Marvel Champions: Karetní hra – Vzestup Red Skulla

xxxxxxxxxo hodnoceno 35x (Seznam vlastníků)

Marvel Champions: Karetní hra – Vzestup Red Skulla - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Marvel Champions: Karetní hra
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy


Ahojte, hral uz nekdo? Prvni dojmy?
7.9.2020 20:18:01

Pokoření prvního padoucha
Zatím jsme hráli prvního padoucha Crossbones. Na poprvé nás sešmikal jak malé děti. Na podruhé se to již podařilo i když bylo pár velmi horkých momentů, kdy se nad námi slitovaly karty. Jenom podotýkám, že hrdiny volíme zásadně náhodně i s jejich aspekty a obtížnost vždy tu nejtěžší :). Budeme pokračovat dále v kampani, která přináší i speciální karty pouze pro kampaň, takže jsem sám zvědavý, ale zatím mě to bavilo, resp. baví a těším se na další nášup.

Co se týče obsahu, tak dva noví hrdinové, pět nových padouchů, kteří se dají hrát jak v kampani, tak sólo a několik univerzálních modifikačních balíčků rozšířující balíčky střetnutí plus další karty aspektů celkem nějakých 250 karet je, řekl bych slušnou dávkou, která základní hru osvěží. Noví hrdinové mají zase trochu jiné mechaniky hraní, takže za mě jako celek OK a peněz rozhodně nelituji :).

7.9.2020 20:37:49

dojmy po celé kampani na easy
Začnu pozitivním. Z hlediska fanouška Marvel Champions must have. Rovnou kupujte. Dva synergicky designovaní hrdinové z nichž jeden je ranař, druhý (jeho) ochránce. Dále pět odstupňovaných padouchů, kteří mi nepřišli tak zajímaví jako samostatně vydaní Goblin nebo Wrecking Crew, ale za drtiči ze základu nijak nezaostávají. Jsou zábavní a cenní i proto, že padouši zatím v tomhle LCG nedostatkové zboží. Komu se líbil základ tak tohle je úplně stejně dobré. Dokonce je to až na žetony a asi sedm standard karet a tuším ještě jednu nebo dvě menší sady téměř samostatně hratelné a má to boží krabičku na hony vzdálenou neotevíratelným hnusárnám z AH deluxe. Proč nemůžem mít taky takovou a musíme si je dokupovat extra?

Teď k tomu zásadnímu co MC ještě nepředstavil. Příběh. Tak to je z hlediska fana AH k smíchu. Ne. Xmíchu. Takovému tomu hurónskému, kde se za břicho popadáte, ale uvnitř brečíte jako želva. Protože pokud jste zvyklí na karetní AH, jeho šedesáti stránkové fascikly, hry, které ovlivňují scenář a scenáře, které jsou organickým pokračováním hry...tak to tady absolutně není (pokud odhlédnu od balíku experimentálních zbraní, který se přenáší z mise na misi, což ale není "příběh", to je los). Každý padouch má stránku komiksu, kde nahodí před hrdiny bicáky, řekne jim jak se jmenuje a že jim dá na budku a pak druhou kde leží na zemi a hrdinové z něj ždímou jméno dalšího v postupce. Na palici je, že v komiksu se objevují hrdinové, které reálně ve hře vůbec nemusí být. Příběh tedy rozhodně nepsal Bendis, nebo Brubaker. Spíš bych to tipoval na uklízečku od kafomatu v FFG, nebo Gartha Ennise, kterému se konečně povedla jeho diverzní akce proti superhrdiskému průmyslu a udělal konečně z jeho ikon kapitální dementy. Ten konec v sídle Avangers a dialog Capa se Starkem fakt stojí za to.

Chápu, že jsou to jiné hry, ale jakou fanoušek AH tohle tedy vydýchávám těžko zvláště za situace, kdy je Marvel ze strany FFG tlačen na úkor stáje Arkham Files. Krok od Lotru k AH byl vyloženě evoluční ve všech směrech a dokonalá rovnováha byla dosažena. Marvel je mechanicky určitě lepší a dynamičtější hra než AH, deck building má ale omezenější a příběhově je to totálně tristní. Tomu neříkám evoluce, ale podvod.

8.9.2020 00:15:04

..
Jablka a hrušky kamaráde...
...................................................................
Odvážný dobrodruh

8.9.2020 06:36:49

louza......
čakal som takýto komentár louza a nie som vobec prekvapený. stažujú sa na to ludia na fb a suhlasim s Kubrtem ze nechapem jaky smysl to ma porovnavat. Su to uplne ine hry a Marvel nikdy nechcelo byt AH (co je plus) a vlastne ani neviem najst spravne slova na taketo nezmyselne porovnanie. Hra je perfektna, kampan je zaujima a spusta noveho contentu. Hru to ozivilo a pojde v rebrickoch este vyssie.

8.9.2020 08:18:02

Marvel
Ani v kine nečekám zadny velky pribech. Proste dame padouchovi pres držku nebo on da nam. Crossbonovi se to kazdopadne na poprve povedlo. Prvniho jsme oddelali celkem rychle ale druhej nas svyma zabranema rosekal na cucky.
..Deskovky Teplice..

8.9.2020 09:30:05

Srovnani

Jestli Marvel k necemu srovnat tak k LOTRovy, to je varianta 2.0. A to kampanove rozsireni je v podstate saga z lotra, takze jestli te bavila tak te bude bavit i tohle.

8.9.2020 09:37:53

re :
VitekS : Souhlas. Budu si muset počkat na AH 2.0. Jen jsem nevěděl, že jedeme dvě evoluční linie karetních her. Naivně jsem čekal jeden koncept LCG, který bude FFG kontinuálně zlepšovat.

horysimus : Argument že je to "jen" komiks moc neberu. Komiks je jen forma. Už dávno ne puplová. V jejímž rámci vzniklo spoustu děl, které příběhově dosáhnou i na ty nejlepší veledíla kinematografie, nebo psané literatury.

8.9.2020 09:57:58

Odklon od tematu
Prijde mi trosku, ze se odbocuje od tematu ,,dojmy z rozsireni,, ke srovnavani a hodnoceni hry jako takove. Predpokladam ze kdo si koupil zakladni hru, a zvazuje koupi rozsireni, tak ho hra jako takova bavi, jako me a zajima nas/me obsah rozsireni jako takovy a ne jestli je to lepsi nez AH nebo ne

8.9.2020 10:06:44 | Upraveno autorem (porovnej)

louza
Nenapsal jsem komiks, ale Marvel. A proč by FFG živilo dvě podobná LCG ? Tohle prostě nabízí absolutně jiný prožitek a myslím že je to tak dobře. Příběh si stejnak užiješ jen na poprvé a dle mě více limituje designery. Ta kampaň tady je jen přidaná hodnota. Po prvním zahraní kampaně, už prostě jen vyberu hrdiny , padoucha a jde se na věc.

Ano, hra mě baví kupuju vše ( kvůli manželce míchám en a cz verzi) hrdinů už bylo dost, konečně rozšíření,které přidává podouchy. Goblin a Ultron super, ale WC :) nám moc nelíbí a Rhino A Klaw moc easy.

..Deskovky Teplice..

8.9.2020 10:11:53 | Upraveno autorem (porovnej)

asi nechápu
Louza tu řekl své dojmy ze hry, zkritizoval kampaň (která opravdu kampaní není) a její příběh na pěti komisových stránkách (LOL) a porovnal to s jiným kampaňovým LCG od stejné firmy. Tak jaké hrušky a jablka?

Pro mě je Marvel Champions o něco menší utrpení než příšerný LotR, přesto ale šíleně mechanické a nezábavné. A to bohužel říkám jako obrovský fanoušek Marvel Universa (1. komiks jsem četl před nějakými 28 lety).

8.9.2020 10:44:25

kampan
FFG to na rovinu reklo uz pri oznameni, ze obsah teto kampane se nijak zasadne nelisi od toho, co dostanete v tech malych balicich. Jenom je to tematicky spojene s trochou omacky kolem.
A take rekli, ze nechteji jit cestou AH kampani.

Takze pokud od toho ma nekdo jine ocekavani, nez ze dostane vic toho stejneho, bude asi zklamany.

P.S. krabici mam doma zatim neotevrenou, tak dojmy az pozdeji

8.9.2020 10:57:56

Srovnání s AH

Osobně jsem AH netknutý, pouze vím, že existuje a tuším, že v různých variacích, přičemž LCG by měla být jedna z nich. Čistě hypoteticky, kdybych toto rozšíření nevlastnil a rozhodoval se, zda do něj investovat na základě této diskuze, tak mi příspěvek louzy moc nepomůže, neb jeho komentář mi vyznívá v holé podstatě vůči tomuto rozšíření negativně. Na druhou stranu adoraci AH nelze přehlédnout. Louza by zasadil semínko pochybnosti navíc s odkazem na lepší a kvalitnější hru, po které bych možná začal pokukovat. Red skulla bych nakonec nekoupil a to bych byl na louzu dost naštvanej, protože mě to prostě baví a hru si užívám.
Pravdou je, že kampaň u této hry je sada drobných oslích můstků bez nějakých zásadních wow momentů či mechanik, nad kterými bych uznale pokyvoval hlavou. Ale - mi to nevadí ;)
V každém případě nechci nikomu upírat jeho desko/karto zaměření případně mu znevažovat jeho oblíbené kousky, nicméně zveřejňovat dojmy ze hry tímto způsobem vnímám drobet rankou pod pás. Na druhou stranu, se asi začnu zajímat o AH a možná i koupím, tedy pokud se dá ještě sehnat, ale vzhledem k úspěchu, kterým se tato značka honosí to snad nebude problém :)

9.9.2020 00:20:57

re : Závin
Né. Doporučení ke koupi dávám hned ve třetí větě. Zbytek je varování pro ty co už ostatní LCG ze stáje někdy hráli, aby nebyli nepříjemně překvapeni výrazným krokem zpět. A koukal jsem, že nejsem jediný kdo to říká, protože bartyx ve své recenzi to zmiňuje úplně stejně. Fejsbůky nečtu, ale i tam je zdá se podle reakcí pár osvícených.

Srovnání jabka hrušky to tedy rozhodně není. Všechno to má přídomek karetní hra, všechno je to LCG. Na tématu nezáleží. Mám rád stejně pána prstenů, jako Lovecrafta, tak Marvel. Záleží na evoluci té platformy a tu tady prostě vidím jen částečnou. Přitom chybělo FAKT málo, aby dotáhli a předehnali AH. Kdyby bylo MC špatnou hrou, tak tohle vůbec neřeším. Realita je taková, že herně je MC nelepší, i ten omezený deckbuilding bych jim nezazlíval, protože to ve finále přitáhne více lidí a hře to pomůže k přístupnosti bez toho aby něco ztrácela. Ale ta kampaň je fakt jako strašná. Kdo jinej, než FFG?? Kde jinde než u top produktu Marvel Champions???

Hele nechtějte málo, když můžete chtít víc. Una ve svém článku správně nabádala ať se nespokojíme s málem. Budete hrát bláboly a cancy, eventuelně pindy. A to paradoxně z ruky řemeslníka co umí vybrousit démanty, ale proč by se namáhl, když se v pohodě prodá i to málo?

9.9.2020 09:31:28

moj nazor
Včera som zahral dve hry (prvých dvoch záporakov Crossbones a Absorbing Man) a som nadšený. Pre vlastníkov základnej hry je toto rozšírenie určite povinosť, ale ľudí čo nechytil základ toto rozšírenie určite nezačne baviť.
Súhlasím s louzom ohľadom minimalistickej "nezáživnej kampane" a pôvodne som bol tiež ako majitel kompletnej zbierky AH zhrozený, lebo som čakal viac. No začal som k hre pristupovat k takej ako bola zamýšlaná, subojový system medzi hrdinami a záporákmi. A s príchodom officialneho konceptu obtiažnosti heroic +1 a +2 atď... kde sa rozdá navyše encounter karta, ma osvietilo. Toto je hra, ktorá aj keď bude mať v budúcnosti silnejšie karty v cardpoole dokáže poriadne potrápiť záporákmi z akéhokoľvek rozšírenia. Jednoducho to nie je kvalitná kampaňová hra (zatiaľ) ale s istotou môžem povedať že to bude časom najhardcore coop deckbuilding od FFG, ktorý má už teraz najlepšiu hratelnosť zo všetkých ich coop LCG.

9.9.2020 10:58:13 | Upraveno autorem (porovnej)

re: louza
Hele, mě ten tvůj comment celkově vyzněl jako negativní vůči MC-VRS. Tak to prostě na mě působilo, bez ohledu na to, že jsi ho ze začátku doporučil ke koupi.
Co se mě týče, tak toto je první LCG, na které jsem narazil a jsem z něj nadšený, nicméně srovnávat nemohu, ale chápu, že destilací toho nejlepšího z obou tj. příběh z AH a herní mechaniky z MC a sloučení do jednoho výsledného produktu by mohlo vytvořit pecku, ze které si všichni sednou na zadek.
V každém případě evoluce na sebe nenechá čekat a věřím, že se té pecky dočkáme.

9.9.2020 11:30:17

re : Závin
To je možné. AH tu kvalitu kampaní nahodil už od začátku, ale i tam je vidět s každým dalším príběhem snahu o posun. Ne vždycky se to zadaří úplně na 100% protože Dunwitch a hlavně Carcosa byly opravdu hodně povedené cykly nastavující laťku hodně vysoko, důležité je, že neklesají pod určitou úroveň a hlavně že se neustále snaží o něco nového.

U Red Skulla ta laťka je tak na maximálně 10ti procentech toho nejhoršího z Arkhamu. Což ale neznamená, že se to nemůže změnit s dalšími rozšířeními. Dokážu si představi mnohem propracovanější příbě kde se bude hra větvit ve scénáři. Dokážu si dokonce představit velkou separé prodejnou komiksovou knihu scénářů, která propojí do kampaně i hrdiny a padouchy, kteří byli dosud prodejní jen samostatně (a donutí vás jen tak mimochodem si dokoupit ty co nemáte ;-))

Možností je spousta a FFG má sílu je realizovat. Obecně má MC velmi dobře našlápnuto. A to co vidím mě naplňuje otpimismem i když se to z mého prvního dojmu red skulla možná nezdá. Z nových hrdinů mám jen Black Widow, která mi přišla fajn. Ale když to porovnám s výtečným Hawkeyem a pěkně dopňující Spider Woman, tak to je o třídu výš. A ty připravované rozevírací karty s gigant stranou u Wasp a Antmana, jsou super nápad, který zase hru o dost nakopne. Záporáci to samý. Goblin nemá jen jeden ale má vlastně tři scénáře a mění strany z goblina na osborna. Wrecking Crew jsou jakoby nýmandi, ale jsou čtyři - opět dosud neviděné. Vidím spousta potenciálu, spoustu skvělých nápadů ve vesmíru MC. Proto mě ta kampaň tak překvapila. Upřímně, nečekal jsem druhý AH. Tak naivní nejsem. Ale to co jsem dostal....to jsem teda taky nečekal :-)

9.9.2020 13:15:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Druhé dojmy
Po více než týdnu a cca desítce her proti každému záporáků mám vcelku jasno ve druhém zásadním aspektu expanze a to jsou padouši. Na rozdíl od prvního průchodu kampaně na lehkou obtížnost jsem zvolil standardní nastavení, ale mimo kampaňový mód. Pro testování padouchů jsem použil přednastavený balík Hulka a hrál jsem 80% her sólo, což je pravda zrovna s touhle postavou trochu diskutabilní, ale na druhou stranu i celkem poučné. Pozitivní je v expanzi už počet zlounů. Oproti ubohým třem v základní sadě je Red Skull padoušsky zalidněnější, což napovídá větší variabilitě v obtížnosti a taková je i realita. Na první pohled sice nikdo z nich nevypadá nijak hrozivě. Ale první pohled klame.

Crossbones je zbraňař bez větších ambicí. Je průměrně silný a moc nevydrží, ale je sympaťák a hraje se proti němu příjemně i když se mi s Hulkem a s napnutím všech sil nepodařilo s ním prohrát jedinou hru a to ani po zahození smash karet (pro neznalé 2x útok za 13damage). Crossbones je typický začátečnický otloukánek, který je slabší než Rhino a pro regulérní hraní je třeba třeba se buď vybavit slabší postavou, nebo ho hrát na vyšší obtížnost, případně mu přidat silnější moduly. Designově nijak neuhrane, ale podobný zahřívač má svoje místo v každém setu. Podle mého názoru je lepší otevírač než Rhino.

Absorbing Man je zajímavá postava. Využívá v boji prostředí v němž se bojuje, což je designově čerstvý a pěkně provedený tah. Je o trošku silnější než Crossbones a o dost méně sympatičtější. Nevím čím to je, ale polonahý plešoun s demoliční koulí mi i přes zajímavé nápady v decku nějak k srdci nepřirostl. Při troše snahy se dá s Hulkem smáznout jedním prstem. Obtížnostně mi připadá podobný jako Rhino. Kdybych zahazoval smashe, asi by měl teoretickou šanci v hodně světlých chvilkách Hulka porazit.

Taskmaster je vlastně varianta crossbonese v kapuci a jeho postava je designový fail. Tady si tvůrci ulehčili práci a dodali postavu s úplně stejnou logikou designu a dokonce i stejným setem karet Pán zbraní. Podraz je ve speciální schopnosti Taskmastera, která z něj dělá opravdu nepříjemného protivníka, zejména pro postavy jako třeba Cap, nebo Hawkeye, které potřebují k bezproblémovému fungování nějakou proprietu k jejímuž vynesení používají alter ego, nebo pro postavy s málo hitpointy. Hulkovi zrovna tohle omezení výrazně nevadilo, ale i tak jsem poprvé při hraní začal cítit výrazné nepohodlí a některé souboje byly fakt na hitpoint. I tak jsem ale většinu bitev vyhrál. Vizuálně skvělý protivník u něhož zamrzí designový kopanec do rozkroku, který si tvůrci mohli odpustit a na postavě víc zapracovat. Protože je to v určitých případech naprosto neporazitelný zloun.

Zola se nezdá, ale jde o velmi silného a vyváženého protivníka ultronovského typu. Hned na začátku vám zabásne jednoho spojence, což je to nejmenší. Horší je, že s každým útokem dostanete jednu odvetu a úplně nejhorší jsou jeho mutantni. Do souboje vstupuje celkem logicky s jedním po boku. Takhle od pohledu se to nezdá, ale ti mutantni strašně rychle sílí. Během chvíle se může lehko stát, že proti sobě máte Zolu a dva vytuněné cvoky s hadičkama, což dost často neustojí ani Hulk. Tomu jako typickému ranaři zejména v sólu nesedí dlouhé taktické bitvy a Zola je tak pro něj definitivně nejhnusnější soupeř z celé expanze. Zolu jsem porazil jen párkrát a vždycky to byla náhoda, nikoli kontrolovaná hra. Designově povedený protivník, kterého si užijí jen opravdu kovaní hráči s dobrými balíky a nadšením pro taktiku. Některé postavy, či balíky budou mít problémy ho porazit, ale vždycky budete mít na rozdíl od Taskmastera jistotu, že vás vyklepne férově.

Red Skull je pán. Obecně nejsilnější padouch z celé dosavadní emise MC v absolutních číslech nesrovnatelný s nikým dalším. Ač se to skrz jeho nulu nezdá, je to extrémně rychle sílící postava čerpající z vedlejších plánů, která se jako jediná může hratelností a zábavností rovnat samostatně prodejným záporákům. Ne že by byl až tak prodesignovaný. Vlastně za ním stojí úplně jednoduchá, avšak elegantní myšlenka. Přesto má styl a dýchne z něj ta správná atmosféra old school marvelu. Stejně jako u Zoly už to pro úspěch chce vhodně zvolené postavy a dobře vystavěné balíky podložené hráčskou zručností. Podobně koncipovaném Hulkovi ale jako protivník docela seděl i sólo a dal se při vhodné konstelaci karet kontrolovaně porazit zhruba v polovičním počtu soubojů.

Neřekl bych, že žádná postava možná kromě Red Skulla může nějak výrazně konkurovat samostatně prodejnému Goblinovi, nebo Wrecking Crew. Jinak ale docela přesně zapadají do řady padouchů ze základu a oproti němu přináší jemněji odstupňovanou obtížnost hry, což výrazné plus. Jako celek tenhle aspekt expanze funguje podle očekávání.

20.9.2020 00:06:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Insert: Ztracený ostrov Arnak + Velitelé expedic
Insert: Ztracený ostrov Arnak + Velitelé expedic
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas