Magic: The Gathering

xxxxxxxxxo hodnoceno 390x (Seznam vlastníků)

Magic: The Gathering - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra, sběratelská
Čeština: není
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 1993
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Jak draftovat?

Vzhledem k tomuže se tu drafty na akcích "rozmáhají" a největší zábava to je když mají o základních a obecně platných draftovacích strategiích přehled všichni zúčastnění (a balíčky jsou tak přiměřeně vyrovnané), rozhodl jsem se tu pár nejjednodušších věcí sesumarizovat, k potěše nás všech a k zabránění nějaké zbytečné dominanci Magicových vysloužilců :-) Pokusím se vystříhat vlastních draftovacích i deckbuilderských manýr a zůstat v obecné rovině, jak ji přede mnou již v dávných dobách popsali moudřejší a zkušenější (pokud to někoho zajímá víc do hloubky, doporučuji návštěvu www.cmus.cz a prostudování např. eoretických článků Adama Kosky)

1) Limited se mnohem víc než kolem různých komb a jednorázových karet točí kolem subojů nestvůr, v podstatě se karty dělí na nestvůry a podpůrné triky. Proto:

1a) Nejcennější a mnohdy velmi vzácnou komoditou je zabíjení. Pokud nemáte na first pick nějaké absolutně broken réro (super nestvůru nebo hromadné zabíjení) které samo o sobě vyhraje hru a je možné kolem něj postavit celý balíček, nikdy zbytečně nepouštějte kvalitní zabíjení (terror a jeho varianty, blesky které dokáží dát 3+ zranění nestvůře...) budoucím soupeřům. Ve vyrovnaném souboji nestvůr je instantní kill soupeřova stěžejního macka rozdílem mezi vítězstvím a prohrou...

1b) Druhou nejcennější kartou bude vždycky kvalitní nestvůra. 3/3 za čtyři many, 4/4 za pět jsou pecky, které dokáží kvalitně útočit i bránit. 2/5 za pět man je aspoň výborný bloker a dokáže i kousnout, naopak 5/1 je do bloku k ničemu a v útoku ji soupeř mile rád vymění za jakoukoli 1/1...

1c) Nezapomínat na letectvo a když už se vám žádné nepodařilo nabrat, nebo se vám do balíčku nehodí, aspoň se na něj vězte kvalitně připravit (zabíjení-klidně i specializované, různí pavouci s Reach...).

2) Další důležitou věcí, kterou je třeba si při draftování a následném deckbuildingu hlídat je manová křivka. Deset megakvalitních "prasat" za šest man v balíku je zbytečných, když vás soupeř během prvních pár kol přejede hromadou 2/2 a 3/3. Naopak pokud máte v balíku pouze levné a rychlé nestvůry, možná rychle stáhnete soupeře na deset životů, ale kolem pátého kola vám dojde dech a soupeř vás přebije kvalitou svých karet.

2a) snažte se aby vám manová křivka začínala už na dvou manách (i v kontrolních balíčcích) a aby žádný "manový slot" (karty za 3, 4 nebo 5 man) nebyl zbytečně přehlcený.

2b) to kde vaše křivka vrcholí (v jakém slotu máte nejvíc nestvůr) rozhoduje o tom, jestli váš balík bude více útočný nebo obranný a tomu je potřeba přizpůsobit celkovou skladbu ostatních karet.

3) Samostatnou kapitolou je potom skladba barev a zemí. Bezvadné karty v balíku jsou k ničemu, pokud se snažíte hrát čtyř nebo pětibarvu a žádnou z karet nemůžete zahrát, protože vám nepřišly na ruku správné země.

3a) Pokud se vám nepodařilo nadraftovat nějakou masivní "manovou fixaci" (Birds of Paadise, hledání zemí v balíku apod.) tak se úpěnlivě snažte vejít se do dvou barev, maximálně tří a v několika ideálních případech se vám podaří nadraftovat i kvalitní monodeck (ale na to nespoléhejte). Není od věci mít jednu barvu jako hlavní a druhou tzv. na "splash", ve které bude méně karet, ale o to silnějších (často to bývá právě černá, bílá nebo červená kvůli zabíjení).

3b) Okolo druhého boosteru už byste měli být rozhodnuti jaké barvy budete chtít hrát a radši dát přednost méně silné kartě ve vašich barvách než kvalitnější kartě, která vás ale nakonec může znejistět a natlačit vás do nějaké zoufalé čtyřbarvy (nemlvě o signálech, viz níže).

3c) při samotném stavění balíčku je ideální poměr karet/zemí okolo 22/18. Rychlejší balíčky si mohou dovolit hrát zemí méně (NIKDY bych nešel pod 16, radši 17), naopak pomalejší nebo vícebarevné balíky bez dostatečné manové fixace ať se nebojí klidně devatenácti nebo dvaceti zemí.

4) Je dost na prd, když se tři hráči vedle sebe při draftu přetahují o stejné barvy, zatímco Sydo naproti spokojeně nadraftuje dvanáct černých zabíjení :-) U draftu se mluvit nesmí (myslím že na výkřiky jako "Do psí -- !!!" nebo "kdo nezná Trample ať vypadne" se to nevztahuje:-)) a proto je potřeba věnovat pozornost draftovacím signálům, jenž vysíláte soupeřům. Když vezmete v prvním boosteru broken réro kolem kterého by se dal postavit např. pěkný kontrol (běžná situace), ale soupeři pošlete vynikající bílou kartu (Pacifism, například), která nad ostatními kartami v boosteru ční, počítejte radši s tím, že z leva už vám toho moc kvalitního z bílé barvy nepřijde. A naopak pokud v boosteru co vám přišel od kolegy vpravo chybí réro, ale je tam jiný velmi kvalitní kousek například v zelené, je to signál, že se o přísun zelených karet zprava nemusíte až tak bát...

4a) Ačkoli hrají draftující proti sobě, dobře vysílané a přijímané signály vždy pomohou především vám. Můžete se tak poději, především ve třetím boosteru, v klidu soustředit na cizelování manové křivky a dostatečného počet nestvůr apod., místo zoufalých obrátek k jiným barvám na poslední chvíli, protože vám soupeři nic do vašich barev neposílají...

4b) snažte se sledovat a vysílat signály i v pozdější části hry, jinak si soupeř díky nějakému broken first picku v druhém boosteru svou strategii rozmyslí a vy budete čekat na další karty do své barvy marně...

Nic dalšího mě teď v obecné rovině nenapadá, další diskuse vítána a prvotní příspěvek aktualizovatelný, pokud jsem na něco kruciálního zapomněl. Draftu zdar :)
20.7.2012 15:54:25 | Upraveno autorem (porovnej)

V této diskusi není zatím žádná odpověď...

Vybíráme z Bazaru

Jízdenky, Prosím! Evropa
Jízdenky, Prosím! Evropa
Akt. cena: 600 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas