nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kolonie

Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Zvířátka, Post-apokalypsa
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Plaid Hat Games
Autoři: Jerry Hawthorne
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Cestování

Už jsme za půlkou kampaně a stále mi není zcela jasné, jak je správně zamýšlena možnost cestování pěšky.

V instrukcích je pouze uvedeno umístit značku pozice družiny na vedlejší lokaci na mapě. A tak to hrajeme tak, že si po přečtení zadání hlavní mise zjistíme souřadnice její lokace a začneme prostě v jedné ze čtyř sousedních podle vlastního výběru. Pak mi ale došlo, jestli to nebylo myšleno jako spíše vedle Kaštanové třídy a do jednotlivých lokacích nemusíme prostě "dojít po jedné" přes celou mapu. To by ale zabralo hrozně moc herního času. Už tak ho běžně i dvakrát přetáhneme.

Zamyslel jsem se nad tím až teď, když máme k dispozici jak rychlé cestování, tak cestování vozidlem. Ani jedna z možností mi totiž nepřijde nijak extra výhodná, protože je těžce penalizována herním časem.

Na BGG se zase někdo ptal co se značkou pozice družiny po úspěšném splnění hlavní mise, ale bylo mu odpovězeno dost vágně, jakože "kniha dobrodružství ti řekne, co dál dělat", ale o přemisťování značky pozice družiny jsem si tam ničeho nevšiml. Takže je zde ještě třetí možnost a sice že značka pozice družiny zůstává na mapě v lokaci poslední úspěšné hlavní mise a to je i výchozí bod, odkud se pak "po jedné lokaci" cestuje pěšky do lokace následující hlavní mise.

Vážně jsem teď zmatený.

16.5.2020 13:41:28

Cestování

Já pravidla od začátku chápal tak, že každou misi začínáme na Kaštanové třídě. Zní mi to logicky, protože tam máme svoji kolonii, do které se na konci předchozí mise vždy vrátíme a provedeme její údržbu (rozvoj).

Takže vždy a znova procházet přes již jednou projité lokace (stránky). O tomhle aspektu hry se zmiňují i videorecenze, které jsem shlédnul. Je samozřejmě možné zkusit volit trochu jinou cestu: např. do C2 můžeme jít cestou A1-B1-C1-C2, nebo A1-A2-B2-C2, nebo A1-B1-B2-C2, teoreticky i A1-A2-A3-B3-C3-C2 apod., ale vzhledem k tomu, že je na misi málo času, je ideální volit co nejkratší cestu.

Pokud by družina zůstávala na pozici předchozí mise, tak by celý rozvoj kolonie nedával smysl (kdo by ji rozvíjel?). Navíc, jestli se nepletu, mise si můžu volit libovolně, snad kromě té úplně první, což by měla být vždy "Nájezd na Enjo".

| 0 | 16.5.2020 15:49:47

Mroj> Nemyslím si, že v tomto případě chtěl Jerry šetřit papírem, podle toho, co jsem se o Kolonii zatím z různých zdrojů dozvěděl, ho k tomu asi vedla "ušlechtilá" myšlenka: "ponořte se do příběhu, užívejte si atmosféru a neřešte tolik pravidla". Ale zdá se, že to nebyl úplně nejlepší nápad. - mh

Cestování> Myslel jsem si to, ale už to asi dohrajeme naším původním způsobem. I tak se nám jednou podařilo misi přetáhnout asi o 9 hodin... Holt neměl Jerry šetřit papírem a pravidla ještě tak o 2-4 stránky protáhnout a vše do detailu vysvětlit. - Mroj