Merchants & Marauders

xxxxxxxxxo hodnoceno 47x (Seznam vlastníků)

Merchants & Marauders - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Piráti
Herní kategorie: desková hra, ekonomická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Z-Man Games
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Hra plná pirátských příběhů

Autor: WereWolf | 6 hodin 0 minut | 9.7.2020 | 1

Hra: Merchants & Marauders + Merchants & Marauders: Seas of Glory

Hráči: WereWolf a 1 neregistrovaný

Hru jsme hráli i s rozšířením a to bez počasí, lokalit a loajality (a bez variant "střídavé tahy" a "zaříznutí" - to fakticky bylo možné, ale nikdo jej nevyužil a tak počítám mezi nepoužité). Pro zjednodušení a zachování anonymity budu hráče oslovovat podle jejich barev: Modrý a červená.

Modrý si vylosoval kapitána Krispijn Van Der Heyden, jehož hodnoty ho skoro předurčují k životu dobrodruha zkoumající různé zvěsti a mise. Červená si vylosovala Frances Wright což bylo komentováno slovy "Ha, konečně pořádnej pirát". I přes silná slova o jasném zaměření na pirátský život, se ale oba hráči rozhodli začít s obchodní lodí (Flute) a vydělat si tak prvních pár zlaťáku poctivým životem váženého obchodníka (což se hned v prvním přístavu zvrtlo do celkem masivního pašování zboží všeho druhu). Vojenské lodě nebyly problém, protože když už nás přeci jen někdo načapal při pašování, tak nebyl problém vyřešit situaci po vzoru Hana Sola, tedy hodit koření/uprchlíky přes palubu :-).

Jedinou vážnější komplikací tak byla fregata kapitána Černovouse, která se díky schopnosti modrého kapitána vždy pohybovala nebezpečně blízko červené kapitánky. Až jednou zavlál příznivý vítr a kapitan Černovous se rozhodl, že nastal čas přepočítat zboží na lodi plující pod červenou vlajkou. Boj to byl celkem jednoznačný, kdy Černovousova děla udělala na lodi červené kapitánky celkem slušnou paseku. Když už z lodi zbývalo jen posledních pár prkének a kus hadru jako plachta, Černovous se rozhodl, že nastal čas vniknout na palubu a dojít si pro zaslouženou kořist. Snad ho mělo varovat, že jeho rozkaz "vemte je ztečí", byl hrubě přerušen tím, že dostal přes hlavu záchytným hákem (zbytečně použitým), nebo ho mělo zarazit, že většina jeho posádky začala po nalodění záhadně kulhat na jednu nohu (ježci). Přesila stále byla na černovousově straně a poměr posádek 3:1 byl dosti výmluvný na to ignorovat pár hloupých náhod. 3 kola boje posádek a kapitán Černovous/modrý bušil vzteky hlavou do stolu. Za to červená kapitánka byla nadšena ze své nové (a docela i nepoškozené) Frigate. Nutno dodat, že potajnu pak bokem roztrhala již sepsanou závěť, kde odkazovala svůj jeden bod slávy novému kapitánovi. Když se červená kapitánka vydala hledat bezpečný přístav, tak si ještě modrý kapitán pohrával s myšlenkou přepadnout ji hrdě ze zálohy, ale pak si spočítal poměr děl a vydal se raději do nejblížšího přístavu koupit novou obchodní loď (Brig) na zahnání depresí.

Hra pak dál plynula ve znamení shánění vzácného zboží a dovážení kontrabandu nejrůznějšího původu. Bohužel obě mise byly orientované na korzárství a tak, i přes množství slibů a hrdiných prohlášení, nebyly tyto mise do konce hry využity. Velkým zpestřením byly zvěsti, o které se primárně staral modrý kapitán a byl to jeho hlavní zdroj slávy. Často mu chodily škodící karty slávy a tak se červená kapitánka nestačila divit, když se jí po jednom vydařeném obchodu vzbouřila posádka, která se za úplatek co dostala od kapitánky následně opila v místní hospodě do němoty a jako vrchol večírku byl její nově naverbovaný specialista označen za Jonáše a obětován bohům moře. Zároveň se na ní až podezřele často lepily další pirátské lodě, ale to už vzhledem k vlastnictví Černovousovy lodě a pořádné investice do vybavení, nebyl žádný větší problém.

 

Modrému se podařilo prodejem dosti kusů vzácného zboží vydělat obrovský balík peněz a ten se rozhodl investovat do zbrusu nové lodě (Galleon) a protože už nainvestoval dost peněz a času do vylepšování stávající lodě, rozhodl se uzavřít obchod v St. John (kde je možné za drobný obnos přenést i vybavení lodi). To ho dostalo do dosti komplikované situace, protože si špatně spočítal zlato (a zapoměl na zlato z prodeje staré lodi) a zůstal tak v St. John v nové lodi bez peněz a zboží. Musel tak na jih kde se dozvěděl o nelegální palírně a přestože sám velký fanda rumu, tak musel místní kořaly udat úřadům a shrábnout odměnu. V tu chvíli se objevila 3. mise a to konkrétně "Střet kultur".

A najednou tady byl konec. Tedy přesněji modrý kapitán měl 9 bodů a červená kapitánka 8. Modrý se rozhodl zariskovat a vyrazil do St. John vypořádat se s indiány. Když tam dorazil zjistil, že to nebude tak snadné, protože vzhledem k rychlosti jeho lodi mu na 6 karet indiáni téměř vždy utečou, ale vnímal to jako otázku cti a štěstí. Měl celkem 4 pokusy a potřeboval, aby v kartách rabování nebylo víc než 2 útěky. To se ale ani jednou nestalo :-(. Naproti tomu si červená kapitánka ověřila zvěst, že v karibském moři je španělská loď unášena proudem a za odměnu dostala 5 kusů zboží, kde byl i velice vzácný tabáček. Ten v následujícím kole prodala v Curacao a 2 body slávy byly na světě.

Hra to byla fakt super a dokázala napsat neuvěřitelné množství příběhů - to co jsem popsal v předcházejících odstavcích je cca 25% toho co se skutečně událo. Spousty zvěstí, překvapení, drama, ale i vtipných momentů. Dost pomohlo pustit si k tomu pirátskou hudbu, což celkově podtrhovalo atmosféru. Nutno říct, že v takovém množství pravidel se to prostě neobejde bez chyb a tak se stalo, že kapitán zapoměl využít nějaké vylepšení (za což pak oprávněně seřval posádku), nebo neuložil pár zlaťáků do truhly (což stálo modrého výhru, když s lodí plnou zlata lovil indiány :-D). Celkově byla hra díky rozšíření živější a plnější života. Nové NPC s vylepšením jsou o trošku větší výzvou a červená kapitánka málem zkolabovala, když se na moři objevil pirátský Man-o-war (bohužel pozdě). Zlatá Galeona byla celou dobu velkým pokušením, které se ale díky obrovské odměně za dopadení dařilo všem vyhnout. Potěšily i reálné osoby a události jako např. zemětřesení v Port Royal. Herní čas (6+) je hodně náročný a byly potřeba pauzy na "rozchození ztuhlých partií". Nepotěší ani příprava a úklid, který taky docela žere čas. Nicméně pro mne klady jednoznačně vítězí nad zápory a to i přes to, že jsem tak hanebně prohrál.

Odehráno v: Štěchovice (Okres: Praha-západ)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Mars Teraformace + overlay
Mars Teraformace + overlay
Akt. cena: 710 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas