Ztracený ostrov Arnak

xxxxxxxxxo hodnoceno 423x (Seznam vlastníků)

Ztracený ostrov Arnak - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Michaela „Mín“ Štachová
Michal „Elwen“ Štach
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy z Deskofobie

https://www.youtube.com/watch?v=V_elFcgK7Lk

Hra vypada zajimave, jsou tam za me nejake veci, ktere mi prijdou vylozene divne:

Ahojte, shledl jsem video na deskofobii a nektere veci mi prijdou vylozene divne.

1) Nakup artefaktu neni podminen nicim, pokud mam zdroje (zetony pruzkumu), tak si muzu koupit artefakt - Neni nutny objev lokace na mape (mit v ni panacka) a v ni pruzkum, porazenim prisery atd. To jako jdu tematicky do shopu a koupim si artefakt? Navic s pribyvajicim "vekem" se pocet artefaktu zvysuje a je jich vic nez obycejnych predmetu? Ja bych chapal, kdyby byly k dispozici lepsi predmety, ale artefakty by mely byt podmineny porazenim prisery nebo objevem lokace.

2) Zapis do deniku - je podminen jen zdroji, coz mi prijde odtrzene od motivu objevovani lokaci a veci v nich, jako by slo uplne jinou hru.

3) Balicek predmetu je maly, je videt, ze predmety dochazi.

Co Vy, jake mate Vy dojmy?
7.8.2020 21:10:08

Hru jsem několikrát hrál
A vidím to trošku jinak, ta tématičnost tam je a hlavně jde hrát na několik strategií.

1) Není to nakupování artefaktů za peníze, ale za žetony průzkumu, které jsou jiny typ zdroje. Je to právě znalost a orientace v daném území a i tak můžeš narazitna nějaký tén artefakt.

2) stupnice výzkumu je jistě bodově důležitá ale není to jediná strategie. Nejdříve prozkoumáváš lupou a pozdějizapisuješ jsou tam samozřejmě jednorázové bonusy co odměňují horlivější badatele, ale potom ti třeba nezbydou zdroje na objevení nějaké lokace nebo poražení strážce.

3) Karet se může zdat málo, ale tahle hra není deckbuilding s množstvím karet, ale hra kde je deckbuilding jedním z mechanismů. Navíc nabidka předmětů se snižuje právě kvůli tomu, že už se ke koupenému předmětu nemusíš dostat když se kupuje do “diskardu”.

Hodně poukazuješ na objevování lokací, ale my třeba do 3 kola neměli ani jednu lokaci ve hře a jenom točili efekty z karet a nabírali suroviny. Musím říct, že těch strategií je tam více hodně záleží i nad bonusy atd. Elwen i Mín jsou zkušení deskovkáři a v CGE se věnují ladění her, takže opravdu to není šité horkou jehlou a všechno má svůj důvod.

Jinak další pohled o hře měla i Deskoherní inkvizice na svém podcastu
https://youtu.be/j4MarSQzSow

8.8.2020 08:31:42

Lumirius
ja jsem hru nehral jen jsem ji videl na videu a podcast jsem slysel. Hra je dost prezentovana tematicky - jste archeologove a jdete objevovat ztraceny ostrov - zbytky nezname civilizace, zkratka neco jako Indiana Jones.

No a sam jsi napsal, ze objevovani lokaci na mape neni dulezite, protoze muzes chodit pro zdroje na pobrezi a honit se za denickem nebo nakupy lepsiho vybaveni. A to je podle me jako kdyby Indiana Jones objevoval Svaty gral na gauci v obyvaku a nechal si ho poslat DPD.

A v tom ja vidim problem, prakticky neni nic, co by Vas nutilo chodit na nezname lokace, kdyz se docela dobre da placat na pobrezi a ziskavat super artefakty a psat si denicek. Nic proti, ale me to prijde jako nevyuzity potencial tematu.

8.8.2020 12:46:02

P_lichnovsky
Hele ono se to úplně nabizi, tak to neber osobně...:-)
Ale to co píšeš je jako by ses díval na porno a z toho usuzoval o čem je celý sex...;-)

Takže nejdřív zahraju a pak se vyjadřuji, má to o něco lepší váhu;-)

8.8.2020 12:55:57

martinsun
neberu si to osobne, nejsem zadna cíťa. Ale v Tvem pripade je tam drobny argumentacni fail.

1) Diskuze je nazvana dojmy z deskofobie, mozna jsi to prehledl.
2) Hra neni normalne dostupna, ale je ve fazi predprodukce, takze tezko si ji lze zahrat, pokud neznas tvurce hry, to jsi taky mozna prehledl.
3) Mam odehrano dost jinych her na srovnani, to nemuzes vedet a tak Ti to sdeluji.

Takze k Tvemu prirovnani by se spise sluselo, ze koukam na porno, kde slibuji zhavou 18 zrzku se stridanim poloh a vidim 30 brunetu, ktera jede jenom misionare. Nevypada spatne, ale neni to, co jsem cekal a pritom odjeto mam toho dost na to, abych si rekl, ze to mozna neni pro me.

Ale zpet k Arnaku. Ja bych treba cekal, ze artefakty budou naveseny na mista objevovani - uroven artefaktu by odpovidala urovni objeveneho mista a v kazdem objevenem miste by byl 1 artefakt. Ziskat by se mohly pouze po porazeni strazce, umisteni panacka a po zaplaceni prislusnych zetonu objevovani, nebo po splneni jinych podminek, ne ze se placam na pobrezi a whaaa, kde se vzal, tu vzal artefakt ke me prihopsal.

A k poctu karet veci - napr. podmorska mesta jsou kombinaci deckbuildingu a worker placementu a zde Arnak vypada jako chudy pribuzny, co se poctu karet tyce.

Zde se nejedna o hodnoceni hry, ale jaky dojem vytvari.

8.8.2020 13:40:30

Válení se na pláži
Po včerejších dvou hrách musím konstatovat, že valení se na pláži nic nepřinese jedním z hlavních bodových zisků je postup v “Legendě”.
Hráči mohou klidně čekat na využití objevených lokací a nemusí riskovat, ale to není to pravé dobrodružství. Navíc objevitele jsou ohodnoceni ziskem bodů v podobě sošek které se i využívají dále ve hře a take možností zkusit porazit “strážce”. Ale můžeš jít na jistotu a čekat kdo co objeví, ale pasivní přístup není tak ohodnocen jako aktivní přístup.
Karty artefaktů jsou jen další možné karty do balíčku, které platíš jinou herní měnou.
Jak už bylo několikrát řečeno v různých rozhovorech ta hra není deckbuilding jako takový, ale spíš kartami řízená hra. Máš v ruce 5 karet a snažíš se vymyslet s něma takový tah, který ti přinese nejvíce bodů. A mít velký balíček je určitě špatné, i když na konci nry jsme kupovali karty jen kvuli bodům
Třeba ve hře získaš 70 bodů, ale za karty získáš tak 15 a to je hodně. Ja měl v poslední hře snad 8 bodů.

9.8.2020 11:59:00

Dojmy
Ano, artefakty opravdu lze získat (nebo alespoň před týdnem, kdy jsem měl možnost hru hrát, tomu tak bylo), jen střádáním zdrojů ze základních karet, případně z úvodních lokací (jejich "objevováním" v písku na pláži"). Ale je to zdlouhavý způsob a navíc sběrem karet artefaktů (byť bodově ohodnocené o trochu lépe, než karty předmětů) nelze hru vyhrát. V tomto to téma funguje. Naopak jejich použití vám usnadní cestu pro zisk bodů jiným způsobem a body za karty jsou "jen" příjemný bonus. Posun deníkem za zdroje (které získáte snadněji a rychleji z lokací, než z karet) po stupnici nebyl nijak bodován a zisk zdrojů z posunu se dal nahradit třeba právě kartami artefaktů. To jsem Elwenovi i po hře říkal, že po posunu deníku na úroveň, kdy mi přidá druhého asistenta, nemám motivaci dále investovat zdroje do posunu deníku, když mi body přinese hlavně posun lupy - výzkum, a následný "nákup" sošek. Během týdne mi Elwen psal, že to je již vyřešeno. Hra se pořád ještě vyvíjí a autoři rozhodně podobné postřehy neshazují šmahem ze stolu. Video z hraní je někdy ze čtvrtka minulého týdne? Asi. A já už v sobotu poté hrál hru s dalšími úpravami.

9.8.2020 16:55:51 | Upraveno autorem (porovnej)

.
Souhlasim s p-lichnovsky. Video jsem videl a neprijde mi tematicke nakupovat artefakty z nabidky. Ze sledovani videa jsem pochytil, ze si autori zakladaly na provazanost euro hry s tematem. Pritom objevovani artefaktu v pralese a muset sem tam i o neho bojovat. Tahle provazanost s tematem na me pusobi velmi stylove.

Hru nijak neshazuji. Sam jsem zadnou funkcni hru nevymyslel. Jen jsem chci pridat svuj pohled, ze se priklanim k nazoru, ze tato mechanika do tematu moc nesedi.

Autorum preji, at se jim podari zdarny finiš hry, at je oblibena a ma vysoke prodeje :)

9.8.2020 19:31:20

"Kúpa" artefaktov
Ak by ste uvažovali o kúpe artefaktov ako o zaplatení bodov prieskumu (kompasov) namiesto nákupu objavujete a získate artefakt. Alebo ich viete minút na prieskum
Novej lokácie.

Nahradte si slovo "kúpa" za nález alebo objav a už sa to inak vníma.
Rozdiel by mohl byť ak by si artefakt z balíka ťahal ako je tomu u lokácií
To by sa ale nekombilo s deckbuildingom .

Mne sa hra páči. Objavovanie lokácií oživuje Worker placement. Zaujímalo by ma ck sa dá získať viac workerov a hrať viac na túto stratégiu.

Vlado "Kasi" z KE

podporujem
* HRAD HIER *

9.8.2020 21:45:51

Faarha

Nerozumim, tomu, proc by se nakup karty artefaktu podmineny navstivenim lokace nemel kombit s deckbuildingem, ktery jak Lumirius sam podotyka neni klicovym pro tuto hru.

Mohl bys to nejak rozvest? Proste kartu do baliku bys ziskal, kdybys na dane policko umistil workera, za podminky zaplaceni zetonu pruzkumu a za predpokladu, ze nekdo predtim sejmul strazce.

9.8.2020 22:03:40

Dojmy
Worker placement mechaniku moc neprožívám, spíš naopak, ale tohle si asi nenechám ujít. Tématicky mi to přijde výborné. V tom "nakupováním" artefaktů problém nevidím. Tím, že se "platí" žetony průzkum, to vlastně tématicky jako "nákup" nevnímám.

10.8.2020 15:33:53 | Upraveno autorem (porovnej)

hru sem hral
hru sem hral osobne 2x a rozpraval som sa vela o hre aj s autorem aj ostatnymi spoluhraci, tak zkusim reagovat na pripomienky:

1) artefakty si "nekupujes". Ziskavas ich odhodenim zetonu pruzkumu co tematicky znamena ze si ho objevil. Neni to zadny nakup. Veci si kupujes za zlataky.

2) Research a zapis do denniku za zdroje znamena - veci (tablety, rubiny, odlomky sipu) si nasel neco si se z nich dozvedel, odhozenim se jich "zbavis, odlozis" a zapises si o nich neco.

3) neviem co to znamena. Akoze balicek karet? Ten sem nevidel nikdy projit do vic jak poloviny. Ak myslis "zdroje" tak tych bude vo finalni verzi vic a nemeli by nikdy dojit.

10.8.2020 15:49:41

+
+ este dodam. neviem ci si to postrehol ale hra vo videu je len prototyp neni to finalni verze hry.

10.8.2020 15:51:12

Prototyp- Karta strachu
Ako sa tu už viacerí zmienili ide o prototyp.
Na BGG fórach sa pisali o nedávnej zmene pre kartu Strachu - Fear card v prototype bola ako placeholder. Tento komponent si prejde redesignom.

Vlado "Kasi" z KE

podporujem
* HRAD HIER *

11.8.2020 09:22:53

Dojmy
Musim rict ze me hra dost zaujala. Tema je super. Grafika je super, hodne se mi libi herni plan, pripomina mi to Sierracke/Lucas Arts adventury z 90let (Flight over the Amazon Queen) Mozna se dockame narocnejsi varianty na druhe strane herniho planu? :) Karty vypadaji perfektne. Shledl jsem 3kola na yt a mechaniky jsou mi hodne sympaticke. Kdyz jsem slysel ze pujde o deck building a worker placement, tak jsem mel predstavu ze workery budem umistovat na zakoupene karty :) takze me zakladni worker placement rada na plazi trochu zklamala. Nicmene z toho co jsem videl je pro me dulezite to, ze herni měnu lze investovat do nekolika moznych komodit, v tom vidim asi nejvetsi klad. Hru budu urcite dal sledovat. To tema jsem tam v kazdem zahranem tahu videl a nemam vnitrni problem s "nakupem" artefaktu za zetony casu. Takhle silnou vazbu tematu a euro mechanismu jsem videl snad jen u Kanbanu (berte me a rezervou, nejsem zadny deskoherni guru). To ze hru autori popisuji jako lehci/stredni obtiznost je pro me dalsi plus. Velika gratulace autorum, mate muj obdiv.

Co bych rad videl? Pestrou paletu mist, strazcu a karet v nabidce (jsou jiz zname jejich pocty?). Libilo by se mi kdyby se v poslednim kole trochu zmenila pravidla, aby prituhlo (zemetreseni, sopka, povoden, emzaci atp), zkratka aby neslo od zacatku az do konce o to same, ale aby doslo k nejake eskalaci, prave jako v tech filmech a hrach :)

18.8.2020 20:32:12

Sethseth - OT
Jako pravověrný veterán devadesátkových adventur si neodpustím poznámku, že Flight of the Amazon Queen nevydala ani Sierra ani Lucas Arts, ale Renegade Software ;-)

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

18.8.2020 21:00:00

Získávání artefaktů
Mě se líbí naprosto celá hra a na základě pozorování hry v rámci videa od Deskofobie jsem naprosto nadšený.

Po shlédnutí této diskuze, chápu že získání artefaktů "pouze" za žetony průzkumu někde v základní lokaci v táboře není úplně tématické. Chápu, že tématičtější by bylo přidat podmínku "nákupu" onoho artefaktu přesunutím workera do nějaké lokace mimo tábor a zde využít ony žetony průzkumu (prozkoumávám to v oné lokaci).

Druhá věc, s oněmi artefakty je jejich odhalení a výběru/"nákupu" dle toho co se mi zrovna hodí. Skutečně by opět bylo tématičtější si vzít nějaký náhodně (koukni co jsem zrovna objevil).

Mě osobně ale něco takového nijak nevadí a hra se mi líbí, tak jak je vyobrazena v rámci videa.

19.8.2020 11:00:47

Získávání artefaktů
A povedzte mi Kefalin, čo vy si predstavujetě pod takymto pojmom "explore token"? V tom je asi ten problem... On ten explore token totiž není nějaký kompas, kterých jakože vezmete 5 a půjdete je do kvelbu vyměnit za super artefakt. Token reprezentuje obecne "zdroje k vyslání výpravy". A pokaždé, když je utrácíte, berte to tak, jako že vysíláte menší (pro artefakt, o kterém jste se doslechli od domorodců, třeba) nebo větší (na objevení nové lokace) výpravu. Za mě je to tématické dost, jen nesmíte za tokeny vidět nějakou konkrétní věc podobnou penězům.

_____________________________________________________________________
Od Blackfiru si už nic nekoupím a když budu chtít něco od FFG, koupím si radši originál.

3.12.2020 11:27:01 | Upraveno autorem (porovnej)

Gameplay
Video Deskofobie bylo super, protože díky němu se tahle hra víc ukázala veřejnosti. Snad to brzo zahrajeme, protože gameplay nenahradí vlastní zážitek ze hry. Divák sice vnímá, co se děje je herním plánu, ale ví kulový o tom, jak si to hráči užívají a jak je to baví. Zase bylo fajn tady diskutovat, páč hrát se Arnak nedal.

3.12.2020 17:31:08

Vybíráme z Bazaru

Activity Champion
Activity Champion
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 4 dny

Offcanvas