xxxxxooooo hodnoceno 3x (Seznam vlastníků)

Malý poseroutka - 10 sekundová výzva - obrázek

Herní kategorie: párty hra, dětská hra
Vydavatelé: Dino Toys

Bláznivá párty pro děti s Malým poseroutkou

Autor: Lucies | 26.11.2021 | 1

Zvládnete udělat stojku u zdi? Nebo si položit míček na čelo a zvednout se s ním, aniž by vám spadnul? Nebo k sobě pomocí mysli něco přitáhnout? Spolu s oblíbeným knižním hrdinou Gregem Heffleyem a jeho přáteli se můžete pustit do řady šílených i méně šílených úkolů, které si pro vás připravili…

Během tohoto listopadu vydavatelství DinoToys přineslo na náš trh herní novinku pro děti a teenagery, která je inspirována oblíbenou knižní sérií z pera Jeffa Kinleyho o Malém poseroutkovi. Hlavní hrdina knížek, Greg, vás provede celou hrou, stejně jako zábavné ilustrace autora knih, které speciálně pro tuto hru nakreslil. Těšit se tak můžete na oblíbené postavičky i zábavné příhody.

Hra Malý poseroutka – 10-sekundová výzva je hra učená pro dva až šest hráčů ve věku od osmi let. Dobré by u ní bylo pravděpodobně zmiňovat i horní věkový limit, protože některé úkoly jsou tak šílené, že si na ně netroufnete už ani ve třiceti. Skvěle se hodí jako hra na dětskou párty, kam přinese velké množství smíchu a zábavy, naopak na rodinné oslavě si ji asi příliš neužijete.

Privátní: Rozehraná partie hry Malý poseroutka - 10sekundová výzva.jpg
Rozehraná partie hry

Co najdu v krabici?

Krabice hry je poměrně velká, ale nenechte se zmást, uvnitř toho najdete poměrně málo. Kromě krátkých a stručných pravidel na vás čeká malý hrací plánek, množství karet s jednotlivými úkoly, jeden hakysák, tři kostky, přesýpací hodiny a plastové figurky šesti oblíbených postaviček. Navíc objevíte ještě štítek se samolepkami, které si můžete sami nalepit na bílé kostky a vytvořit si tak své vlastní unikátní kombinace hodnot a barev na jednotlivých stěnách. Všechny komponenty jsou relativně kvalitní, jen karty by mohly být z poněkud tužšího a odolnějšího materiálu, tyto se v průběhu dětské hry snadno zprohýbají a poničí. Naopak velmi povedené jsou figurky, které jako by vyvstaly přímo z knížek Jeffa Kinleyho. Přiložená pravidla jsou pouze na tři stránky a herní principy jsou velmi jednoduché, takže je budete mít nastudované opravdu rychle.

Privátní: Komponenty ve hře (2).jpg
Herní komponenty

Jak se hra hraje?

Podstata hry je velmi jednoduchá. Všechny figurky se postaví na start na herním plánu a následuje fáze házení. Každý hráč tak může hodit kostkou, posune se po plánu a lízne si 10-sekundovou výzvu na kartičce. Je na vás, jestli se rozhodnete úkol plnit, nebo raději nebudete riskovat. Přijmete-výzvu, můžete se na ni připravit a následuje překlopení přesýpacích hodin, které hráči odměří deset vteřin na splnění úkolu. V případě, že ho splnil, posune se po hracím plánu dopředu o tolik, kolik je uvedeno na kartě splněného úkolu. Pokud se splnění úkolu nepodařilo, musí vaše figurka o políčko zpět. Do hry vstupuje ještě několik dalších jednoduchých pravidel, ale cíl je jediný: dostat se co nejrychleji zpátky na start okolo celého herního plánu, což je v této hře jediný způsob, jak zvítězit.

Karty úkolů

Těšte na množství různých karet. Líznout si ve hře můžete úkoly pro jednoho, nebo pro dva hráče, dále jsou v balíčku různé bonusové karty, které si můžete ponechat a využít je, až se to bude hodit. Ve hře najdete některé vědomostní úkoly, ale většina se zaměřuje spíše na zručnost. Pro plnění úkolu budete často využívat i hrací kostky a hakysák. Zkuste si ho třeba vleže na zemi položit na čelo a zvednout se do stoje, aniž by vám míček spadl. Princip hry je tedy velmi jednoduchý, ale pokud máte náladu na třicet minut šílených úkolů, rozhodně tato hra nemusí být špatná volba.

Dohrát celou partii obvykle průměrnému týmu zabere přibližně 30 minut, mnohdy budete mít hru dohranou ještě podstatně rychleji. Díky přidělování bodů za splněné úkoly je omezen princip náhody a to, jaké číslo vám padne na kostce, neovlivní váš výsledek ve hře až tak moc. Sympatická je také možnost vytaženou výzvu odmítnout, což vám umožní se ve hře neúčastnit těch věcí, které by vám nebo dětem mohly být nepříjemné.

Privátní: Figurka ve hře.jpg
Figurky ve hře

Co říct závěrem?

Máte-li doma neposedné děti, které si rády hrají s kamarády, tato deskovka pro ně určitě nebude špatnou volbou. Dejte si ale pozor na to, že hra rozhodně není rodinná a dospělí z ní budou spíše zoufalí. I mladší děti osmi let si hru mohou zahrát, akorát některé úkoly pro ně mohou být příliš těžké. Herní mechanismy jsou ale velmi jednoduché, a tak si alespoň částečně hru mohou užít už děti přibližně od čtyř let. Stačí, když jim úkoly přečtete, případně nějakým způsobem usnadníte. Nečekejte tedy žádnou inovativní a velmi zajímavou hru, ale pro běžné pobavení a zasmání se pro děti rozhodně postačí.