Kvedlalové z Kvedlinburku

xxxxxxxxxo hodnoceno 305x (Seznam vlastníků)

Kvedlalové z Kvedlinburku - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
MindOK - logo
Autoři: Wolfgang Warsch
Rok vydání: 2018
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Presilene vrany

Ahoj, vetsinou hrajeme zakladni kombinace, ale i v tech se mi zdaji byt vrany naprosto presilene. Vede to k tomu, ze vsichni si kupuji pouze vrany... Co Vy jake mate zkusenosti Vy?
26.9.2020 21:10:35

p_lichnovsky
U nás je to rovnaké. Všetci kupujú vrany, lebo ich bonus sa použije vždy, na rozdiel od takého pavúka, u ktorého bonus závisí od toho, či je z vrecka vytiahnutý v správnu dobu, takže populárny moc nie je. Muchotrávka ako ktorá. Mandragora je asi druhá najobľúbenejšia (najmä tá, vďaka ktorej kotlík vybuchne až pri vyššom počte bielych), nasledovaná zaujímavými efektmi fialového ducha. A každý si veľmi rád do vrecka prihodí aj jednu alebo dve nočné mory.

26.9.2020 21:19:11

Nemyslím si
Modré žetony jsou ve dvou případech o náhodě (3. a 4. kniha) - buď mi to padne na pole s rubínem nebo ne (i když ty modré se získáváním bodů, pokud to někomu vychází, jsou celkem silné).

2. kniha podle mě je hodně situační a přijde mi většinou lepší investovat do něčeho jiného a prostě se snažit nebouchat.

1. kniha je naprosto super, ale záleží co jsou za jiné ingredience (třeba se žlutými, které se podle počtu žlutých posouvají dál jsou naprosto ultimátní, nebo s černými všeobecně, zvlášť, když se hraje s ruhou stranou desky, se zkumavkami)

26.9.2020 21:25:24

Ellenar
Ano, je tam zluta karta, ktera je uplne mimo, tusim, ze ve 4 kole se s ni dalo dojet az na konec kotliku, pokud si kupoval clovek zlute. Ale v zakladu - tzn. s knihy 1, jsou vrany proste presilene, protoze jak Mortuusx napsal nize - vrany funguji vzdy, zatimco u mandragory potrebujete, aby za ni byl salnitr, u muchomurky potrebujete dyne a u pavoucku, aby byli na poslednim nebo predposlednim miste. Takze si vemte modrou 4-vranu, ktera Vas nejen posune o 4, ale predevsim si pak vybirate ze 4 zetonu. To je uplne mimo misu, predevsim pokud mate ty vrany v pytliku 3 nebo 4, tak je velka sance, ze si znova vytahnete vranu.

Chtelo by to nejake house rules. Napr. u 2-kove vrany by se vybirala zase pouze 1 shodne jako u 1-kove vrany, ale jelo by se o 2 a u 4-kove vrany by se vybiralo ze 2. Nebo by clovek si potom nesmel znova vybrat vranu. Neco takoveho.


27.9.2020 09:55:27

...

Uprimne tohle nam taky prisli dost divne, ja si nekupoval nic jineho a drtive vyhral. Druhy den po zakoupeni sla hra na bazar.

27.9.2020 16:00:38

Hra
Tak nějak netuším, proč bych měl u této hry řešit, jestli je něco silnější. Je to rodinná hra plná náhody určená na hraní s dětmi. U hry nemusím na nic myslet a nic plánovat a jen se bavím.
Né nadarmo karakmatky vykoupily první tisk.
Mě naprosto vyhovuje.

27.9.2020 17:08:21

Kanic....
Lol...koupil jsem Clovece nezlob se, dvakrat hral za cervene a drtive vyhral a tak jsem to prodal....

Zkouseli jste vubec jine varianty? Pripadne, zkusili jste vymenit jen tu lebku? Lebky maji svoji vyhodu ale kdyz tahas zetony jako ja, je ti k prdu, kdyz po 6 vytazenych v predposlednim kole vybuchnes. Btw. muchomurky a dyne jsou v prvni kombinaci taky dobre...

Ta hra vubec neni o nejakem hlubokem vymysleni strategie. Nase top 1. rodinna hra

27.9.2020 20:57:22

Pepsson + Bastacka
Souhlas i nesouhlas,

ano Kvedlalove jsou rodinna hra a ja je hraji se svou zenou a 2-mi detmi (8 a 9 let), ale presto mam rad, kdyz je sance vyhrat, i kdyz nekdo hraje neco jineho nez na vrany. Jinak se hra stava monotonni a nezajimava. A deti jsou velmi vsimave, takze kdyz syn rekne, ze ji nechce hrat, protoze mu staci nakupovat vrany, tak je neco spatne a me nedava smysl mu je zakazovat koupit.

A ano, zkouseli jsme i jine varianty a nektere - napr. madragora 2 a 3 strana vubec nedavaji smysl hrat. Ale napr. pavoucci 2, 3 jsou zajimave. Celkove je pocit, ze nektere karticky jsou dopoctu, protoze nejsou vubec odladene - a podobny pocit mel i clovek z Mindoku, ktery nam hru predvadel.

Za me ja se hry nechci zbavit, ale chci si ji zahrat tak, aby meli vsichni sanci vyhrat a vsechny bavila.

Takze, pro nas smysluplne navrhy na upravu vran jsou nasledujici:
1. Muzete si vybrat, ale nesmi to byt vrana
2. 4. vrana - budete vybirat pouze ze 2 zetonu, 2.vrana - pouze 1 zeton

Dale nas napadlo, ze ocasek neplni uplne svoji funkci dohaneni, takze jsme si rikali, ze by clovek mohl ziskat i rubiny v poctu polovicnim oproti ocaskum (zaokrouhleny dolu).

27.9.2020 22:22:08

Hra
Nákup každého, žetonu něco stojí. Třeba 4 vrána je za 19, což není málo. A i když budu mít takové žetony v pytlíku, pořád mi to nezaručuje, že je vytáhnu :+).


27.9.2020 22:29:02

Pepsson

Ono to nebylo jen tohle. Zjistili jsme, ze uz tak nejak z principu to neni hra pro nas

27.9.2020 23:08:24

Pepsson a Bastacka
Naprostý souhlas. Tohle je rodinná oddechová sranda, s velkou mírou náhody a strategií "co budu kupovat" a "mám ještě tahat dál" se tahle náhoda částečně ovlivňuje. Pro počítavce je to zajímavá kombinatorika, která může i nemusí vyjít.

Jsou tam samozřejmě věci, které spolu fungují líp a jiné hůř. Některé ingredience/varianty jsou silnější jiné slabší, ale především podle toho, s čím se hraje. A pro všechny platí stejná pravidla. Navíc třeba brácha nás standardně drtí tím, že ze začátku nakoupí 2-3 černé, má pomalejší rozjezd, ale když mu to vyjde, pak raketově vystřelí.

Hlavně zajímavější mi to příjde, pokud se nehraje se sety ingrediencí, ale komplet se losují náhodně. Např. já to dělám tak, že jsem si určil pořadí červená-zelená-modrá-žlutá-fialová, před hrou si hodím 5d4 a hraju s tím, co padne. Je to sranda vymýšlet a zkoušet které věci spolu fungují.

27.9.2020 23:36:11

Hra
Pokud je ve hre vic strategii a jedna ma vyrazne vetsi % uspechu nez jine, pak je ta hra rozbita, at uz je urcena pro casualy nebo hc hrace.

24.10.2020 12:37:48

kumas
Ty jsi tu hru hrál? A hrál jsi ji s dětmi, třeba 6-8?

24.10.2020 13:42:25

...
Vážně je nutné řešit přesílení čehokoliv ve hře tohohle typu? Jen tak k zamyšlění..

Každopádně po poslední hře, kdy jsem měl v posledních třech kolech plno žetonů včetně spousty modrých a stejně jsem si vytáhl samý bílý kromě jedný dýně, a buchnul (což bylo úplně fuk, protože soupeřka se se smíchem dostávala až na konec stupnice, páč měla štěstí).

P.S. To můžeme říct, že je přesílená kombinace mochomůrky + dýně. Když jich je dost, je to doslova sprint na konec kotlíku.

24.10.2020 14:58:41

Edricu
Ano, je. Protoze pak vsichni hraji 1 taktiku a hra neni zajimava. Obecne ta hra potrebuje custom pravidla, jak sul, protoze tvurce se nad nekterymi schopnosti moc nezamyslel. A jak jsem psal nize, rekl to i clovek z Mindoku, ktery nam hru pred rokem predstavoval, ze nektere desky jsou naprosto nepouzitelne, protoze rozbijeji hru.

K Tvemu P.S.
Ne nejsou, zatimco vrany funguji samostatne a pro jejich fungovani neni treba jinych zetonu a u muchomurek potrebujete dyne pred nimi, coz se muze a nemusi stat. Nam se kolikrat stalo, ze prisly prvni muchomurky a pak dyne a vlastnost muchomurek byla k prdu.

24.10.2020 19:50:06

p_lichnovsky
Já se musím smát, že máš takový problém u více rodinných her :+).

24.10.2020 19:54:11

Bastacka
Jsem rad,ze jsem Te rozesmal. Smich je lepsi nez plac. To vis deti nejsou blbe, Ty si toho vsimnou hned, ze kdyz nekdo pouziva nejakou strategii, tak vyhrava. No, a protoze kazde z nich chce vyhrat, tak proc si kazit peknou hru, jenom proto, ze nekdo neco nedomyslel.

24.10.2020 21:50:56

:+)
Kdyby ve hře byla jen jedna možnost jak hrát vrány tak ok. Ale jsou čtyři možnosti. Takže když, tě děti porážejí, hrajte jinou možnost.

24.10.2020 22:05:34

...
Takže ultimátní strategie, kterou budou hrát všichni, je tedy co? Brát jen modré žetony? To zase ale bude pytlík na losování poloprázdný, ne? Hra se hraje 9 kol, je tedy 8 nákupů. Kdybych pořizoval jen modré, budu mít na konci hry 18 žetonů, které mě ani nemusejí dostat na konec stupnice (a pořád je šance, že bouchnu, když budu losovat blbě)... to mi prostě nepřijde nijak ultimátní. Ale hádat se kvůli tomu nebudu.

Navíc jak píše Bastacka, vždycky máš 3 další možnosti (s rozšíření 5) jaké vlastnosti vranám dát.

24.10.2020 23:29:55

Vrány neřešte
Chtěl bych uklidnit případné zájemce o tuto hru, že s těmi vránami to opravdu vůbec není tak hrozné jak to může z diskuze vypadat (a ještě bych to podtrhl). Po přečtení této diskuze jsem se začal vraním hlavám úplně vyhýbat a rozhodně nemohu říct, že bych jen prohrával. Možná spíš naopak. Myslím, že jsou daleko lepší „strategie“.
A opravdu není žádný problém si recepty vyměnit na ty, které vám více vyhovují a třeba vyměnit i jen jednu knihu.
Hra je hodně o náhodě, proto je třeba lepší nakupovat vždy po 2 ingrediencích, aby byl pámelník (sanytr) v pytlíku co nejvíc „naředěn“ a snížila se tak pravděpodobnost jeho vytažení.
Na vrány se nevažte. Výhru vám to rozhodně nezaručí a hra bude pěkná nuda.

3.11.2020 09:30:52

Vybíráme z Bazaru

Hvězdokupy
Hvězdokupy
Akt. cena: 688 Kč
Končí za: 1 hodina

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas