Kemet: Krev a písek

xxxxxxxxoo hodnoceno 36x (Seznam vlastníků)

Kemet: Krev a písek - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
DeltaVision
Maldito Games
Matagot
Autoři: Guillaume Montiage
Jacques Bariot
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Konec hry

Kap. 3.3: Pakliže má hráč před použitím akčního žetonu dohromady alespoň 9 VB (součet trvalých a dočasných VB) a zároveň má nejvíce VB ze všech hráčů, stává se ihned vítězem hry.

Poznámka: Toto pravidlo v praxi znamená, že hráč nasbíral potřebný počet bodů po zahrání předchozí akce a všichni soupeři měli možnost jednou akcí zareagovat.

Jde mi o tu JEDNU akci: jsem první v pořadí a svým posledním akčním žetonem získám 9. bod, ostatní hráči pak zahrají každý svoji akci a je konec dne. Změnou pořadí během noci se dostanu na poslední místo. Všichni ostatní hráči opět zahrají svoji akci. Až v tuto chvíli se vyhodnocuje, že mám nejvíc bodů? Je to teda v pravidlech blbě?  

19.11.2021 14:11:45

Předně je tam teda chybička v té textaci té win condition, za což se omlouvám(e) a nějak výhledově by se měla zveřejnit errata.

Má to být tak, že pakliže hráč má před použitím akčního žetonu dohromady alespoň 9 vítězných bodů (trvalých i dočasných) a zároveň žádný z jeho soupeřů nemá více vítězných bodů, stává se ihned vítězem hry.

V praxi to znamená, že hráč nasbíral potřebný počet bodů k vítězství po zahrání předchozí akce (přičemž následná bodová shoda, kdyby někdo další dosáhl taky 9 VB, je přípustná) a všichni soupeři měli možnost jednou akcí zareagovat.

Jinak řečeno: když dosáhnu 9 bodů, tak do mé příští akce mají všichni jeden tah, aby mě o ten devátý bod nějak připravili a stáhli mě zpět na 8 anebo aby mě někdo předběhl a měl 10, pak (nejspíše) vyhraje dalším tahem on.

K té situaci, že 9. bodu dosáhnu posledním žetonem dne: ano, podle mě skutečně potřeba počkat na svůj první tah dalšího rána (protože v pravidlech je, že ten win condition se kontroluje vždy na začátku každého akčního tahu hráče). Samozřejmě v noci a  v prvním kole nového dne se může leccos změnit.

19.11.2021 15:15:35 | Upraveno autorem (porovnej)

Takze i errata jsou nespravne kdyz uvadeji, ze souperi maji moznost JEDNOU zareagovat?

Btw muze nastat pripad, ze uspesnou obranou ziskam 9. bod a hned budu na tahu a vyhraju. 

A opet neplati, ze souperi meli moznost JEDNOU hrat…

19.11.2021 15:31:12 | Upraveno autorem (porovnej)

@Varouch jak získáš bod v obraně? 

19.11.2021 15:50:02

Je na to desticka moci.

Tusim modra treti urovne.

19.11.2021 16:33:04

@Varouch dík, tuto destičku jsme ještě nehráli. No , ale jak píšeš  pak soupeři nemají možnost zareagovat. 

19.11.2021 16:52:40

@Varouch Máš pravdu, existují dvě výjimky, kdy (někteří) soupeři mají možnost zareagovat 1) 0 akcemi, nebo 2) 2 akcemi. Pokusíme se zjednat nápravu poznámky v tomto smyslu, aby pokrývala opravdu vše.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB

19.11.2021 23:06:27

Diky za info.

Mozna by stacilo tu poznamku odstranit a pokryje to vsechny pripady.

Fun fact: pokud maji souperi zlaty/stribrny zeton, tak jsou schopni zareagovat i 4 akcemi ;-)

Jina otazka je, jestli ten konec neni spatne udelany. Ale to je spis do diskuze.

19.11.2021 23:17:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Ahojte,

dve veci :

1.

Poznamka z najnovsich pravidiel :

hráč nasbíral potřebný počet bodů k vítězství po zahrání
předchozí akce (přičemž bodová shoda je přípustná)
a všichni soupeři měli možnost jednou akcí zareagovat.

  • co znamena v praxi veta - přičemž bodová shoda je přípustná

2.  - karticky moci - vplyv na koniec hry

nizsie je spomenute, ze vdaka niektorym mechanizmom (jedna z karticiek moci) protihraci nedokazu/nemozu zareagovat na veduceho hraca odohranim akcie, ktorou by zvratili jeho vyhru?

 

 

 

9.3.2023 16:19:08 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Etherfields: Kittenburg expanze
Etherfields: Kittenburg expanze
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 12 dnů

Offcanvas