NEJASNOSTI při první hře
Rád bych se podělil o pár (již snad vyřešených) nejasností, z první hry. Začínajícím hráčům snad pomohou na jednom místě se vyvarovat tápání a zkušenější hráči mi zas potvrdí či vyvrátí má zjištění.
1) Opuštění mapy
Nikde není vysloveně napsáno, jakým způsobem se dá opustit mapa, za jakých podmínek a za jakou cenu. Nejprve jsem si myslel, že musím utratit +1 pohyb za "odejití", ale nakonec jsem nabyl dojmu, že
- toto "odejití" je zdarma a pokud ho neomezují jiné podmínky,
- mohu se pro něj rozhodnout kdykoliv během vykonávání akcí svého tahu,
- ovšem je potřeba dokončit všech 5 fází svého tahu
- mapu lze opustit i když je "exit políčko" okupováno nepřáteli bez nutnosti je předtím porazit
2) Hráči mimo mapu
Hráči, co již opustili mapu se již
- nemohou vrátit a čekají na opuštění svých spoluhráčů
- jsou do té doby v kolech hráčů přeskakováni
3) Bezbrannost při obraně
- pokud je hráč napaden nepřítelem a nemá žádné karty, je bezbranný a žádný test se neprovádí, automaticky obdrží jedno zranění
4) Švábi
Tento element do hry přinesl asi nejvíc nejasností.
- počet figurek (žetonů) švábů není limitován maximálním počtem 5 nepřátel na mapě, protože mají pouze jednu společnou kartu, tedy teoreticky jich na mapě může být všech 8 + další 4 nepřátelé s kartami
- při "aktivaci" karty švábů se aktivují všichni živí švábi, ovšem tah nepřítele se provádí v pořadí a1-a5 vždy pro všechny najednou:
a1) akce je zde pouze jedna, vždy ta samá
a2) švábi se při pohybu (pokud se tomu tak nestalo již při generování střetnutí) podle mě nemohou rozdělit, protože pokud jsou na poli s hráčem, nemají žádný důvod se přemisťovat a pokud ne, všichni se společně pohybují směrem k nejbližšímu; provede se tedy tolikrát, kolik je skupinek švábů z generování
a3) vybere se tolik hráčů, kolik je skupinek švábů z generování
a4) provede se pouze tolik útoků, kolik je skupinek švábů z generování, tedy při jedné velké skupince 8 švábů se provede pouze jeden útok hodnoty 10 a ne 8 útoků hodnoty 10
a5) za každého švába na mapě se odhodí karta hrozby
5) Karty hrozby
Při poražení nepřítele je v pravidlech přímo napsané, že se odstraní jeho karta a všechny karty nepřátel v řadě pod ní se posunou +1 nahoru.
- stejné je to i s kartami hrozby (pokud mám jen jednoho nepřítele, ale 3 karty hrozeb - dvě bez nepřítele - a nepřítel dohraje svůj tah, odhodím "jeho" kartu hrozby a ostatní karty hrozeb v řadě pod ním se také posunou +1 nahoru, tedy v příštím kole bude nepřítel opět aktivní a již zbyde jen jedna karta bez nepřítele, druhá je teď nově zastrčena opět pod nepřítelem)
EDIT dle BGG:
Po každém tahu nepřátel jsou odebrány všechny karty hrozby z její stupnice, tedy i ty, na kterých nejsou žádní nepřátelé (přebývají). My to hráli tak, že se vyřadily jen ty pod nepřáteli a přebývající zbytek se po tahu nepřátel posunul nahoru pro další tah nepřátel.
6) Závislost na počtu postav
V některých situacích (zejména při střetnutích) se generují nepřátelé podle počtu postav. Dalším příkladem jsou také proměnlivé životy bossů, podle počtu postav. Tento počet je vždy počet postav hrající aktuální misi nehledě na to, zda již opustili lokaci/jsou poraženi či jinak vyřazeni. My to hráli špatně a pokud už tři postavy opustily lokaci a zbyla poslední, Micka měla jen 1 život apod.
I když nejde primárně o dotaz, prosím zkušenější o komentáře, zda jsem si to dohledal a pochopil správně.
8.5.2020 21:33:04 | Upraveno autorem (porovnej)