Malá velká dobrodružství

xxxxxxxxoo hodnoceno 148x (Seznam vlastníků)

Malá velká dobrodružství - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Galakta
Gamelyn Games
Autoři: Scott Almes
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

První dojmy

Zdar,
testnul jsem dneska sólo PnP verzi. Moje dojmy:

Líbí se mi to - na tak malou krabičku je to velká hra.
Hraje se o body, které se sbírají v různých kategoriích agricolovým způsobem. Tomu odpovídají místa na mapě, kde lze dané zdroje získat (gobliní trofeje, magickou úroveň, legendární zbraně) + questy. Questy jsou a la Tash-Kalar. Legendární zbraně se získávají stylem kolonizace v malých velkých galaxiích v chrámech.
Hra je na kola, každé kolo má fázi pohybu a fázi push-your-luck akce. Pohyb je společný a la profese v San Juanu. Akce jsou taky společné, a určují je kostky. Jako v Galaxiích je možné využít kostky soupeře, avšak zde na mne účinkují i kostky poškození zdraví, a nelze se jim vyhnout.
A tady vidím i slabinu hry - ve 4 hráčích si představuji. že hráč může být zrasenej dřív, než se dostane na tah. Celkově bych řekl, že ve třech hráčích to funguje nejlíp.
Časově: samostudium + sólo hra: 2,5-3 hodiny. Čistou první hru bez učení pravidel odhaduji na 2h na hráče. (Gamelyn uvádí 30-60 celkem)
4.2.2017 19:05:47

malé zklamání
Za mě zbytečně složité. Do malé krabičky se tentokrát autor snažil nacpat až moc. Méně je někdy více. Tady bych klidně ubral.

6.8.2017 11:12:18

re
Je pravda, že to je docela komplexní hra a některé mechaniky nejsou úplně jednoduché (hlavně získávání kouzel), ale pro mě je to dobře. Tiny epic defenders je hra ze stejné série a mě hodně nebaví, protože je prostě strašně jednoduchá. Naopak tohle a Tiny epic western jsou už velké hry v malé krabičce a to je za mě plus.

Ad herní doba, 2h na hráče? To mi přijde fakt divné, učební partie ve 4 hráčích nám trvala celkem 2 hodiny i s pravidly...

6.8.2017 11:21:47

taky trochu zklamání
Pravidla jsou na začátek docela neintuitivní i když během hry už pak přejdou do krve. Grafika na první pohled krásná, ale nakonec dost nepřehledná, interakce minimální.
Vyhrál jsem a ani nevím moc proč, takže mě to moc netěšilo :(. Dost se to táhlo na malou hru.

6.8.2017 12:54:33

Po první hře
Zatím po první hře následující postřehy:

1. Grafika ze začátku nepřehledná, ale postupně si na to člověk zvykne a dokáže se orientovat. Je to zkrátka hodně barevné a mně se to tak líbí.

2. Největší problém jsme měli s noční fází s vyhlášením odpočinku. Ve 4 hráčích musí první hráč pak čekat až zahrajou všichni kostky a pak může vyhlásit odpočinek (vyhlašuje hráč, který hází kostkama). Stávalo se nám, že než na něj přišla řada, tak se vyčerpal a přišel o vše. Přitom ve dvou hráčích vlastně čeká méně a pravděpodobnost, že se vyčerpá je menší, včas vyhlásí odpočinek. Otázka je, zda by nebylo lepší všem hráčům před hodem umožnit vyhlásit odpočinek?

3. Velikost krabičky. Přijde mi, že komponenty jsou na sebe moc natlačené.

4. Zatím se nám to líbí, trochu mám strach z opakujících se questů. Uvidíme po pár hrách. Líbí se nám víc Galaxie.

6.8.2017 14:28:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Krabička
Karty jsem obalil a stejně se to tam vejde :)

7.8.2017 10:53:46

První dojmy
Po první/výukové hře, kdy jsem hrál sám za 2 hráče musím říct, že mé největší obavy jsou v omezených možnostech, co dělat. Každé kolo, jsem rozdělil hrdiny na portál, chrám, Muchomůrka/obelisk. Útěchou mi je, že vlastním i rozšíření Zlaté muchomůrky, takže počet možných činností +1 (s tímto rozšířením jsem nehrál). Musím zdůraznit, že při první hře mě prostě padaly dobře kostky, takže na co jsem šlápl, to jsem získal nebo porazil.
Pravidla jsou opravdu náročnější a důkazem mi je, že při pohledu na svojí sbírku s otázkou: "Co mám vzít do čajky?", jsem šáhl po Galaxiích.
Jako milovník Proroctví mě ale nadchla možnost získávání předmětů a celkově hra na mě hraje velmi příjemným dojmem.
Největší zápory pro mě jsou: složitá pravidla na vysvětlování a hlavně potřeba být na rovné ploše (jinak se vám svět z kartiček opravdu roztříští a celkově potřebný prostor, jak na velkou hru. (Nedoporučuji na cesty).
Největší klady jsou pro mě samotná mechanika a grafika hry. I přes nepřehlednost pravidel se jedná ve výsledku o skvělou hru a nelituji její koupi.
Modlím se za možná rozšíření, protože tato hra si o ně přímo říká (více kartiček map, rozšíření pro 5 hráče, atd.)

7.8.2017 23:25:38 | Upraveno autorem (porovnej)

Reva
Skoro bych si tipl, že nějaké rozšíření bude;) Protože tři starší hry z téhle série už rozšíření mají (dvě vyšla už i v češtině;)).

8.8.2017 09:23:35

po první hře
Hra není špatná, jen málo přehledná. Klidně bych zmenšil obrázky a zvětšil ikony kouzel, nebo je zvýraznil na té kartě.
Špatně se mi hledalo, kde se co naučím.
Hrál jsem ve dvou a tak kostky nebyl problém, ten odhad na ukončení se daří dobře.
Ještě mi přišlo, že hrát na ty předměty co máme na své kartě je málo výhodné. Dvě místa dohr za 4 body. Když mohu takhle hned splnit 2 questy?

8.8.2017 16:17:09

rozdeleni zraneni
Hrali jsme ve 4 a vubec jsme se ani nepriblizili k moznosti, ze by nekdo umrel, aniz by se dostal na tah, nebo ze by prvni hrac hral kostky a umrel by driv, nez by se na nej dostala rada znovu. Za celou hru nam nekdo umrel jen jedenkrat, a to v predposlednim kole a pri velkem riskovani.

Vypada to tedy tak, ze bud jsme to hrali blbe my, nebo vsichni ti, co se jim to stalo. Nase chapani pravidel uvedu na prikladu:
Aktivni hrac hodil 2 cervene gobliny a uroven kouzel je na 0 (tzn. goblin = 1 zraneni). On, jakozto aktivni hrac, obdrzi jedno zraneni za jednu kostku s cervenym goblinem. Hrac po jeho levici kolo predtim vyhlasil odpocinek, takze se ho uz kostky netykaji. Treti hrac ma obdrzet zraneni za druhou kostku s goblinem, ale rozhodne se utratit 2 sily, takze se mu nic nestane. Ctvrteho hrace se kostky s goblinem netykaji, protoze uz byly vsechny rozdeleny.
Z toho, jak pisete o rychlem umirani, mi prijde, ze to hrajete tak, ze kdyz padnou na kostkach dva cerveni goblini, tak vsichni obdrzi dve zraneni (tedy takovym zpusobem, jakym funguji treba svitky).

EDIT: Jeste doplnim dojmy. Hra me velmi prijemne prekvapila. Myslel jsem, ze to bude nejaka lehka ptakovina, ale opak je pravdou. Pravidlove mi neprijde nijak slozita. Spis je slozita na uvazovani, protoze je plno moznosti, jak se pohybovat, co delat a jak vsechno efektivne skloubit dohromady, takze se delka hrani muze protahnout. Se ctenim pravidel a hledanim v nich jsme problem nemeli.

9.8.2017 02:33:13 | Upraveno autorem (porovnej)

Re: rozdělení zranění
Hráli jsme to tak jako vy, ale když se nad tím zamyslím, tak jsme měli smůlu na houbičky (naháněli jsme je i pomoců muchomůrkové jeskyně) a v pozdějších tazích začínající hráč, zřejmě, už moc riskoval. Uvidíme po druhé hře, pokud se mi povede přemluvit spoluhráče, kteří cítili bezmoc při čekání na svůj tah.

9.8.2017 11:00:53

Re: rozdeleni zraneni
No ale i tak mi to prijde divne. I kdyby byla uroven magie na trojce a na kostkach padli dva goblini a jedna houbicka, tak hazejici hrac dostane 4 zraneni a hrac po nem dostane 3 zraneni (tedy kdyz neblokuji goblina pomoci sily). Dalsi hraci jsou v klidu. Takze pokud hrac hodil kostky a stalo se mu kvuli tomu, ze umrel, je to jeho blbost, ze prilis riskoval. Stale mi to tedy neprijde jako cekani, jestli se na me jeste dostane rada, nebo driv umru. Proste kdyz se rozhodnu hazet koskama, tak musim pocitat s tim, ze muzu zranit sam sebe, a taky bych jeste mel pocitat s tim, ze nez se dostanu priste na radu, muzu dostat zraneni od hrace, ktery hraje tesne prede mnou. Od ostatnich je zraneni malo pravdepodobne.

9.8.2017 14:30:06 | Upraveno autorem (porovnej)

To: stady
Máš naprostou pravdu, ale některým toto může vadit.
Jinak hra je dobrá, ale musí se počítat s jistou mírou náhody a umět včas odpočívat.

9.8.2017 14:43:47 | Upraveno autorem (porovnej)

tokura
Jasne, pokud nekdo nema rad system "push your luck", tak tohle neni hra pro nej.

9.8.2017 15:08:46

pravidla
První dojmy... pravidla jsou opravdu záživná. Celá kapitola Učení se kouzlům je špatně napsaná... místo ikony motýlka tam má být ikona muchomůrky jakožto úroveň magie. Takže je to matoucí ale po chvíli mi to došlo. Neřeší se zde, jesli se např. mohu učit kouzlo o úrovni 5, když už umím kouzlo s úrovní 6. Jinak pravidla jdou pochopit, i když člověk se neubrání otázce "Kdo to sakra psal?"...
Bohužel je zde moc "uměle" vytvořených mechanismů a hra působí trochu kýčovitě. Legendární poklady jsou hezký, ale než je člověk nějak využije, tak je konec hry... takže si radši zahraju Mage Knight, i když kdo na to má dnes čas, že ano?

25.8.2017 10:24:11

celyl
Jestli ono není lepší se prvně podívat na tu kartu magie, kde uvidíš, že úroveň magie má symbol toho motýla, než psát, že je něco blbě napsané...
Jinak učení se nižším kouzlům se tam fakt neřeší, ale zkus mi prosím vysvětlit, proč bych to měl dělat?;)

25.8.2017 12:12:21

Kouzla
To celyl
Také jsem trochu zmatený z tvého popisu kouzel. Proč bych se měl učit kouzlo 5, když znám 6? Kouzla dávají na konci hry body a nic jiného mi nedávají. A vlastně je to pouze úroveň mých kouzelných sil, nikoli nějaké konkrétní kouzlo.
A pokud chceš snížit svou úroveň, tak stačí být vyčerpaný a hned si o jednu svou dovednost snížíš.

25.8.2017 13:21:53

Magie
Například: co musím splnit abych se naučil kouzlo úrovně 7? Musim mit nekde 7 motýlů nebo houbička musí být alespoň na sedmé pozici? Myslím že se popletly výrazy úroveň magie a úroveň kouzel...
Jinak učení kouzel menší úrovně než mám mě přišlo dobré kvůli zvýšení žetonu max. síly.

25.8.2017 20:26:22

celyl
Maximalni sila = 3 + tvoje aktualni znalost magie.

Takze tim, ze budes plnit obelisky s nizsi urovni, nez je tvoje aktualni znalost, nic neziskas.

25.8.2017 21:33:32

celyl
Aby ses naučil kouzlo úrovně 7, musíš mít "motýlka" na úrovni 6 a "houbičku" na úrovni 1, nebo motýlka na úrovni 5 a houbičku na úrovni 2, případně motýlka na 4 a houbu na 3. O více než o tři úrovně si v jednom kole kouzla nezvedneš, protože vyšší úroveň magie než 3 není.

Ještě úroveň magie udávaná houbičkou určuje o kolik si hráč může zvýšit úroveň kouzel, které udávají motýlci. V jednom kole to jde pouze maximálně o tři úrovně za podmínky, že tvůj hrdina stojí na obelisku se stejným symbolem a ne tedy na jakémkoliv.

25.8.2017 22:01:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Kouzla
Děkuji vám, už to konečně chápu. Přeci jen se ale do pravidel vloudila chybička, na str. 17 se píše, že pokud jsou splněny obě podmínky, žeton max. síly se posune o jedna výše. Má tam být o tolik, o kolik jsme pokročili... může to tedy být až o tři teoreticky.

25.8.2017 22:32:56

The Legend of Zelda???
Nemůžu si pomoct, ale ten vizuál neskutečně vykrádá sérii The Legend of Zelda. Stačí se podívat na krabičku. Žlutý trojúhelník pod nápisem vypadá jako obrácený Triforce, holka na krabičce vypadá dost jako princezna Zelda a meč, který má v ruce, připomíná Master Sword. Rozložená hra pak vyvolává dojem mapy z dílu A Link to the Past pro SNES. Ale co už je vážně trošku přes čáru, je výběr vzácných předmětů. Lucerna, bumerang, bomba, luk a šíp - základní vybavení Linka v každém díle této fantastické série. A aby toho nebylo málo, drahokam jakoby vypadl z oka rupii, která je v sérii The Legend of Zelda platidlem.

Nezbývá než doufat, že i samotná hra bude aspoň z 20% tak dobrá, jako nejlepší videoherní série všech dob.

24.4.2018 11:59:27 | Upraveno autorem (porovnej)

První dojem po prvním zahrání:

u mě dobrý! Překvapení - skvělý herní zážitek. I ty kostky v noci mě fest baví, protože, zdá se, že nijak zvlášť hrdinu nezaříznou, když se nedá ;-) Hra to není úplně jednoduchá, je tam spousta provázaností, pravidel poměrně dost, ale po prvním zahrání to podstatné do sebe zapadne a je to potom poměrně intuitivní. Takže - zdá se, že je to skvělá Malá velká hra...

24.6.2018 11:16:58

Skúseností po niekoľkých hrách
Hral som to už mnohokrát aj s priateľkou aj sám aj s Čarovnou mlhou aj s rozšírením Golden Mushrooms. Je to veľmi pekná a zábavná hra môžem vrelo odporučiť. JE to aj celkom výzva nazbierať za tých pár kôl poriadny počet bodov. Taktiky sú trošku zvláštne a musíte sa venovať všetkým oblastiam inak vám niektoré veci môžu strhnúť body. Osobne ma expanzia s hríbami moc nebaví. Nevidím tam nejaké obohatenie, jedine tak nové akcie na tých štyroch nových kartách.

4.7.2018 10:55:31

Ahoj. Ze série Malé velké mám zatím jenom Galaxie, ale chtěl bych koupit i Dobrodružství a Království. Kdo máte všechny tři, můžete trošku srovnat? Mechanicky jsou to jiné hry, ale co celkový herní zážitek? Obtížnost? Celkově se mi série Malé velké líbí, alespoň podle recenzí a videí, do budoucna určitě jdu do Dungeonu až kluci vydají, prý jsou moc pěkné hry Tiny epic pirates a Tiny epic Vikings. Tak asi taky v budoucnu koupím. Ostatní hry série mne moc nezaujaly. S pozdravem Petr.

27.4.2022 20:37:55

Po několika málo hrách musím přiznat, že hra je o něco lepší než Malé velké galaxie. Další hry ze série Tiny epics jsem zatím nehrál. oceňuji variabilitu hry za každou barvu hráče, pokaždé jiné úkoly, celkovou vyváženost. Je tam více strategií, jak je možno hru hrát, přičemž je nutné hrát na všechny aspekty, tedy úkoly, boj s gobliny, kouzla i sbírání legendárních předmětů, jinak na konci čeká penalizace. Většinou máme vyrovnané výsledky v rozmezí 2-3 bodů. Za mně dobrý. 

21.8.2022 14:07:35

Vybíráme z Bazaru

Caverna: Sedláci z jeskyní
Caverna: Sedláci z jeskyní
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas