Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | 2. světová válka |
Herní kategorie: | strategická, ekonomická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Minion Games |
Autoři: | Brandon Tibbetts |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
dojmy ze hry
hrál jsem to ted ve čtvrtek v Tomovkách a mám z toho víceméně pozitivní pocity. z počátku jsme tam hráli jedno pravidlo ěpatně, ale nakonec to šlo.Worker placement
Se stava mým oblíbeným mechanismem. Líbilo se mi moc Cargo Noir a tady se mi moc líbí ten prvek spionu a bombardérů. Na zacatku mi stačilo grafické zpracování, které se mi úplne přesně trefilo do vkusu a pak me dostala kvalita komponent. Tak tlustý karton, co je použity na lidičky, jsem snad ještě nevidel.
El: zapomněl si zmínit důležitou věc, a tou je existence namezdni pracovni sily. V momentě, kdy dojdou vlastní pracovnici, dá se použit trh z pracovni silou. Taktéž je vycerpatelny, ale ma tu výhodu, ze jakmile někdo stahuje pracovníky z pracovišť, jdou do banku tez všichni namezdni dělníci. S čímž je nutno počítat. Díky tomu ma tento trh o dost vyšší fluktuaci pracovníku, nez domácí pracovni zásoby.
Jinak s temi bombardéry je to osemetne. Kdy jsme to hráli my, tak bylo nutne mít stíhačku na maximu, protože konflikt hrozil furt :-)
rbx
Jj, pravda... nejprve jsem chtel napsat jen pár vět... a apk jsem porad psal a psal... moc se mi tolíbilo. Takže někdy zase zkusíme. A tobě ukážu dědictví, když je to tvůj oblibený mechanismus... To ale není konflitkni skoro vubec... trošku ke konci.
El
Me absence konfliktu nevadi, naopak jsem zjistil, ze po všem tom ameritrashi plném konfliktu, si rad zahrají naprosto nekonfliktní hru. Na Dědictví se těším.
wow
tak mám komplet dočtený pravidla a jsem nadšená!
wow2
sdílím tvé nadšení :-) Mám doma print and play verzi a obě rozšíření a hru můžu jen doporučit.
ve dvou
No koukl jsem na grafiku, na obsah a je to doslova atomová bomba :) vážně moc pěkný! Jaká je hra ve dvou hráčích?
General X
...mě ta grafika totálně dostala. Moc se mi to líbí a pekelně se mi líbí to, že nešoupu žetonkem po tracku při získávání bodů, ale body získávám těmi výstupními produkty, který si můžu ještě vytunit :-))) (implozí, nakládkou na bombardér) Osobně si myslím, že ve dvou to bude stejně dobrý jako ve více hráčích, protože přece jen můžeš za kolo na hlavní desku poslat jen jednoho zaměstnance a pak je zase stahuješ z akcí, takže se to pořád točí jak ve dvou tak ve více lidech, tuhle je jich míň, tuhle víc...Nevím, ale budu to hrát ve dvou s největší pravděpodobností v sobotu, tak pak dám vědět. Fakt se na to těším :-)))
ta"jemná"
Ok děkuji ti pak napiš :)
GeneralX
...tak po první hře ve dvou říkám - u mě dobrý! Jsem fakt nadšená, snad nejlepší WP co jsem kdy hrála!
ta"jemná"
Díky ti za info :) no hned jak budu mít love kupuju taky se mě moc líbí :) vždy jsme si chtěl hrát na Oppenheimera :) teď se mě to splní :D :D :D
Dojem
Tak jsem to včera zahrál v 5. Všichni jsme to hráli poprvé. Grafika je pěkná a dokresluje dobrou atmosféru hry. Ale jinak mě hra moc nenadchla. Worker placement je můj nejoblíbenější styl, ale tohle mě nějak nechytlo a nebavilo. Ty letadla a útoky na protihráče mi připadají úplně mimo, protože když je někdo ve předu a chce ho trochu zbrzdit útokem, tak proč bych to měl dělat já a vyždímat se z letadel a tahů? Proč by to neměl udělat soused? Dále třeba budovy. Koupím pár důležitých budov a naberu milion panáčků a už ani nemám moc potřebu chodit na hlavní plán. Taky to, že jednou získám vědce nebo inženýry a mám je až do konce hry (kromě těch neutrálních) je divné a po získání těchto figurek už nemá cenu chodit na třetinu pozic, kde se tito právě získávají. Zkrátka nevím, je to hodnocení po první hře a po více by jsem hodnotil možná jinak, ale když třeba vezmu první zahrání jiných worker placementu (Tzolkin, Agricola, Doba kamenná, Le Havre apod.), tak to bylo nadšení a touha hrát znovu a znovu, ale u tohohle ne.
skyf...
...to já jsem se po prvním zahrání nemohla dočkat druhého dne, až si zahraju znovu :-)
Pokud si dobře pamatuju /teď jsme ji dýl nehráli/, tak rozhodně mělo cenu získávat neutrály, protože vždycky bylo potřeba nějakýho toho dělňase, inženýra nebo vědce navíc...a moc se mi líbí, že se v této hře dá doslova prokombit celý tah :-)
skyfire
Tak to já mám po té samé partii dojmy docela opačné. Grafika se mi scie líbí, ale přijde mi trošku nesourodá (chlopci vs. plán). Mechanismy podle mě ale fungují velice dobře. Prostě už víš, že budovy jsou důležité a příště to zahraješ jinak a lépe.
Hra odspýpá, dá se kalkulovat dopředu, dá se kombit,... super.
To, že některé políčka na plánu později nevyužíváš je ale normální a děje se to i v jiných worker placementech. S čím (po prvním zahrání) souhlasím je chybějící motivace k útoku.
Wolf
Jj, někomu sedla někomu ne. O to, že jsem měl málo budov nejde, nesedl mi prostě systém a více méně kombení ve hrách moc nemusím a tady je ho více než moc a je to asi podstata celé hry. Navíc se mi to kombení v množství všech budov a panáčků zdá dost nepřehledné. Mám problém sledovat co nakombit u sebe natož co můžou kombit soupeří. Hra odsýpa, ale jen na začátku. Když už pak má každý plno panáčku a budov, tak se to odsýpání dost zbrzdí. Ale jak říkám hru neodsuzuji, byl to první dojem a třeba po více zahráních by mě chytla.
Náááááleeeet!
Takže přidám třetí názor z té samé partie (i když mě může někdo obvinit z podjatosti, jelikož hra je moje a vždy se hůře kritizuje něco, za co jste utratili své těžce vydělané peníze, že:-) Stručně - skvělé. Konečně eurovka s tématem. Konečně worker placement, který není o získávání pár bodíků tady, pár tam, pár támhle, pár za rohem a pak ještě na konci hry pár bodů za počet odkskočení na WC v průběhu hry. Stejně jako Wolfsen miluju komba a myslím, že hra je kupodivu celkem svižná (já, který jsem nejčastěji obiňován z dlouhého přemýšlení, jsem tady neměl větší problém orientovat se na celé hrací ploše). A jako třešnička na dortu - Air strike! Ano, to, nad čím někteří kroutí hlavou, je podle mne tím, co tuhle hru povyšuje nad ostatní eurovky. Možnost konfrontace, v eurovkách jinak nevídaná! Ptáte se, jaká je motivace k útoku? Jak prosté, Watsone, tohle je hra, kde se nehraje na druhé, třetí, čtvrté až padesáté druhé místo (konečně!), tady buď zvítězíte, nebo skončíte v poli poražených jako všichni ostatní. Nejde nejednat, když potenciální vítez už už probíhá cílovou páskou. Buď mu ve vítězství zabráníte, nebo končíte na stejném místě jako ostatní - jako poslední. A je úplně jedno, kolik máte budov, kolik máte vytěženého uranu, kolik máte letadel, tady je to buď všechno nebo nic. Vím to sám, jelikož právě díky mému váhání s útokem Wolfsen vyhrál. Ano, byl jsem to já, kdo mu mohl vybombardovat ty tolik důležité doly, které v průběhu hry tak chytře nakoupil (klobouk dolů, Wolfsene). Ale když v nabídce byl zrovna tak krásný důl! Zariskoval jsem, postavil důl a Wolfsen vyhrál. Příště už budu chytřejší. A možná příště už Wolfsen všechny doly nevykoupí, protože hrozba náletu bude daleko větší. A víte, co je na Air striku ještě skvělé? Že jsou na něm dvě pozice. Co to znamená? To, že se můžete dohodnout s dalším hráčem, že do útoku půjdete oba. Nemusíte vyplýtvat všechna svá letadla, pokud přesvědčíte spoluhráče, že nálet je nevyhnutelný, jinak oba končíte. Prostě - Manhattan project je hra, které chybí přesně to, co mi na mnoha ostatních eurovkách vadí a která má přesně to, co mi v mnoha ostatních eurovkách chybí.
btk
...tak nemohu než ve všem s tebou souhlasit... :-)
Nálety jsou fakt dobrý a přesně - je to jakási přidaná hodnota na tomto euru :-)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Noctiluca
Akt. cena: 1025 Kč
Končí za: 23 hodin