Legendy země Euthie

xxxxxxxxxo hodnoceno 71x (Seznam vlastníků)

Legendy země Euthie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: (Self-published)
Autoři: Tadeáš Spousta
Rok vydání: 2017
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Nová edice

Ahoj, na FB jsem zaznamenal info o nové edici hry. Má někdo nějaké info, v čem bude nová edice jiná?


27.2.2019 12:59:54

nová edice
Edice jsou dvě - 1. a 2.
Rozdíly jsou popsané v odpovědi v sekci Otázky.
(Otázku jsme vznášel já :D )

Nebo se snad chystá nějaká třetí edice?

27.2.2019 13:50:24

nová edice
Ano, jedná se opravdu o novou edici/hru, která se připravuje pro kickstarterovou kampaň. viz facebook Euthie

27.2.2019 14:06:17

vodomil
jj. vypadá to na úplně novou edici na kickstarteru :-)
https://www.facebook.com/legendyzemeeuthie/posts/636629466795234

27.2.2019 14:07:22 | Upraveno autorem (porovnej)

hm
No to mám radost (ironicky).
Už to, že vznikla 2. edice s mnohem vhodnější krabicí mě docela naštvalo...

Ta nová KS edice bude jen anglicky?

27.2.2019 14:27:27 | Upraveno autorem (porovnej)

kickstarter aj
Zatím to tak vypadá, minimálně pravidla snad budou CZ.
Podle zájmu našinců se uvidí.
Osobně si myslím, že samotná Euthie je materiálově prakticky jazykově nezávislá (sem tam na pár slovíček), a pokud se v tomto nová edice nebude zásadně lišit, věřím, že ji lze od jakékoli jazykové závislosti v zásadě osvobodit a přiklonit tak na svoji stranu podstatně více lidí... Pokud by pak byla CZ pravidla ke stažení či v krabici jsem všemi deseti pro. (ale to asi i tak ;-))

27.2.2019 15:22:00

zklamání
Tak to mě hodně zklamalo.
Nečekal jsem, že se vydavatel vydá touhle cestou a udělá prakticky remake hry a ten, kdo má "starou" verzi si budu muset koupit samozřejmě tu novou, pokud bude chtít rozšíření.

"Hmm, ono se to prodává, pojďme z toho vyždímat maximum, jako Carsassonne"

Nojono, prachy sou prachy...

27.2.2019 15:47:29

vodomil
Na FB jsem četl, že základní hra se moc neprodává, proto nebudou dělat rozšíření a radši udělají novou hru, ve stejném vesmíru, ale s jinými mechanikami a lepší grafikou, s kterou chtějí dobít KS.

Takže tato "nová edice" není rozšíření, ale jedná se o něco nového.
Teda aspoň tak to tvrdili :D

27.2.2019 15:58:12 | Upraveno autorem (porovnej)

pochopení
Na jednu stranu máte pravdu, ale na druhou stranu chápu, že pokud si hra u nás nevydělala na to, aby vyšlo ještě rozšíření, chtějí to autoři zkusit s dalším evolučním stupněm hry na světovém trhu. Ta hra je prostě dobrá a unikátní, to asi nikdo rozporovat nebude. Proto si určitě zaslouží, aby dostala šanci na světovém trhu.
Na novou edici se moc těším a autorům přeji moc štěstí při přípravě kampaně i během ní.

27.2.2019 16:04:50

RuzoviMedvidek
Vím, že to není rozšíření, ale spíš remake.
Myslel jsem to tak, že až vyjde tahle 3. (KS) edice, tak k tomu určitě dodělají rozšíření (,které mimochodem už mělo vyjít k té stávající) a to určitě nebude kompatibilní s edicí stávající (1. nebo 2.) minimálně graficky, ale možná ani pravidlově.

Jestli s tím udělají díru ve světě, tak samozřejmě všechna čest a chvála. Ta hra si to určitě zaslouží.
Jen mě mrzí, že na jejich úspěchu budou "biti" lidi, kteří podpořili hru na začátku. A aby si vychutnali to, co si díky nim autoři vytvořili, musí si znovu koupit další verzi hry.

Hodně bych smeknul, kdyby jako pozornost dali jednu KS edici každému, kdo podpořil startup původní hry.

27.2.2019 16:45:56

vodomil
Tak já zrovna nepatřím k fanouškům hry, viz moje hodnocení. A myslím si, že 1. nebo 2. edice by na KS neměla veliký úspěch. Z tohoto důvodu jsem rád, že dělají něco jako remake s jinými mechanikami a lepší grafikou, jen přece oči nakupují jako první. Jsem hodně zvědavý na KS a držím jim palce, protože to budou mít hodně těžké, obrovská konkurence, jsou neznámí autoři, skoro žárné ohlasy ve světě.
Pokud vážně zamakali na mechanikách a hru upravili a zlepšili grafiku, tak je velká šance že hru podpořím, ale jsem opatrný, aby to fakt nebyl reprint.

Co se týče rozhodnutí nevydat rozšíření je sice nemilé, ale dle mého rozumné. Pokud si základní hru koupilo 500 lidí a rozšíření koupí 50 procent(což se mi zdá hodně vysoké procento) tak prodají jen 250 dalších krabic. Když vemu, že to sežere tak rok testování, další prostředky v podobě grafika, prototypu a nákladu na tisk, tak jsou hluboko v mínuse. To se prostě neoplatí na nás malý Český rybníček.


27.2.2019 18:04:51 | Upraveno autorem (porovnej)

RuzoviMedvidek
Jo, to asi chápu. Jen to zamrzí...

Ono je pak otázka, s čím hru lidi vyvíjí. Jestli proto, aby na tom zbohatli, nebo proto, že je to baví a chtějí přinést na trh něco nového.

Mě osobně se stávající provedení Euthie moc líbílo a působilo na mě moc mile to, jak je to jednoduše, ale efektně zpracované. Líbilo se mi, že se nesnaží tahat hráče na super bomba vzhled a plastové figurky. Přišlo mi to, jako když si autor chtěl udělat svojí hru a protože z ní byl nadšený, pustí jí do světa, aby se podělil o radost.
A na základě toho jsem si domyslel, že autorům nejde o peníze.
Možná proto jsem zklamaný...

27.2.2019 18:16:43

peníze jsou vždy až na prvním místě
Ono dělat věci z nadšení je hezké, pokud se vám povaluje pár mega na půdě a nevíte co s nimi. Pokud jste parta mladých nadšenců, tak ani počáteční injekce od podporovatelů není vše pokrývající zázrak, vzhledem k tomu, že projekt je pár set tisíc v mínusu. V takovém případě, pokud bych měl kvůli tomu přijít třeba o dům, bych se asi také snažil rozjet něco dalšího. Ovšem to neznamená, že bych do toho nešel s nadšením.

27.2.2019 18:34:00 | Upraveno autorem (porovnej)

4 roky vývoje :-)
Upřímně díky za všechny ty reakce, mlátí se to v nás taky. Nejradši bychom peníze vůbec neřešili, ale původní vydání se prostě nepovedlo, bylo hodně chyb na naší straně, ale když s námi vymetla tiskárna, pak ještě odfláknutá kašírka a výsek, museli jsme se rozhodnout co dál. Každopádně jsme museli dodat lidem z hithitu to, co jsme slíbili. V tu chvíli jsme měli prodaných přes 230 her a pár desítek zájemců na další hry. Obchody se hlásili, že by měli zájem hru prodávat atd.
Tak přišlo druhé vydání, na které jsme si museli půjčit, ale když bychom to v té době nedovyrobili, tak by v ČR zájem o hru utichl a na další vývoj už by nebyl elán, chuť, nic. Byli jsme z celé té situace znechucení, vlastně jsme neměli krom ohlasů z prototypového hraní žádné zpětné vazby z finálního produktu, ale věřili jsme tomu, co jsme skoro tři roky tvořili! Vyrobili jsme dalších 500 her a v předobjednávkách prodali kolem 100 her. V průběhu roku s Vánoční akcí ještě necelých 150 her. Zbylých cca 250 her máme stále doma a protože jsme něco prodávali i přes obchody, které mají cca 30% marži, zatím se náklady na výrobu ještě nevrátily.
Děláme to převážně z nadšení, protože jinak bychom to už dávno zabalili. Myslím, že není co skrývat, výrobní cena jedné hry z druhého vydání je téměř 800 Kč vč. DPH, když jsme prodávali hry přes nějaký obchod, tak jsme z jednoho prodeje měli skoro 400 Kč. Trochu úsměvné když vezmeme jen fakt, že psaní pravidel Markétě zabralo kolem 1000 hodin a já už hru hrál víc jak 1000x. Náklady na grafiku pár set tisíc, atd. :-D
Ohlasy na hru ale byly moc potěšující a rozhodování co dál na nich hodně záleželo. Motivovalo nás, že hra si našla pár set fanoušků, kteří jsou z toho nadšení podobně jako my, když to hrajeme.
Tak jsme se rozhodli to dotáhnout konečně na ten KS, ikdyž jen příprava na něj zabere skoro rok práce, ale hlavně musí být hra konkurence schopná, což minimálně z pohledu původní grafiky určitě nebyla. Mechaniky bylo potřeba opracovat, vyhodit zmatené pozůstatky z vývoje, vylepšit vše co se dalo, aby hra byla "šťavnatá". Každou část hry jsme takhle prošli a z posledních testování máme fakt radost a posun je tam obrovský. V průběhu léta bychom měli nechávat vyrábět pár recenzních kousků (mimochodem, jeden vyjde na krásných 3 500 Kč, kdyby měl někdo zájem :-D), tak uvidíme jak se na to budou tvářit místní recenzenti. :-)
Píši to sem proto, že jsme normální dva nadšenci, který se nechtěji skrývat za marketingem, baví nás deskovky a povedlo se nám najít v okolí i dost šikovných pomocníků/makáčů/přátel, kteří nám s tím pomáhají a bez nich už by Euthie ulehla v zapomnění...
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

27.2.2019 20:41:34

díky
Ahoj, děkuji za vyčerpávající zpověď. Máte můj neskonalý obdiv a podporu. Držím palce během následujících měsíců a určitě nešetřete informacemi ;-)
Nový vizuál vypadá fantasticky a klidně bych do toho ve výsledku šel za těch 3,5t :D

Sice jsem také čekal jako mnoho dalších na rozšíření, ale vaše rozhodnutí plně chápu. No nic... jde se rýsovat insert na to, co je :D

27.2.2019 21:01:54

Držím palce na KS

Držím palce na KS a moc se těším!

28.2.2019 13:01:48

SwamRazer
Já myslím, že Euthie neupadne v zapomnění.

Přes to všechno rozčarování vás stejně asi na KS podpořím :D

A měl bych jeden podnět k připravovanému vydání: Zvolit nějakou standardní velikost karet, aby se dali dobře obalit :)

28.2.2019 15:55:17

Grafika nové edice
Myslete si, že jsem blázen, ale mně se grafika původní Euthie líbí mnohem víc než grafika té chystané verze. Ano, ta původní je taková skoro až dětská a působí lehce amatérským dojmem, ale alespoň je osobitá a Euthie díky ní vypadá jinak než drtivá většina ostatních fantasy deskovek.

Naproti tomu je grafika chystané verze daleko mainstreamovější a působí na mě jako takový standartní, generický fantasy produkt, kterých jsou všude kolem spousty.

Ale chápu, že s původní grafikou by hra na Kickstarteru asi neměla šanci.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

28.2.2019 16:42:39

Díky všem za podporu! :-)
vodomil - karty, hmmm, potřebujeme je co nejmenší, aby se vešli rozumně na stůl a na herní desky. Mohu poprosit o návrh lepšího rozměru, standardní velikost je na světě dost variabilní. Jinak obaly na karty staré máme k dispozici (sice teda podle mě nesedí úplně nejlíp, ale ostatní deskovkáři jsou na to prý zvyklý) Díky.

MalcolmReynolds - vždy je to úhel pohledu, už nám to pár hráčů říkalo a trochu jsem se vyděsil, ale na ten KS by ta stará grafika fakticky neprošla. :-D /jak vidím v podpisu, také jsme odpůrci figurek, ale stejně bychom je rádi aspoň pro postavy měli, točí se okolo nich celý KS s deskovkami... :(
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

28.2.2019 19:26:50

Vyzkoušení nové hry
A bude možnost si novou hru někde vyzkoušet/otestovat?

Možná jsi to už někde psal, ale na čím více místech to napíšeš, tím více lidí se to dozví. :D

1.3.2019 08:44:30

grafika a obaly
Ke grafice:
Taky se mi moc líbila ta stará. Připomínala mi staré doby, kdy jsem na PC hrával Heroes 1 a Rage of mages.
Ale ta nová je taky pěkná ;) Pořád je jednoduchá a přehledná a myslím, že do přehnanosti to má pořád ještě daleko.

K obalům:
Stávající karty jsou 52 x 78 a tenhle rozměr je problém obalit.
Dají se použít obaly 54 x 80, ale mezera 2 mm je celkem dost. Jestli nechcete přidávat 2 mm k šířce karet a jde vám o co nejmenší rozměr, tak můžete pro změnu 2 mm ubrat
a karty zmenšit na rozměr 50 x 75.
Malé obaly, které lez lehce sehnat jsou:
41 x 63
43 x 65
45 x 68
50 x 75
54 x 80
... stačí si vybrat :)

1.3.2019 13:45:53

grafika a materiál
Se starou grafikou také nemám žádný problém, snad jen mapové dílky by se daly vylepšit. Jinak ty hráčské desky jsou velkorysé a krásně přehledné a souhlasím s vodomilem, že i nová verze se v tomto, zdá se, nebude lišit.

Jak jsem tu již zmínil, bylo by fajn, kdyby se v nové edici zapracovalo na jazykové nezávislosti.

1.3.2019 13:55:19

jazyková nezávislost
Myslím si, že u hry tohoto typu je jazyková nezávislost nemožná, vždycky bude nějaký materiál, kde bude text.
Ať už se bude jednat o názvy monster, předmětů nebo schopností.

Mě osobně by vůbec nevadila varianta, kdy budou pokyny pro hru vyznačeny piktogramy a případný text nebude vysvětlovat pravidla a bude tam spíše jen pro atmosféru.
Například vybavení - jestli tam je leather boots, nebo kožené boty vem čert, důležité je, že tam je obrázek, kolik dává srdíček a kolik to stojí peněz.

Kdyby takhle byly zpracovaný veškerý materiál, byl by to za mě ideální kompromis.

@ SwamRazer: Kdybyste potřebovali poradit s překlady do AJ, dejte vědět ;)

1.3.2019 16:06:18

souhlas
Přesně tak jsem to myslel ;-) , názvy ať jsou třeba v latině :D

1.3.2019 16:17:10

Karty/grafika/jazyková nezávislost/vyzkoušení "nové edice"
- díky za rady na rozměry, zas tolik nám 2mm navíc vadit nebudou, sami používáme ty obaly od Mayday a bylo to pro mě zděšení, že jsou o tolik větší (řekl bych, že skoro 3mm), protože jak mi nakonec vysvětlovat Alladjex, tak každá firma uvádí něco jiného jako rozměr. Neb někdo uvádí rozměr toho obalu, jiní tam dávají rozměr karet na které je obal stavěný, což je bohužel úplně něco jiného. Velikost karet jsme přizpůsobili těmhle rozměrům, ale chybně. Sice to bude stát zase novou výrobu nástroje na karty, ale půjdeme pravděpodobně do rozměru 54 x 80, aby ten obal seděl, ještě to testnem

- souhlas, grafika mapy ve staré verzi byl fakt punk, bylo to to první, co jsme dělali a už nebyl čas to předělat. Z aktuální grafiky mám jako fanoušek TES, Gothic a Homamů radost, snad nás to nezabije časově/finančně

- ta jazyková nezávislost je trochu problém a taky by se mi to moc líbilo. Nemám moc rád ve hrách hodně textu, nerad se zdržuju čtením. Bohužel jsou věci, který by se symboly vyjadřovali složitě nebo by to nadělalo víc škody než užitku. Při tvorbě jsme hráli Mage-Knighta na doporučení, že je to podobné a největší problém v celé hře pro všechny bylo to, že si neustále nepamatovali co znamenají všechny ty symboly útoků/obrany. Ale je fakt, že v "nové edici" jsme hodně textu ještě vyhodili, aby se zjednodušila orientace např. v kartách schopností monster.

- vyzkoušení "nové edice" bude určitě možné. Záleží kolik bude reálně času přes léto, ale samozřejmě budeme vyhledávat hlavně hraní, které povede k nějakému sepsanému názoru na hru, hodnocení, článku atd. Jinak ale když budete ochotní zajet kamkoliv Praha/Plzeň, finální prototyp s nekompletní grafikou bude cca od dubna. Stále budeme testovat, tak když se bude chtít někdo zapojit do hraní (upřednostnil bych hráče, kteří již "starou edici" znají), je vítán. Písněte přímo mě či na náš email. :-)
___________________________
/-Autor hry Legendy země Euthie-\

2.3.2019 00:03:22 | Upraveno autorem (porovnej)

SwamRazer
Hele, a nechceš se zkusit potkat s někým, kdo se vydáváním her zabývá? Já myslím, že jednak probíhá tak 1× - 2× do roka jakýsi workšop pro autory her, a potom by určitě bylo možné se zkusit domluvit na nějaké volné konzultaci s lidma od Albi, MindOk či CGE. Když nic jiného, tak třeba na nějaké herní akci. Protože třeba speciálně CGE si výrobu hodně obstarávají sami a spoustou problémů si prošli a jsou to fajn lidi, pro které nejste konkurence a určitě rádi poradí.
Od Petra Murmaka (alias Kreténa) jsem dokonce někde viděl záznam přednášky o těch různých potížích vyprávěl. Eventuálně zkus kontakt přes ofiko web stránky a uvidíš. Ono nějaký nový standard může být pro některé hráče poněkud rozčarování. Někteří třeba mají zásobu "standardních" obalů doma, třeba Paladiny z KS...
Jinak pochopitelně můžete nakoupit pár balíčků obalů různých výrobců a napasovat to na ně. Počítejte s opotřebením raznice na výsek karet, takže karty z várky po přebroušení ostří budou větší třeba (a nemusí se do obalů vejít :)

2.3.2019 21:50:29

Vybíráme z Bazaru

Carcassonne Big box 2017
Carcassonne Big box 2017
Akt. cena: 940 Kč
Končí za: 5 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas