nepřihlášený

přihlásit

registrovat

On Mars

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: TLAMA games
Eagle-Gryphon Games
Autoři: Vital Lacerda
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Klasické téma u nových her..:) Čím Vás zaujala tato hra, jaké herní mechanismy se Vám líbí? Co se Vám naopak nelíbí?..:)

23.12.2019 17:05:50

.

Ja taktiež naviažem na Yedleho a defitha s ktorými som včera hral. Hral som to prvý krát a pocit z hry? Skvelý! Interakcia medzi hráčmi je tam síce nepriama ale pociťoval som ju dosť výrazne. Ťahy ostaných hráčov ovplyvňovali aj môj ťah a často sa stávalo, že mi niekto niečo vyfúkol alebo naopak umožnil prístup k akcii, ktorú som pôvodne vôbec neplánoval zahrať.

Prvá polovica hry neskutočne odsýpala, potom sa to trochu spomalilo, pretože tým ako sa odomkli nové vedľajšie akcie tak narástol počet možností a nastal tak trochu závod o najlepšie kombo. A vymýšlať ich bolo neskutočne zábavné a odmeňujúce. Pomalšie tempo v druhej polovici hry ale nikomu zásadne nevadilo, pretože každý pozeral na svoju hráčsku dosku a uvažoval čo by z tých svojich akcií ešte dokázal vymyslieť.

Na orbite som bol taktiež iba 2x za celú hru a nebol moc dôvod tam lietať častejšie, pretože drahocenné technológie i suroviny boli vždy veľmi rýchlo rozobrané. Ale zato som si musel dobre rozmyslieť kedy tam poletím, inak by ma to mohlo stáť kľudne i stratu niekoľkých kôl.

Čakal som, že v 4 hráčoch to bude uťahané komplikované euro na 5 hodín ale to sa vôbec nestalo. Dohrali sme to za 2.5h čo mi príde super, naviac pravidlá sú v skutočnosti pomerne jednoduché, zrozumiteľne napísané a ikonografia krásne prehľadná. Mars:Teraformace mi v porovnaní s touto hrou príde taká ťažkopádna, frustrujúca a hlavne vizuálne nie moc pekná hra. Zaujímavý bol ten tlak na hráčov, kedy sme vôbec nedokázali predpovedať, kedy hra skončí. Stále to vyzeralo, že koniec je blízko a o to bola väčšia snaha z toho vytrieskať čo najviac. Veľmi ma to bavilo, dúfam, že si to ešte niekedy zahrám.

Upraveno autorem (porovnej)

16.1.2020 17:19:31

ludomyl

"Takto ak vám niekto zoberie plán so silnou vedľajšou akciou, viete sa k nej dostať tak, že uchmatnete vedca, ktorý danú vedľajšiu akciu spúšťa /k akcii sa dá dostať aj bez vedca - za 2 kryštály/."

já to čtu jako: Když mi někdo ukradne kartu s akcí, tak si vezmu vědce, nebo se k akci dostanu přes dva krystaly :) ale jestli je jen chyba v mém "překladu" tak to neřeš.
___
redaktor Deskofobie

Upraveno autorem (porovnej)

16.1.2020 17:13:13

interakce

Jako jo v tomhle tam asi je. Ale já čekal jak se budeme blokovat, prasit a podobně a ono ti to bylo ve finále vlastně jedno. Stejně sis řekl, aha, tohle teď nemůžu. Neva, je spoustu jiných věcích co můžu dělat...

16.1.2020 16:18:22

yedle a exekutívne akcie

My to hráme tak ako popisuješ... plány druhých hráčov aktivujeme len vedcami. Čítal som znovu svoj príspevok a neviem, z ktorej časti si nadobudol dojem, že to hráme inak, keby si to špecifikoval, tak by som to mohol prepísať, alebo vysvetliť :)

Upraveno autorem (porovnej)

16.1.2020 13:33:15

hra

Lodomyl - nevím, jestli jsem jen špatně nepochopil tvůj text, ale exekutivní akci můžeš za krystaly provádět jen na svých budovách, cizí lze aktivovat jen vědcem.

Jinak navážu na defitha, se kterým jsem včera tu hru odehrál. A musím říct, že mě hra ve 4 opravdu dostala. Kolonie se stavěla neuvěřitelně rychle a člověk absolutně nevěděl, co má upřednostnit před čím. V tomto ohledu je hráčská interakce opravdu vysoká. Jeden z hráčů navíc jel obdobu train rush z 18xx her a jediné, co dělal bylo, že stavěl kolonii. Po hodině hry to vypadalo, že jsme pár tahů od konce, protože na všech misích jsme se pohybovali pár kroků od zdárného splnění a kolonie byla třikrát vylepšená. Čekalo se jen, kdo udělá ten poslední krok a hru ukončí. Pak se hra naštěstí trošku zvolnila a většinou jsme jen tak tak stihli, co jsme měli před sebou na stole. Hra má strašně chytrý mechanismus hlavních a doprovodných akcí, které mohou tvořit neskutečná komba. Pokud se k tomu přičtou i bonusy z technologií, tak lze mít i tři akce za tah a tohle dokonale promyslet je opravdu síla. V tu chvíli hráč jen sedí kouří se mu z hlavy a omlouvá se spoluhráčům, že zdržuje, ale procesor dělá, co může :D
Hrozně moc mě baví také nutnost plánovat, cestu na orbit a zpátky. Tato přirozená součást hry se ke konci stane docela složitou, protože raketoplán přestane létat a musíme využívat soukromých dopravních prostředků, které vás mohou stát cenné body. Já jsem se všeho všudy na orbit podíval dvakrát za celou hru a vyčerpanost pracantů řešil posíláním čerstvých sil ze Země. Na konci hry ale chudáci neměli, kde bydlet, tak jsem je musel vykopnout z kolonie ven :D
Uf, za mě zatím aspirant na vzácné maximální hodnocení 10/10.
___
redaktor Deskofobie

Upraveno autorem (porovnej)

16.1.2020 13:25:50

hra ve 4

Překvapilo mě, že té interakce tam nebylo tolik jak jsem čekal. Ale možná to bylo tím, že jsme nevěděli co pořádně dělat a každý si jel to své. Ze začátku jsem dost plaval. Chtěl jsem to i tamto a ve skutečnosti nebylo nic. Klasické euro. Ale když se podaří zahrát akci, která se zřetězí do velkého komba, tak je to opravdu velmi uspokojující. Cest k výhře je hodně. A velké plus: hra ve 4 je skoro stejně dlouhá jak ve 2...

16.1.2020 12:43:41

Prvé hry

Tak, máme za sebou s manželkou dve prvé hry - prvá na nový rok a druhá, pre upevnenie pravidiel, ale určite nie z donútenia, dnes...

Je to naša prvá lacerdovka a priznám sa, že som sa kvôli manželke trochu bál. Predsalen je potrebnú tu sledovať a skombinovať dosť veľa vecí. A tak to aj začalo, po prvých dvoch troch ťahoch a jej zúfalom pohľade som si hovoril, že táto hra pôjde po prvom zahraní na bazar. Ale nakoniec sa do toho celkom dostala a s občasnou asistenciou vo forme, že aké má možnosti, ma nakoniec porazila (bolo to 95:101 a dnes som zistil, že by mala náskok ešte väčší, lebo sme zle bodovali karty vedcov - zrovna to na čo som sa zameral :D - bodovali sme upgrady na rovnakej farbe a ono je to posunuté a vedec boduje budovy o jedno políčko v cykle ďalej). Prvú hru sme hrali aj s úvodným nastavením pre prvú hru, ale že by to nejako výrazne pomohlo a hru uľahčilo sa povedať nedá...

Druhú hru sme už hrali normálne - kratšia varianta - dohrali sme v dvojici do 2hodín (možno -10minút, dnes sa viac odbiehalo k deťom). Prvá hra bola tiež tak 2 hodiny (možno +10minút).

Nám sa na tej hre najmä páči to, že hráči budujú kolóniu spolu. Ono to vo výsledku spôsobí to, že ten, kto prispeje k rozvoju kolónie je bohato odmenený, ale druhý nezostane ukrátený o dopady rozvoja. Napr. technológie sa takto dajú za nejakú odmenu pre majiteľa používať neobmedzene, prípadne ak pošlete svojho vedca do budovy druhého hráča, tak kým vedec je v danej budove a čerpá z toho výhody majiteľ vedca, tak tie výhody môže (nemusí ak nechce) čerpať aj majiteľ budovy.

Takto ak vám niekto zoberie plán so silnou vedľajšou akciou, viete sa k nej dostať tak, že uchmatnete vedca, ktorý danú vedľajšiu akciu spúšťa /k akcii sa dá dostať aj bez vedca - za 2 kryštály/.

Páči sa mi hodnotenie jedného zahraničného recenzenta (už si nepamätám ktorého, lebo som videl niekoľko gameplayov a tutorialov): táto hra nie je ťažká, ale je komplexná. Myslím si, že to platí - akcie sú jednoduché, ale majú rôzne dopady. A ono sa zdá, že za ťah človek urobí len jednu hlavnú akciu (celkovo 10 dostupných - 5 na orbite a 5 na zemi) a len jednu vedľajšiu akciu (na začiatku len prakticky 2 dostupné, na konci oveľa viac), ale je tam čo zvažovať a čo kombiť, aj keď samotné akcie sú dosť jednoduché samy o sebe.

Takže u nás zatiaľ 10/10.

A teda, druhú hru som vyhral 166:159 a každý sme sa zamerali na niečo iné a mali body za niečo iné.

2.1.2020 19:22:22