Middle-earth Quest

xxxxxxxxoo hodnoceno 94x (Seznam vlastníků)

Middle-earth Quest - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Corey Konieczka
Christian T. Petersen
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

dojmy z první hry

Tak dneska jsem si v Korunce zkusil Middle Earth Quest. Ještě že do Korunky chodí Kadaver a donese vždycky něco parádního (Chaos, MEQ) (v závěsu za ním je pak Lumír :) - Dominion do kterého mě a přítelkyni zasvětil a pak ještě třeba Touch of Evil), ale k věci...

Hrál jsem za Eometha z Rohanu (modlil jsem se ať dostanu trpaslíka, ale osud mi přidělil jinou postavu :) ) a první dvě kola jsem si klopýtal na koníkovi po Rohanu, který měl od vlivu Saurona klid. Takže se celkem nic (pro mě) nedělo a dlouho jsem čekal na tah. Hlavně Sauron je největší brzda, protože má spoustu karet a akcí musí rozmýšlet déle než hrdinové. Ale věřím, že po několika hrách se karty dostanou do krve a hra je plynulejší. Nicméně zhruba ve 3. kole jsem si i já konečně zabojoval (tuším že jsem sejmul načnuté Mouth of Sauron :) ). A tady nastal pro mě ten zlom - používání Hero Cards. Jediný malý balíček karet slouží k pohybu po mapě, k zvětšování únavy hrdiny, zvětšování zranění hrdiny a k boji - v tom kromě číselné hodnoty zranění ukazuje karta i obranu (pokud nějaká je) a náročnost karty na sílu hrdiny a taky speciální vlastnost karty. A to je to, co se mi na MEQ nejvíce líbí a zaujalo mě to už při čtení pravidel. Multifunkční karty jsou i ve WK a je to prostě skvělý vynález Konieczky (pokud to není nic nového, omlouvám se za neznalost :) ). A hlavně ty boje, kdy v několika kolech zúčastněné charaktery odhalují připravené karty a vyhodnocují - útok na blízku nebo na dálku s různými hodnotami zranění a obrany (čísla se pak jednoduše od sebe odčítají) a hlavně speciální vlastnosti (např. + 3 zranění pokud soupeř zahrál stejný typ útoku jako minulé kolo nebo + 2 obrana pokud soupeř hraje útok na blízku nebo útěk z boje atd., ty čísla si vymýšlím ale prostě něco v tom smyslu), vznikají pak různé komba a hráč musí přemýšlet co zahrát, co může zahrát soupeř, kolik mu zbývá síly (každá karta ma jiný nárok na sílu a tato čísla se sčítají a jakmile překročí sílu hrdiny, tak boj pro postavu končí protože je vyčerpaná - skvělé). Navíc ve hře je možné setkat se s postavami ze středozemě, které můžou hrdinu třeba vytrénovat - přidá si do balíčku lepší hero karty - já měl třeba - vytáhni náhodně protivníkovi kartu z ruky a způsob mu tolik zranění kolik je na ní číslo zranění a naučil mě to Dáin II :) ). Ve hře je docela dost náhody (různé setkání na různých místech - dobré i špatné, většinou špatné :) ), ale vůbec mi to nevadilo, tahle náhoda se mi právě líbí. Sauron intrikuje, korumpuje hrdiny, ovlivňuje okolí, nasazuje miniony a potvory atd. Je těžké ho porazit, ale je to prostě epická ryzí ameritrash hra, takže jsem se u toho bavil i přes náhodu a velkou sílu Saurona :), škoda, že jsem to nedohráli, měli jsme našlápnuto na výhru, ale u Saurona nikdy člověk neví co provede za špatnost :)

2.12.2009 22:27:14

Beholder
Safra tak já jsem tě viděl a netušil žes to ty. :-) Škoda, že holky nechtěly hrát a tak jsme museli skončit dříve. Ten MEQ vypadal rozložený na stole impozantně, ale raději jsem se ani nepokoušel k němu přiblížit. :-)

2.12.2009 23:32:06

husak
njn, zůstal jsem v utajení :)

2.12.2009 23:57:24

husak
Jasně, Beholder je takový nenápadný, lehce přehlédnutelný - ani si vlastně nepamatuju, kdy jsem ho naposledy viděl! ;-))))

3.12.2009 00:59:52

už to mám
nezbývá, než přijet příště a všechny vás legitimovat :D

3.12.2009 06:41:09

...omezení...
Já se v té hře cítím strašně omezený (což mě štve, sic jediný omezený u hry je vždy Dan :))
Všeho málo, Sauronovi vše hraje do karet a to někdy i události z Havenů :(
A co se týče predeterminace postav, tak to samé... Na Thalina hned "zasrat" influencí, Eomethovi zničit koně, atd.
Rozdílnost obtížnosti questů jak u Saurona, tak u main questů hrdinů.

Hra je to super, vždycky když si vezmu kartu a kouknu na flavor nebo na titul, tak na mě dýchne Tolkien. Za téma 1*, za frustraci 4- ;)

3.12.2009 08:47:26

Leech
No já měl krásný encounter z Havenu - ztratil jsem favor a dostal korupci :D. Ale já se rozhodně necítil omezený nebo dokonce frustrovaný. Spíš než hra (ve smyslu herní hra na body nebo vítězství nějakého hráče) je MEQ epické vyprávění a putování po Středozemi a atmosféra Tolkiena se mi tam zdála ještě výraznější než ve WoR. Prostě jsem se bavil a můj indikátor zábavnosti (o hře přemýšlím v autobude cestou zpět z Korunky, před spaním a pak ještě x dní poté :) ) opět zčervenal a vo tom to je :).

Myslím si, že by to byla super hra i pro dva (myslím si že není problém aby hrál jeden hráč za 2 nebo klidně i za všechny 3 postavy a druhý za Saurona) jen bohužel pro mou spoluhráčku je tam hafo angličtiny :(

3.12.2009 09:27:03

MEQ
My hráli včera též a bylo to moc pěkné. Atmosféra neuvěřitelná, ale prostoje mezi koly šílené, což bylo způsobeno patrně naším zelenáčstvím. A pro hrdiny to bylo těžké fest, bo všechny ploty ležely u Mordoru, ale i tak jsme mu zabili vše kromě Nazgůlů, jen jsme nestihli dojet do konce dřív :(

3.12.2009 09:34:49

rbx

sydo
ja mohl ty ploty strkat nekam jinam, ale nebyl duvod. Mel jsem podminku vitezstvi donest prsten do cile a to jde jen pres ploty kolem Gluma a ty jsou vsechny kolem Mordoru. Ale prekvapilo me, jak snadno sli moji minioni ze hry. Holt ty karty treninku delaji sve a proti nim vlastne nema Sauron sanci, protoze minioni maji vsechny karty na utok a obrana se tam objevuje jen vzacne, nebo je mala. Anebo mam smulu na tahane karty. :-)

3.12.2009 10:35:35

MEQ
Já tu hru pořád podvědomně srovnávám s Arkhamem, bo v jádru jde o to samé - místo bran jsou ploty, místo clue jsou favory. Arkham je takový jednodušší, víc nepředvídatelný a svižnější )akčnější). MEQ je epický, delší, má v sobě punc takové té tolkienovské high fantasy a zároveň klade na hráče o dost větší nároky (jsem rád, že jsem nebyl Sauron). Nevím, jestli mi jeden přístup vyhovuje více či méně, záleží asi namomentální náladě. Ale na jednom jsme se shodli - ta hra si okatě říká o rozšíření - startovních questů je žalostně málo a je tam i více rezerv, holt klasické FFG :)

3.12.2009 10:39:03

uh
podvědomě ;)

3.12.2009 10:39:55

Sauron
jj, Sauron to má těžké, spousta možností a je třeba si rozmyslet co udělat, kdežto hrdinové se jen pohnou v závislosti na tom kam můžou respektive kde to je nevýhodnější a taky v závislosti co líznou za karty a pak si třeba zabojují a to je tak zhruba všechno...

3.12.2009 11:00:18

rbx

Beholder
no, tezsi to ma, ale ze by to bylo slozite, to neni. Vlastne ma cil a ten musi splnit. A jedine, jak ho splni, je vhodna kombinace plot karet. No a pak se snazi, aby mu hrdinove ty plot karty neodstranili, takze sviní seč to jen jde. To je vse.

3.12.2009 11:16:28

rbx
a že ti to šlo... =)

3.12.2009 11:18:10

Sauron
Jak už jsem možná někde říkal (a ještě před tím i možná někde četl ;) - jsou to svým způsobem dvě různé hry: za Saurona strategičtější, za hrdiny taktičtější..

I když hru za hrdiny jsem ještě nevyzkoušel - nikdo u nás nechce hrát Saurona.. :) Teď naposledy jsem vyhrál To Find Them All (Vliv nebo Přízraky v Kraji). Bál jsem se, že to půjde těžko, ale nakonec jsem to zvládl - s tím že jsem se pak musel věnovat skoro výhradně aktivaci potvor a na jiné lotroviny mi už moc akcí nezbývalo..

3.12.2009 11:24:24

rbx

Citron
ale je fakt, ze by to chtelo nejak provazat ten Sauronuv tah s tahy hrdinu, protoze ten prostoj, nez Sauron neco zahraje, je velky. Ale je mozne, ze cim je Sauron zkusenejsi, tim vic to bude odsypat.

3.12.2009 11:48:04

RBX
Máme odehráno asi šest her. A teď už většinou na začátku svého tahu (Sauron) vždy víceméně vím, co a jak budu chtít hrát a jde to docela rychle.. (i když hrdinové by možná nesouhlasili :)

3.12.2009 12:27:32

rbx
to jo, ale musí uvažovat co je lepší, jestli rozhodit po mapě influence nebo líznout karty nebo hýbat potvorama/minionama a všecno to nějak skloubit spolu s ploty, tak aby to mělo smysl. Hrdinové mají takovou přímočarejší hru. Proto tah Saurona déle trvá a proto má možna i převahu nad hrdiny, ale jak říkám vůbec mi to nevadilo, měl jsem tři korupce, v jednom kole mě málem rozsekal (zbyl mi jeden život) troll nebo orc už nevím co to bylo, ale prakticky mě tím vyřadil od postupu k plotu, musel jsem se jít vyléčit a odpočinout do města, ale prostě jsem se bavil :). Je to vyprávění příběhu, není to hra kdo s koho...

3.12.2009 12:29:40

rbx

Beholder
Je to moje prvni hra, kde ctu i atmosfericke texty a jakmile narazim na Gluma, tak kolem sebe prskam a chrochtam Go-lum, Go-lum :-)

3.12.2009 12:32:49

rbx
my jsme je moc nečetli, protože nebyl čas :), škoda. Je třeba prodloužit otevíračku klubu pro ameritrashery :)

3.12.2009 12:40:23

Glum
Nutno říci, že to Go-lum, Go-lum Radkovi dost jde, až jsem ho podezříval, že to pro ten film dělal on :)

3.12.2009 12:52:34

Vychytaná situace
Nejvíce se mi líbila situace ve hře, kdy jsem hrál Saurona a zahrál jsem nejprve plot Smeagol Escapes a pak Gollum Tortured. Hrdinové hned na základě filmu zahlásili "Shire! Baggins!", tak jsem jim vyhověl a další kolo jsem zahrál shadow kartu, která se přesně tak jmenuje :-)
Prostě to nádherně vyšlo a opravdu to vypadalo, jako že jsem toho Gluma naháněl, chytl, trochu pomučil a dostal z něho přiznání :-)

14.1.2010 13:45:27

Další vychytaná situace
Včera jsme zase po dlouhé době hráli MEQa a tentokrát jsem si zahrál za Eometha (Rohanský jezdec) a cupital jsem po mapě na svém bujném oři. Hra se vyvíjela zajímavě a celou dobu v podstatě dobře pro hrdiny až na pár pěkně zářezových korupcí a jedné naprosto zářezové eventě, která se objevila snad v předposledním kole a odpálila hrdinům možnost splnit svůj objective (max 2 monstra na mapě). Stále mě neopouští pocit, že to je za hrdiny nevyhratelné, ale třeba po dalších X hrách se to zlomí. Stále mám naději...
Každopádně o tom jsem nechtěl mluvit, protože jsem se chtěl podělit o další vychytanou situaci ze hry. Můj koňák si asi v průběhu hry vzal k srdci jednu Eventu, kde stačilo přečíst první větu z flavoru a bylo vymalováno (a my jsme se váleli po zemi a za břicha se popadali): "It is a gift! -Boromir" :-) A jelikož se Argalad (elf) s Thalinem (trpaslík) trapně flákali na severu a plnili si questy, tak jsem s Eomethem musel dělat všechnu špinavou práci kolem Minas Tirithu sám. Obzvláště, když se Sauron začal rozmáhat od Mordoru a zaséval neklid v lidu Gondorském.
Potulování po Gondoru a hacení Sauronových plánů ale zanechalo hluboké rány na Eomethově duši. Všichni lidé byli podezřelí a mohli přece být zpaktováni s temnou stranou, nikomu nemohl věřit a tak se uzavřel do sebe (korupce Isolated) a sklíčenost si našla cestu do jeho srdce (korupce Despondent). Od jeho sklíčenosti mu naštěstí pomohli léčitelé v domě odpočinku, ale jen co se jim to povedlo vyrazil Eometh přivítat zlého pána Dol Gulduru a hlavního Mluvčího Saurona do Nindalfu. Sauronovi generálové však nikdy nechodí sami a Sauronův mluvčí kolem sebe střádá jen ty, jejichž jazyk je zlatý, však jejich srdce je temné. Nebýt jednoho z nich, bylo by určitě vše jinak, ale tento agent Nepřítele se dostal až do blízkosti Správce a než jej stihl Eometh odhalit, zasel vůči Eomethovi na dvoře zášť, která už mu nebyla nikdy odpuštěna (korupce Mistrusted). S Ústy Sauronovy si také není dobré zahrávat a i když proti Eomethovi tento generál neměl příliš mnoho šancí v boji, jeho temná slova však donutila Eometha pochybovat o jeho vlastních schopnostech. A jeho sebevědomí již bylo navěky poznamenáno (korupce Helpless). A to ještě netušil, že Sauronův mluvčí si sebou dovedl svého domácího mazlíčka... Souboj s obřím pavoukem nedopadl dobře a byť poslední zásah Eomethova meče rozpáral odporné pavoučici bachor, její jed pronikl hluboko do jeho ran.
Jeho věrný kůň Eometha však odnesl zpět do bezpečí Minas Tirithu, kde jej po několika dnech léčitelé zase postavili na nohy. S ranami na jeho duši však nemohli nic dělat, protože Eometh byl ještě více uzavřen do sebe a s nikým ani slůvko neprohodil. Stačilo mu však jen naslouchat, protože hlídky donesly zvěsti o podivném malém stvoření, které táhli skřeti směrem k velkým branám Mordoru. Tato slova jej hned postavila na nohy a bez jediného slova nasedl opět na svého koně a tryskem vyrazil směrem na východ. Nebudu zde dlouze vyprávět, co jej po cestě potkalo, jen že projížděl ztemnělou zemí, na kterou již dávno padl stín, a jeho dlouhá strastiplná cesta jej zavedla až k branám samotné Černé věže. Sám stál maličký před obrovskými vraty a Sauron se zalekl jeho třpytivého kopí a propustil ubohého Gluma z útrob své věže... Nebo jen Sauron kupoval čas pro své prstenové přízraky, které ihned vyslechly jeho volání a jejich temné pláště za nimi zlověstně plály, když přijíždely z Minas Morgul ochránit svého pána a vládce. Pod úpatím Hory osudu svedl Eometh odvážný, ale velice krátký souboj, v němž jej po posledním hrozivém úderu opustily síly a jeho kopí dopadlo s řinčením na kamenný podklad. Ta kratišká chvíle však stačila Glumovi, aby vzal nohy na ramena, jak je jeho zvykem a pelášil pryč co nejdále od krutých nástrojů temného pána. Druhého rána našly stráže před branami Minas Tirithu osamělého koně, který na svém hřbetě nesl bezvládnou postavu. Ano, věrnému Eomethův oři, jeho největšímu a jedinému příteli se podařilo uniknout ze země stínů a donést svého jezdce zpět do bezpečí... Když se po několika dnech Eometh probudil z mrákot, už to nebyl ten muž, kterým býval dříve. Jeho původně zlatavé vlasy měly teď hrály barvami šedi a jeho ochablé tělo jako by nemělo sílu nést jeho váhu (korupce Weary). Jediné, co bylo znát v jeho očích bylo nekonečné zoufalství, neboť spatřil to, co jiný smrtelník nikdy neviděl (korupce Despairing). A každou noc se v jeho snech vracel stín a hrozivé prázdé oči přízračných jezdců. Od té doby již nikdy neměl klidný spánek a občas jej přistihli, jak bloudí po chodbách hradu zcela bez duše (korupce Deranged). Nic z toho mu však nebránilo, aby opět dalšího rána nasedl na svého koně, a vydal se opět směrem na východ... Už nemohl nic ztratit a dokud udržel kopí ve svých třesoucích se rukách, tak chtěl sloužit svému jedinému králi a chránit svou zemi před hrůzami, které spatřil.
V mokřinách, kde pod bahnivými jezírky ležely tisíce mrtvých z dávné války, se ještě naposledy setkal s Mluvčím Sauronovým a postavil se mu jako hrdý válečník svého rodu. Slunce naposledy zazářilo na jeho přilbě, zablyštilo se ostří jeho kopí a popohnal svého věrného bělouše na steč. Sauronův mluvčí však byl tentokráte lépe připraven a zpod záhybů jeho pláště se zablesklo rychlé ostří, které se zakouslo Eomethovi přímo do nejvíce strádajícího kousku jeho těla... Do jeho srdce. Morgulské ostří, které pro člověka čistého a neposkvrněného není žádnou hrozbou, Eomethovi zkoušenému osudem a zničenému Sauronovou mocí ukončilo jeho trápení... Ani jeho kůň už jej nedokázal udržet a bezvládné Eomethovo tělo se sesunulo ze sedla a dopadlo do bahnitého jezírka u stezky... Netrvalo dlouho a Eometh ležel navěky vedle svých dávných bratří, které na těchto místech kdysi dávno potkal stejný osud.
Nezpívají se o něm žádné písně, nemluví se o něm v žádných legendách, jeho jméno již dávno zapadlo v zapomnění. Nikdo si nevzpomene na jeho hrdinské činy, díky kterým udržel Sauronovu moc na uzdě, stejně jako odhodlaně svíral uzdu svého hřebce. Snad možná jen kejklíři vzpomínají ve svých legračních hrách a vymyšlených příhodách na hloupého koňáka, který vždycky ráno nasedl na koně, vyrazil z bran a večer zase jeho kůň přehraboval kopytem před branou s bezvládným tělem na zádech. Jak jej vždy přes noc dali léčitelé dohromady (trochu nadsázky nikdy neuškodí) a ráno zase vstal z postele, nasedl na koně, aby se mohla historie opět opakovat... Ti nestoudnější z nich dokonce tvrdí, že to dělá dodnes a že zrovna ke včerejšímu večeru viděli před branami stát jeho koně a další vtípky na sebe nenechají dlouho čekat. Vy však už nyní znáte jeho skutečný příběh... Příběh muže zničeného osudem, který ale až do konce bránil národy Středozemě ze všech svých posledních sil.

28.3.2010 16:45:08

Kadaver
To je výborně napsané! MEQ je opravdu moc atmosférická hra a tenhle report to dokazuje, opravdu poutravé čtení, až mi to připomnělo Silmarillion.

28.3.2010 16:53:31

to Sydo
Jo, jak jsem začal vyprávět o tom, jak jsem jel pro Gluma do Barad-Dur, tak mě přesně napadlo, že bych to mohl pojmout Silmarillionsky. Do té doby to byl jen report, který nevěděl, jak se má tvářit, ale v tu chvíli mi to bylo jasné. Navíc to jsem vždycky na Silmáči obdivoval, jak třeba Beren a Lúthien došli do Angbandu a sebrali Morgothovi Silmaril apod. Prostě hrdinský příběh, kdy se nějaký hrdina sám postavil proti zlu.

28.3.2010 17:03:53

Kadaver
Skvělý příběh :). O MEQ velice vážně uvažuji. Je to výborná hra u které je třeba asi přimhouřit oči nad tím kdo vyhraje, ale přece není ten Sauron nepřemožitelný :)

28.3.2010 19:28:29

Vybíráme z Bazaru

Les bratří Grimmů
Les bratří Grimmů
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 3 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas