nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Mariposas

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 75 min
Herní svět: Zvířátka
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Albi
Alderac Entertainment Group
Autoři: Elizabeth Hargrave
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

jm

Bodování motýlů 4. generace

Jak je to s bodováním na konci hry? Když mám motýla 4. generace mimo Michoacán, dostanu za něj 2 body? Česká pravidla implikují že ano, protože říkají ”za každého dalšího motýla na herním plánu”. Anglická pravidla říkají ” za každého dalšího motýla”. Na BGG se přiklánějí k tomu, že se bodují pouze ti v Michoacánu. Jaké je Vaše interpretace?

10.7.2021 22:22:28

PJ
PJ - avatar

Vyjádření Albi:

Dobrý den, děkujeme za upozornění. Bohužel máte pravdu, jedná se o chybu v překladu. Nemá být uvedeno "Za každého dalšího motýla 4. generace na herním plánu", ale "Za každého dalšího motýla 4. generace v Michoacánu". Za chybu se omlouváme, v dotisku opravíme a vyvěsíme errata.

29.7.2021 14:33:30

Aha, toto som si ani vôbec nevšimol.

Každopádne sa to pravidlo malo určite vzťahovať k motýľom v Michoacáne - stupnica na pláne ide totiž iba do 6, tak to malo objasniť, čo sa stane, ak ich tam budem mať 7 a viac.

Očividne ale v Albi nepochopili úplne správne, čo tým pravidlom chcela autorka povedať, a tým pádom to preložili hodne nepresne.

Ostatne to nie je jediná chybička v pravidlách - to pravidlo o vymienaní kariet na začiatku ťahu tiež preložili dosť zmätočne, a nie úplne presne.

Za to si ale môžu tak trochu aj sami, lebo úplne jednoduchú anglickú vetu “Note: If you have 2 of the same action card or 2 action cards that reuse other cards, you may trade in 1 or both for replacements.” preložili asi najkomplikovanejším možným spôsobom:

“Poznámka: Máte-li po tomto kroku v ruce 2 stejné karty pohybu nebo 2 karty pohybu, které umožňují znovu použít jinou kartu, můžete si jednu z nich či obě vyměnit. Ukažte spoluhráčům, že máte dvě stejné karty, poté jednu či obě odhoďte a táhněte dvě nové. Toto můžete opakovat, dokud nebudete mít v ruce dvě různé karty.”

V prípade doslovnej interpretácie by to znamenalo, že môžem odhodiť 1 kartu, a dotiahnuť si 2 nové, čo samozrejme nie je pravda, lebo každý hráč musí vždy začínať kolo s 2 kartami na ruke.

12.7.2021 10:46:06

Ahoj, dobrá otázka. Mrknul jsem na BGG a dotaz byl zodpovězen tak, že motýlci 4. generace nemají v sobě žádnou hodnotu na konci hru, pokud nejsou umístěny v rodném Michoákanu. Díky Tvému dotazu, jsem zjistil, že jsme hráli několik desítek her špatně (bodově) :).

 

https://boardgamegeek.com/thread/2500592/gen-4-butterflies-worth-anything-end-game

 

V českých pravidlech je uvedeno - Za každého dalšího motýla 4. generace
na herním plánu si připočtěte 2 body.

V anglickém originále jen - Za každého dalšího motýla 4. generace si připočtěte 2 body.

 

Ale podle fóra nejsme jediní, které to zmátlo.

10.7.2021 22:27:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z aukcí

Pilíře země
Pilíře země
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>