nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Pán prstenů: Karetní hra

Počet hráčů: 1 - 2
Doporučený věk: neuvedeno
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní, sběratelská
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Stratelibri
Autoři: Nate French
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook, Google+

Diskuse ke hře

Chyby v CZ verzi

Před časem jsem někde ve fóru zahlédl dotaz na kvalitu českého překladu a chtěl bych toto vlákno vytvořit, jako sběrné místo pro případné odhalené chyby (a to nejenom v CORE setu), na základě kterých je poté možnost vytvořit errata, nebo opravné přelepky.

Úvodem mohu říci, že (cca. po 20-ti odehraných hrách) jsem s kvalitou překladu verze od BF spokojený (narozdíl od předchozích zkušeností). V podstatě jsem zatím odhalil pouze 2 chyby:

1) bylo již zmiňováno ve fóru a týká se pravidel na str. 10 První hra:
Hráči by pro první hru měli vyzkoušet scénář „Průchod Temným hvozdem“, který byl navržen jako úvodní scénář. Oddělte karty pro tento scénář (viz str.26). Skládá se z karet výpravy (číslo 120-123). Správně by zde mělo být 119-123 (1A-2x3A).
Startovni "Mouchy a pavouci" (1A - c.119) a konecna jedna ze dvou karet "Zvolena cesta" (3A - c.122 nebo 123).

2) karta hrdiny Glorfindel má ve své akci uvedeno, že může léčit jiné hrdiny. Správně by však mělo být, že může léčit jakoukoli postavu.

8.1.2013 08:53:17

Pozorovatel ve vodě - Lapající chapadlo

Český překlad je zavádějící a zní to jakoby se připojovala odhozená karta místo Lapajícího chapadla viz
Povinné: Když zaútočíte na Lapající chapadlo, odhoďte kartu z vrchu balíčku setkání. Pokud je na ní efekt stínu nebo je to nepřítel s Chapadly, připojte ji k útočící postavě...

Mělo by být
Povinné: Když zaútočíte na Lapající chapadlo, odhoďte kartu z vrchu balíčku setkání. Pokud je na ní efekt stínu nebo je to nepřítel s Chapadly, připojte Lapající chapadlo k útočící postavě...

18.3.2019 22:33:42

Vrrčí doupě

Rozšírenie Khazad-dûm, karta Vrrčí doupě (Warg Lair):

originál:
When Revealed: Search the encounter deck and discard pile for 1 copy of Mountain Warg and add it to the staging area, if able. Shuffle the encounter deck.

český blbý preklad:
Při odhalení: Vyhledejte v balíčku setkání a jeho odhazovacím balíčku 1 Vrrčí doupě (je-li k dispozici) a přidejte ho do oblasti odhalení. Zamíchejte balíček setkání.

....čiže nepridávať do oblasti odhalenia ďalšie Vrrčí doupě, ale Horského vrrka!!!

Upraveno autorem (porovnej)

24.8.2015 22:47:55

Froggery, pbch

ok, díky za ujasnění.
Slovo "také" je tedy na karte navic oproti originalu.

Trochu jsem se fo toho zamotal

11.2.2014 12:45:34

Theodred

Hraci posielaju svoje postavy na ulohu postupne, od prveho hraca k poslednemu. Hrac ktory ovlada Theodreda nemoze dat zdroj hrdinom ktorych ovladaju hraci ktori su za tebou v poradi. Napr. ak si ty s Theodredom prvy hrac, po vyslani na ulohu mozes dat zdroj len svojim hrdinom vratane Theodreda. Hrdinovia dalsich hracov este neboli poslani na ulohu.
To je asi jedine obmedzenie.

9.2.2014 19:43:33

Woytach

Ano, Theodred může zvolit sám sebe a samozřejmě taky může zvolit hrdinu jiného hráče, není tam žádné omezení typu zvol hrdinu, kterého kontroluješ.

9.2.2014 09:37:31

Theodred: jak jinak?

To slovo také mi tam nepřijde důležité... quest mají všichni jeden společný (core)...

Myslíš, že by to šlo bez slovíčka také chápat tak, že může zvolit sám sebe?

ps: Je možné zvolit hrdinu jiného hráče? Když jsme hráli, tak mi to nepřišlo, teď jak čtu vaše příspěvky, tak to vypadá, že to možné je.

9.2.2014 00:59:19

Machi

Veru aj ja som sa na tom popálil. Až v príspevkoch na tomto fóre som si všimol, že tento "zdroj" niektorí hráči pridelujú aj Theodredovi samotnému. Dovtedy som aj ja hral tak, že som ho prideloval len hrdinom, ktorí boli "TAKÉ" na queste spolu s ním.

18.3.2013 15:02:56

Theodred

Není to vyloženě chyba, ale český překlad by napovídal tomu, že jeden zdroj si v případě, že se Theodred zúčastňuje úkolu může přidat pouze jiný hrdina, který se také zúčastní plnění tohoto úkolu. Tak to alespoň chápu já.

originál:"After Theodred commits to a quest, choose a hero committed to that quest. Add 1 resource to that hero's resource pool."
čeština: "Poté, co je Theodred vyslán plnit úkol, zvol hrdinu, který plní tento úkol TAKÉ. Tomuto hrdinovi přidej do zásoby jeden zdroj."
To slovo "také" je tam navíc a dost mění význam karty.

Upraveno autorem (porovnej)

18.3.2013 07:28:58

pbch

V databazi karet lotrlcg.com jim tam take chybi slovo currently - stejna chybicka se vloudila.

5.3.2013 09:47:30

Driven by Shadow

Ovladan stinem (core c.92) - na tejto karte chyba slovo "PRAVE" a to v texte "Pri odhaleni: Kazdy nepritel a kazda lokace nachazejici se PRAVE v oblasti odhaleni maji do konce faze +1 ohrozeni..."
To znamena, ze pri odhaleni sa to vztahuje len na karty ktore sa nachadzaju v oblasti odhalenie prave vtedy ako bola otocena tato karta zrady.

Je to rozdielne ako karta zrady Treacherous Fog (core c.118) pri ktorej plati efekt pri odhaleni az do konca faze questu na vsetky karty. FaQ 1.4, str.11.

5.3.2013 08:48:19

Deskovec

ad 1) je to 119-122. Konečné mají č. 121 a 122.

8.1.2013 10:50:34