát? Jak jste na tom byli s touhle hrou vy, když jste začínali? A kdy se to zlomilo? Díky. :-) (sjíždím fóra, předpřipravené popsané balíky atd.)

6.3.2019 00:06:11

Tak díky všem za rady

Narazil jsem na stejné problémy jako popisuje DanPanda, tak otestuju nabízené varianty řešení.

9.4.2019 14:37:13

Díky!

Díky všem za tipy. Easy mode budu asi sjíždět častěji, je to dobrá věc do začátku. A děkuji za tipy na úvodní sestavení balíku z core, vyzkouším a dám vědět. :-)

6.3.2019 21:26:17

ako na to...

Skús si prečítať môj článok "Ako zložiť svoj prvý hrací balík". Pod ním je odkaz na video prvého scenára s hrdinami Aragorn, Theodred,Eowyn. Túto zostavu odporúčam ako najľahšiu na zoznámenie sa s hrou. Na začiatok si kľudne daj do balíka len 40 kariet (drahé karty odober), aby si dôležité karty dostal skôr na ruku.

https://temnyhvozd.wordpress.com/2015/01/23/ako-zlozit-svoj-prvy-hraci-balik-kariet/

6.3.2019 11:20:44

Easy mode

Podle me nejlepsi je ze zacatku hrat v EasyModu, viz
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/lotr-lcg/support/easy-mode/LOTR_Easy_Mode.pdf

Proste
1] mas na zacatku vic zdroju
2] vyhazis nektere karty z balicku stretnuti, cimz si zjednodusis zivot. A az se budes zlepsovat, muzes si je tam postupne zase vracet.

A delam to tak dodnes (i kdyz bez zdroju navic), kdyz hraju novy scenar, protoze nepotrebuju ze zacatku 10-krat prohrat :)



6.3.2019 10:34:44

... doplnění

Ještě dodatek - hra je doopravdy těžka a zpravidla i zkušení hráči když hrají neznámý scénář napoprvé či napodruhé prohrají, prostě proto, že každé dobrodružství je jiná výzva a jiné těžkosti, jak píše Kubrt, a prakticky není možné mít "Jeden balík", který by levou zadní zvládl všechna dobrodružství.

6.3.2019 09:53:40

DanPanda a ostatní :-)

Takový příspěvek jsem tu už nějakou dobu čekal :-). Když jsem před lety poprvé rozehrál první scénář s absurdní úrovní obtížnosti 1 (k tomu ještě dále), byl jsem rozsekán tak během deseti minut. Na druhý pokus jsem vydržel minut dvanáct (ejhle, progres…). A takhle bych mohl pokračovat dál. LOTR LCG je hra s nejhorším vstupem pro začínající hráče, co znám, a to hned z několika důvodů:
1. špatně napsaná pravidla, která ponechávají spoustu nezodpovězených otázek a vyloženě vedou hráče k tomu, aby se často dopouštěl chyb (viz. nepřehledný systém pro hraní akčních karet ve vymezených "oknech", hraní karet z ruky vs. vložení do hry, rozdíly mezi termíny povinně, při odhalení, reakce, apod.)
2. základní sada hracích karet, z nichž začátečník nemá šanci složit fungující balíček. Navíc autoři hry nesmyslně radí zkoušet hrát s jednobarevným balíkem s hrdiny ze stejné sféry. Jednobarevné balíčky přitom lze doporučit až tak po dvou cyklech s dostatečných balíkem hracích karet, určitě ale ne jen se základem, protože pak se děje přesně to, co píše DanPanda…
3. tvrzená úroveň obtížnosti scénářů – „vážně je první scénář 1, to jako když ho nezvládnu napoprvé, tak se ke hře nemám ani přibližovat??? A co Podél břehů Anduiny, obtížnost tuším 4? A 4 z kolika???“ Tak by se dalo pokračovat dál. Přitom právě Podél Anduiny je scénář, na kterém se testují i balíky sestavené z hracích karet z výrazně pozdějších cyklů, prostě proto, že i po letech je to obtížný scénář. A hrát jej pouze se základní sadou prostě není jen tak, zvlášť pokud nemáš úplně rozmyšleno, jak si poradit s tím otravným obrem...
4. první cyklus – i když neodoláš a koupíš si k základu třeba Hon na Gluma a Střetnutí na Skalbalu, brzo zjistíš, že se tvůj rejstřík hracích karet příliš nerozrostl a že to stejně projíždíš (hlavně Skalbal je pro začínající hráče peklo – než přijdou jak na něj). Hrací karty v prvním cyklu nejsou nic moc a i když se tam pár dobrých najít dá, pro účely rychlého posílení balíku hracích karet je třeba se podívat jinde.

A co tedy dál? Obrnit se trpělivostí a připravit se na (i) pečlivé studim pramenů či (ii) metodu pokus-omyl-omyl-omyl. Dosti píle se bude též hodit, zvlášť když se FFG tak intenzivně snaží od své hry nováčky odradit. Pár tipů už tady zaznělo, Laco má vskutku výborná videa, česká stránka http://pan-prstenu-lcg.cz/ obsahuje spoustu tipů a návodů pro začínající, pokud vládneš angličtinou mrkni třeba na http://hallofbeorn.com/ nebo https://talesfromthecards.wordpress.com/.

Pokud do hry chceš DOOPRAVDY proniknout, můj ultimátní tip je investovat ne do prvního cyklu, ale do deluxe rozšíření Khazad-Dum a dobrodružství Pozorovatel ve vodě, Základy kamene a Oheň a plamen. Proč? Protože oproti prvnímu cyklu (snad až na Skalbal a Návrat do temného hvozdu) jsou tato dobrodružství o 200 % zábavnější, vyváženější, méně náhodná a hlavně v nich dostaneš dost silných hráčských karet, abys mohl začít experimentovat se sestavováním balíku. A pokud tě hra pak skutečně chytne, není problém se vrátit zpátky a doplnit sbírku ;-).

p.s. pokud to nebylo jasné z výše uvedeného, Pán prstenů je jedna z mých absolutně nejoblíbenějších her :-)
p.p.s. ještě jeden tip – balíček sestavený z jediné základní sady, který funguje překvapivě dobře  https://ringsdb.com/decklist/view/951/back-to-basics-a-killer-deck-using-cards-from-1-core-set-1.0

Upraveno autorem (porovnej)

6.3.2019 09:46:49

Video

Doporučuju shlídnou videa od Laca, pěkně popisuje jednotlivé karty a vysvětluje co a proč dělá.
Tady je odkaz na video k Passage Through Mirkwood¨
https://www.youtube.com/watch?v=y2tAJcab71U

6.3.2019 06:59:39

...

Jaký hraješ scénář? Jaké máš expanze? Ze základní sady je rozumně hratelný snad jen první scénář. Abys proti těm dalším dvěma měl šanci něco ovlivnit a nespoléhat na haluz toho, že ti to třeba náhodou vyjde (tak v 1 z 20 her), tak už to chce mít i nějaké další karty a postavený balík...

Jde o to, zjednodušeně, že v každém scénáři je pro tebe největší průšvih něco jiného (extrémní náročnost lokací, extrémní náročnost nepřátel, extrémní množství stínů, extrémní potřeba putování, jeden extra silný nepřítel). Po pár neúspěšných hrách bys měl mít už nějakou představu o tom, co tě v daném scénáři nejvíc kosí a podle toho si upravit balíček. Dát si víc karet, které si poradí se stíny, silnější hrdiny, hrdiny, kteří lépe putují apod.

Je tam pár obecných pravidel, která když se dodržují, tak máš obecně lepší šanci uspět. Jde o poměr spojenců/událostí/doplňků. Sestavení barev, ceny karet apod. Pokud už máš X expanzí a Xtisíc karet, tak jdou stavět i univerzální balíčky, které mají dobrou šanci zvládnou více scénářů.

Já na tomhle Pána Prstenů vzdal. Den jsem stavěl balíček na jeden scénář a v dalším totálně pohořel a neškrtal jsem si. A to stavění balíčků mi zas tak nebavilo, abych každému hodinovému hraní obětoval cca den přípravou... Experti to mají asi rychleji a hned vědí, co tam házet. K tomu jsem ale měl opravdu hodně daleko. :D Navíc i s dobrým balíčkem tě může kosit špatný sled okolností, s kterým nic neuděláš. Takže i tak to hraješ třeba třikrát a doufáš, že to napotřetí vyjde.
...................................................................
Redaktor Deskofobie a blogu Kubrt vs Deskovky

6.3.2019 06:56:03

Vydržet a trochu si pomoct

Coreset je prostě záměrně špatně namíchaný co se týče poměrů kvalitních karet.

Doporučuji:
- naproxovat (vytisknout a vložit do obalu) silné karty, které tam jsou záměrně 1x, aby se zvýšil prodej coresetů.

- aby jsi snížil podíl náhody v dobírání karet držet se maximálního počtu karet v balíku na jeho minimální hranici tj. 50 karet.

- koupit si některé z přídavných dobrodružství a zvýšit tím množství karet k výběru (tady už každou kartu dostaneš 3x).

- připravit si balíček přímo na konkrétní dobrodružství a styl hry.

Ta hra za to stojí, ale coresetové dobrodružství jsou prostě obtížné. Hlavně to třetí z Dol Guldur, to je úplný random a těžší dobrodružství jsem v prvních dvou cyklech neviděl.

Upraveno autorem (porovnej)

6.3.2019 06:52:35

@DanPanda

Ahoj, nepřicházím sice s radou, ale jen s podporou!
Jsem na tom úplně stejně :-) Ale úplně!
Asi je to tak správně, že nováčci jsou tou hrou zpočátku drceni... tak nezbývá, než se nevzdat!

Hodně trpělivosti a štěstí v dalších bojích!

o()xxx[{::maneek:::>

6.3.2019 06:11:15