Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 8 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | ADC Blackfire Entertainment Days of Wonder Edge Entertainment |
Autoři: | Richard Borg |
Rok vydání: | 2004 |
Sdílej: |
Náhoda kvůli kostkám... ŠKODA
Nenašel pls někdo řešení pro boj bez náhody jestli ano tak prosím napište..Miky
obavam se ze tahle hra je na tom zalozena, boj bez nahody jsou jine hry. Ale ve skutecnosti by me zajimala valecna hrabe zkostek.
falco
asi to tak bude ale není přeci jen nake řešení bez náhody??
falco
přem,yslim nad tim a třeba by bylo u pechoty dobre že kdyby byli 2 z jedne jednotky (ze 4)
mrtví tak ře by byla tato pechota oslabena ze bi mela treba mensi dostrel nebo by hazela mene kostkama
Miky
asi to nejak pujde no, popravde ja se do toho moc nechci poustet protoze haluzni kostky jsou prave na tyhle hre kouzelny. :)
kutil
tak ja se do toho ale pustim ...bavi me to:::D
náhoda
Samo že to jde. Nicméně jak píše Miky, v téhle hře to je jeden z hlavních prvků. Zkus vylodit spojence na omaze bez náhody ...
Stačí si udělat přepočet do statistiky:
pěchota je na kostce 2x plus granát, 3x hit 3x miss, 4 jednotky, tj. statisticky 8 hodů na eliminaci pěchoty.
Tanková divize je na kostce 1x plus jeden granát, tj. 2 hit a 4 miss, 9 hodů na eliminaci tankové jednotky a artilery na kostce není, tj akorát granát 1xhit a 5x miss, dvě figury tj, 12 hodů na eliminaci.
Stačí si tedy ke každé jednotce vést počet hodů, který je třeba k její eliminaci (žetonek, vícestěnná kostka, počet korálků, cokoliv) a náhoda je eliminována. Ale hra dost ochuzená... Ale jako návod bohatě stačí.
Jestli si pak k tomu doděláš pravidla, že například jednotka s polovinou členů například utočí o jednu kostku méně, nebo menší dostřel už jsou pravidla navíc (osobně velmi nedoporučuji, protože hra dostane na frak už totálně ... :()
oprava
Falko, ne miky, sorry...
Pelly
Dalsi clovek co me napsa s K. Mno jenom jednoducha statisticka analyza pekne ukaze ze to neni tak hrozny, proste je to o neco vic kostkovana :). Proto mi taky prijde blbost ubirat kostky v zavislosti na tom jestli mate halfsquad nebo ne.
Hrat se to da pekne po citu, je treba si jeste hlidat aby se jednotka nestahovala kam nemuze, casto je jednotka kryta v lese/ve meste takze tabulka je sice pekna ale 9-ti kostkama si na tank v lese jen tak nehodis :).
Jsem rad ze nejsi z tech co memoiru vytykaji nahodu na kostkach :D. (zvlast kdyz dost map neni balancovanych)
Náhoda
Chcete snížit podíl náhody? Jednoduchá rada - pořiďte si Tide of Iron. K Memoiru kostky patří, podle mě nemá smysl moc do toho vrtat. Když chcete něco propracovanějšího, sáhněte po jiné hře.
Marabu
Souhlas :)
Miky
Pozri si pravidla a FAQ k Battles of Westeros. V pravidlach uvidis pouzitie 8-stennej kocky a v FAQ zasa zaujimave pravidla pre pouzivanie o kocku menej pri oslabenej jednotke, upravu ustupov, atd. Mozno ta nieco zaujme.
náhoda
Mě se obecně určitý podíl náhody ve hrách hodně líbí. Buď tam musí být náhoda jako je v memoiru, nebo to být nahrazeno taktickými možnostmi jako je v ToI. Pak je hra zábavná, z principu nemám rád šachy, kde záleží na paměti a ztrácí se zábava.
U memoiru mě točí jen 2 věci - není možnost, když nemáš kartu na daný sektor, nemůžeš v něm nic dělat. Nějakou volbu (obětování X karet, obětování jednoho pěšáka z jednotky a pod.) bych nějakou možnost udělal. Druhá věc, že když máš v jednotce 1 panáka, házíš stejně jako s full jednotkou. To je podle mě kokotina, když ti jeden voják vyndá celou jednotku. Tohle ošetřit, tak nemám proti náhodě v Memoiru výhrad, je to funny a náhoda platí pro oba stejná .....
Sinuhet
Vojak se samozrejmne reprezentace jednotky, tak i kdyz bude jednotka zranena a bude mit mene clenu tak je schopna s trochou davkou stesti vyradit vic tanku.
K tem kartam sektoru, tohle je v zasade vyresene vyborne v Battle of Westeroth protoze tam uz system zon neni vubec. Mimochodem system zon neni tak hrozny, muselo by ti to chodit hodne spatne ale zalezi na stylu hrani. Nechavani jednotek na hranicich zon, nemuzes tlacit utok pokud z te zony mas jenom jednu kartu.
Mozna by stalo za zvazeni tahat karty ne po jedne ale vybirat si treba jednu ze tri. Kazdopadne ja jsem s hrou spokojen a houserulovani u me nehrozi :), krome toho ze me houserules stvou.
Falco
no vida, tahat jednu ze tří karet nebo aspoň ze dvou je good nápad, já věděl že z tebe něco dobrýho vypadne :-)
Náhoda?
To je celkem škoda, takže tuhle hru si nepořídím, nemám velký podíl náhody zrovna v lásce.
Nicméně jako ekvivalent mohu jen doporučit třeba Axis and Allies, kde sice kostky jsou, ale strategické tahy moc neruší.
A nebo Diplomacy, která je bez kostek :-)
náhoda
Je to pár dní, co jsemdal Memoiru druhou šanci a byl jsem nadšen. Hra vůbec není tak špatná a primitivní, jak jsem si myslel. Co se náhody týče, spíš vám můžou zavařit karty než kostky a tahle hra je právě o tom, že se to děje a vy to musíte eliminovat odpovídajícím způsobem hry. Není to prostě věrná válečná strategie, je to spíš taková euro strategie. Pochopte mechaniku hry a náhoda vám přestane vadit. Pak uvidíte kouzlo téhle hry a proč má mezi lidmi takovou oblibu a tak vysoké hodnocení. Mě prostě na druhý pokus velice zachutnala :).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Spirit Island + Branch & Claw (EN)
Akt. cena: 1800 Kč
Končí za: 5 dnů