Doporučený věk: od 18 let
Herní kategorie: karetní hra, párty hra
Vydavatelé: Golden Laurel Entertainment
Autoři: Elegwen O´Maoileoin

Konvertité všech zemí...

Autor: Chase | 11.1.2011 | 11

Bolí Vás po celodenním postávání u metra s čerstvými výtisky Strážní věže záda? A co nohy, oteklé z věčného obcházení domů nevěřících, kterým jste se snažili ukázat tu správnou cestu? Máte pocit, že nic z toho nefunguje? Že by bylo vhodné ve jménu nejvyššího trochu přitvrdit? Trochu víc přitvrdit? Přitvrdit tak, že na to ty potvory pohanský nikdy nezapomenou? Tak jen do toho...

Kill the hippies je typický představitel krátké, zábavné, rychlé, oddechové karetní hry pro otrlé dospělé, vhodné pro každou „dlouhou“ chvíli. Velice kvalitní, laminované karty dokazují, že tvůrci počítali s tím, že se hra bude hrát všude možně, včetně občasně vlhkých stolů restauračních zařízení nižších tříd. Ostatně hru vymyslela banda Irů a pochybuju, že by jí zrovna oni hráli někde jinde. Pravidla jsou velice jednoduchá, psaná jak jinak než formou desatera. A aby hra nebyla jen o tupém vybíjení, ale přinesla hráčům i trochu vzdělání, je každá karta obohacena skutečným citátem některého z příslušníků jednoho či druhého tábora. Mnohdy vás tak nechá krvavý výjev na kartě chladným, ale ze židle vás zvedne co všechno může příslušník Homo Sapiens pronést a myslet to vážně.

Příprava

Ve hře jsou čtyři druhy karet. Hippie, event - událost, relic - relikvie a deed - čin. Z balíčku hippíků se náhodně vybere 5 jedinců o které se svede lítá bitva. Každý z hráčů dostane tři ze zamíchaného balíčku ostatních karet (deed, event a relic.) Hráč, který je na tahu si vezme další dvě karty a může se hrát.

Hra

„Bijte je všechny, neboť Pán pozná své!“

Papežský legát Arnold Amarich, Opat ze Cîteaux,  Béziers, l.p. 1209

Chopíte se role jednoho z „fundies“ (krásný anglický slangový termín pro fundamentalistu. Dovolím si jej počeštit na „Fundík“:-), jejichž cílem je buď převést hippíka na víru a nebo ho poslat rovnou do pekla tou nejkratší možnou cestou. Není to ovšem jen tak. Hippík se sice jako správný pacifista nijak aktivně nebrání, ale ostatní fundíci se budou snažit, aby to byli oni a jejich sandál či tykev následující církev, která hippíka dostane mezi spasené či na věky zatracené.

Každý hippík má určitý stupeň odolnosti reprezentovaný symboly kytiček. Fundíci na hippíka pokládají karty se symboly křížů nebo granátů. Pokud se sejde počet křížů převyšující počet kytiček, poslední fundík, který položil kartu s křížem/kříži si vezme hippíka jako převedeného na víru. Pokud se sejde dostatečný počet symbolů granátu, poslední, granát přidající fundík si bere hippíka jako mrtvého. Platí, že hippík-konvertita má větší bodovou hodnotu než hippík-mrtvola.

V každém kole se může hrát jen jedna karta. Jde tak o to naplánovat si svůj útok tak, aby byl hippík nakonec váš. V tom vám budou bránit ostatní fundíci zahráváním jak svých „útočných“ karet tak i karet událostí, které mají často vliv na všechny hráče. Můžou pomoci hippíkovi nebo prostě jenom vám uškodit. Některé karty dávají šanci jak vám, tak i ostatním. Pro příklad: jedna vám dá možnost zakřičet si na plnou hospodu „Hallelujah“ a první fundík, který na to křikne „Amen“ dostane bonus stejně jako vy. Pokud nezakřičí nikdo nic (což se během prvního hraní určitě stane) máte smůlu. V dalším případě zase dostane bonus ten, kdo přednese největší část „Zdrávas Maria“.

I útočné karty se ovlivňují navzájem. Pokud tak někdo třeba polije během konvertování hippíka olejem, riskuje, že tím dá velkou šanci zaskórovat fundíkovi, který má v ruce kartu se sirkami. Těmi pak stačí před hippíkem zachrastit a hle: dredy mizí, batikované triko bledne...

Hra končí, když i poslední z pěti hippíků padne do spárů církve nebo pekla.

Kill the hippies je nenáročná hříčka, hodící se jak pro příležitostné zahrání si několika partií, tak i jako rozhodčí hra hraná třebas o to kdo půjde vynést koš, případně startovní hra o to kdo bude mít první tah v následujícím klání v některém z deskoherních velikánů. Je samozřejmě vhodné zjistit si, zda není někdo z u stolu přítomných bez smyslu pro tento druh humoru, případně není trochu útlocitný. Některé výjevy na kartách jsou totiž celkem drsné, ale to už hádám k boji o spásu lidské duše patří.