Origin: Počátek lidstva

xxxxxxxooo hodnoceno 84x (Seznam vlastníků)

Origin: Počátek lidstva - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 9 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Matagot
REXhry
Autoři: Andrea Mainini
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

„Náčelníku, na vedlejším lovišti se objevil nepřátelský kmen!“ „Vytáhněte oštěpy, zapřáhněte zvířata, jdeme na ně! Jsme silnější, větší, rychlejší. Darwin je na naší straně! (Přesněji – za pár tisíc let bude.)“

Ve hře Origin: Počátek lidstva se přeneseme v čase do úsvitu lidského druhu na černém kontinentě. Budeme se vyvijet, sílit, vyzkoumávat technologie a hlavně získávat body, aby náš kmen byl na konci tím nejmocnějším!


Příprava hry:

Na začátku hry se rozloží herní plán, symbolizující mírně stylyzovanou mapu světa, na něj se umístí žetony lovu a žetony úžin a na druhé, menší, herní desce (deska odměn) připraví karty cílů, karty trvalých efektů a akční karty. Pod každý typ karet se přiřadí tři žetony inovací (oštěpů), dalšími se naplní hnědé pole a zbylé žetony zůstávají bokem v zásobě. Krabice s dřevěnými figurkami zůstává na dosah všech hráčů, jen jedna figurka nejmenší velikosti, nejmenší tloušťky a libovolného odstínu barvy se umístí do „kolébky civilizace“ ve středu Afriky. Každý hráč si ještě k sobě vezme dřevěné žetony své barvy a tři karty úkolů (z nichž jednu si ponechá a dvě vrátí do balíčku).


Průběh hry:

V průbehu hry se na hrací plán dostávají figurky s třemi různými vlastnostmi - barva (černá, hnědá, bílá), rychlost (jedna až tři, daná výškou figurky) a síla (jedna až tři, daná tloušťkou figurky).

Ve svém tahu si hráči vybírají ze tří možných akcí:

  • Evoluce: Na poli sousedícím s již umístěnou figurkou hráč umístí jinou, označenou svým žetonem, která se ovšem oproti původní v jedné vlastnosti zlepší (vyroste, ztloustne, nebo změní barvu). Vzniká tak vlastně nová, lepší odnož stávajícího kmene. Je možné šířit se i od soupeřovy, nebo startovní (neutrální) figurky. Není možné se ve vlastnostech zhoršovat.

  • Migrace: Hráč posune svou figurku na neobsazené pole, ne však dál než je rychlost této figurky (představovaná výškou).

  • Výměna (útok): Hráč vymění pozici své a soupeřovy figurky . Soupeř musí mít menší sílu (představovaná tloušťkou) a nesmí se nacházet dál než je rychlost (výška) vlastní figurky.

Ve všech třech případech si hráč, který je na tahu, vybírá odměnu podle toho, na kterém poli jeho figurka skončila svůj tah. Druh bonusu je určený barvou cílového území a je možné získat např. žetony kořisti, akční karty, žetony inovací, karty trvalých efektů, nebo karty úkolů.

Akční karty mají několik barev a liší se použitím: žluté karty jsou jednorázové, po použití se ihned zahazují, oranžové karty hráči vykládají a využívají jejich výhod, pokud je kmen dostatečně rozvinutý (mají žeton inovací odpovídající úrovně), fialové karty odemykají úkoly (při splnění hráč kartu úkolu okamžitě odkládá a dolízává nový úkol, nikdy ale nesmí mít na ruce více než dva aktivní úkoly).


Konec hry:

Konec hry je aktivován okamžikem, kdy dojde kterýkoliv z herních materiálů – některý dobírací balíček, barevné žetony některého z hráčů, figurky v zásobě, anebo žetony inovací. Každý z následujících hráčů má potom k dispozici ještě jedno kolo, ve kterém může mimořádně zahrát i více karet úkolů.

Body do závěrečného bodování hráčům přináší (kromě splnění úkolů a žetonů lovu) také body úžin. Ty si hráč bere, pokud má ve své moci území na obou stranách dané úžiny. Vítězem se stává hráč s největším počtem bodů.

Autor: Tempest

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Mansions of Madness SE Recurring Nightmare ENG
Mansions of Madness SE Recurring Nightmare ENG
Akt. cena: 3000 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas