nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kvedlalové z Kvedlinburgu: Alchymici

Rozšíření pro hru: Kvedlalové z Kvedlinburku
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: vydání ohlášeno
Vydavatelé: MindOK
Schmidt Spiele
Autoři: Wolfgang Warsch
Rok vydání: 2020
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Jeden slavný alchymista jednou řekl: „Teď do tohodlenc nasypeme takhlenc todlenc. Kdo nemá žampiony, tak ať si tam dá nějaký jiný houby. A teď důležitý, kdo nemá žádný houby, tak ať si tam nedává vůbec žádný houby.“

 

Rozšíření Alchymici přidává do hry Kvedlalové z Kvedlinburgu kromě další sady karet jasnozření a nových knih esence čertova kvítí ještě desky křivulí, a s nimi zbrusu nový mechanismus léčení pacientů, který do hry přináší daleko větší možnosti, variabilitu a také dělá hru malinko strategičtější. Pořád se ale jedná o ten stejný zábavný push-your-luck engine building, pouze s novým obzvláštňujícím prvkem.

Alchymici se dají kombinovat s rozšířením Kořenářky, ale je možné hrát i bez něj. Pokud však chcete hrát v pěti, budete potřebovat i rozšíření Kořenářky.

Obsah rozšíření:

  • 5 desek křivulí a kamenů esencí (v barvách každého hráče)
  • 8 destiček pacientů a jejich žetonů
  • 20 karet esencí (4 pro každého hráče)
  • 2 oboustranné knihy čertova kvítí
  • 20 nových karet jasnozření
  • 40 žetonů sanytru (25x1, 10x2, 5x3)
  • 30 žetonů čertova kvítí

Příprava hry:

Nové karty jasnozření se přimíchají do stávajícího balíčku. Následně si zvolte si knihu čertova kvítí a přidejte ji k základním ingrediencím. Každý hráč navíc obdrží desku křivule, kterou připojí ke svému kotlíku a kámen esence ve své barvě. Nyní vylosujte ze všech pacientů 3, které použijete ve hře, a ostatní vraťte do krabice. Každý hráč si vybere jednoho z vylosovancýh pacientů, kterého ve hře bude léčit, a jeho kartu esence umístí na desku křivule. Zbylé karty esence nebudou ve hře potřeba.

Nová pravidla:

Po fázi vaření lektvárů vstupuje do hry nová fáze esencí. Bez ohledu na to, jestli hráči kotlík vybouchl, každý hráč přesune svůj kámen esence na pole s takovým číslem, kolik má v kotlíku různých barevných žetonů (bílé se nepočítají, čertovo kvítí je samostatná barva). Navíc posune svůj kámen esence navíc o jedno pole dál, pokud je součet hodnot jeho vylosovaných bílých žetonů roven maximální hodnotě, kdy kotlík nevybouchne (běžně 7). Potom ještě o jedno pole dále za každého souseda, kterému kotlík vybouchl.

Většina polí desky křivule vede k nějakému bonusu uvedenému na kartě esence, kterou sem hráč umístil při přípravě. Každý hráč okamžitě získá uvedený bonus, popř. zjistí sílu schopnosti, kterou mu dává jeho pacient. Někteří pacienti dávají bonus ihned po fázi esencí, jiní umožňují využívat schopnost svého pacienta v následujícím kole při vaření lektvarů.

Po fázi esencí následují všechny ostatní kroky pro vyhodnocení kola jako v základní hře.

Konec hry:

V posledním 9. kole se ve fázi esencí neudělují žádné bonusy uvedené na kartách esencí. Namísto toho získá každý hráč tolik bodů, na kolikáté pole desky křivule dosáhl. Jinak celé poslední kolo i jeho vyhodnocení probíhá beze změny oproti základní hře.

Autor: Ellenar

Další názvy této společenské hry

  • Quacksalber von Quedlinburg, Die: Die Alchemisten