Mutant Chronicles

xxxxxxxxoo hodnoceno 45x (Seznam vlastníků)

Mutant Chronicles - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Otázky k pravidlům

Už nějaký ten pátek hrajeme Mutanty, ale včera na jednom fóru jsem s hrůzou zjistil, že to asi nehrajeme dobře. Takže kdo ví, ať odpoví:
Útok ve stráži - v pravidlech je, že jednotka musí útočit sama a nemůže se připojit do kombinovaných útoků - to znamená, že když mám 2 jednotky ve stráži a soupeř vstoupí na pole, kam mohou obě jednotky ve stráži zaútočit, může tak učinit pouze 1?

Kombinovaný útok - v pravidlech je uvedeno, že podporující jednotky nemohou využívat svoje schopnosti. Tzn. nic co mají uvedeno na kartě? (např. vlastnost průrazný, schopnost taktiků brát si po zničení kartu nebo vysátí života u nekromutantů?)

Kombinovaný útok na jednotku s pancířem/krytím - Mohu určit, kdo z jednotek útočí první, abych a)1.jednotkou rozstřelil pancíř b)2.jednotkou šel "do masa" a využil naplno speciální schopnost (např. vysátí života)?

Žeton rozkazu - je to žeton jako takový, nebo pouze druhá strana stráže?

Schopnost, kdy po zničení získáváš zpět 1 použitou kartu - použitou kartou je myšleno i tu kterou jsem právě použil pro zničení jednotky? Nebo se tato karta bere jako součást útoku a karta není použita, ale aktuálně používána a proto ji nelze obnovit?

Volný útok: Posvátný bojovník a jeho výpad umožňují volný útok - tím je myšleno útok bez zaplacení akce, nebo volný v tom smyslu, že pak můžu útočit znovu, přestože poruším pravidlo 1 boj za aktivaci?

Ignorace zásahů z kostek: Marťanský smrtizvěst pěšák má schopnost NEPOLAPITELNÝ a ignoruje zásahy z hodu zelenou kostkou. Znamená to pouze zásahy, nebo i vzdálenost?

Díky všem, kteří se pokusí odpovědět a vysvětlit.
3.2.2010 18:57:52

pravidla
Když mají dostřel dvě jednotky, které jsou na stráži, tak mohou útočit obě, jen né kombinovaným útokem. Tedy provedeš útok ze stráže jednou jednotkou a když nezničí bránící se jednotku, tak můžeš provést útok druhou jednotkou ze stráže, případně třetí atd.

Kombinovaný útok - ano, nemůžeš použít u podporujících jednotek jejich schopnosti. Je přeci jedno, která jednotka by útočila první, která druhá atd., ty přece postupně sčítáš zásahy a vyhodnocuješ je až nakonec, tedy sečteš zásahy u kombinovaného útoku a potom aplikuješ.

Žeton rozkazu je žeton zlatý, stříbrný, bronzový. Stráž je vlasně využitá akce k níž jsi použil žeton rozkazu. Ale upřesni proč se na toto ptáš?

Ano, můžeš si vráti i právě použitou kartu ke zničení jednotky, vždyť po jejím použití jde ihned mezi použité karty, už ji nemáš v ruce.

Volný útok - prostě máš možnost buď útočit znovu a nebo zaútočit např. tak, že dáš bronzový žeton, pohneš se a už by jsi neměl žádnou akci, tak využiješ volný útok. Ale kartu nemám před sebou, tak nevím jak je to tam přesně napsané.

Marťanský smrtizvěst - zde jak je to psáno: ignoruje zásahy, tedy vzdálenost protihráč na zelené kostce může využít. Opět kartu nemám před sebou, tak nevím jak je to tam přesně napsané.

p.s. když se podíváš na můj blog dethmch.blogspot.com, tak v některých z dost starých příspěvků by jsi měl najít nějaká upřesnění k pravidlům.

4.2.2010 06:40:13

Deth
Ani mě nepřekvapuje, že jsi zareagoval právě ty :) Díky.
Ale, proč se ptám na žeton rozkazu - pokud je na kartě uvedený text"odstraň žeton rozkazu od vybrané jednotky" znamená to tedy i žeton stráže - je to tak?

Kombinovaný útok - tzn. útočím na jednotku s pancířem 1. Necromutant se schopností vysátí života hodí 2 zásahy, technomancer podporuje a hodí také 2 zásahy to jest 4 zásahy - 1 pancíř = 3 poškození a protože Necromutant je hlavní jednotka útoku vysaje 3 životy(protože jak píšeš zásahy aplikuji po dokončení boje), přestože hodil pouze 2 zásahy. Je to tak? Pokud to zjednoduším, aktivovaná jednotka si svojí útočnou sílu zvýší o útočnou sílu podporované jednotky (samozřejmě dostřel se řeší separátně) je to tak?

4.2.2010 18:48:05

Doplnění k dotazům
Tedy, když odstraňuješ žeton rozkazu, tak odstraňuj jen bronzový, stříbrný nebo zlatý žeton rozkazu a nikoliv žeton, kterým jsi provedl akci stráž. Stráž je akce, o žetonech rozkazů se hovoří na straně 6 pravidel, a protože tam není nic jiného u žetonů rozkazů, tak je to tak jak píšu.

Ke kombinovaného útoku - zde na to existují pohledy dva a to jeden, kterým to hrajeme na Náchodsku a druhý viz. Chaotit fórum, jak to hrají na Severní Moravě. Každopádně, pokud jde o to na co se ptáš, tak je to tak, jak píšeš. Nevím ovšem v čem vidíš (vidíte nejasnost).
Příklad co uvádíš je krásný příklad toho, kdy hrát a proč, kombinovaný útok. Když má jednotka pancíř, nedej bože pancíře dva, tak je to zpravidla jediný způsob, jak takovou jednotku zabít. Např. já hraji Kapitol a proto jsou z mé strany kombinované útoky na dením pořádku.

4.2.2010 19:45:11

Gomorský kleštěnec a jeho schopnost "baráž"
Nedávno jsem začal kombinovat Gomorského kleštěnce a jeho schopnost "Baráž" s kartou "Vyvolání šílenství(2 žluté K navíc)" a protože je to vražedná kombinace a soupeři protestují, že je to masakr - chci se zeptat, jestli v této kombinaci někdo nevidí problém- resp.jestli se útok ze schopnosti "Baráž" považuje jako klasický útok, nebo ne.

20.2.2010 13:38:30

Sousedící jednotky - upřesnění
Považují se jako sousedící jednotky i jednotky "oddělené" zdí? Např. Templář zuřivé elitní gardy má schopnost při které chrání všechny sousedící jednotky, podobně pak Strážce umění, který sousedícím jednotkám zvyšuje útočnou sílu. Osobně se domnívám, že zeď tyto účinky přerušuje.

20.2.2010 13:48:11

macko

melee a dodge 1
ked mam postavu s utokom melee same zlte kocky, tak musim prist tesne ku nepriatelovi aby som mohol utocit.

ak ma super napriklad dodge 1, tak na neho nemozem utocit, resp. na zltej kocke musim hodit 2? Ako potom mozem utocit na protivnika, ktory ma dodge 2 (hral som to len raz, neviem ci tam taka postava je, ale ten predchadzajuci pripad sa mi stal a vyzera to zvlastne)

21.2.2010 00:26:25

macko

Deskovec
Deskovec, podla mna nemoze. Mal som postavu ktora utoci na dve jednotky naraz ale ma melee a utocil som na jednu jednotku hned pri mne a s druhou som sice susedil ale medzi nami bola stena a nemohol som logicky utocit na obe, ale iba na tu jednu. A myslim, ze to co spominas sa bude spravat rovnako.

21.2.2010 00:28:53

upřesnění
Macko - "baráž" není ani meleee ani dodge, tedy to o čem píšeš jaksi Deskovec neuvítá jako řádnou odpověď.
Deskovec - Baráž + Vyvolání šílenství - zde nevidím jedinou překážku, aby jsi takovéto kombo nemohl zahrát. Tedy pokud to tak hraješ, hraješ to správně.
Sousedící jednotky - pokud se nepletu, tak v pravidlech se o takovéto možnosti nehovoří. Je tam pouze uvedeno, že DOHLED je blokován zdí. Ještě se někde podívám a dám vědět. Chápu tvůj dotaz, neboť z logiky věci vyplývá, že v reálu prostě jednotka za zdí nesousedí, ale v pravidlech o tom snad nic není.

21.2.2010 07:10:59

sousedící jednotky
pro Deskovec
Tedy vzhledem k tomu, že se o variantě sousedících jednotek hovoří pouze pokud jde o dohled, tak Vám to dává v podstatě na vybranou. My jsme se domluvili, že jednotky, které jsou za zdí spolu nesousedí a hrajeme to tak. Proto Vám doporučuji to hrát tak, jak se sami domluvíte.
Hledal jsem na serveru Chaotit, zda tam nenarazím na takovýto dotaz a odpověď, ale nic jsem nenašel, proto doporučuji výše uvedené.

21.2.2010 18:06:19

pro: Deth
Díky za vysvětlení - přijde mi to také logické. Zdravím Náchodsko :)

22.2.2010 19:48:36

to macko
ja mam dojem, že "dodge(uhýbání)" se nevztahuje na sousedící jednotky. Je to tuším popsáno na zadní straně českého manuálu, Takže by taková situace, kterou popisuješ neměla nastat ;)
Pokud se pletu tak mne opravte, ted tady pred sebou nemám pravidla a nejak to tak u této schopnosti beru automaticky.

23.2.2010 07:38:54

par otazok..
caute borci, asi som neodolal, svet doomtropera mi neda spavat;)

..no mam po X-tom precitani pravidiel a gugleni stale nejake nejasnosti:

1. Ako sa dostavaju do hry neutralne prikazy - tie, co nepatria ziadnej frakcii (12ks)? -podla coho si nejaku konkretnu jeden z hracov vyberie ? tzn. druhy ju uz nemoze, ak nema dalsi set kariet zo zakladu? (pocetnost hodnosti je asi jasna - alebo je to bonus ku beznym prikazom? zial nikde ani zmienka o tomto)

3.ak je zmiesana armada ludi, moze figurka jednej frakcie pouzit rozkaz tej druhej, ci len vlastne?

4.Karty postav (52ks) prisluchaju vsetkym doteraz vydanym figurkam? Ak su aj ine figurky, kde sa zhanaju ku nim karty?

5. Ak by chceli dvaja hraci proti sebe pouzit rovnake rozkazy (suboj 'armad' tej istej frakcie), musi mat kazdy svoju sadu kariet zo zakladu..? tipujem,ze ano:)

6. su nejake ine 'krabice', okrem startera, ktore obsahuju nejake karty ci kocky? ..su len dve z kazdej farby, ak ma postava v utoku 3 a viac rovnakej farby, v pripade rerolov si treba pamatat vysledky, ci?

dakujem za odpovede..aj na tie buduce otazky;))

15.4.2010 19:14:43

.klopčík
1. i ty karty mají své symboly a tak je mohou hrát jen jednotky, které splňují podmínky dané počty stejných symbolů. Samozřejmě, pokud máte jen jedno základní balení, tak je jasné, že na druhého karty nezbudou.
3. opět to samé co uvedeno v bodu 1., tedy pokud jednotka nemá daný symbol, nemůže takový rozkaz hrát a proto je výhodnější hrát "čisté" frakce, neboť daná karta rozkazu má menší užití, když hraješ kombinaci frakcí lidí.
4. K těm další dvěma figurkám najdeš karty u těch figurek, tedy u Ice Golema a Karaka, mají je v krabičce.
5. ano
6. další karty jsou v uvedeném balení Karaka a Ice Golema, nejsou tam jen karty těch dvou jednotek, ale i něco navíc (ledové žetony apod.). Další karty jsou u balení Lost Legion. Ovšem vše je anglicky. Potom FFG na svých stránkách má ke stažení další karty k vytištění, také v angličtině, ale do češtiny je dává jeden nadšenec. Má to skoro hotové.
Ano, pokud nemáte více starterů, musíte si pamatovat výsledky hodu. U nás nic takového nehrozí, každý má svůj starter a např. já mám dva.

15.4.2010 19:59:13

deth
ach tak..cize niektore typy 'neutralnych' prikazov sa do niektorych frakcii nikdy nedostanu a ak, tak pre 1-3 postavy z kazdej frakcie, co ich moze pouzivat - ako tak listujem tie ikonky.. (inak su vzdy len po 1 symbole na karte-asi to si myslel tym poctom;)

jj, z FFG mam asi vsetky veci postahovane..apropo, tie vylepsenia -promo upgrads- pouzivate ako bezne prikazy a tiez sa zaratavaju svojou hodnostou do zvoleneho č/č/č systému, pricom znak náboja = 1x v armade, tak je dufam..

!vdaka moc;)

..no..som zvedavy na prvu hru..:)

15.4.2010 21:12:20

.klopčík
Samozřejmě se i ty promo karty počítají jako jiné karty, vše v souladu s pravidly.

Nábojnice - ano, taková jednotka může být v armádě pouze 1x.

Radši buď zvědavý na tu druhou a další hry. Ona ta první bude taková, no však jako každá jiná, když se člověk seznamuje s pravidly. Každopádně doufám, že máš ještě alespoň po jednom rozšíření pro lidi a černou legii, protože hrát formát 3/3/3 je, řekl bych o ničem. Je to tak max. třetinová zábava proti formátu 5/5/5.

15.4.2010 21:30:40

Deth
..no ak doporucujes 5/5/5, vdacne si necham poradit;) ..o mapu si asi hodime mincou:)

inak mi este nie je jasne (mozno su to pravidla pre expertov,ak take su,neviem, ani na www.mch.cz som nenasiel), ako sa riesi dynamika hry, ked pravidla dovoluju aktivovat IBA dve jednotky (zhustnie casu +1) za kolo..v 3rezime mi to pride relativne ok, kedze mozem 'nieco' s 2/3 armady..ale pri 5 su to uz len 2/5! viem,ze super na tom nebude lepsie, len mi to pride zvlastne ehm..a neviem si to uz vobec predstavit vo 'velkej bitve' co ma 90!))

no nic, cez vikend sa snad zadari zakombit..mozem potom prve dojmy:)

.dikec!

16.4.2010 11:25:41

aktivace
Mno ted si z hlavy nevybavuji jak presne to maji FFG v pravidlecvh pojmenovane, ale rozlisuji rekneme KOLO a SEGMENT. Kazde kolo se sklada z x SEGMENTU. Hraci se v ramci KOLA stridaji pri hrani SEGMENTU, pricemz v kazdem je mozno provest 2 aktivace. Az postupne odhybou obema armadamy, tak konci KOLO a zacina KOLO dalsi. Je to mnohme lepsi system nez: ja pohnu celou svoji armadou, postrilim u toho pulku tvoji a ted muzes hybat ty vsim co ti zbylo...

16.4.2010 13:00:07

.klopčík - kolo hry
Hra se hraje na kola, které v podstatě trvá tak dlouho, dokuk máš ještě rozkazy na aktivování jednotek. Poté kolo končí. V každém tahu tohoto kola může každý hráč aktivovat 2 z jednotek, které nemají předělen žeton rozkazu. Každopádně, až si hru zahrajete uvidíš, že ten systém nemá chybu. I když někde si to poupravili a např. začínající hráč má možnost aktivovat jen jednu jednotku, potom už hrají vše po dvou jednotkách, ale nejde o nic oficiálního.
Pro první hry doporučuji tu otevřenou mapu. My ji hrajeme skoro pořád.

16.4.2010 22:58:49

...
tak som si stihol cez vikend konecne zahrat a sme aj so zenskou doslova nadseni! Je to fakt jednoducha a rychla kockovacka (co nam v tomto pripade nejak zahadne nevadi).. dali sme sice len 1 trojkovu (tu ukazkovu) partiu a Kapitolski vytreli s mojimi Ciernymi podlahu..ale aj tak som sa prijemne zabavil a tesim sa na dalsie!..

no a stale su otazky ku pravidlam (moze za to Ezoghul).. napr:

1. jednohexovy teren kryti dava dvojhexovej jednotke vyhodu podla toho, na ktory hex je vedeny utok alebo ma 'cela' jednotka toto kryti? tusim,ze to prve..

2. pozdlzny pohyb dvojhexovej cez jeden hex terenu kryti-prvy hex opusti toto pole ale jej druhy sa nan dostane: musi jednotka zase skoncit pohyb? viac mi vyhovuje ze nie;))

Vdaka!:)

19.4.2010 13:46:49

.klopčík
1. je to tak jak píšeš, tedy krytí dává hex té části dvouhexové jednotky, na kterém stojí, proto se taky musí označovat u dvouhexových, na který hex je útočeno.
2. ano, pokud vstupuje opět na takový terén i druhým hexem, tak jí to znovu zastaví v pohybu

.... se divím, že jsi mohl s Kapitolem prohrát. Černá legie je prostě silnější a to i v základu. Vždyť jen ten zlatý Nekromutant se ti dvakrát vrátí do hry, i když jako stříbrná, potažmo bronzová jednotka.

19.4.2010 13:57:19

deth
heh..ja som mal praveze ciernych!..v doporucenej zostave (som sa nechal ukecat predsa len na 3kove armady -ze na zaciatok;) je legia viacmenej na utoky zblizka (na rozdiel od kapitolu) +ten ezoghul len na susedne utoci(!) a tam sa moc nedalo manevrovat, najme ak sa nejakou vlastnostou kapitolski pohli na dohlad o 3 hexy bez aktivacie..fuu ..takze ma stihli vystrielat na dialku,kym som sa stihol priplizit (aj so Zvireci rychlosti!:)

Tu mutaciu sme sa dohodli,ze sa puzije len raz, inak by to slo asi dokolecka, co by bolo dost drsne uz..

ale paradne to je..uz si v hlave davam kombinacie zetonov a jednotiek, kombenie je fakt mazec;)))

ku tej 2). ..pride mi to dost drsne, strata tahu 'len tak'..alebo som asi len neobsiahol 'vyhodu' dvojhexovych, neva:)

19.4.2010 14:49:00

..
..a samozrejme mi to hold nepadalo, ked prave malo:))

19.4.2010 14:52:07

vytezne oblasti-zetony
plz borci..chcem sa len uistit, ze sme to dobre hrali:)

VZ6- Komunikacni stanice -ten jeden zlaty zeton navyse je pre lubovolnu (volnu) jednotku v armade, tak je ze...

VZ2- Municni sklad -ten dodatocny zeton na utok sa prideluje jednotke, ktora ho ovlada, ale vyhodnotit sa moze aj po tom, co opusti tuto oblast..


(az pri poslednom hrani sme zistili, ze sme nedodrziavali pravidlo 'jednej karty rozkazu za tah'..dalsie hry s tymto pravidlom budu asi o dost ochudobnene, to kombenie malo celkom stavu;))

3.5.2010 21:48:38

vítězné oblasti - odpovědi
VZ6 - ano, po celé následující kolo máš jeden zlatý rozkaz navíc a je jedno, která jednotka ho použije
VZ2 - zde výhoda platí pro jednotku, která právě stojí na této zóně, nikoliv i poté co ji opustí. Tedy je možné, že se na zónu vstoupí jednotka během kola a potom může volný útok použít. Jednotka musí tuto oblast ovládat v daný moment.

Nepřipadá mi nějak omezující hrát jednu kartu rozkazu v tahu. I když má člověk občas tendenci sahat po další kartě už v tahu v němž hrát další karty nemůže :-) .

4.5.2010 00:42:54

VZ2
hmm.. pises: "....zónu vstoupí jednotka během kola a potom může volný útok použít..." ..ale text-aj v eratach- hovori LEN o prideleni zetonu (resp. text hovori o podmienke pridelenia zetonu a o tom, na co moze byt prave tento vyuzitelny..)

..a pravidla tusim rozlisuju 'pridelenie' rozkazu a 'vyuzitie' na nejaku akciu, medzi ktore patri aj utok...

cize ako pises "Jednotka musí tuto oblast ovládat v daný moment." imho plati LEN pre toto pridelenie..

skumali sme to celkom dlho a pri porovnani s inymi textami na VZ sme nejak dosli k tomuto zaveru, (cim samozrejme netvrdim, ze mam nutne pravdu-len ma to trochu zaujima;)
..zvazovali sme pocas rozhodovania/dohadovania aj tu moznost, o ktorej pises, ale v praxi by to znamenalo, ze jednotka moze strielat len z municneho skladu a nie cezen prebehut, zobrat si municiu a vysrelit ju mimo neho..prislo nam to ako celkom divne a v podstate slabo vyuzitelna oblast, co bol dalsi argument, okrem textu a pravidiel.. aj ked mne samotnemu to vyhovovalo menej, kedze ho neovladala moja jednotka:)
..

inak pikoska je napr VZ8, kedy nejake zbortene trosky zvysuju VP ;))

4.5.2010 16:09:37

Vybíráme z Bazaru

Mage Knight ultimátní edice
Mage Knight ultimátní edice
Akt. cena: 2222 Kč
Končí za: 5 dnů

Offcanvas