Middle-earth Quest

xxxxxxxxoo hodnoceno 94x (Seznam vlastníků)

Middle-earth Quest - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

hraní ve dvou, hrdina vs. Sauron

reagoval jsem na report od Sappho, ale tam se to asi ztratí, tak píšu raději sem.

Překvapuje mě, že Sauron podle reportů od Sappho dostává poslední dobou na frak :). Což je dobře, protože jsem myslel, že má Sauron v téhle hře výhodu, ale chce to asi trénink :).

Ještě by zajímalo Sappho, jak hrajete ve dvou. Hrajete za jednoho hrdinu, s tím že jede 2x nebo za více hrdinů?
25.8.2010 10:46:23

beholder
Hrajeme za jednoho hrdinu dvě kola. Ale opravdu role hrdinů a Saurona jsou hodně vyrovnané. Jen ze začátku se může zdát, že je to jinak.
Tuhle hru už máme hodně nahranou, takže si užíváme obě role. Jen by to už chtělo rozšíření :)

25.8.2010 10:52:29

Beholder
Mě to poprvé také připadalo za hrdiny těžké, ale na podruhé jsme si Saurona docela podali. Hlavní problém vidím v tom, že pokud hrdina umře, tak se mu zase až tak moc nestane. Někdy mi přišlo dokonce výhodnější skápnout a restartovat se v nové lokaci než odpočívat, pak se složitě dopravit do Heaven lokace a tam se vyléčit.

25.8.2010 11:00:52

Parxel
Tuhle možnost taky někdy použiju.

25.8.2010 11:06:14

sappho
Mě právě přijde, že tahle možnost to hrdinům může dost zjednodušit. Mz jsme při první hře vůbec nevěděli jak na Saurona. Měli jsme ten quest, kdy mají hrdinové zabít tři miniony a stěží jsme dali jednoho.

Ve druhé hře, jsme ten quest neměli, ale pobili jsme asi 3 nebo 4 miniony jen tak, protože nám křížili plány.

25.8.2010 11:26:41

Parxel
Zabít Miniony byl můj poslední úkol. Viz zápis ze hry. Ono to dobrovolné zabití je taky vhodné jenom když máš dost žetonů přízně, kterými zaplatíš. Často se stává, že nemám ani jeden, ale za to mám cenné předměty o které nechci přijít a pak musím bojovat jako lev.

25.8.2010 11:49:05

sappho
Tak to bude ono. Já jsem si říkal, že tam musí být nějaký princip, který mě nutí omezit tuhle možnost sebeobětování. My jsme v téhle hře shodou okolností žádné předměty neměli, takže nám to zas tak moc nevadilo. Naopak žetonů přízně jsme měli až až.

Report si určitě přečtu, ale nechám si až budu mít víc klidu, abych si ho vychutnal. Jinak se mi tahle hra fakt moc líbí a stoprocentně si jí koupím, protože je fakt skvělá. Co se týká rozšíření, myslíš že nějaké bude? Mě ta hra přijde celkem dotažená. Snad jenom questů by mohlo být o pár víc.

25.8.2010 12:09:37

parxel
Docela bych na to vsadila. Dotažená je, neočekávám od rozšíření nové herní principy, ale spíš karty, karty a zase karty. Je málo karet setkání, málo karet událostí, misí, questů. Jak to hraji déle, tak už bych uvítala trošku změnu.

25.8.2010 12:45:38

rbx

parxel
no minimalne 5-6 hrace by pridat mohli.

25.8.2010 12:47:02

oblíbenost
Včera jsem tak uvažovala, že kdybych si měla vybrat jednu jedinou hru, bude to asi tahle. War of the Ring je taky super ale víc bojové, Meq mě vždy maximálně vtáhne do děje. Jako kdybych nehrála ale ten příběh prožívala.

Rbx 5-6 hráčů ať si klidně nechají:D Už by to bylo asi moc na jednoho Saurona.

25.8.2010 12:48:57

rbx

sappho
jen houst, jen houst :-) Staci, kdyz to vybalancuji nejakyma ulimatnima kartama pro Saurona :-)

25.8.2010 13:00:25

rozšíření
Karty událostí a setkání jsou číslované, tahají se tři a řeší se nejvašší (nejnižší), takže rozšíření by nebylo úplně jednoduché...

Karty intrik, nebezpečí, korupce a stínů by se určitě přidávaly snáze.

Noví hrdinové by také šli. Možná nová monstra. Ale celkově si myslím, že to na rozšíření příliš nevypadá.

25.8.2010 13:02:44

rbx
No to nevím. To Sauron neudrží intriky ve hře ani kolo. Přišlo by mi to dost drsné.

25.8.2010 13:02:56

martannen
Karty setkání sice číslovány jsou ale některá čísla tam už nyní jsou 2x, některá chybí úplně, takže se s tím zdá se počítá. U karet událostí je to nějak podobně.

25.8.2010 13:04:12

sappho
Já kdybych si teď nekoupil Nexus a rozšíření ke Ghost Stories, tak už to mám dávno doma. Co mě hodně překvapilo, jsou ty souboje a vůbec celkově řešení těch karet u hrdinů. To se mi fakt moc líbí. Je to jednoduché a je v tom hodně prostoru pro rozhodování. Člověk si to doopravdy musí pořádně rozmyslet co kdy zahraje, protože chyby se velmi rychle krutě vymstí.

Prostě moc povedená hra. A hlavně se mi líbí, že se nedrží literární předlohy, takže člověk není zatížen předlohou a přitom se setká se znamými postavami. Nám se ve druhé hře objevil Sarumam a já jsem nejdřív lekl, ale pak jsem si uvědomil, že je v té době ještě na naší straně a může nám pomoci.

Jediné co jsem si nevyzkoušel je hra za Saurona, ale už se těším. Ono to při hře působí docela tvrdě, když nás různě korumpoval, ale nakonec stejně prohrál, takže jsem si říkal, že on taky nemá tak lehké, jak to na první pohled vypadá.

25.8.2010 13:13:44

Parxel
Když to hrdina umí tak se Sauron pořádně zapotí. Jinak tahle část je literárně zpracována, ale to je fakt pro znalce Tolkienova světa. Je to doba mezi oslavou Bilbových 111 narozenin a odchodem Froda z Kraje. Ve filmu to zpracovali tak, že je to chvilka, ale ta doba trvala několik desítek let.
A pozor i Saruman je pak už zkažený, když Sauron umístí do hry správnou kartu intriky :)

25.8.2010 13:23:03

děj
Je fakt, že přesně to období, kterýho se hra týká, mě v knize vždycky nejvíc bavilo. Když Gandalf na radě v Roklince vyprávěl, jak postupně docházel k přesvědčení, že je to Jeden prsten. Jak pátral v archivech v Gondoru, Jak Chodec putoval na východ a zajal Gluma, jak Saruman zradil atd :-)

25.8.2010 13:55:05

rozšíření
Nejsem si jist prostorem pro rozšíření této hry, sám jsem rád, že když mi hrdina vstoupí do Morie, vždy ho tam potkal Balrog :), pravda je, že karet pro Saourona by mohlo být více, už se těším, až si Parxel zahraje Saurona, chci si to už konečně zahrát taky za hrdinu.

25.8.2010 13:57:35

pihorv
Určitě alespoň víc questů pro hrdiny a více misí hry. Ale pocit, že je tam málo karet se dostavil tak po 20-25 partiích této hry.

25.8.2010 14:10:25

sappho
Já vím. Sarumana jsme měli zkorumpovaného, ale nějak jsme z toho vybruslili. Jenom si už nepamatuji jak. :)

Divím se, že na BGG je tahle hra až někde na 165. místě. Mě přijde naprosto podhodnocená, což je velká škoda.

25.8.2010 14:17:05

Parxel
Na BBG asi obecně vládnou více eura.

25.8.2010 14:26:00

Hraní ve dvou
Včera jsme ve dvou hráčích zahráli tři hry (dvakrát jsem hrál za hrdinu, jednou za Saurona) a po všech hrách jsme vedli takovou zajímavou polemiku.

Jako první hru jsem hrál s Beravor a za úkol jsem měl zlikvidovat 3 miniony. Hned zpočátku se mi podařilo splnit oba svoje úkoly a pak ještě nabrat další dva questy a ze všech jsem dostal jako odměnu natrénovat se. Potom mi začal Sauron stavět do cesty svoje miniony, čímž mi nahrával a já jsem měl zhruba v polovině hry splněno. Sauron byl zoufalý.

Ale pak přišel obrat, hrál jsem za Argalada a už od začátku stálo všechno proti mě, měl jsem za úkol na konci hry mít ve hře maximálně dva žetony nestvůr. Sauron umísťoval nestvůry na nebezepčné lokace a já, přestože jsem díky zvláštní schopnosti věděl, že jsou prázdné, Sauron přirozeně raději vyrukoval s Peril kartou, než by mě nechal otočit prázdný žeton. Takže jsem už zpočátku věděl, že je moje snažení beznadějné, navíc po několika tazích jsem byl obtěžkán několika nepřjemnými korupcemi a Lórien byl zasažený intrikou Broken line of kings (nelze tam odpočívat ani brát encounter kartu). Hra skončila zaslouženým vítězstvím Saurona, který pohodlně dopravil svůj červený žeton do třetí fáze.

Potom jsme role obrátili a já v roli Saurona měl za úkol mít ve hře na konci tři intriky. Proti mě hrající Eometh zpočátku brázdil Středozem opravdu jako na koni, ale potom když se mi podařilo mu přišít korupci, která snižuje wisdom, na každém dalším poli se dostával do konfliktů s vlivem (peril karty). Hra skončila s tím, že Eometh nemohl prolomit obklíčení v Gondoru, kde na každém poli byl vliv vyšší, než jeho wisdom. Jeho úkol zabít tři miniony zůstal nesplněn, ani jsem to neplánoval, ale ke konci hry jsem ještě oživil zabitého Černého hada a pohodlně vyhrál.

A teď, k čemu tohle vlastně všechno píšu: Náš názor je ten, že pravidla pro dva hráče, kdy jeden hrdina má dva tahy po sobě, způsobují v našich hrách to, že buď hrdina předvádí spanilou jízdu a Sauron nestačí s dechem, nebo naopak hrdina pod nánosy korupcí sotva přežívá a Sauron triumfuje.

Přemýšleli jsme pro další hru ve dvou udělat změnu, aby hráč za hrdiny hrál za dva hrdiny. Názory zkušenějších?

30.10.2010 15:06:17

Hike
no my sme sa po siahodlhych pokusoch hrat za viacerych hrdinov vratili k odporucanemu dvojtahu, kedy sme schopni hru dohrat do 3 hodin, a hrat za viac hrdinov? asi uz nie, ale kludne si to vyskusajte, je to zaujimavy variant, ale u nas casovo podstatne narocnejsi (pamatam si hru, ked som hral za 3 hrdinov a trvala nam 6 hodin),nehovoriac o tom, ze to na poste hrdinov bola taka mierna schizofrenia

co sa tyka spanilej jazdy jednej alebo druhej strany, myslim, ze je to skor vecou nahody napr. ake idu peril karty, aky je secret quest resp. skusenosti hracov

30.10.2010 15:21:12

acedrac
Tak hru za tři hrdiny jsem ani nenavrhoval, Sauronovi přibývá jedna herní akce navíc a že je hra dlouhá jsme poznali sami.

Ti dva hrdinové mi tam přišli dobří z toho ohledu, že když je jeden beznadějně zakopaný, má hráč za hrdiny pořád ještě šanci s tím druhým tomu prvnímu buď nějak pomoci se vyhrabat na nohy, nebo se do plnění společného úkolu pustit sám. Na druhou stranu bez dvoukola se jen zřídka stane, že hrdina proletí přes celou mapu tam a zpátky dřív, než Sauron stihne pohnout minionem nebo nestvůrou, aby mu tu cest znepříjemnil.

Co se týká zkušenosti hráčů, tak můj spoluhráč ve dvou má nahráno totéž, co já (tedy cca 12 her), a prohry a výhry nejsou ovlivněny osobou, která hraje (že bych třeba vždycky vyhrál nebo prohrál atd.)

S těmi kartami a náhodou je to samozřejmě pravda, ale přišlo nám škoda, že ve všech třech popsaných hrách včera byl prohrávající hráč již od poloviny hry frustrovaný, že je to beznadějně v kýblu a vyhrát nemá šanci i kdyby se rozkrájel. Třeba to byla jenom naše smůla, že se nám tři takovéto hry sešly najednou. Dříve, když jsme hráli dvě hry za večer, tak jedna bývala jasná a druhá na vahách do poslední chvíle.

30.10.2010 15:32:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Hike
no tak variant za 2 hrdinov som nepopisal to je pravda, to je taka zlata stredna cesta, ale mam pocit, ze v tomto zlozeni to mal u nas Sauron tazke, aj ked sme sa so zenou prestriedali, lebo akcii mu nepribuda a dvaja hrdinovia su silnejsi, aj ked ako pises nebehaju izi-bizi krizom cez Stredozem a navyse je tam ta sanca ze aspon jednemu to pojde, keby druhy bol zahrabany pod corruption kartami :)

30.10.2010 15:58:05

opinion
Ahojda. Mám zcela opačnou zkušenost. Hráli jsme ve dvou cca šest her (z toho jednou já za hrdinu) a nikdy se nestalo, že by bylo cokoli rozhodnutý už v půlce. Naopak, s vyjímkou jedné hry se vždycky rozhodovalo až při finální bitce s ringwraiths... Tu jednu vyjímku paradoxně vyhrál trpaslík s wisdom 1 a tajným úkolem, že můžu mít max jednu korupci. Byla to zatím moje jediná hra za hrdinu, ale ten adrenalin a drcení mozkovejch buněk v posledních kolech mi zůstane dlouho v paměti...
Hra mi přijde někdy naopak "až moc" vyvážená :-) Řežu to do přítelkyně co to dá a stejně ne a ne získat nějkou smysluplně trvalou převahu. Je to boj jak sviňa:-)

30.10.2010 16:42:35

Vybíráme z Bazaru

Total domination
Total domination
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 2 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas