Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Fantasy, Horror |
Herní kategorie: | kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | CMON Limited |
Autoři: | Jean-Baptiste Lullien Nicolas Raoult Raphaël Guiton |
Rok vydání: | 2017 |
Sdílej: |
Dojmy
Tak jsem dal sám tutorial, s jedním hrdinou.Solo
Nemusim teda ako v Zombicide pri solo hre pouzit vsetkych 6 hrdinov ? Lebo to mi pride pekne tupe ze solo hra a musim ovladat 6 postav. To v podstate ani nie je solo hra, to by som potom mohol o kazdej hre povedat ze ma aj solo variantu.
Solo
Dle mého názoru muze hrát 1-6 hrdinu. Je to jedno. Podle počtu hrdinu se počítá sila protivníka.
:)
Zpravidla je to tak, že hra je designovaná na určitý počet hráčů a úpravy na jiný počet optimálně nefungují. Pokud je hra pro 6 postav tak nikdo nemůže rozumně očekávat, že ta hra poskytne adekvátní zážitek pro jednoho a bude vyvážená pro jednoho hrdinu.
Dojmy
Ďakujem sa nazory a vysvetlenie. Teraz ale späť k dojmom. Na hru asi ešte väčšina ľudí čaká tak sa toho asi veľa nedozvieme ako sa to hrá. Mne takýto typ hry v zbierke chýba, tak dúfam že to bude stáť za to. Hádzanie kockami mám rád :D tak ma to snáď nemôže sklamať. Myslím, že to bude takmer identické so ZOmbicide a do si ľudia chvália. Tu sa mi osobne páči, že k postave sa prídava "Klass sheet" (ktorý si môžem pre postavu v podstate ľubovolne zvoliť) a tam si podľa získaných XP postavu vylepšujem, som zvedavý ako to bude fungovať v praxi.
počet hráčů
Hra se dá hrát v libovolném počtu hráčů a podle počtu hráčů se určuje obtížnost monster. Nepřátelé "Mob" májí vždy "Bosse" a "Minions", kdy počet "Minions" je uveden jako např. x2 (pro 2 hráče se přidají 4, pro 6 hráčů se přidá 12). "Agents" a "Roaming Monsters" mají to stejné ale u životů.
Díky tomu je odstupňována obtížnost pro počet hráčů.
Co nemají pořádně vyřešeno je počet pokladů. Protože pokud hraje míň hráčů, tak mají daleko více věcí.
Dojmy / Dotazy
Tutorial (solo)
První hra - 3. kolo - 0 životů :)
// Druhá hra - pohodička, pro změnu zase moc easy :) Ale bavilo. Těším se na hru ve skupině.
Mám 2 dotazy:
Při mém útoku dostane defender -1 shield. Na kostce má 0 shield. Mám mu tedy výslednou obranu počítat -1 nebo je minimum 0?
Special Skill - platí nonstop nebo ho lze použít jen jednou za kolo?
// druhý dotaz zodpovězen - u skillu na jedno použití je explicitně napsáno 1 per Activation. Ostatní předpokládám platí bez omezení.
Massive Darkness vs. Zombicide
Zombicide máme nahráno dost, Massive Darkness jsme zatím hráli 3x včetně tutorialu (bez story módu). Tady jsou mé dojmy:
+ Líbí se mi levlování celé hry vstupem na nové pole.
+ Předměty jsou mnohem bohatší, dají se zajímavě kombinovat a vzhledem k rostoucí kvalitě je stále o co usilovat. Když se k tomu přičtou schopnosti jednotlivých hrdinů a povolání, tvoří to celkem bohatý základ pro tvorbu postavy.
+ Líbí se mi zařazení světla a stínu.
+ Mechaniky vychází ze Zombicide, jsou celkem elegantní a přináší některé nové prvky. (Některé jiné, podařené, ale bohužel vyřazují.) Baví mě ten trochu jiný směr vycházející ze stejného pravidlového základu.
- Hra je hodně lehká, což je u čisté kooperačky spíše na škodu. Doufali jsme, že pokročilejší scénáře budou třeba těžší, tak jsme vyzkoušeli scénář č.7, ale pořád je to bída. Ze začátku je zpravidla pár momentů, kdy se hrdinové mohou dostat do nepříjemné situace, ale už někde kolem 2-3 levelu není moc co řešit.
- Na to, co hra přináší, trvá hodně dlouho. Kdyby byla tato doba naplněná zajímavou činností, tak s tím nemám problém. Většinu času se ale probíráte záplavou vybavení, nebo sčítáte všechny možné efekty a bonusy na útok.
- Většina rozhodnutí ve hře je bohužel dost přímočará. Mechanismy světla a stínu, určování priority nepřátel, protiútoky a některé další mají potenciál na pěkné taktické manévrování, ale na to bohužel většinou nedojde. Možná za to mohou samotné scénáře, nízká obtížnost, nebo to prostě jen celé dohromady moc nefunguje. Scénáře jsou většinou hodně lineární, procházíte dlouhou chodbou, ze které si tu a tam odskočíte do místnosti pro další hromadu vybavení a cestou tupě kosíte nepřátele.
- Hra postrádá mechanismus, kterým by na hráče tlačila, aby postupovali vpřed. Každé kolo se sice může objevit nějaký nový nepřítel, s tím si ale hrdinové hravě poradí a ještě od něho získají nový předmět. Mohou tak klidně kempit na jednom poli, dokud se dostatečně nevyzbrojí, aby vyrazili dál. Ve skutečnosti to ale nenastane, protože kvůli nízko nastavené obtížnosti to není nutné.
- Škálování dle počtu hráčů není moc šťastně vymyšlené. Nepřátel je stále stejně, akorát více vydrží. Množství vybavení není odstupňované vůbec, což má ten efekt, že ve 2-3 hráčích se v něm budete skutečně topit.
- Na Zombicide nejvíce oceňuji manipulaci s davem nepřátel. Massive Darkness to sice také obsahuje, ale kvůli tomu, že se nepřátelé zaměřují na nejzkušenějšího hrdinu, což je mnohem těžší ovlivnit než hluk a kvůli lineárnosti scénářů je tam té manipulace méně.
Zhodnocení:
Líbí se mi některé nové mechaniky, ale celkově mi hra po zkušenostech ze 3 partií přijde opět trochu nedopečená.
Obtížnost asi půjde doladit pomocí vlastních house rules a scénářů, ale celkově hodnotím Zombicide jako lepší. Massive Darkness je komplexnější, ale tato komplexita bohužel nepřináší více zajímavých herních rozhodnutí a hru spíše prodlužuje.
I přes spíše negativní tón, mě hra bavila a určitě si ji zase rád zahraji. Jen mě trochu mrzí, že si ji podobně jako u Zombicide budu muset opět trochu přiohnout pomocí vlastních pravidel, místo toho, abych si prostě jen užíval dobře odladěnou hru.
Vhodnost pro sólovou hru?
Zkoušel někdo? To bude asi průšvih, že?
Pokud je špatně řešený "scaling" (a zejména u nalezených předmětů vůbec), jak čtu tady i všude jinde, zdá se, že se budu topit ve vybavení a bude to pěkná otrava...
Budu vděčný za případné návrhy na house rules...
Solo
Já to hodlám hrát sólo. Stačí si projít bgg navrhované house rules a podle mě pohoda jazz (právě třeba to omezení na loot jako má zombicide). Hraju solo Zombicide BP a tohle bude asi dost podobný
Solo
Osobně jsem zkusil několik kol sólo a je pravda, že toho vybavení je hodně. Nicméně od toho je jedna akce, kdy 3 předměty můžeš přeměnit na 1 o level výše. Což tě může nachystat právě na druhý krok do dalšího levelu. V každém kole se jich skrývá tak 10 - 15, což je v přepočtu 3 - 4 předměty o level výše. A né všechny chceš měnit.
Solo
Odehrál jsem 1. scénář v solo variantě a byla to procházka růžovým sadem. Až moc. Těch předmětů co se dá nasbírat je fakt moc. Chtělo by to omezit. Napadá mě:
- omezit místo v inventáři
- nesbírat za jeden pohybový bod vše na políčku, ale jen jeden předmět
- zdražit transmutaci (místo free akce za 1 akci, místo 3 karet 5 karet na výměnu a pod.)
Má někdo už nějaké zkušenosti s podobnými úpravami? Jdu procházet BGG ...
gerlant
Myslím, že takové návrhy jsou i na bgg, mimo jiných. Jak už někdo zmínil, stejně jako Zombicide to bude chtít nějaké ty úpravy a bude to v pohodě
story mode
Zkusili jsme ve třech hrát podle pravidel Story modu a prohráli jsme v prvním scénáři :) takže si nemyslím, že by hra byla nějak extra lehká, jak si často lidé stěžují. Za mě supr hra.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Raiders of the North Sea EN
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 5 dnů