Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Jacob Fryxelius Nick Little Sydney Engelstein |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Karty s podmínkou pro bílou zónu
Máme Ares relativně nově a vcelku se mi ta hra líbí, byť asi budu větší fanoušek klasického Marsu. Hrajeme to majoritně ve 2 lidech s ženou a po poslední partii, když jsme se bavili, tak jsme došli k tomu, že vlastně karty, které mají podmínku pro bílou zónu (kyslík, teplota) je naprosto neefektivní si nechávat na ruce - pokud vám nedají hodně bodů. Tam totiž díky tomu rychlému závěru tu bílou zónu prakticky vždycky přefrčíme tak rychle (společným zahráním standardních akcí) a žene se to do úplného finále, že je ani člověk nestihne vyložit. A přitom dost často přinášejí zajímavé benefity. Připadá mi, jako by nad tím koncem na stupnicích trošku tvůrci zaspali a nebo nějak nevěděli co s tím.
Obecně je tu moc silná taktika prodávat prostě karty za kredity, zejména v sólu. Když ti jedna karta dá 3C a máš třeba jejich zvýšení příjem, tak to je snad ten nejlepší engine, což se mi ale moc nelíbí. Ale protože to na tom stojí, tak se většinou karet, co vím, že jen tak nezahraju, hned zbavuju za prachy. Ale je to nevýhoda oproti velkému Marsu.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
@Jonash Jasně, to je obecný mechanismus hraní karet vs jejich výhoda prodeje. A ano karty, které zvedají produkci karet jsou vlastně mega silné, protože on je to vlastně ve výsledku obrovský příjem.
To moje zamyšlení bylo spíše o tom, že tím jak je ta hra postavena, tak vlastně karty, které mají podmínku pro vykládání v bílé zóně jsou v této hře, naprosto zbytečné v tom balíku. Já je hrát nebudu, protože vím, že v té zóně prakticky ani nezůstaneme, respektive možná tak jedno kolo, než se dorazí druhá stupnice. Prostě tady cítím, že ta hra má s tím svým koncem nějaký problém, který sice nedokážu úplně přesně definovat, ale nějak mám pocit, že to trochu drhne.
Úplný souhlas. Ta bílá zóna se buď přefrčí pomocí standardních projektů, nebo pomocí silných karet, které přidají 2-3 teploty/kyslíky najednou. Případně kombinací obojího. Přitom tam bývají zajímavé efekty. Možná si to užije někdo, kdo je hračička na projekty a nehoní se za body.
Jde vidět, že toho moc nahraného nemáte. Bílé karty se dají vyložit i dříve, jen je k tomu potřeba jiná karta, která ti umožní snížit omezení a vykládat karty i v žlutém pásmu, jako například Adaptační technologie (nebo jak se to přesně jmenuje).
Nebo naopak po mnoha hrách vědí, že ten průběh hry je hodně exponenciální. Napřed dlouho dlouho nic (a je problém vyložit i kartu s podmínkou na červenou zónu). A pak se to najednou urve a je konec.
A ve více hráčích už vůbec není na nic čas, vykládat nějaké pomocné karty, které nedají body je ztráta…
Je fakt, že já (hraju Ares sólo) ty karty s podmínkou většinou zahodím za 3 kredity, protože téměř vždy je mám na riuce ve špatný čas.
- - -
píšu o (nejen) sólohraní deskovek: www.instagram.com/solo_boardgaming
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kinghill CZ s deluxe komponenty, nerozbalané
Akt. cena: 1050 Kč
Končí za: 9 dnů