Mechs vs. Minions

xxxxxxxxxo hodnoceno 142x (Seznam vlastníků)

Mechs vs. Minions - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Riot Games
Autoři: Stone Librande
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pohyb minionů?

Občas se nám v některých misích stalo, že nevíme jak s miniony pohybovat (z mise vím vždy směr a kudy jdou), ale mnohdy není určeno, kterými s pohybem začít, na kterém mapovém dílku, nebo jestli prvně s těmi co jsou nejblíž.
V některých misích je to jedno, ale teď jsme narazili na misi (č. 4) kde je to důležité, kvůli klouzání po olejových skvrnách a přirozených zarážkách, rození nových minionů apod.

Neřešil to už někdo, ať nemusím pročítat fóra v angličtině.
31.5.2018 07:57:35

lamkal
Začněte s těmi nejblíž.

31.5.2018 08:03:06

Olejová skrvna
Ještě jsem zjistil, že jsme hráli jednu věc špatně, proto sem ještě přidám, že by se někomu mohlo hodit.

Formulace olejové skvrny je špatná v cz i en pravidlech.

Nicméně je to tak, že olejová skvrna mechům a minionům v podstatě prodlužuje pohyb.
Takže např. když má někdo pohyb 3, po cestě je olejová skvrna o 2 polích tak jde ve skutečnosti o 5 políček.
Prostě po oleji dokloužou na nejbližší políčko, kde už olej není a pak pokračují v pohybu. Pokud je na oleji nějaká překážka, tak se o ní zastaví.

Je to dokonce pěkně naznačeno na obrázku ve 4 misi.

Díky oleji chodí rychleji, ale nedokloužou až na konec mapy.

Přičemž první se pohybují ti co jsou k cílové zóně nejblíže.
Případně začínejte s pohybem na mapovém dílu podle hodu kostkou a pak pokračujte s pohybem na mapových dílech po směru hodinových ručiček.

31.5.2018 09:43:05

olej
na oleji se klouzou jen mechové ? minion ne ?

2.10.2018 12:13:11

olej

Na olejových skvrnách se kloužou mechové i minioni.

2.10.2018 13:24:52

smykaju sa vsetci
aj podla navodu, aj podla BGG fora sa smykaju vsetci
"When a Mech, Minion, or Bomb moves onto an Oil Slick, it keeps moving in the same direction until it collides with a wall, obstacle(including other Mechs or Bombs), or the edge of the board"
akurat, ze podla vsetkeho sa klzu len po koniec skvrny, a nie az kym narazia na prekazku alebo doklzu na okraj hry. je to blbo naformulovane v pravidlach.
takze nakoniec sme to vcera predsa len hrali hardcore ;-)

2.10.2018 13:29:43

?

Pokud to není v erratech přímo uvedeno, tak se sklouznou až na konec mapy... Je to jako v kresleňácích - např. Tom vyběhne na olejovou skvrnu a klouže až do tradá nebo dokud se nerozmajzne o zeď :)
Je to i logické, protože jsi/je mastnej i když z toho oleje sjedeš/sjede ;)

Ale errata ani fóra jsem nečetl (jestli nějaké jsou). Nejlepší by bylo zeptat se přímo Riot games... A můžete se ptát i odpoví v češtině :)

2.10.2018 13:40:10

klouze se na konec skvrny
Samozrejme se klouze pouze na konec skvrny.

2.10.2018 14:03:52

Olej
No ani me nenapadlo ze by doklouzali az na konec mapy, vzdy jsem to bral prave jako prodlouzeni pohybu jen o ta olejova pole, kdyby meli po oleji doklouzat az na konec mapy byl by to v nekterych misich dost masakr.

2.10.2018 14:06:24

Olej
Je to resene i ve FAQ https://boardgamegeek.com/wiki/page/Mechs_vs._Minions_FAQ

2.10.2018 14:13:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Froggery
Mě by zas v žádném případě nenapadlo zastavit hned za olejovou skvrnou už protože je to prostě blbost (koukal jsem na kresleňáky) i z logiky věci :) :D

Tak on to asi má být masakr :) :D
Protože olejová skvrna není bonus (jak by to bylo v případě prodloužení pohybu), ale má hlavně škodit/svinit (odklouzneš až někam kam jsi nechtěl) :)

To na BGG je neofiko pokud vím... i je to tam napsané.

Toto je z CZ pravidel (z nejnovější verze s opravami):

OLEJOVÁ SKVRNA
Když se nějaký mech, poskok nebo
bomba ocitnou na olejové skvrně,
pokračují v pohybu původním směrem
tak dlouho, dokud nenarazí na zeď,
překážku (včetně jiných mechů nebo
bomby) či kraj hrací plochy. Mech
nebo bomba budou cestou zadupávat
poskoky, sebe navzájem ovšem
poskoci blokují.


Samotného mě to zajímá, protože si myslím, že mám pravdu, tak jdu napsat přímo Riotům a rozlousknem to definitivně :)

2.10.2018 15:02:04

Peet
Klidne napis, ale tady to potvrzuje i autor https://boardgamegeek.com/article/23920140#23920140

2.10.2018 15:16:57

Peet
Protoze jim v prekladu vypadlo necojako "suchy povrch" nebo "konec olejove skvrny", uz nevim, jak to presne v originale bylo, zkusim dohledat...

2.10.2018 16:15:25

Bluda

No, já mám doma originál... tedy, 1. vlnu ENG

Ale jestli je to tak, že pravidla pro jednotlivý mise poté platí i pro každou nadcházející misi (jako, že se pravidla pořád nabalujou), tak to bude asi jak říkáte vy.

Ale i v originálních i v CZ je psáno, že sklouzne až na konec mapy (pokud nenarazí na "překážku"), a že pouze minioni se mezi sebou blokujou...

2.10.2018 16:20:56

Peet
Tak jinak, asi je to vazne blbe v tech referencich, nicmene v misi 1 je to napsano podrobneji a naprosto jasne:

Olejové skvrny
Když se nějaký mech, poskok nebo bomba ocitnou na olejové skvrně, pokračují v pohybu původním směrem tak dlouho, dokud nenarazí na zeď nebo nějakou překážku (včetně jiných mechů či bomby), neopustí oblast olejové skvrny nebo se nedostanou na kraj hrací plochy.
Mech nebo bomba budou cestou zadupávat poskoky, sebe navzájem ovšem poskoci blokují.

Pro jistotu jeste ten samy text z EN verze:

Oil Slicks
When a Mech, Minion, or Bomb moves onto an Oil Slick, it keeps moving in the same direction until it collides with a wall or obstacle (including other Mechs or Bombs), steps off the Oil Slick, or reaches the edge of the Game Board.
A Mech or Bomb will stomp Minions along the way, but minions are blocked by other Minions.

Myslim, ze je to jasne, proste jim to vypadlo z referenci, ono by to hlavne vubec necavalo smysl, kdybys mel jezdit az na konec mapy :) .

2.10.2018 16:25:30

odpověď
Tak mi před chvílí přišla odpověď od Riot Games
(dotaz byl zda se zastavim za skvrnou nebo pokračuju až na konec hrací plochy (pokud nejsou v cestě "překážky"), že jsou o tom na fórech dohady):

Simonnides (Riot Games Merch - EU)
2. 10. 8:51 dop. PDT
Ahoj Kubo,
díky za tvůj dotaz. Ano, je to tak, jak říkáš. Pokračuješ až do konce hrací plochy, jak stojí v pravidlech.
Pokud máš jiné nejasnosti, neváhej se na mě obrátit. :)
Simonnides
Player Support Specialist - Riot Games

Tak a teď mě tedy zajímá jestli pravidlo pro 1. misi (co se týče pohybu na olejové skvrně) platí i pro všechny následující mise (a tudíž pro všechny mise) nebo ne a v ostatních misích platí to co je v pravidlech pro "celek".
Protože je psáno, že: Pro každou misi máte speciální pravidla (v každé obálce) a ne, že se s každou misí naučíte nová pravidla...

2.10.2018 20:11:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Peet
No, nechci podcenovat support na Riotu, ale rekl bych spis, ze clovek, ktery ti odpovidal, tu hru mozna ani nikdy nevidel a hledal v pravidlech, kde je to spatne... ;)

Tak jako tak, tato varianta moc nedava smysl :D .

Ten tvuj typek o tom asi moc nepremyslel.

Zato tenhle ano:
https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/mechs-vs-minions/Y2N1GAZk-how-does-oil-work-with-towing

Nebo mi chces tvrdit, ze se na trave zasekne, jen pokud nekoho tahne? :D

Jinak pokud by se mel soupat vzdy az na konec mapy, tak to by byla uplne jina hra, takovej ATOMIX (pametnici mozn apamatuji) ;) .

Jeste mrkni na odkaz od Froggeryho ;) .

Vim, ze tohle zmatlo hodne lidi (evidentne i jednoho z Riotu), ale staci se nad tim trochu zamyslet - tohle neni Tom a Jerry - pokud v Hradci slapnes nestastne na olej, tak taky nedojedes az do Prahy, kde spadnes do Vltavy :D .

Ale pokud ti to vyhovuje, klidne to tak hrej ;) .

2.10.2018 20:24:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Peet
Jeste tady je to myslim dost jasne z obrazku: https://boardgamegeek.com/wiki/page/Mechs_vs._Minions_FAQ

Ale to uz tu taky posilal Froggery, uz se tocime v kruzich, proste se smir s tim, ze se na trave zastavis...

2.10.2018 21:09:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Bluda

Tak oni mechs-vs-minions jsou takovej kresleňák :D

A jelikož to na BGG je neoficiální (i když tam psal i autor), tak se budu řídit tím co je v pravidlech + pravidla a u každé mise.
To je totiž zatím jediná ofiko odpověď :)

A i tam bylo řečeno, že během testování se nad tímto moc nepozastavovali, takže to asi řešili až potom co se začali lidi ptát...

I na jiných fórech jsem našel, že v jedné misi ta olejová skvrna katapultuje miliony až do školy pokud jim nezatarasis cestu, což je podle mě i zajímavej hlavolam a je to tak i těžší :)

3.10.2018 10:00:32

souhlas
At si to kazdej hraje jak mu to vyhovuje. Puvodni zamer autoru je jasny (na konec skvrny), ale pro veterany zmena s litanim ze strany na stranu muze byt prijemna zmena a pridani variability.

3.10.2018 10:34:00

Peet
Ta odpoved s tazenim pres olej je taky na ofiko strankach, ta ti neprijde dostatecne oficialni? A ano, nikdo se nad tim nepozastavoval, protoze logicky se za olejem zastavis :). Pokud totiz hrajes normalne kampan od zacatku (s ne moc vekym odstupem mezi misema), tak si ty bugy v referencni prirucce ani nevsimnes, protoze nemas potrebu tam koukat ;) .

---

One thing to remember is that the rulebook available to download isn't the one you would use to learn the rules, but to look up to get more details on a rule you've already a learned through the quickstart and mission dossiers. I haven't read them, but it's quite possible they are more explicit about the basics, while the reference gives reminders about the rarer cases.

3.10.2018 11:06:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Peet
> Protože je psáno, že: Pro každou misi máte speciální pravidla (v každé obálce) a ne, že se s každou misí naučíte nová pravidla...

To se buď pleteš, nebo je to v českém překladu blbě formulované.

Na konci tutoriálu se píše "you'll unlock new features and abilities each new mission", což znamená že si budeš věci postupně odemykat. Minimálně v prvních dvou misích hra představuje nové prvky (pod hlavičkou "new ability" / "new board spaces"), se kterými se pak setkáváš po celou kampaň.

3.10.2018 11:07:22

Bluda
Ano, já anglicky umím :)

Ale pokud by to mělo být jednoznačné, tak bych si tam představoval namísto slova WOULD slovo SHOULD :)

Proto mě zmátlo to jestli pravidla pro jednotlivé mise platí i pro všechny nadcházející... jinak bych např. v 1. misi řešil pohyb, tak jak říkáte a v dalších misích, kde to už ošetřeno není bych použil pávě to z "velkých" pravidel...





3.10.2018 15:44:00

Vybíráme z Bazaru

Osadníci rozšíření Kupci a barbaři
Osadníci rozšíření Kupci a barbaři
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas