Oath: Kroniky Říše a vyhnanství

xxxxxxxxxo hodnoceno 36x (Seznam vlastníků)

Oath: Kroniky Říše a vyhnanství - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé: Fox in the Box
Leder Games
Portal Games
Autoři: Cole Wehrle
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

Tak kdo už měl možnost Oath zahrát, přiznejte se..:)
Zkoušel to někdo hrát v jednom a ve dvou hráčích? Co se vám na hře líbí a naopak nelíbí?
24.4.2021 17:44:08

Hral jsem solo za 4 postavy, tutorial hru, pak solo 2 hraci + bot. Kvuli nauceni a pochopení bota. Pak 3 hry ve dvou + bot a 2x ve 4 hracich uvodni hru pres TTS. Je to zajimavy mix strategicke hry ala root a paxu. Hra ve dvou je v pohode a funguje. Obsluha bota je pro me osobne strasna otrava a nebavi me. Ale to je muj obecny pristup k ai a flowchartum v deskovkach. Mechanicky se hybete po krajine a objevujete lokace, kde nejakym zpusobem interagujete s obyvateli, ve hre predstavenami kartami. Karty vykladate k sobe jako radce (jejich efekty vyuzivate pouze vy) a nebo na mapu, kde jsou dostupni vsem. Podobne jako v pamiru zde existuje uzavrena ekonomika politické prizne, kterou vam poskytuji frakce (ve hre je jich sest). Prizen tedy od frakci ziskavate a naopak ji utracite zpet do frakci, pokud vyuzivate efekty jejich karet. Konkretne pri vylozeni karty do lokace, vam vylozena frakce poskytne prizen. Pokud ze stejne karty verbujete nebo s ni obchodujete, tak prizen putuje zpet do banky dane frakce. Nektere silne akce vas nuti prizen nadobro spalit, cimz se snizuje celkovy pocet prizne ve hre. Velice malo efektu pak generuje nejakou prizen ze spolecne zasoby. Hra ma velice sofistikovany design, ktery nuti hrace k pohybu po mape. Pokud odhazujete karty, tak do odhazovaciho baliku vedlejsiho regionu, casem vam tedy karty pod zadkem dojdou a musite se premistit jinam. Stejne tak nelze stale obchodovat s jednou frakci, protoze ji dojde prizen atd. Ve hre je kancler (vladce kralovstvi) drzici urcitou prisahu (oath), kterou kdyz dodrzi, tak si udrzi svou pozici na trunu. Ostatni hraci jsou vydedenci (vydedenci), snazici se se kanclere svrhnout a nastolit kralovstvi nove. Mohou bud plnit prisahu lepe nez kancler a nebo pomoci karet vizi nastolit nove vyherni podminky ve hre. Pokud zacne tect kancleri do bot, muze vydedencum nabidnout obcanstvi a oba pak "kopou za jeden tym". Obcan ale muze take kanclere sesadit, pokud splni podminku naslednictvi. A pak je to hlavni o cem oath vlastne je. A to je kampanova hra - ve hre nazyvana jako kronika. Vysledek hry ovlivni vzhled hry pristi. Vyhral kancler? Udrzi si sve kralovstvi a muze v jedne lokaci dokonce postavit trvalou budovu, ktera teoreticky prezije generace. Vyhral následník? Kralovstvi zustava, ale byvaly kancler odchazi do vyhnanstvi nebo se muze stat obcanem. Vyhral vydedenec? Kralovstvi upada a vznikne zcela nove. Novy kancler useda na trun a muze ostatni vydedence prizvan jako obcany nove rise. Vyhral hrac jako vudce noveho náboženství zabarikadovany hluboko v horach? Kolebkou jeho rise bude prave toto misto a cela mapa se bude muset objevit znovu v pristi hre. Vyhrava opakovane kancler a pod palcem si drzi mnohe oblasti? Vsechna tato mista zustavaji nadale ve hre. Ve hre je nula fluffu, zadny lore - pribeh cele hry a rise vytvari hraci behem hrani. Pokud mate bujnou fantazii, ve hre je i zapisnik, kde muzete vest kroniku :) kde bude dle meho hra narazet na nevyhnutelny odpor, je defacto zamysleny kingmaking. Osobne mi to nevadi. Behem nasi hry jsem jako kancler mel prachbidnou sanci vyhrat. Nabidl jsem tedy jinemu obcanstvi a na rovinu mu rekl, ze plni podminku naslednictvi a pravdepodbne tedy vyhraje, ale ja chci videt kralovstvi vzkvetat a nenecham ho zlikvidovat vydedenci. Ofc stale existovala moznost, se se mi podari ho o naslednictvi obrat nebo by se proti nemu jako zradci mohli spiknout ostatni vydedenci :) nestalo se, vyhral ale kralovstvi prezilo a to mi v kontextu nasi kroniky jednoduse davalo smysl. Pokud se nekomu takova predstava prici, tak oath rozhodne neni hra pro nej. Osobne nemam moc rad, kdy se spatna hra obhajuje, ze to vyzaduje roleplaying a neni to pro suchy eurare, jde o pribeh a blablabla. Dle myho je oath mechanicky hodne solidni hra a jako design slape paradne. Jen v ni neni uplne dulezity vyhrat.
___
redaktor Deskofobie

25.4.2021 14:34:53

Díky moc za dojmy..;)
Každopádně hra je už na cestě..:D

25.4.2021 19:18:43

Zkouším obnovit vlákno. Má ještě někdo zkušenosti, o které by se chtěl podělit? 

1.12.2022 17:33:06

tak hlásím první dojmy po dvou hrách Oathu, za mě naprostá pecka. Mechanicky na té hře není nic moc zvláštního až bych řekl že v tomto ohledu je hra podprůměrná. Co jí za mě posouvá do mé minimálně top3 je to jak mechanismy dohromady dokáží mezi hráči vytvořit zajímavou dynamiku. Pokud máte správné spoluhráče bude hra plná vtipů, vyjednávání a před očima vám rozehraje malé divadlo kde hráči budou vyjednávat, hádat se, podrážet a spřádat plány. Na stole vám vyroste krásná mapa osídlená spoustou podivných obyvatel. To kdo je nejblíž výhře se přelévá od jednoho hráče ke druhému a často to kdo vyhraje záleží na tom jestli se podaří někoho přemluvit ke spolupráci (většinou to není úplně těžké). Nechci se opakovat s psaním příběhů ale ano, v tomto ohledu je hra naprosto skvělá.

19.1.2023 11:00:41

Odehráno dnes ve třech. Sice první hra ale už teď vím, že hru vytáhneme často na stůl. Hráno ve třech a fakt super. Na to, jak je hra pravidlově jednoduchá, tak je komplexní. 

29.7.2023 23:28:26

Vybíráme z Bazaru

Brass: Birmingham LASEROX insert
Brass: Birmingham LASEROX insert
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 13 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas