Neanderthal: Lovci mamutů

xxxxxxxxoo hodnoceno 137x (Seznam vlastníků)

Neanderthal: Lovci mamutů - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 3
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Dávnověk
Herní kategorie: karetní hra, ekonomická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Sierra Madre Games
Autoři: Phil Eklund
Rok vydání: 2015
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

SOLO - nejasnosti

Ahoj,
potřeboval bych si ujasnit pár věcí v solo hře:

1) Na začátku fáze 2 "Přidělení lovců" umístím na každou svou vyspělou kartu dcery cizího lovce jako ctitele. Za něj pak ve fázi 4 "Lov" házím kostkou na námluvy a pokud padne 1 nebo 2 tak se stane jejím manželem.
Pokud ve fázi 2 "Přidělení lovců" umístím i já svého lovce na kartu dcery tak ve fázi 3 "Vyjednávání/boj" útočím jako první a úspěch se počítá 1. Pokud ho nezabiju tak útočí on na mě opět se počítá úspěch 1. Pokud zabiju cizího ctitele tak ve fázi 4 "Lov" musím provést hod na námluvy a když uspěju tak umístím tohoto lovce jako nevyspělého manžela.
Pokud ani jeden nezemřel ve fázi 3 tak ve fázi 4 hází jako první na námluvy kdo? Já nebo cizí lovec?
Je docela možný, že to celé chápu špatně.

2) Jestli se nepletu tak pokud mi při chaosu nezemře žádný z lovců tak si vezmu ze zásoby jednoho lovce cizího. Pokud mi někdo při chaosu zemřel tak za každou ikonu toulání (křídla) musím odhodit jednoho svého lovce do společné zásoby. Je to tak?

3) Jaké jsou podmínky vítězství v solo hře? V anglických pravidlech se píše:
Victory. If at the end of the last turn, you have (1) attained 50+ points, (2) gotten to tribal, (3) obtained 4+ trophies, and (4) all your daughters are married.

To musím mít na konci hry 50VB, kmenové uspořádání, 4 trofeje a všechny dcery vdané? Tohle všechno najednou nebo jenom jeden z uvedených cílů?

Díky za pomoc
12.11.2020 23:18:29

tak postupne
1) Str. 20, 2. odsek:
Více ctitelů. Pokud o dceru usiluje více ctitelů, každý provede hod na úspěch v pořadí hráčů. Novým manželem se stává ten, kterému se povede úspěšný hod jako poslednímu. Ostatní odcházejí domu s nepořízenou.

2) Na obe otázky je odpoveď áno.

3) Str. 29, odsek K3:

Váš druh přežije jako kmen, pokud po posledním kole máte alespoň jeden vynález nebo domácí zvíře, jako lovci, pokud máte vůdce, alespoň dvě provdané dcery za vaše lovce a více než čtyři trofeje, nebo zkuste zvítězit na body ziskem více než 50 bodů.

https://foxinthebox.cz/image/catalog/ke-stazeni/Neanderthal_pravidla_web.pdf

13.11.2020 10:27:39 | Upraveno autorem (porovnej)

Ad 1> Nesouhlasím...pořadí se určuje podle počtu disku v barvě podle toho jak se drazila dcera a úspěšný je ten první kdo to hodí,ostatní jdou domu - Mistr

pravidla> Možná už bych řešil spíš pravidla nové edice: https://foxinthebox.cz/image/catalog/ke-stazeni/Neanderthal_Rulebook_CZ_KS_Edition_web.pdf - Kew

...
1) v pravidlech pro solo K3 je uvedené, že ve fázi 3 (vyjednávání/boj) útočí hráč jako první. Pokud ale hráč i cizí ctitel přežijí útok na sebe tak hod na námluvy provádí jako první kdo? Při normální hře rozhoduje pořadí hráčů, ale jak je to při solo hře?

3) Proč se anglická pravidla liší od těch českých v podmínce vítězství?
https://cdn.webshopapp.com/shops/251354/files/251176817/180424-neanderthal-rulebook.pdf

Takže vyhraju pokud budu mít kmenové uspořádání + domácí zvíře/vynález NEBO pokud budu mít vůdce + 2 dcery a 4 trofeje NEBO 50 a více VB? Nemusím to teda mít všechno? Jsou tedy 3 podmínky vítězství? Chápu to tak správně?

13.11.2020 11:02:37

rozdíly> Nová edice už obsahuje správné znění vítězných podmínek - stejně jako v originálu, který uvádíš, je i tam uvedeno, že je potřeba splnit vše současně (odkaz jsem vložil do komentáře acedracovi níže). - Kew

...> Stejně je to v českých pravidlech nějaký divný. Na začátku K3 se píše:
Váš druh přežije jako kmen, pokud po posledním kole máte alespoň jeden vynález nebo domácí zvíře, jako lovci, pokud máte vůdce, alespoň dvě provdané dcery za vaše lovce a více než čtyři trofeje, nebo zkuste zvítězit na body ziskem více než 50 bodů.

Na konci se píše:
Pokud máte na konci posledního kola 50 či více VB, váš druh se nachází ve kmenovém uspořádání, vlastníte 4 či více trofejí a všechny vaše dcery jsou provdané, vítězíte.

Na začátku se píše, že mám mít 1 vynález nebo domácí zvíře a na konci se o tom nepíše. V anglických pravidlech je jen ten konec...a podle toho to se píše na začátku to vypadá, že mám na výběr z více možností vítězství:
1) kmenové uspořádání + vynález/zvíře NEBO 2) vůdce, 4 trofeje a 2 dcery vdané za moje lovce NEBO 3) 50+VB.
Ale podle toho co se píše na konci "vítězství" to zase vypadá, že to musíte mít všechno. - Addis

Addis
Napíšu to už sem, v těch komentářích to není úplně přehledné - ten text v úvodu kapitolky zůstal omylem jako relikt z předchozí verze, za což se tímto jménem překladatelského kolektivu FitB omlouvám.

Správně je (i pokud to porovnáš s aktuální anglickou verzí, jak jsi psal) ten konec.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

13.11.2020 18:13:31 | Upraveno autorem (porovnej)

IN

re
Přiznám se, že nevím v čem je problém... Podmínky vítězství jsou jak v ENG tak v CZ stejné a jsou definované v bodě Vítezství. Vzhledem ke spojce A (AND) platí všechny současně.
----------------------
Majitel liščí krabice

13.11.2020 18:43:18

...> V čem je problém? Problém je v tom, že je matoucí když na začátku se píše, že hráč zvítězí pokud X,X,X nebo X a na konci je to uvedené všechno současně. - Addis

Hod na námluvy
Pořád mi není jasné kdo provádí hod na námluvy jako první. Jestli já nebo cizí ctitel (pokud jsme oba přežili 3 fázi).
V pravidlech se píše:

Více nápadníků: Pokud se o dceru uchází více nápadníků, každý z nich provede hod na námluvy v pořadí podle slovní zásoby (v barvě, která se používá pro dražbu dcery). Tento proces představuje slovní dvoření se. Při remíze rozhoduje o pořadí otec (vlastník) dcery.

Jelikož jsem vlastníkem dcery tak jako první provedu hod na námluvy já?

13.11.2020 19:13:58

???> Nechápu co je na tom nesrozumitelného...v pořadí podle slovní zásoby podle toho jak se dcera dražila, takže když. se dražila za oranžovou tak první ráže námluvy ten, kdo má nejvíc volných oranžových...spíš je otázka jak se to řeší, pokud má dcera více možností jakou barvou dražit?? - Mistr

...> Když hraju solo za jeden druh (K3) tak předpokládám, že cizí ctitel nemá žádné disky takže porovnávat počet disků je nesmysl. Navíc v pravidlech není ani pořádně popsaná dražba. Je tam jen, že automaticky získáte dceru... - Addis

Addis
Bod 1.
Pokud na sebe ve 3 fázi útočíte, ty začínáš (a chápu to tak, že začínáš i ve fázi 4 při námluvách) a platí ti pouze úspěch za 1, zatímco soupeři platí úspěch za 1 i 2, jelikož útočí podle pravidel pro bojovou skupinu.
Pokud ho porazíš, tak jsi ve fázi 4 automaticky úspěl, viz. Pravidla bod G1 str 26.
Pokud je při námluvách nápadníků víc, každý si na úspěch musí hodit.

7.1.2021 00:52:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Fáze 4> Když už tam máš manžela - je vyspělý (dcera nemá disky), zářivý manžel - taky bojová skupina - funo76

.. > Oprava fáze 3 - funo76

.. > Zářivý =žárlivý ???? - funo76

Oprava> Napsal jsem blbost:) ve fázi 4 automaticky uspěje pouze vůdce válečník, pokud zůstal sám. Obyčejný lovec si musí na úspěch házet. - Juanitos

Podmíky vítězství

Vyhrát za osm kol s těmito podmínkami, mi přijde unreal. Prodloužim si to na deset aspoň.

Jinak máš pravdu, je to tam řečený dvakrát a jednou že platí všechny podmínky a jednou že buď to nebo to. Asi platí všechny podmínky jak píšou ostatní.

22.2.2021 19:59:10

To je jako opravdu reálné to dát za 8 kol? I kdybych si nastavoval kostky, tak kvůli těm pos**** trofejím to nemám šanci splnit. Kvůli událostem odcházejí (vymírají) jako první (nízká čísla) a na začátku jsem dost bez šance je ulovit. No a na konci už nejsou, takže se z toho v úvodu stává dost nechutný dice fest, kdy už třeba po třetí události vím, že nemám šanci to dát. 

Ve více hráčích je to super, ale jako solo dost meh.

-------------------------------------------------------
Jakmile nejde hrát za modré, není to dobrá hra :)

2.7.2023 09:57:31

@ondaR_OL : dá se vyhrát. Reálně těch kol může být třeba 11, když se ti přidávají další karty událostí.

 

Ono dost asi záleží na výběru sexuality.

Ale jinak ano, nahoda je zde nezanedbatelna. Hraji to spis jako pribeh ("sli jsme na mamuta a nikdo neprezil)

2.7.2023 17:01:24

Vybíráme z Bazaru

Běsnění Drákuly (CZ)
Běsnění Drákuly (CZ)
Akt. cena: 1 €
Končí za: 13 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas