Magic: The Gathering: Heroes of Dominaria

xxxxxxxxoo hodnoceno 2x (Seznam vlastníků)

Magic: The Gathering: Heroes of Dominaria  - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 105 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: WizKids
Autoři: neuvedeno
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Dominaria, nejslavnější ze světů Multivesmíru Magic: the Gathering, která zažila více apokalyps, než průměrný člověk nachlazení, je opět v ohrožení. Zhostěte se role sférochodců, mágů schopných přecházet mezi světy, čerpejte sílu z jejích zemí, sbírejte artefakty z dob minulých, a postavte se sektě Kabalu, toužící ovládnout celou sféru!

Hra Heroes of Dominaria je druhým pokusem o přenesení tematiky populární sběratelské karetní hry Magic: The Gathering (MtG) do podoby deskové hry. Prvním pokusem byla Arena of the Planeswalkers, figurková hra založená na principu Heroscape. Heroes je v tomto ohledu klasičtější hrou, která se dá zařadit spíše mezi eurohry, využívající worker placement, sbírání zdrojů a jejich investování. 

V této hře se zhostíte role jednoho ze čtyř hrdinů - kapitánky létající lodi Weatherlight, artificérky Jhoiry, nebo jednoho ze tří sférochodců - stříbrného golema Karna, pyromantky Chandry či chronomága Teferiho - vesměs důležitých postav dominarijských dějin. Vaším cílem bude nasbírat co nejvíce vítězných bodů, čehož můžete dosáhnout několika způsoby - rekrutováním pomocníků, stavěním monumentů, zřizováním manových linií, plněním úkolů, sbíráním artefaktů (s vítěznými body) a konfrontací s Kabalisty.

Hrací plocha sestává z mapy části světa Dominaria s vyznačenými lokacemi. Každá odpovídá jedné z pěti barev magické energie - many - na které stojí herní systém karetní hry MtG. Hráči mohou žetony many sbírat a později je použít k aktivaci schopností svého hrdiny zcela stejným způsobem, jako při placení sesílací či aktivační ceny karet v MTG. Mana je na lokace pokládána prostřednictvím tzv. Dominaria balíčku (analogie např. Mythos balíčku ve hře Arkham Horror).

Hráč začíná hru s různými komponentami (hrdinové, manové linie a monumenty) umístěnými na své kartě. Postupem času je může přesouvat na plán a odkrývat tak na své kartě další možnosti a bonusy, jako je tomu například ve Scythe.


Průběh hry:

Hra probíhá v kolech. Každý hráč na začátku svého kola otočí vrchní kartu z Dominaria balíčku. Každá karta má nějaký herní efekt + pokládá žeton many na všechny lokace symbolem odpovídající symbolu na kartě. Herní efekty mohou zahrnovat také položení žetonu artefaktu nebo přítomnosti Kabalu na dané lokace. Hráč má pak ve svém kole tyto možnosti: 

  1. Použít schopnost své postavy: Těch je pět, na každou je třeba potřeba mana jiné barvy.
    • najmout hrdinu (přemístit figurku z karty hráče na plán)
    • objevit artefakt (je-li hrdina na lokaci s žetonem artefaktu; artefakty vám dále pomáhají ve hře a mají hodnotu ve vítězných bodech pro závěrečné bodování)
    • porazit Kabal (je-li hrdina na lokaci s žetonem Kabalu; žeton si vezmete jako trofej a položíte na kartu hráče, kde dosahujete bonusů tím, že zakrýváte odpovídající řádek)
    • postavit monument (dává manu navíc na konci kola)
    • zřídit manovou linii (umožňuje sbírat manu z lokace sousedící s hrdinovou)
  2. Pohnout hrdinou/hrdiny: Čím více hrdinů máte na plánu, tím vyšší pohyblivost máte v každém kole.
  3. Posbírat manu: Zvolíte jednu svou lokaci s hrdinou a posbíráte všechny žetony na ní a příp. na jedné další lokaci spojené s ní manovou linií.
  4. Použít schopnost artefaktu
  5. Splnit úkol: Ty získáváte odkrýváním polí na kartě hráče přesouváním komponent na herní plán.

Vyjma sbírání many lze použít jakoukoli akci kolikrát chcete, můžete-li zaplatit její manovou cenu.

Úkoly jsou jednak veřejné, jednak soukromé - ty si dobíráte z balíčku při odkrytí (v případe Kabalu pak zakrytí) polí na kartě hráče. Můžete splnit libovolný počet úkolů za kolo, pokud jsou naplněny podmínky splnění. 


Konec hry:

Při závěrečném bodování se sečtou vítězné body získané za:

  • odkrytá/zakrytá pole na kartě hráče,
  • splněné úkoly a
  • získané artefakty.

Hráč s nejvíce vítěznými body se stává vítězem partie.

Rozdíl mezi kartami postav je pouze estetický, fuknčně jsou všechny totožné. Interakce mezi hráči je minimální, jediné konfliktní prvky může poskytnout soupeření o zdroje, či plnění veřejných úkolů. K přímému konfliktu ani blokaci nedochází, počet hrdinů i staveb na jednou místě není nijak omezen.

Autor: Caranthir

Vybíráme z Bazaru

Archmage
Archmage
Akt. cena: 690 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas