Pán prstenů: Karetní hra

xxxxxxxxxo hodnoceno 595x (Seznam vlastníků)

Pán prstenů: Karetní hra - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

deckbuilding - multiplayer

Marně jsem hledal, kam založit svůj příspěvek, a pak jsem si řek, že zkusím rozjet nové vlákno, kde by se dalo diskutovat o specifikách hry více hráčů. Třeba se chytne...
4.3.2014 14:59:02

zdroje
A hned bych zkusil rozjet první téma, které mě napadá.
Jsem v podstatě jen solo hráč, ale zkouším hru nosit na kroužek a přednastavuju klukům jejich balíky, se kterými hrajou. Za sebe musím přiznat naprostou závislost na kartě Stewart of Gondor, a to takovou, že ji hraju třikrát ve všech balících (a to i tam, kde nemám Leadership hrdinu a používám Song of Kings). A v multi playeru mám problém, jak ji v jednom balíku nahradit. Jasný, že je varianta "zlevnit", ale ze solo hry jsem zvyklej na nějaký karty a ty holt rvu i do těchto kooperačních balíků. Jediná alternativa kromě nějakých jednorázových Leadership efektů mě napadá Horn of Gondor (treý ty zdroje může ale nemusí dát) a drahý Resourceful. Navíc u kluků příliš nehrozí, že by někdo "půjčil" Stewart spoluhráči (6.třída), takže jeden balík pak sedí na kartách v ruce, které nestíhá vyložit (což už ale není problém deckbuildingu).
Zkráceně - jak to řešíte vy, kdo hrajete ve více hráčích? Zlevníte jeden balík, generujete zdroje nějakou jinou cestou (Horn, Resourceful, Gloin...) nebo zahráváte Steward of Gondor na různě barevné hrdiny podle aktuální situace? Dík.

Edit: překlepy opraveny

4.3.2014 15:06:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Steward
Řeším to jednoduše - obejdu se bez něj.
Ze začátku to působí jako handicap, ale je to o zvyku. Steward je příjemný luxus, ale dobře to jde i bez něj. Stejně se s ním obvykle končí hra tak, že má hrdina nahromaděnou tunu zbytečných zdrojů a není je za co utrácet.
Navíc se dají, jak píšeš, zdroje generovat i jinak (hlavně mám rád Théodreda, to je spolehlivý přísun každé kolo) nebo zdroje úplně obejít např. Elrondem s Vilyou.

4.3.2014 15:36:19

Steward
U nás hrajeme hru výhradně ve 2 (sólo jsem to hrál snad 1x), ale nejsme 6. třída :) takže, když už někomu přijde, vyloží se to tam, kde je třeba - pak se to dá i řešit kartou na přesouvání zdrojů (nepamatuji si přesně název). Jinak nám hra na Správci nestojí ani nepadá. Dá se celkem v klidu hrát i bez něj. Já mám třeba velmi rád Gondorský roh (již zmiňovaný), ale je potřeba tomu postavit "obětní" balík, nebo spoléhat, že jej bude mít spoluhráč (protože i jeho ztráty generují zdroje).

4.3.2014 16:29:22

Miar
No právě, že mně se v solo hře daří to celkem spolehlivě utrácet (Longbeard map-maker), navíc to má hrdina, na kterého se snažím dostat Song druhé důležité sféry, takže platí skoro za všechny karty. A na tenhle luxus se snadno zvykne...
A pokud budu konkrétnější, na kroužku jedou kluci scénáře z core setu a první sady, kde je přece jen omezený počet karet, takže se musí zařadit i ty drahé. Což znamená všechny ty trojkový a dražší elfy a spol pro "lore" balík (se Stewardem), zatímco Northern trackeři sedí spoluhráči na ruce. Druhá věc, že když jim tam tyhle karty nedám, že to zvládnou i bez nich a třeba líp, protože budou moct karty vynášet, ale problém je, že už ty karty viděli a svých Haldirů se dožadují :)

4.3.2014 17:28:02

libor
Tak to bych je v tom nechal vymáchat :)) Přijdou sami na to, že s balíkem plných Haldirů a Gildorů těžko vyhrajou a že budou muset zapojit i levnější, i když ne tak silné karty. Nechal bych jim trochu samostatnosti, ať si vyberou karty do balíků sami. Já vím, že jsou to děti, ale proč jim to příliš usnadňovat, tak se to nenaučí :) Ale to je čistě můj pohled.

5.3.2014 06:37:42

libor
šiesta trieda to je nejakych 12-13 rokov to by podla mna mohli zvladnúť, ak zvladajú jednotlive fazy bez problemov tak po par hrach musia zvladať aj deckbuilding, a tak jak piše Miar :D

5.3.2014 08:23:21

miar, matko
Tak to máte pravdu, že by to částečně zvládli, ale problém je trochu angličtina, jeden je v pohodě, ale jeden by nespíš problém měl, a navíc většinou pendluju mezi 2-3 skupina a pomáhám s pravidlama dalších her. Tím pádem jsem jim vybral určitou skupinu karet, se kterou jsou dotyčný scénáře ve většině případů hratelný, nemaj moc textu a maj k nim vytištěný taháky s překlady. Balíky kromě Rhosgobelu skoro neobměňuju a jedou s tím, co znají. Překládat a tisknout celej cardpool, tak se v papírech hrabou celý dvě hodiny a moc toho nenahrajou. Ale samo sebou díky za tipy a rady.

5.3.2014 09:44:49

2 hráči, decky
Prosím Vás len jedna vec, pri hre 2 hráčov, kde má každý 2 sféry, čiže spolu majú všetky sféry, tak ak už máme rozšírenia so songami, tak je prakticky jedno kto ako skombinuje sféru, nie? Alebo je lepšie hrať určíte sféry spolu, majú nejakú výhodu? Alebo keď sú dvaja hráči tak je to vlastne jedno? Hrávame tak že červená so zelenou, a fialová s modrou, takto sme to vyriešili kvôli core setu, keď mal vďaka doplnku Aragorn žetóny zdrojov aj z druhej sféry, ale teraz so songami je to asi úplne jedno, či existuje teda nejaká výhoda v hraní nejakých 2 sfér v jednom balíčku? Nejaké comba alebo niečo:)

Ďakujem.

17.9.2014 15:28:04

@ Nawg
Väčšina kombinuje Lore a Spirit, s ktorým questuje, lieči a má nízke ohrozenie, čiže väčšina nepriateľov ide na červeno-fialový deck, ktorý rieši hlavne nepriateľov.

Ja mám teraz dva balíky trpaslíkov, ale zatiaľ mám práve opačné párovanie. Uvidím ako to pôjde.

17.9.2014 17:01:43

Nawg
Aj my hrávame kombináciu, ktorú spomína acedrac. Ja sa s červeno-fialovým balíkom starám o nepriateľov (na čo je táto kombinácia jednoznačne bezkonkurenčná) a priateľka sa modro-zeleným stará o "questovanie" a prípadné liečenie. Problémom takejto kombinácie je, že keď sa k modro-zeleným hrdinom dostane silnejší nepriateľ, tak tam môže narobiť dosť veľkú paseku. Ďalšou nevýhodou môže byť určitá jednotvárnosť, vychádzajúca zo špecializovania sa jednotlivých hráčov len na určité fázy hry. Napríklad u niekoho môže byť problém, že s nepriateľmi bojuje len jeden hráč a ten druhý sa bude počas bojovej fázy nudiť (priateľka je pacifistka, tak my s tým problém nemáme). Alebo sa stane, že v Kopcoch Emyn Muil si 4 kolá nebudeš mať do koho udrieť a celú hru až do víťazného konca prequestuje a precestuje spoluhráč.

18.9.2014 10:42:24

Nawg
Ono jde právě udělat v podstatě cokoliv. Herně asi lépe funguje to, co popsal acedrac, ale Sifonides zase uhodil hřebíček na hlavičku s jednotvárností. My třeba hrajeme s malým a máme oba balíček, který je tak nějak univerzální, tzn. dokáže si poradit s nepřáteli (třeba tím, že tactic balík zahraje nějakou zbraň na modrýho Glorfindela u souseda), dokáže pomoct s průzkumem, příliš neřešíme, kdo má vyšší threat, protože si nepřátele tak nějak podělíme podle situace, kdo na koho stačí apod. Malýmu je šest, takže to, co popsal Sifonides, je pro nás lepší, protože v každým okamžiku něco dělá, navíc pak máme takový ty tématický balíčky (trpaslíky, hobbity, elfy, cizince...), s kterýma se líp ztotožní a líp fungujou příběhově, a navíc ty balíky se pak dají použít i na solo hru, aniž by se musely hodně překopávat.

18.9.2014 11:10:41

ďakujem.
Ďakujem všetkým. A ak napríklad musia ísť nepriateľia na obidvoch hráčov, tak sa to skôr rieši tak že červeno fialový balík má spojencov stráž, aby bránili druhého hráča, a strelcov aby strielali na nepriateľov druhého hráča? Alebo treba mať v lore a spirite niečo čo dokáže trochu aj brániť a útočiť?

18.9.2014 12:40:24

nawg
můžeš tu poskládat tak jak jsi napsal, ale lepší je když bude mít taky v balíku něco čím se dá bránit/utočit.

18.9.2014 13:12:21

Nawg
Přes tactics je opravdu přístup k hrdinům s ranged (střelec?) - Legolas, Bard, takže to je jedna cesta, jak pomoct útoku, pokud spirit hráč hraje Glorfindela, lze na něj dát Rivendell blade (jde i na Legolase a může být dvakrát na jednom hrdinovi (restricted)) a rázem je jeho útok v podstatě 5 (7) (obě karty už v Dwarrodwell cyklu).
Ohledně obrany, lore se může dobře bránit například přes Elronda či Denethora (obrana 3), Burning brand na nich ruší shadow efekty, takže se pak nemusíš bát rizika nějakého překvapení, nebo prostě obětovat nějakého levného spojence (nový Silvan refugee, neutrální ??? of Pelargil)

18.9.2014 13:12:32

doplnění
samo záleží na tom, jaké karty už máš k dispozici, ale většina, co jsem psal, je už z prvních dvou cyklů. Jinak v cyklu Against the shadows je ještě eventa, kdy spirit charakter (hrdina? nejsem si jistý) si místo obrany počítá svojí sílu vůle, což může krátkodobě pomoct přestát nějakej brutální útok, ale sám jsem jí ještě nehrál, přijde mi taková s jen příležitostným využitím.

18.9.2014 13:14:34

jen tak na okraj
my v podstate od zacatku hrajem Fialovy+Modry a Cerveny+Zeleny. Pravdepodobne kvuli Celebrianine kameni, ktery je uz v core setu a dava fialovemu Aragornovi "modre" zetony. Jak uz bylo zmineno, oba baliky pak maji cca rovnomernou silu na souboje.

18.9.2014 13:40:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Intrige
Intrige
Akt. cena: 245 Kč
Končí za: 10 dnů

Offcanvas