nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Mage Knight: Ultimátní edice

Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 150 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Lavka Games
NECA
Pegasus Spiele
SD Games
WizKids
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Pravidla - Vábení Many

Ahojte,

mám trochu problémy s pochopením při rozložení: https://imgur.com/a/uAS0YXp

a) při použití základní akce
Jsem schopen si vzít (je noc)i zlatou manu?

b) při použití pokročilé akce
Mohu ji zaplatit bílou manou z Pramene, poté si vzít červenou a zlatou a změnit je na jakékoli jiné?

c) Pokud platí, že je noc a "zlatá jakoby neexistovala"
Pokud aktivuji za bílou manu z Pramene pokročilou akci, mohu si vzít JEN červenou manu? Nebo protože tam je "dvě kostky z Pramene", tak je tah ilegální? A já bych musel zaplatit bílý krystal, vzal bílou a červenou manu a tu použil jako jakoukoli jinou manu?

d) Formulace Když bodeš kostky vracet do Pramene, nepřehazuj je. Znamená, že když si z nich udělám 2 zelené, mám tam vrátit 2 zelené? Nebo zpět červenou a bílou.

Děkuji za objasnění. :-)

28.2.2019 15:29:54

Jak hraju ja, aneb golden rule na karte ma prednost pred pravidly

Opiram se o dva ruzne terminy v pravidlech a na karte: 1) pouzij 2) vezmi

a) Nemuzu "pouzit zlatou manu z pramene", je proste noc - nic na karte me z pravidel nevyvazuje.
b) Jak rika karta, muzu "vzit jakekoli dve kostky z pramene" tedy i zlatou.
c) Pouziju bilou z prameme a zaplatim ji za pokrocilou akci, tedy ziskam efekt na karte (bod b): "vezmu jakekoli dve kostky z pramene, nastavim na konkretni manu a dostanu za ne odpovidajici zetony many". Coz ale neni to same jako (zakladni akce): "pouzij (dalsi) kostku z pramene".
d) "Neprehazuj je" = Ty nastavene kostky pote vracim s manou nastavenou/zvolenou. Nastavim si dve zelene, dostanu dva zetony zelene many, vratim kostky do pramene jako dve zelene.

Upraveno autorem (porovnej)

| 1 | 28.2.2019 20:20:50

ano> Hrajeme to stejně, tvé vysvětlení je jasnější než moje :) - Duirin

Vábení many

a) Myslím, že můžeš. Ale jist si nejsem, nevím, jak je přesně definována v pravidlech existence/neexistence zlaté many v noci (resp. černé ve dne). Ale pokud s tou zlatou nemůžeš dále manipulovat, tak je ti stejně na nic. Já osobně hrál, že zlatou vzít můžeš.
b) Myslím, že ano - je tam, že bereš kostku, ne manu.
c) Předpokládám, že zlatou si vzít můžeš. Ale i kdyby ne, tak bych řekl, že si můžeš vzít červenou i jen jako JEDNU manu (není to ilegální tah, když je k dispozici jen jedna kostka). Ale osobně hraju, že můžeš vzít červenou i zlatou.
d) Vrátíš 2 zelené - tím jsem si jist.

0 | 28.2.2019 20:08:24

Děkuji> Poprvé jsem tu rozdával "nejlepší odpověď", viditelně jich nemůže být více. Oba jste byli velmi nápomocni. Děkuji! - SonGokussj4