nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Kemet

Počet hráčů: 2 - 5
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Starověk
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Matagot
Autoři: Guillaume Montiage
Jacques Bariot
Rok vydání: 2012
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

některé nejasnosti

Zdravím mám tuto skvěkou hru ale jsou tu některé nejasnosti v pravidlech :
1) pokud se teportuji mohu ještě pak dále jít ? ( např mám armádu s fénixem celkový pohyb 2- teleportuji se a smím pak ještě jít o 1 a nebo ne? )
2)hra má začít s 5 anky a 1 kartou BZ - a pak následuje noční nebo denní fáze? ( pokud noční tak by každý hráč měl 7 aknků a 2 karty BZ)
3) u BZ narukování a modré schopnosti posily - smí se ty jednotky rozdělit mezi více regionů?
4) u modré schopnosti náborář - když použiji verbování ale nemám žádné peníze objeví se mi tam 2 jednotky nebo ne
5) pokud použiji BZ útěk posunu se o 1 pole ale soupeři ještě zbývá 1 pohyb smí na mě ještě zaútočit?
Pokud znáte odpověď na nějákou otázku napiště ji Předem všem děkuji

25.8.2013 18:26:50

obsazení cizí čtvrti

jen pro upřesnění...když hráč obsadí cizí čtvrť s pyramidou, získává všechny její výhody....znamená to, že získává i výhody ze zakoupených karet soupeře? Asi ne, ale tak nás to při hraní napadlo...

5.5.2014 09:08:24

Prometheus

přesně tak, chápeš to správně.
Nutnost zbylých jednotek - viz. pravidla ty mluví jasně. Musí ti zbýt jako útočníkovi jednotka abys dostal VB.

24.9.2013 09:46:06

konečné řešení bitvy?

To s tím že ti musí zůstat jedna jednotka jsem četl ale o několik řádků výše je psáno že vítězi bitvy nemůzí zůstat žádná jednotka .
Takže pokud to chápu správně tak zaútočím vyhraji ,ale umřou mi všechny jednotky . V tom případě se obránce musí odsunout z pozice ,ale já nedostanu vítězný bod. A totéž v opačném případě já zaútočím zabiju všechny obránce ,ale bitvu vyhraje obránce takže já se musím odsunout a vítězný bod nezískám.
Je to tedy takhle?

22.9.2013 23:23:36

hracik

ad 1) Ano teleportace jen jednosměrná. Z pyramidy k obelisku. Ve hře je nějaké vylepšení, které ti umožnuje teleportaci mezi obelisky.
ad 2) Ve svém městě nemusíš mít žádnou jednotku u pyramidy abys ji mohl používat. Je to prostě tvé město. Musíš nechat okupační jednotky pouze v cízím městě abys mohl využít stupeň soupeřovy pyramidy a blokoval mu ji.
Bod získáš pouze pokud ti jako vítězi zůstane alespoň jedna jednotka. Pravidla str 6 (Vítězství)
Docela dobře udělaný soupis pravidel je zde: http://www.boardgamegeek.com/filepage/92010/quick-rules-for-kemet

21.9.2013 09:41:28 | Upraveno autorem (porovnej)

otázka na taleportaci

1,Chápu dobře, že teleportace je možná pouze z pole s pyramidou, kterou vlastním, nebo jsem zabral? Znamená to, že z chrámu už teleport nefunguje a musím "po svých"?
2.Musím nechat ve svém městě alspoň jednu jednotku, když chci užít stupeň své pyramidy? Nebo musím vždy nechat alspoň jednu jednotku ve svých čtvrtích při pohybu/útoku?
Pro upřesnění na předchozí otázku:Pokud vyhraješ bitvu, musí ti zůstat alspoň jedna jednotka, abys získal VB.

20.9.2013 09:55:10 | Upraveno autorem (porovnej)

prometheus

Pokud jako útočník vyhraješ bitvu, získáváš VB bez ohledu na to, kolik ti zůstalo jednotek. Pokud bitvu jako útočník prohraješ, VB nezískáš ani kdybys vymlátil všechny obranné jednotky.

18.9.2013 10:22:53

bitvy

Ještě mám jeden dotaz co se týče bitvy :
Pokud útočník má ménší sílu ale zabije všechny jednotky obránce získá vítězný bod a území na kterém obránce stál? (v pravidlech je uvedeno že ne ) A to samé v opačném případě - Útočník má větší sílu ale nikdo mu nezůstane naživu .
To co je v pravidlech se mi zdá divné a tak se chci zeptat jak to hrajete vy
Díky za odpovědi a omlouvám se že to zase píši sem

18.9.2013 09:14:50

Deskovec

byl jsi rychlejsi pri psani me odpovedi :)

btw mozna je vhodnejsi davat podobne dotazy do sekce otazky

26.8.2013 08:42:53 | Upraveno autorem (porovnej)

Prometheus

1) Ano, muzes se dokonce pohnout, teleportovat a pak zase pohnout. Teleport nespotrebuje "body pohybu"
2) Ano zacina nocni a opet si naberes kartu a 2 ankhy
3) muzes, je to jako akce klasicke verbovani
4) Taky jsem dlouho resil. Zde rikaji ze i pri zaplaceni 0 mas stale dve jednotky http://boardgamegeek.com/thread/960798/divine-will-recruiting-scribe
5) Souperi nezbyva pohyb protoze souboj ukoncuje pohyb jednotky. Pote co uteces tak v zasade souper konci svuj tah.

26.8.2013 08:41:44

Prometheus

Ahoj, neznám 100% správné odpovědi, ale pokusím se alespoň vlastní pohled:
1) Ano, po teleportaci je stále možný pohyb.
2) Podle mě začíná herní kolo noční fází tzn. dobereš si zdroje (v Cyclades, s níž je hra často srovnávána, je to rovněž tak).
3) Domnívám se, že lze rozmístit kamkoli do města.
4) Náborář - pokud říká, že spolu s akcí nábor získáváš 2 zdarma, pak bych řekl, že zdroje na nákup mít nemusíš a jen dostaneš 2 zdarma.
5) Určitě ne. To je pak stejné, jako bys ustoupil z prohrané bitvy a útočník by podnikl další výpad (to by pak ústup ve většině případů ztrácel smysl).

26.8.2013 08:31:01