Geek Attitude Games
Stronghold Games
Autoři: Ghislain Masson
Rok vydání: 2016

Hra na lovce a lovené

Autor: MrZergunn | 12.2.2019 | 2

Od Nejsme tu sami jsem si dopředu nic nesliboval, a tak mě hra mohla jedině příjemně překvapit. Což se také stalo. Už velikost krabice správně prozrazovala, že se nejedná o žádnou hromadu obsahu s padesáti stránkovými pravidly, a že mě čeká oddechovější druh zážitku. Jednoduchá pravidla se dostanou pod kůži po pár kolech všem zúčastněným a začne nefalšovaná zábava plná napětí a přiměřeného strachu. Psychologická hra mysli lovce a mysli lovených odsýpá velmi svižně a během nějakých třiceti, čtyřiceti minut budete mít odehráno.

Herní komponenty jsou pro hru tohoto formátu naprosto dostačující, ilustrace karet bych pak zvláště pochválil jako velmi povedené. Herní mechanika tipování a snaha o čtení mysli svého soupeře dodává hře tu správnou atmosféru a stává se tak největším esem tohoto počinu.

S čím jsem už ale tolik spokojený nebyl, byla vyváženost hry. Čím více hráčů je ve skupině lovených, tím větší šance má lovec na úspěch a vyhrání tak celé partie. Početnější skupiny hráčů mají před sebou mnohem složitější úkol než lovený jednotlivec, u kterého to platí přesně naopak. Dá se to sice odůvodnit logicky tím, že ve skutečnosti bude rozhodně těžší vypátrat jednotlivce než početnější skupinku lidí, vyvážené hratelnosti to však příliš nepřispívá.

Tato kritika by vás ale rozhodně neměla odradit od pořízení si velmi povedeného kousku, který se svými spoluhráči opakovaně a s radostí hrajeme. Jen se v tom člověk nesmí tolik vrtat do hloubky, nejedná se totiž o žádný hardcore titul, ale o příjemnou zábavu, která rozhodně nezkazí žádnou párty ani neurazí zkušenějšího hráče. Nejsme tu sami mohu s klidem na duši všem jen a jen doporučit. 4/5