nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Mechs vs. Minions

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Riot Games
Autoři: Stone Librande
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy k první a druhé misi - tažení/tlačení + otáčení + upřesnění pravidel

Měl bych několik dotazů, hned u první ostré mise mě tažení/tlečení bomby není moc jasné, pravidla jsou podle mě nedotažená.

1) Pokud je v misi předvedena "nová schopnost", třeba hned v té první "odtažení", mám ho pořád i v budoucnu, nebo jen po dobu trvání této mise? (v té druhé je to pak "sebrání krystalu místo rozšlápnutí krystalu")
2) co u tohoto "odtažení" znamená "odtažení se nemůžeš vyhnout(stejně jako odtlačení)?

3) pokud bombu tlačím, je to za 1 pohyb? (ale riskuji poškození za kontakt s poskokem)

4) když bombu táhnu, musím mít už pohyby minimálně dva?

5) Pokud mám třeba omnidupnutí a tím pádem 3 pohyby, jak mohu bombu neustále táhnout? To opravdu musím bombu popotáhnout o 1 pole (za 2 pohyby) a sám pak udělat další jeden pohyb a od bomby se o jeden krok vzdálit?
To je potom bez šance tu bombu odtáhnout k cíli, když se po každém lichém pohybu hráč "utrhne" a musí se na 3x otáčet zpět, bombu "zaháknout" a otáčet se zase 3x zpátky pro pokračování v tažení

6) pokud to tak je, pak jedině způsob, jak bombu v jednom tahu táhnout o více než 1 pole, je vylepšený "poklusem" (na třetí úrovni pohyb až o 6 polí), tedy tažení bomby o 3 pozice?

7) pokud mecha táhnu a vlezu na olejovou skvrnu, tažený mech jede se mnou a ještě mě na konci posune o další jedno pole?

8) může v některých případech něco zůstat stát na olejové skvrně?

9) Pokud tlačím před sebou mecha hráče a narazím na poskoka, rozšlápnu ho tím druhým mechem a tlačím dál?

10) pokud mě v jednu chvíli ve fázi útoku mají praštit 2 poskoci najednou, já vyhodnocuji prvního a posunu se o pole dál(tak, že ten druhý na mě nedosáhne), praští mě, nebo ne? (V pravidlech je napsáno jen to, že při přesunu následkem útoku už nového sousedícího poskoka nevyhodnocuji, ale o původním nic)

11) karty vylepšení z misí (jednotlivé obálky) se přenáší mezi všemi misemi? (dočetl jsem, že si můžu vybrat až dvě schopnosti najednou)
Jak po dohrání poznám, co do které obálky patří, když to není nijak popsané ani označené?
Stejný případ se speciálními kartami poškození, pokud tu jednu z obálky druhé mise zamíchám do všech ostatních karet poškození, už ji nikdy nenajdu.

To je snad vše, na co jsem během první a druhé mise narazil, doufám, že tam nebudou další nepopsané výjimky.

1.8.2020 23:25:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Dodatecna odpoved

Nemam cj pravidla. Koukal jsem do svych aj a na bgg a podle toho ti odpovedel. Pocinaje prvnim hracem si v poradi kazdy hrac vezme tolik karet, kolik u nej stoji minionu. Pokud diky tvemu poskozeni zabijes miniona, ktery by zranil mecha po tobe, tak ten si vezme o poskozeni mene. Vic k tomu asi nemam, co rict.

Edit: z FAQ

Q) Can you give a detailed breakdown on how to resolve damage?
A) For each player, in turn order:
Count the number of adjacent minions.
Decide to trigger fuel tank... if you do, you take no damage, otherwise, continue:
Reduce damage by 1 for each minion on a skewer command (then discard those minions)
Draw the remaining number of cards
Execute each damage card in the order they were drawn.
redaktor Deskofobie

0 | 2.8.2020 14:34:36 | Upraveno autorem (porovnej)

Snad jasné> takže je to skutečně tak, že se to dělá POPOŘADĚ, nejdřív se zcela vyhodnotí hráč1 a potom si hráč2 bere karty poškození podle toho, kolik minionu u něj přežilo - to dává smysl

pokud je všechny vysmahne Palivová nádrž, tak nikdo neobdrží žádné poškození - PetrR

...

Všechno odemčené ti zůstává po zbytek hry: karty nechej v balíčkách, pravidla platí, obálky můžeš vyhodit. S těmi krystaly to je jen speciální úprava pro danou misi

Tlačit bombu / mecha stojí 1 pohyb. Tlačený mech / bomba rozmáčkne miniona (bomba dostane 1 dmg) a tlačení může pokračovat dál.

Tažení bomby / mecha stojí 2 pohyby. Pokud máš 3 pohyby, tak potáhneš bombu / mecha a uděláš krok dopředu.
Pokud vstoupíš na olej, tažený mech / bomba jdou za tebou a zůstanou na poslední olejové skrvně (nestrčí tě, musel jsem dohledat v FAQ).

Minioni útočí najednou. Máš vedle sebe 3 miniony, vezmeš si 3 karty a v pořadí je vyhodnotíš.
___
redaktor Deskofobie

0 | 2.8.2020 11:08:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Vyhodnocení útoku poskoka - poškození?> ještě mě to pořád není zcela jasné, v pravidlech je tento blok textu:
Počínaje začínajícím hráčem si všichni líznou jednu kartu s pošozením za každý bod utrpěného poškození. Než přejdeš k další kartě s poškozením, vykonej nejprve všechny pokyny na kartě současné. Pokud se kvůli poškození posuneš na pole sousedící s novým poskokem, neobdržíš od něj žádné další poškození. Další hráč přijde ke slovu až poté, co předchozí hráč zpracuje všechny své karty s poškozením. Může se totiž stát, že poškození způsobené jednomu hráči odstraní zdroj poškození, který by mohl ovlivnit někoho dalšího.

modelová situace:
hráč1 má dostat 3 poškození, lízne si tedy 3 karty poškození
hráč2 má dostat 2 poškození, lízne si tedy 2 karty s poškozením

hráč1 je postupně začíná vyhodnocovat jednu po druhé - hráč1 má také "Palivovou nádrž" na nejvyšší úrovni a tak se 1. útoku vyhne, odpálí ji a zabije všchny poskoky v dosahu, tedy i ty, které způsobili 2 poškození hráči2 a také ty, co způsobili hráči1 další 2 poškození

**ale proto, že útoky proběhli současně, hráč1 stále dostává další 2 poškození
nebo
**výbuch poskoky zabil a tak způsobili celkem 0 poškození hráči1 a pouze odpálili Palivovou nádrž?

navíc ještě ta poslední věta bloku textu z pravidel - "odstraní zdroj poškození":
takže to poskoky zabilo při vyhodnocení poškození hráče1 a hráč2 už své karty poškození co si lízl na začátku, nevyhodnocuje, protože už byl odstraněn zdroj poškození? (stejně se to aplikuje, pokud mech při pohybu rozšlápne jiného miniona, který se chystá k útoku na dalšího hráče v pořadí?) - PetrR