Mahé - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 6
Doporučený věk: od 6 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: závodní
Čeština: undefined
Vydavatelé: Franjos Spieleverlag
Ravensburger
Autoři: Alex Randolph
Rok vydání: 1974
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Naklást vajíčka je pro želvy pěkná práce. Než si vyberou vhodné místo, radši obeplavou celý ostrov dokola. Jen se někdy může stát, že při tom svezou i jinou želvu. A kdo se veze, ten se má.

Mahé je závodní hra (remake starší hry Kangaroo), ve které se hráči v roli želev snaží obeplout ostrov, aby na pláži nakladly vajíčka. Ten, kdo naklade vajíček nejvíc, se stane vítězem hry.

Příprava hry:

Na stůl se položí plán s deskou ostrova - je oboustranný a liší se jen grafikou (den a noc). Každý hráč si vybere barvu želvy a její figurku položí na vor. Také se zamíchá balíček karet snůšky, 4 karty se vrátí do krabice, aniž by se na ně kdokoli díval a zbylých 20 karet se položí v balíčku lícem vzhůru na příslušné místo na plán. Pak už jen zbývá zvolit začínající želvu.

Průběh hry:

Hráč, který je na tahu, hodí šestistěnnou kostkou. Číslo, které mu padlo, udává, o kolik polí se pohne dopředu. Pokud začíná z voru, jde vždy od políčka číslo 1. Pokud na cílovém poli stojí jiná želva, postaví se jí aktivní hráč na krunýř.

Pokud chce hráč riskovat, může místo pohybu hodit druhou kostkou. Pokud je po hodu součet obou kostek 7 a méně, hráč se pohybuje o dvojnásobek tohoto součtu (čili např. o 14 políček, pokud hodil na kostkách „3“+„4“). Pokud je součet vyšší, hráčův tah končí a hráčova želva se vrací z plánu zpět na začátek - vor (nebo na něm zůstane stát). Po úspěšném hodu druhou kostkou může hráč říci, že místo pohybu chce hodit ještě třetí kostkou. Pokud je součet všech tří kostek stále nižší nebo roven 7, hráč se pohybuje o trojnásobek(!) hozeného součtu. Pokud je součet vyšší, želva se vrací na vor.

Jakmile přijde na tah želva, na které stojí jedna nebo více dalších želev, po hodu první kostky za ni rozhoduje (zda bude házet dále, nebo se pohybovat) želva, která stojí nejvýše. Aktivní hráč pak musí požadavek splnit. Pokud se jeho želva hýbe, tak i se všemi želvami, které se na ní vezou (jako v Želvích závodech). Jakmile želva, nebo skupina želev zastaví na políčku 21, nebo jej přejede, želva, která je nejvýše, obdrží horní kartu vajíček snůšky. Ty mají hodnoty 1-6 a slouží jako vítězné body.

Zároveň je možné kartu snůšky využít jako kostku: jednou za tah může hráč místo hodu druhou/třetí kostkou odhodit kartu snůšky a její hodnotu počítat, jako by padla na kostce. Toto však nelze provést v tahu jiného hráče (např. na podporu želvy, která hráče veze).


Konec hry:

Hra končí poté, co dojdou karty snůšky. Na místě, kde leží karty na plánu je předtištěna karta snůšky s hodnotou 7. Jakmile se sebere poslední karta z balíčku, soutěží se ještě o těchto 7 bodů. První hráč, který projede posledním polem ostrova si je přičte ke svým kartám. Poté si všichni hráči sečtou hodnotu svých karet snůšky a ten, kdo má nejvíce bodů, se stává nejúspěšnější želví maminkou-čekatelkou a vítězem hry!

Autor: Kew

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Prodám Summoner Wars: Války Vyvolávačů CZ
Prodám Summoner Wars: Války Vyvolávačů CZ
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas