Ztracený ostrov Arnak: Po stopách expedice

xxxxxxxxxx hodnoceno 26x (Seznam vlastníků)

Ztracený ostrov Arnak: Po stopách expedice - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: Ztracený ostrov Arnak
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Fantasy, Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Michaela „Mín“ Štachová
Michal „Elwen“ Štach
Rok vydání: 2023
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Samostatně nehratelné rozšíření Po stopách expedice rozšiřuje jak základní hru, tak i předchozí rozšíření Velitelé expedic.

Rozšíření základní hry:

  • Nové karty vybavení a artefaktů — stačí zamíchat do původních balíčků.
  • Nové destičky lokalit (4× první úroveň, 1× druhá úroveň) — stačí zamíchat mezi příslušné lokality. Při odhalení jedné z nových lokalit získá hráč kromě standardních žetonů zdrojů ještě kartičku z jednoho z pěti balíčků setkání, z níž si po přečtení vybere jeden ze dvou efektů (buď okamžitý, nebo s možností jej odložit na později).
  • Noví strážci — stačí zamíchat mezi ostatní strážce.
  • Noví pomocníci — stačí zamíchat mezi ostatní. Pozor! Opičáka Rustyho mezi pomocníky nemíchejte, je určen výhradně pro mechaničku (viz níže)!
  • Nové žetony sošek — stačí přidat k ostatním soškám a používat.
  • Nová překryvná deska bádání — vyberte si stranu a překryjte původní stupnici bádání na herní desce.

Pro hraní této varianty nejsou potřeba žádná nová pravidla s výjimkou těch, která se týkají postupu na nových stupnicích bádání a způsobu hraní karet z balíčku setkání.

Rozšíření Velitelů expedic:

  • Dva noví velitelé — žurnalista a mechanička. Každý má svoji vlastní desku a své vlastní speciální schopnosti.
  • Dva „generičtí“ velitelé — prospektor a cestovatelka. Umožňují hrát variantu velitelů ve čtyřech i v případě, že nevlastníte příslušné rozšíření. Tito velitelé nemají vlastní desku ani speciální schopnosti, ale jejich startovní balíček karet je vytvořen z karet vybavení základní hry.

Pro hraní této varianty platí jinak stejná pravidla jako pro rozšíření Velitelé expedic.

Příběhová kampaň:

Speciální varianta, kterou lze hrát buď sólo, nebo kooperativně ve dvou hráčích (ve vyšších počtech hráčů to není možné). Kampaň se skládá ze šesti samostatných kapitol, které se hrají postupně a které vyprávějí příběh pátrání po ztracené expedici profesora Kutila.

Na rozdíl od rozšíření základní hry se nové karty vybavení a artefaktů, noví pomocníci a nové destičky lokalit do původních balíčku nepřidávají automaticky, ale pouze na základě příslušných pokynů ve scénáři (nové strážce a sošky ovšem k těm původním přidejte).

Každá kapitola se hraje podle základních pravidel pro sólo hru (vždy hrajete proti jednomu automatickému protivníkovi, který používá destičky akcí), ovšem vždy tak, že se protivník počítá jako samostatný hráč (v případě sólo hry tak připravíte hru, jako byste hráli ve dvou, a v případě hry ve dvou, jako byste hráli ve třech). Protivník také nezačíná každé kolo první jako v běžné sólové hře, ale v prvním kole přijde na řadu poslední a dále pak je na řadě podle toho, kdo má zrovna žeton prvního hráče, který se předává jako v normální hře.

Podle pokynů v Knize kampaně připravíte herní desku a další materiál pro zvolenou kapitolu. Každá kapitola má definovaný vlastní cíl, který musíte splnit, pokud chcete uspět. Kromě toho můžete splnit libovolné ze tří tzv. úspěchů (speciální úkol). Pokud se tak stane, většinou okamžitě získáte nějakou výhodu v podobě karty vybavení nebo artefaktu a zároveň jeden z příběhových symbolů (srdce, pírko, klobouk, maska, zlato, kámen, tlapa, kapka — viz níže). Nesplnění úspěchů neznamená neúspěch v kapitole.

Pokud jste v kapitole uspěli (splnili jste cíl), přečtete si příslušný odstavec zakončení, spočítáte si běžným způsobem svoje body (při hře ve dvou hráčích uděláte průměr) a od nich odečtete body soupeře. Výsledek (může být i záporný) zapíšete jako svoje skóre do listu kampaně. Pokud jste navíc získali i nějaké příběhové symboly (za splnění úspěchů nebo z příběhových karet), zakreslíte si je podle příslušných pravidel do listu kampaně. Pokud přitom zaškrtnete políčko s číslem, přečtete si příslušný skrytý text ve druhé části Knihy kampaně (můžete tak získat nějakou další odměnu). Karty získané za úspěchy si přidáte do svého balíčku pro další pokračování.

Pokud jste neuspěli, můžete kapitolu znovu opakovat (jako kdybyste ji vůbec nehráli), a to tolikrát, kolikrát budete chtít. Nebo můžete přijmout porážku, přečíst příslušný odstavec zakončení, jako skóre si bez počítání zapsat ‑10 bodů a dále postupovat jako v případě vítězství. Do další kapitoly však budete mít určitý postih.

Po skončení poslední, šesté kapitoly se celý příběh uzavře a vy na základě toho, jak daleko jste na listu kampaně došli v jednotlivých cestách, a podle toho, jaké je vaše celkové skóre (součet za všechny kapitoly), dosáhnete jednoho z 11 možných konců.

Poté můžete odehrát kampaň znovu a snažit se dosáhnout jiného konce, či nahrát lepší skóre. Můžete si také zahrát libovolnou kapitolu samostatně.

Autor: mh

Získaná ocenění

  • Trolí palec - 2023 (Rozšíření)

Další názvy této společenské hry

Vybíráme z Bazaru

Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas